Orijinalini görmek için tıklayınız : Anladıysam Arap Olayım !
Düş Hekimi
05-02-2009, 20:00
Çoğunuz, çoğumuz, çoluk çocuğumuz duymuştur bu sözü.
"Anladıysam Arap Olayım !"
Her daim merakıma mucîb olmuştur. Acep neden söylenir bu söz?
Arapları aşırı derecede aşağılayan bir sözdür kanaatimce.
Ve büyük KUL HAKKI... Birazda ırkçılık kokuyor sanki.
Sizler ne düşünürsünüz?
Neden söylenir ki bu sözcük?
Varmıdır vebali?
Tebrik ederim böyle bir konuya değindiğiniz için.. Ya aslında bu ve bunun gibi dilimize yerleşmiş okadar söylenmesi sakıncalı olan kelime ya da artık deyimleşmiş sözlemler var ki. bu sadece onlardan biri..
Evet..bencede ırkçılık kokan bir söylem.. zira hep kötü durumlar neticesinde ya da olay kötü bir şekilde neticelenecek olursa, bu söyleniyor malumumuzca. ben tasvip etmiyorum kesinlikle..
"Arap saçı" sözünün de aynı şekilde olduğunu düşünüyorum...
"Arap saçı" sözünün de aynı şekilde olduğunu düşünüyorum...
Evet doğru o da var. hepsi aşağılamaya yönelik (tövbe tövbe)
Tarantula_
05-02-2009, 20:14
Bence art niyetle söylenmiyordur...
Alem_i Ervah
05-02-2009, 20:22
Ben arabım ve arap olmaktan gurur duyuyorum.:karizmatik: Bu tür cümleleri arapların üstüne alınmadığınıda belirtmek isterim bunu kompleksli zavallılar söyler yada anlamını bilmeden konuşanlar Araplar zeki ve şahsiyet sahibi insanlardır.:kızdım:
ishakyilmaz
05-02-2009, 20:24
Oldukça zekice bir irdeleme.Bu sözün verdiği ilk izlenimin değil perde arakasına bakmak gerektiğini düşünüyorum.Acaba kim hangi dönemde,niçin söylemiş?Bu söz ile ilgili küçük bir araştırma yapıp ondan sonra sağlıklı yorumlarda bulunabiliriz.Atalarımızın özdeyiş ve deyimlerine baktığınız zaman genelde hep doğru ve ilmi mesajlar verilmektedir.O yüzden bu sözü art niyetli kişilerin söylediğine inanıyorum.Veya başka bir anlamda çıkartılabilir.
Tarantula_
05-02-2009, 20:26
Ben arabım ve arap olmaktan gurur duyuyorum.:karizmatik: Bu tür cümleleri arapların üstüne al Art niyetle söylenmiyordur kardeşim sonuçta hepimiz insanız ne Araplar aşağı ne biz yukarıyız ne Araplar yukarı ne biz aşağıyız....
Art niyetle söylenmiyordur kardeş. Ne Araplar aşağı ne biz yukarı ne Araplar yukarı ne biz aşağı sonuçta hepimiz insanız ve eşitiz...:saygılar:
Tarantula_
05-02-2009, 20:27
Parodoks saçmalıyorsunuz burda Alem-i Ervah kardeşimiz aksi bir şey söylemedi ki amacınız nedir?
Bende çok kullanmışımdır bu sözleri zamanında fakat benim bakış açım farklı tabiki bu şekilde düşünerek söylemedim. Ben söylerken sadace şekil değiştirmek maksadı ile söyledim kafamdan geçende bu oldu, yani arap olaydım bu seferde beyaz olayım derdim, birazda bence niyet önemli...
Tarantula_
05-02-2009, 20:30
Bende çok kullanmışımdır bu sözleri zamanında fakat benim bakış açım farklı tabiki bu şekilde düşünerek söylemedim. Ben söylerken sadace şekil değiştirmek maksadı ile söyledim kafamdan geçende bu oldu, yani arap olaydım bu seferde beyaz olayım derdim, birazda bence niyet önemli...
Haklısın Gökmen abi...
Önemli olan niyet.
Ben hiç bir zaman aşağılama yönüyle söylemedim kaldıki Araplarda insan hepimiz eşitiz...
