fatih kısaparmak balon baskılı balon Erdoğan ikna etti, süre kısaldı - Siyaset Forum

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Erdoğan ikna etti, süre kısaldı


M.Atilla
10-28-2010, 16:03
Erdoğan 50 bin kişiyi istihdam edecek, 11 milyar TL'ye mal olacak İstanbul-İzmir otoyolunun temelini attı.

Konuşmasında Kılıçdaroğlu'na da gönderme yapan Erdoğan, pazarlık yaparak proje için süreyi 2 yıl kısalttı.

Başbakan'ın konuşma başlıkları şöyle:

- Bu yolla birlikteİstanbulİzmir arası 150 km kısalacak. 8-10 saat süren İstanbulİzmirarası 3,5-4 saate inecek. Yol üzerindeki illerde ticaret canlanacak. Yolun kısaltılması ile 870 milyon tasarruf edilecek maliyet 11 milyar Türk Lirası... 7 yılda tamamlanacak projede 50 bin kişi istihdam edilecek. Ben evde hesabını yaptım. Bu projenin bu kadar uzun süreye yayılmasını güçlü firmalara yakıştıramadım...

- Yol medeniyettir dedik bu yola çıkarken. İlk etapta 15 km yol hedefi koyduk. Bu hedefe yakınız yaklaşık 2 bin km kaldı. Cumhuriyetin ilanında bugüne 79 yılda 6100 km yol var. Şu iktidarımız döneminde 7 bin km'yi aştık. Demiryolunda da Atatürk'e kadar atılan adımlar var sonra durakladı. Biz çok şükür buna da el attık. 8 yılda 13 bin km duble yol yaptık. Şimdi 19 bin km'ye çıkarttık. İlçe köy yayla ve mezralarımızı yollara kavuşturduk. KÖYDES de BELDES de bu nedenle yapıldı. Denizyolu, Karayolu'nda atılmayan adımları attık. Yarın da THY'nin uçak töreninde buluşacağız. Kendi uçaklarımızı 149'a çıkaracağız. Doğunun batıyla bağlantısını kara ve demiryolu ile sağlayacağız...

- Bizim vizyonumuz bu yollarda bu köprülerle kendisini ispat ediyor. Eğer Ankara'nın sığ gündemi ve seviyesiz üslubuna takılsaydık bu eserleri kazandıramazdık. İktidar oldukları dönemlerde taş üstüne taş koyamayanlar ülkelerinde ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar... Bizim dilimizde Marmarayhızlı trenCumhuriyet'in en hızlı ulaşım projeleri var. Ama aynı zamanda Ankara'nın dilinde nelerin olduğunu görüyorsunuz.

- TC'nin Başbakanı'na nezaketsiz dil kullanan siyasetçi tipi talihsizliktir, yüz karasıdır. Bu fikir ve edep düzeyinin nerelerde olduğunu gösteriyor. Sadece Türk siyaseti adına değil bu şahısların mensup olduğu hareketler alıcı bulmuyor. Kimsenin politikanın seviyesini bu kadar pespaye seviye indirmeye hakkı olamaz. Biz bunlara eyvallah etmeyiz ama aldığımız terbiye bunlara cevap vermeye müsade etmez.

- Bakın Dünyanın en büyük ikinci köprüsünün temelini atıyoruz. Biz hizmet etmenin sorumluluğu içerisindeyiz onlar Deli Dumrul rolünde. Milletimiz bu seviyesizliğin cevabını verecektir. Cumhuriyetimiz adına böyle bir projeye imza atıyor olmanın mutluluğu içerisinde OTOYOL A.Ş.'nin ortakları firmalara böyle bir projede yer aldıkları için teşekkür ediyorum. Bu projede çalışan işçisinden teknik ekibine kadar herkesi kutluyorum.