"Beritan"
05-02-2009, 20:33
Tebrik ederim böyle bir konuya değindiğiniz için.. Ya aslında bu ve bunun gibi dilimize yerleşmiş okadar söylenmesi sakıncalı olan kelime ya da artık deyimleşmiş sözlemler var ki. bu sadece onlardan biri..
Evet..bencede ırkçılık kokan bir söylem.. zira hep kötü durumlar neticesinde ya da olay kötü bir şekilde neticelenecek olursa, bu söyleniyor malumumuzca. ben tasvip etmiyorum kesinlikle..
Aynen katılıyorum:güzel:
ishakyilmaz
05-02-2009, 20:33
Peygamber (s.a.s)’in kavmi için fitne sözleri
Ferşat Mollaoğlu
Söz söylemek çok mühim bir iş olduğu gibi sözü söyleyenin de söyleyenlerinde kim veya niye söz söylediği de gayet önemlidir. Hele biz müslümanlar için söylenen sözler İslam'ın oluşturduğu ilim ve buna bağlı medeniyetin sonucu ise son derece ehemmiyetlidir. Çünkü bizim için İslam'ın özünü anlatmayan öğütlemeyen her söz boş veya İslamî olmasa da değerli değildir. Zira Allah (c.c.) her insanı İslam'ın öğütlediklerinden sorumlu tutacaktır. Bilindiği üzere bizim medeniyetimizde de ceddimizin söylemiş olduğu "atasözleri" mevcut olup bu sözlerin İslam'dan kaynaklandığı aşikârdır.
Bu girişten sonra atasözleri; bir takım deneyimlerden, gözlemlerden sonra söylenmiş, bir mesele, bir olay veya şahsen kısa şekilde özetleyen ibret alınması istenen veciz sözlerdir. Atasözleri aynı zamanda topluma bir meseleyi bir şahsı veya bir olayı kabul ettirmenin en güzel yollarından biridir. Zira bu konuda toplumun genel kabulü mevcuttur. Kabul ettirilmek istenen şeylerin doğru olması ve öğüt taşıması atasözlerine uygun düşer. Tabii ki her zaman bu asla uyulduğu söylenemez. Zira toplumu etkileme yolu olan veciz sözler kötü niyetli kişi veya kurumlar tarafından aslından saptırılmak suretiyle çeşitli emeller hedeflenmiştir.
Yapılması gereken kabul ettirilecek konu veya şahıs hakkında sanki o şahsa aitmiş veya o konuyu anlatıyormuş gibi bazı eklemeler yapmaktır. Bu eklemeler veya olmayan olaylar üzerine bina edilen sözler çeşitli sebeplerle yapılmıştır. Bizce en önemli neden İslam'a antipati uyandırma gayretidir. Bu uydurma sözlerin faaliyet alanlarından biri de Araplar üzerine uydurulmuş veciz sözlerdir. Bu sayede Arap kavmi üzerinden İslam'a karşı bir taarruz başlatılmıştır. Çocukluğunuzu göz önüne getirirseniz biz yağmur yağıp ta sokağa çıkamadığımız günlerde şu sözlerle şu oyunu oynadık veya oynatıldık. "Yağmur yağıyor, Arap kızı camdan bakıyor."
Ne gariptir ki biz bu oyunu hep oynadık ve bu oyunda her zaman Arap kızlarını camlardan baktırdık hiç düşündünüz mü acaba neden camdan baktırdığımız bir İsrail bir Fransız, bir Türk veya Amerikan kızı değil de Arap kızıydı? Zira yağmur yağdığında doğal olarak herkes perdeyi aralayıp dışarıya bakıverir.
Aslında yapılmak istenen küçük beyinlerimize bir şeyler sokma gayreti idi. Arap kızları hep camlarda kalmalıydılar. Yağmur yağsa da, güneş açsa da onlar camlarda kalmalıydılar ki; gayri İslami kişi, kurum ve devletlerin İslam'ın kadınları evlere hapsettiği masalını anlatsınlar. Camlarda kalmalıydılar ki; İslam'ın kadına değer vermediği onu ikinci sınıf gördüğü iftirasını atsınlar. Yoksa nasıl feminizme, kadın hakları uydurmasına, taraftarlar sağlanabilirdi. Arap kızları camlarda kalmalıydılar ki diğer ırk veya milletten kızların sözde özgürlük safsatası insanlara anlatılsın. O kızlar ki yağmur yağsa da, güneş açsa da, babası annesi gibi yaşayabiliyorlar, istedikleri erkekle beraber olabiliyorlar. İstedikleri her şeyi giyebiliyorlar. Hem de her türlü ahlaksızlığı yaparak. Ama bunların hepsi özgürlük adına yapılıyor. İşte üniversiteye başörtülü görmeye çalışan kızlarda bu Arap kızlarına özenmişlerdi. Yoksa bizim kültürümüzde öyle camların ardında tertemiz oturmak varken bizim kızlarımızın neyi eksikti ki dışarıya çıkıp her alanda her yerde her ortamda çalışmasınlar kendilerini göstermesinler. Hatta futbol bile oynayabilirlerdi. Kadınlar her alanda erkekleri geçmeliydiler ki muâsır medeniyet çizgisine ulaşabilsinler. Ama hayır, bırakın Arap kızları camlarda kalsın, onlarda özgürlük adına çıplak gezsinler, üretkenlik adına mankenlik ahlaksızlığıyla vücutlarını sergilesinler. Çalışmak adına dilleri bir karış dışarı çıkmış erkeklerin metresleri veya sekreterleri olsunlar. Bırakın eğer medeniyet bu ise Arap kızlarına benzeyen camdaki kızlar evlerinde kalsınlar. Akşama kadar ailesinin rızkını temin eden helallerini veya babalarını beklesinler. Evlerinde İmamı Azamları, Said Nursi'leri yetiştirsinler. Allah'ın birbirlerine eş kıldığı helallerinden başkasını görmesinler. Amaç çocukların yağmur yağdığı zaman can sıkıntılarını gidermek değil. Bu hain fısıltıları çocuk beyinlerimize aşılamaya çalışmaktı. Amaç İslam'ın kadına verdiği değeri yok saymak ahlaksızlığı yaymak çocuk oyunlarında bile İslam'a savaş açmaktı. Ve derken çocukluğumuzda bilinçaltımıza sokulmaya çalışan fısıltılarla büyüdük ergenlik çağında bir insan olduk. Ergenlik çağında olanları da bilirsiniz deli doludurlar. Çoğu işi beğendiremezler. Çoğu yaptıkları, bulunmuş oldukları yaşın vermiş olduğu coşku ile yarım yamalaktır. Her şeyi bilmek, başarmak, birilerini geçmek, birilerine bir şeyler ispatlamak gayretindedirler. Bazen kendilerine bazı görevler verilirde onlar bu görevleri tecrübesizliklerinden, ani günlük kararlarından dolayı birbirine karıştırırlar. İşler içinden çıkılmaz bir hal alır. Ve işte o an gelir ki azarlama, ders verme, bir şeyleri öğretme anıdır. Biraz da ürkütmeden, küstürmeden o sonradan uydurulmuş veciz sözü söylerler. "İşleri Arap saçına çevirdin." İşleri öyle karıştırdın ki Arap saçına çevirdin. Bu uydurulmuş sözü söylemeliydiler çünkü onlar da çocukluklarında Arap kızlarını camlardan baktırmışlardı. Hayatımızın ikinci bölümü olan bu çağda yine bu Arap karşımıza çıkarılmıştı. Acaba neden işler biraz karışınca Arap saçına dönüyordu. Bu Arapların saçı çok mu karışıktı, hiç mi taranmıyordu? Acaba neden işler biraz karışınca hippi saçına çevirdin veya İngiliz, Fransız hâkimlerin saçına çevirdin denmiyordu. Zira denemezdi çünkü bu hain fısıltının bir parçası idi. Aslında büyüklerimizin bize söyledikleri bu söz tecrübeden kazanılmış bir söz değil aksine İslam'a savaş açmış tağutların uydurma söz sayesinde hain iftira atılabilirdi. O da şu idi: İşler karıştığı zaman Arap saçına benzemeliydi. Arapların saçları o kadar karışıktı ki onlar bu yüzden saçlarını örtüyorlardı. Onların saçlarını tarayacak kuaför, manikür, pedikür salonları da yoktu zaten. Bu yüzden Allah'ın emri tesettür Arapların zorunlu geleneklerindendi. Yoksa Allah Teâlâ (hâşâ) bunu emretmemişti. Araplar bunu mecburen yapmışlardı. Bu sözleri televizyon veya Yahudi uşağı basında duyarsınız söyleyenlerde ekâbirden olan müşriklerdir. Kur'an da örtünme diye bir şey yoktur. O zaman kuaför olmadığı için örtünüyorlardı. Birde bu sözleri resmi fetvacılar tarafından destekleniyordu. Amaç yine İslam'ın emri olan tesettüre karşı bir nefret uyandırmaktı. Amaç; bazı şeylerin tesettürle değiştiği iftirasını uydurmak Allah'ın emrinin yerine başka şeyler koymaktı. Amaç; kadını açıp sömürmek onun üzerinden kar elde etmek, kadını bir met'a haline getirmekti. Zaten kadını güzelleştirmek adına geliştirilen teknoloji ve üretimler kapalı bir kadında işe yaramazdı. Şu asla unutulmamalıdır ki, tesettür Araplardan kalma bir uygulama değil bilakis bizi yaratan ve ne yapacağımızı iyi bilen Rabbimizin emridir.