- Allah'ımdan temennim şudur yatırım esnasında kimsenin burnu kanamasın. Bu projeyi ülkemize kazandıralım... Yolun ülkeme hayırlar getirmesini Cenabı Allah'tan diliyorum. Milletime de selamlarımı saygılarımı gönderiyorum...

Bursa'ya kadar olan bağlantıyı 3,5 yıl, İzmir'i 3 yılda yapılacağı sözünü veren firmaların teklifini uzun bulan Erdoğan, firmalara 5 yıl süre önerdi. Güzergahı 5'e böleceğini söyleyen Erdoğan köprü için de pazarlık yaptı. Koprünün süresini uzun bulan Erdoğan 'istiyorsanız ben gidip Çinlilerle konuşuyum' dedi. 5,5 diyen 5 de der diyen Başbakan işadamlarını ikna etti ve 5 yılda tamamlanma sözü aldı.
http://image.samanyoluhaber.com/Images/News/20101028/157737_erdogan.jpghttp://medya.zaman.com.tr/2010/10/28/ym_kopru_k.jpg

Menderesay
10-28-2010, 20:18
İHA
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate indirecek olan ve 5 yılda 11 milyar liralık yatırımla tamamlanması planlanan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun temelini attı.
Erdoğan, Kocaeli'nin Dilova ilçesinde, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun İzmit Körfez geçişi ve bağlantı yollarının temelini attı. Geçmişte temeli atılıp yüz üstü kalan projeleri kendilerinin tamamladığına işaret eden Erdoğan, "İşte onun için ben temel atmalara değil, daha çok açılışlara katılıyor, başlangıçlarla değil, sonuçlarla ilgileniyorum. Bugün Türkiye'nin iki büyük şehrini, İstanbul ve İzmir'i geniş bir otoban ve muhteşem bir köprüyle birbirine bağlayacak çok büyük bir projenin temelini atıyoruz.
Dilovası'ndan otobana girecek bir araç, Körfez üzerindeki asma köprüyü geçecek, Hersek'e ulaşacak, oradan Orhangazi ve Gemlik üzerinden Bursa çevre yoluna ulaşacak, Uluabat Gölü'nün doğusundan Mustafakemalpaşa ve Susurluk kenarından geçerek Balıkesire gelecek. Savaştepe, Soma ve Kırkağaç'tan geçen araç, Turgutlu'dan batıya yönelecek ve İzmir çevre yoluna girerek İzmir'e ulaşacak.

Bu proje sadece İzmir'i İstanbul'a geniş bir otoyolla bağlamakla kalmayacak. Hem yol üzerindeki Koceeli, Bursa, Balıkesir, Manisa illerimiz bu otoyoldan istifade edecek hem de çevre iller bu otoyolu kullanacak. 18 il bundan istifade imkanı bulacak" dedi.


Bu otoyolla birlikte ticari ve sınai olarak yeni bir canlanma yaşanacağını hatırlatan Erdoğan, "Şu anda İstanbul-İzmir arası mevcut devlet yoluyla 8-10 saatten 3,5-4 saate düşecek. Mevcut yol 140 kilometre kısalacak. Bağlantı yollarıyla birlikte 421 kilometre yol inşa etmiş olacağız. Bir başka büyük projeyi daha gerçekleştiriyoruz. Şu anda Dilovası'ndan Hersek'e 3 kilometre uzunluğunda bir asma köprünün de inşaatına başlıyoruz. Bu asma köprü tamamlandığında Japonya'daki Akashi Köprüsü'nden sonra en uzun ikinci köprü olacak. Dünyanın en uzun köprüleri arasında Türkiye'den şu anda iki köprü var; Boğaz ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri. Bunlara üçüncü köprüyü daha ilave ediyoruz. Dünyanın en uzun ikinci asma köprüsü olan ülke konumuna yükseliyoruz" diye konuştu.