Yine hayatımızdaki başka bir bölüm olan gençlik çağına geliyoruz; bu çağda insanların bazı özellikleri ortaya çıkmaya başlar. Artık öğrendiklerimizi sahiplenmeye, çabalarına aktarmaya, tartışmaya, doğruyu yanlışı anlamaya çalışırız. Bazen anlattığımız şeyler aktardığımız insana ters ve inanılmaz gelir. Hele bir de asıl İslam'dan bihaber insanlara İslam'ın gerçekleri anlatılmışsa birden bire yine o hain fısıltı karşımıza dikilir ve "Anladıysam Arap olayım" der. Aman Allahım yine bir Arap fısıltısı. Ne idi çocukluğumdan itibaren bu Araplardan çektiğim. Ama hayır aslı şu ki Arapların benimle ve bizimle bir alıp veremediği yoktu. Onlar sadece sahnelenmekte olan yıkım filminin kötü odam rolüne sokulmuşlardı. Onların temsil ettiği kavme bütün insanlığa hitab eden İslam gelmişti. Ben bir şeyi anlatamadığım, ikna edemediğim zaman Arap oluyordum. Hakikat Arap olmuyor sadece anlatamıyor yahut yanlış şeyler anlatıyordum. Eğer ben çocukluğumdan itibaren bu hain fısıltılara kulak verdiysem bana tekrar şu hain plan sunuluyordu. Zaten bu Araplar hiçbir şeyden anlamazlardı. Onların yüzünden bu hale gelmiştik, her milletten geri kalmıştık Bu Araplar gericiydiler. Hiçbir teknolojiyi günahtır diye kabul etmiyorlardı. Avrupalılar aya gitmişlerdi. Hatta Edison elektriği bulması ile belki de cennette idi. Hem de İslam'ın hiçbir emrini yerine getirmeden. Bütün teknolojik icatları Avrupalılar yapmış ve insanlığın hizmetine sunmuşlardı. Bütün bu iftiralar akıl etmeyenler için gayet mantıklıdır. Ama asla bütün bunlar yeryüzünü kendi hevâ heveslerini iktidar etmek isteyen tağutların uydurmasıdır. Belki bazı şeyleri bulmuş veya geliştirmişlerdi. Ama gerçek tarihte kaydedilen buluş başlangıçlarında müslümanlar vardı. İlmin her alanında müslümanlar söz sahibiydiler, hatta Avrupalılar temizliği (tahareti) bile müslümanlardan öğrenmişlerdi. Müslümanların geri kalmalarının sebebi ne anlamadığı iddia edilen Araplardı, nede tertemiz olan İslam'dı. Bunun sebebi müslümanların dinlerine yeterince bağlanmamaları ve uyutulmuşlukla gelen miskinlikti. Amaç yine İslam'ın ilme verdiği değeri yok saymaktı. İslam'ın gerilemeye sebep olduğu iftirasını atmaktı. Zaten müslümanla gerici (irticacı) demiyorlar mıydı? Ama müşrikler şunu hiç anlatmıyorlardı. Engizisyon mahkemelerinde insanları katledenler, insanları diri diri fırınlara atanlar onlar değimliydi. Buluş yapan ilim adamlarını bir kâğıtla cennetten men edenler arenalarda insanların vahşice öldürülmelerini seyredenler gemilerle köleler kaçıranlar. Sırf renklerinden dolayı Kızılderili ve zencilere ikinci sınıf insan olarak davrananlarda yine onlardı. Yüce Rabbimiz Allah Teâlâ'nın sıfatlarında birisi de Rahmandır. Yani bütün mahlûkatı rızıklandırandır. Çalışanın karşılığını verendir. Biz şuna iman ederiz ki müslümanlar çalıştıkları vakit hem dünyada hem ahirette kazanacaklardır; kâfiler ise iman etmedikleri müddetçe sadece dünyada geçici şeyler elde edeceklerdir. Ve müslümanlara hizmetçi kılınmaktan öteye geçemeyeceklerdir. Müslümanlar ne zaman ki dinlerine sıkı sıkıya sarılmadılar; işte o zaman her alanda gerilediler. Bırakın ilimde ilerlemeyi devletlerini bile kaybettiler.
Artık bu hain fısıltıların bir sonuca bağlanması gerekiyordu. Bir ömür sürdürülen şeytani planın meyve vermesi gerekiyordu. Kendilerine insanlardan istenilen sonuç "ne Arab'ın yüzü ne Şam'ın şekeri" demeliydi. Oynanan oyunun son perdesiyle oynanıyor ve rol gereği kötü adam rolüne konular Araplar kadına değer vermiyorlardı. Onları baştan aşağı örtüyorlardı. Zaten düşünceleri de örtülürdü. Her yeniliğe engel oluyorlardı. Bütün olumsuzlukların sorumlusu onlardı. Bu yüzden ne Araplarla bir işimiz olabilir ne de onlardan herhangi bir şeyi kabul edebilirdik. Bu şeker bile olsa dahi onların her şeylerini reddetmeliydik. Hiçbir şeyleri bizim kurallarımıza göre değildi. Eğer onları reddetmez isek asla muasır medeniyet çizgisine ulaşamazdık. Aslında bizlerden istenen şey İslam'ı reddetmekti. Onun yerine kendilerinin uydurmuş oldukları kural ve düsturları kabul etmekti. Bir ömür boyu anlattıkları iftira İslam'ın çağdışı olduğu ve her şeye engel olduğuydu. Evet, engel oluyordu ama engel olduğu şey kendi heva ve heveslerini ilahlaştıran tağuti güçlerin rejimlerinin insanları da bu dünyanın geçici nimetleri adına sömürmelerine kadını bir met'a haline getirmelerine insanları her türlü ahlaksızlığı azmışlığı serbest bırakmalarına Allah (c.c.) 'tan başkalarının konularını uygulamalarına çocuk beyinlerini kirletmelerine engel oluyordu ve hep engel olacaktı da. Biz onlar gibi her şeyi reddetmiyor bilakis Allah'ın emirlerine uygun olanları kabul; olmayanları da reddediyoruz. Ve biz sergilenen oyunda rol verilen Arap kavminin asla ve asla kavim haklarını savunmuyor aksine Peygamber efendimizin (s.a.s.) veda haccında ırkçılığı ayaklar altına aldığı gibi biz de ayaklar altına alıyoruz. Bizim anlatmak istediğimiz Arap kavminin özellikleri değil bilakis o kavmin lisanında gelen İslam'ın müdafaasıdır. Zira karalanmak istenen Araplar değil bizzat İslam'dır. Bütün bunlardan sonra çocukluğumuzdan itibaren din düşmanlığı aşılanan bizler hep bir nefretle yetiştirilmeye çalışıldı. Hatta o kadar ki İslam'a çağrı demek olan ezan bile demokratik parti zamanında Türkçe okutuldu. Günümüzde insanların İslam'dan anlayamadığı iftirasıyla Türkçe ibadet gündeme getirildi ve bu resmi fetvacılarla da desteklendi. Çocuk beyinlerine yapılmakta olan enjekte sekiz yıla çıkarıldı. Daha da ileri gidilerek daha önceden müdahale edilmek üzere mevcut özel anaokulları merkezi sisteme bağlandı. Medrese eğitimine benzer öğretim yerleri kapatıldı. Zira bunlar İslam'ın hiçbir şeyini duymak bile istemiyor sadece kendi hevâ heveslerini iktidar yapma gayretindedirler.
Ama bizler bu şeytanî fısıltıları reddediyor namazımızda yaşamımızda ve ölümümüzde sadece Rabbimizin kelamını emir kabul edip "İşittik ve itaat ettik" diyor sadece bu tertemiz emirlere iman ediyoruz
Alem_i Ervah
05-02-2009, 20:35
Sual: Anladıysam Arap olayım demek küfür olur mu?
CEVAP
Bu sözü din düşmanları çıkarmıştır. Arap, güzel demektir; siyah, zenci demek değildir. Bugün Arap denilen kimseler Arap değil, çoğu fellah, kimileri de zencidir. Zengibar’dan, Habeşistan’dan gelenlere de, kasıtlı olarak Arap demişlerdir.
Peygamber efendimiz Arap idi. Araplar beyaz, buğday benizli olur. Bilhassa Peygamberimizin sülalesi beyaz ve çok güzel idi. Günümüzde de bu mübarek soydan gelen seyyidler var, hiçbiri zenci değildir. Peygamberimizin vefatında, Eshab-ı kiramın hepsi, sonra da evlatları, İslamiyet’i dünyaya yaymak için, Arabistan’dan çıktı. Asya’nın ötelerine, Afrika’ya, Kıbrıs’a, İstanbul’a, her yere dağıldı. Allah’ın dinini, Onun kullarına tanıtmak için canlarını feda ettiler. Bu geniş topraklar, o mübarek şehitlerle doludur. Sultan II. Abdülhamit Han’ın amirallerinden Eyüp Sabri Paşa, Mirat-ül-haremeyn kitabında, Mekke şehrinde, iki Arap evinin kalmış olduğunu yazmaktadır. Bugün ise hiç yoktur.
Bugün kendilerine Arap denilen kimselerin yanlışlıkları ve sapıklıkları yüzünden Arap kelimesine hakaret etmek yanlış olur. Seyyidler Arap’tır. Genelde, İslamiyet’i kötülemek için Arap kötülenmektedir. İslamiyet’i kötülemek için, dinin emirlerine irtica denmesi gibidir. Bu oyuna gelmemelidir. Dinimizde ırk üstünlüğü yoktur. Ama bazı milletler diğerlerinden daha faziletli olabilir. Bunun için Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Müslüman Arabı sevmek imandandır.) [İ.Neccar]
Ebu cehil gibi dinsiz Arabı sevmemek de, imandandır.
Bu yeterlimidir acaba?
Düş Hekimi
05-02-2009, 20:36
Haydi olayın boyutunu biraz daha karmaşıklığa sürükleyelim. Bakalım ehl-i forumdan neler çıkacak =)
Buyrunuz size bir hadis:
(Şu üç sebepten dolayı Arabı sevin: Ben Arabım. Kur'an Arapçadır ve Cennet ehlinin lisanı da Arapçadır.) [Taberani, Hâkim, İbni Asakir, Abdürrazzak]
Düş Hekimi
05-02-2009, 20:39
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Müslüman Arabı sevmek imandandır.) [İ.Neccar]
Bu hadis kesinlikle sahih değil.
Çok zayıf olduğuna, hatta böyle bir hadis olmadığına dair el-Ezher'den fetva çıkmış idi vakt-i zamanında.
Alem_i Ervah
05-02-2009, 20:40
Haydi olayın boyutunu biraz daha karmaşıklığa sürükleyelim. Bakalım ehl-i forumdan neler çıkacak =)
Buyrunuz size bir hadis:
(Şu üç sebepten dolayı Arabı sevin: Ben Arabım. Kur'an Arapçadır ve Cennet ehlinin lisanı da Arapçadır.) [Taberani, Hâkim, İbni Asakir, Abdürrazzak]
Bana bak haddini bil burda kimse birbirine düşmez olaydan pay çıkarıp karıştırmaya kalkma yanlış yerdesin :kızdım:
ishakyilmaz
05-02-2009, 20:44
Bana bak haddini bil burda kimse birbirine düşmez olaydan pay çıkarıp karıştırmaya kalkma yanlış yerdesin mesdoluk yapma:kızdım:
Ağır olun lütfen biraz.!Kardeşimiz çok güzel bir konu açıp,selamete kavuşturmak için tartışmaya açmıştır.Lakin sizin bu yaklaşımınıza size yakıştırmadım.Sizi akli salim bilirim çünkü!Kişileri tanımadan yargılamayınız!
Düş Hekimi
05-02-2009, 20:46
Bana bak haddini bil burda kimse birbirine düşmez olaydan pay çıkarıp karıştırmaya kalkma yanlış yerdesin :kızdım:
:D
şakamısın sen?
Numuneliklerde hep beni bulur =)
Alem_i Ervah
05-02-2009, 20:50
Valla kendisine söyleyin önce nedemek olayı biraz daha karmaşık hale getirelim benim böyle şeylere müsamaha göstermemi beklemeyim dalga geçer gibi konuşuyor..
Numunelik olan belli böyle hassas konularda gülenleri hiç sevmem:kızdım:
ishakyılmaz evet ama sızın CD iyiden iyiye çizk içinmde artık çalacak hali kalmadı eski cd yui çizik cd yi kopyalayamassın da hahhaahaa
Günün sözünde san özel bir söz yazdım git sen onu oku sen ancak ondan anlarsın :D
Alem_i Ervah
05-02-2009, 20:57
Estağ..
Düş Hekimi
05-02-2009, 20:58
Valla kendisine söyleyin önce nedemek olayı biraz daha karmaşık hale getirelim benim böyle şeylere müsamaha göstermemi beklemeyim dalga geçer gibi konuşuyor..
Numunelik olan belli böyle hassas konularda gülenleri hiç sevmem:kızdım:
Bak güzel kardeşim.
Olayı daha fazla karışık boyutlara taşımaktan kastım Din objesini işin içerisine katıp münazaradan daha farklı lezzetler ve tatlar çıkarmaktı. Olay sadece milliyetçilik ve söylem boyutunda kalmasın, daha farklı ilavelerle daha zevkli mesajlar çıksın istedik.
Ki hemen o yazıma binaen sahihliği ıspatlanmış bir hadisi ekledim. Ancak öyle kalıplarda şartlanmışsınki her karışıklığı kavga olarak görüyorsun!
Lütfen konuyu saptırıp farklı çerçevelere taşıma. Konumuz belli niyetimiz belli. Çıkıntılık yapacak isen buyur konu sayısı forumda fazlası ile mevcut.
Ama bu konuyu baltalama.
Gülme konusuna gelince. İlk mesajlarımda tebessüm ettim sadece. Gülmedim. Gülmek ayrıdır, gülümseyip tebessüm etmek çok daha ayrı.
Ha kullandığım smileyi ise senin çıkardığın saçma sapan yorum için kullandım. Öyle mesajdan böyle yorum çıkınca insan ister istemez "BU NE" diyip gülüyor. =)
Yineliyorum. Niyetin çıkıntılık yapmak ise başka konuya git. Ha yok düzgünce münâzara ise derdin, başımızın üzerinde yerin var !
Haydi selametle.
Gökmen ŞAİR EŞREF şu gunlerı anlatan guzel bır soz soylemıs zamnında. Şöyle demıs. gunun bır sozude benden sana olsun Gokmen. SOĞAN SOYULUYOR YAŞARIYOR GÖZLER. BİR ULKE SOYULUYOR ALDIRMIYOR ÖKÜZLER. Bu da şair eşrefin sozu.
Adam sandık EŞŞEĞİ alnımıza deydi.... sen anladın gerisini...
Ayrıca ülkeyi soyanları bizler gördük ve indirdik demekki sen hala ÖKÜZ olmakta ısrar ediyorsun ;ı: :w:
Alem_i Ervah
05-02-2009, 21:03
Sen o sarığa kurban ol öküz adam banlayın şu paradoksmudur ne zıkkımdır sarıklı köpek dedi bana özelden :kızdım:
BlueMoon
05-02-2009, 21:04
çok tuhaf bir söz insan aslında konuşurken biraz düşünmeli. Yanlış bir laf daha var ifrid oldum diye. sinirlenildiği zaman söylenir. İfrid şeytanın isimlerinden biridir. şeytan oldum manasına gelir tehlikeli bir sözdür
Anadolu halkı, Arap dilini ve Arap alfabesini her zaman çok karışık, anlaşılmaz bulmuştur. Bu nedenle halk arasındaki deyimleşmiş sözlerin çoğunda Arap kelimesi, karmaşıklığı ifade eder.
Anlayamadığımız bir söz veya olay karşısında "Anladıysam Arap olayım" deriz. Yahut karmaşık bir hal alan olayı veya durumu izah ederken "arap saçına döndü" deriz. Buradaki Arap kelimelerinin tamamı, temel yapısını karmaşıklıktan alır.
Ten rengi veya buna benzer etnik veya ırkçı düşünceler, bu sözlerin yapısında bulunmaz.
Konuyu ben üniversite yıllarımda Halk Bilimi dersinde görmüştüm. Konuyla ilgili daha detaylı bir kaynak bulabilirsem paylaşırım.
Tarantula_
05-02-2009, 21:41
Anadolu halkı, Arap dilini ve Arap alfabesini her zaman çok karışık, anlaşılmaz bulmuştur. Bu nedenle halk arasındaki deyimleşmiş sözlerin çoğunda Arap kelimesi, karmaşıklığı ifade eder.
Anlayamadığımız bir söz veya olay karşısında "Anladıysam Arap olayım" deriz. Yahut karmaşık bir hal alan olayı veya durumu izah ederken "arap saçına döndü" deriz. Buradaki Arap kelimelerinin tamamı, temel yapısını karmaşıklıktan alır.
Ten rengi veya buna benzer etnik veya ırkçı düşünceler, bu sözlerin yapısında bulunmaz.
Konuyu ben üniversite yıllarımda Halk Bilimi dersinde görmüştüm. Konuyla ilgili daha detaylı bir kaynak bulabilirsem paylaşırım.
:merhaba::güzel::güzel: Çok haklısın kardeşim. Böyle dallandırıp budaklandırmaya gerek yok bu konuyu bencede...
Sakın bizim zararsız bildiklerimiz bişey olmaz deyip hafife aldıklarımız kendimize zarar vermesin..Bakalım arapların hoşuna gidiyor mu...Ki zannetmiyorum hoşlansınlar.Bence kullanmamak en doğrusu.
Sakın bizim zararsız bildiklerimiz bişey olmaz deyip hafife aldıklarımız kendimize zarar vermesin..Bakalım arapların hoşuna gidiyor mu...Ki zannetmiyorum hoşlansınlar.Bence kullanmamak en doğrusu.
Evet katılıyorum. bu zaviyeden de bakmak lazım..sadece kendi açımızdan değerlendirmek, bi yargıya varmak ne kadar sağlıklı olur tartışılır..
Evet katılıyorum. bu zaviyeden de bakmak lazım..sadece kendi açımızdan değerlendirmek, bi yargıya varmak ne kadar sağlıklı olur tartışılır..
Evet niyet önemli kalbim temiz demek yeterli değil..
Ertuğrul ÖZGÜL
05-02-2009, 21:51
Ne zaman ve niçin söylendiği önemli bence direk ırkçılık deyip atamayız bu sözün söylendiği olay vardır illaki bi hikayesi vardır o hikayeyi bilmeden aksi yorum yaparsak asıl o zaman kul hakkına girmiş oluruz....
Ne zaman ve niçin söylendiği önemli bence direk ırkçılık deyip atamayız bu sözün söylendiği olay vardır illaki bi hikayesi vardır o hikayeyi bilmeden aksi yorum yaparsak asıl o zaman kul hakkına girmiş oluruz....
Tamam işte bilmediğimize göre en iyisi kullanmamak..
Ertuğrul ÖZGÜL
05-02-2009, 21:56
Tamam işte bilmediğimize göre en iyisi kullanmamak..
Tabi canım öyle zaten ama ırkçı demekde aynı şekilde yanlış.....
Tabi canım öyle zaten ama ırkçı demekde aynı şekilde yanlış.....
haklısınız..
Irkçı demek de ağır kaçar.ama bizim en büyük zaaflarımızdan biride birşeyi küçük görmek.."Ne olacakmış canım" sözü sıkça kullanılır.Lakin Müslüman dikkatli olur. Yani ne ırkçı diyelim ne de savunalım..Kullanmayıverelim olmaz mı?.;1
Ertuğrul ÖZGÜL
05-02-2009, 22:06
haklısınız..
Irkçı demek de ağır kaçar.ama bizim en büyük zaaflarımızdan biride birşeyi küçük görmek.."Ne olacakmış canım" sözü sıkça kullanılır.Lakin Müslüman dikkatli olur. Yani ne ırkçı diyelim ne de savunalım..Kullanmayıverelim olmaz mı?.;1
Aynen öyle "Ne Olacak Canım" sözüde aynı bu söz gibi bizde var gerçektende böyle şeyler nasıl dinimize israiliyat dediğimiz kötü maksatlı hikayeler vb şeyler girmişse bu sözlerde öyle....
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.