Projenin büyüklüğünü verdiği rakamlarla ifade eden Erdoğan, şunları söyledi:


"Ne büyüklükte bir projeyi başlattığımızı rakamlarla somut hale getirmek istiyorum. Toplam 18 kilometre uzunluğunda 30 viyadük, 7,5 kilometre uzunluğunda 4 tünel ve 209 köprü inşa ediyoruz. Bu projelerle 50 bin kişilik istihdam sağlanacak. İnşaat sektörü bundan olumlu etkilenecek. Hesaplamalara göre yolun kısalması sayesinde 870 milyon liralık tasarruf elde edilecek. Projenin maliyeti 11 milyar Türk lirası. 7 yılda bitmesi planlanan köprü, konsorsiyumun gayretiyle daha kısa sürede tamamlanacak. Birazdan bunun pazarlığını yapacağız. Bu çağda artık böyle bir projenin bu kadar süreye yayılmasını ben bu kadar güçlü firmalara yakıştıramamam. Bizim tarihimiz bunun çok açık örnekleriyle doludur."

"TÜRKİYE GEÇMİŞTE YOL SIKINTISI NEDENİYLE ÇOK ZORLUK ÇEKTİ"
Türkiye'nin geçmişte yolsuzluktan çok çektiğini ifade eden Erdoğan, "Bizim Kurtuluş Savaşı'nda ve öncesinde yaşadığımız en büyük sıkıntılardan biri yol sıkıntısıydı. O günlerin hatıratını okuyanlar göreceklerdir, İstanbul'dan Yemen'e gitmek, oraya asker götürmek için yabancı şirketlerin gemilerini kullanıyorduk. Seyahat aylarca sürüyordu. Yolculuk yapmak isteyenler aylarca limanlarda bekliyordu. Erzurum'a asker gidecek; askerlerimiz trenle Pozantı'ya taşınıyor, Toros Dağları yürünerek aşılıyor, ardından Elazığ ve Erzurum'a çok meşakkatli bir yolculuk yapılıyordu. Hicaz ve Kanal'da silah bırakmış askerler bile, taşımacılık yabancılarda olduğu için Anadolu'ya güvenli bir şekilde ulaşamıyordu. Yol olmamasını bu millet çok ağır şekilde ödedi. Biz bu yola çıkarken, 'Yol medeniyettir' dedik. Kendimize ilk etapta 15 bin kilometre duble yol hedefi koyduk. Bu hedefe yaklaşmamıza 2 bin kilometre kaldı. Cumhuriyet'in kuruluşundan bize kadar geçen sürede 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol yapıldı. Demir yolu seferberliğinde de Gazi Mustafa Kemal'e kadar atılan adımlar var ama sonra bir duraklama süreci oldu ve bize kadar bu böyle geldi. Nüfus arttı, ticaret hacmi ve taşıt sayısı arttı ama yol uzunluğu bunlarla orantılı olarak artmadı. 2002 yılında milletimize bir söz verdik, 'Ülkemizi bölünmüş yol ağıyla öreceğiz' dedik. 'Bir taraftan da demir yolu ağıyla örmeye devam edeceğiz' dedik. Bu sözlerimizin arkasında durduk. 8 yılda 13 bin kilometre duble yol yapmakla bunu ispatladık. Sadece bölünmüş yol değil, ilçelerimizi, köylerimizi, hatta yayla ve mezralarımızı bile yollara kavuşturduk. KÖYDES ve BELDES bunun adımıdır. Elektriği olmayan, telefonu olmayan yerler elektrik ve telefona kavuşuyor. Yarın THY'ye kavuşturduğumuz 4 yolcu ve bir kargo uçağının teslimini yapacağız. Artık ülkemiz kendi 777'leriyle kavuşuyor. Türkiye'den dünyanın bir ucuna gidecek no-stop uçaklara kavuşuyoruz. İstanbul'da üç büyük projemiz var. Üçüncü köprü projelerimizle doğunun batıya olan bağlantısını gerçekleştirmiş olacağız. Ziya Paşa, 'Ayinesi iştin kişinin lafa bakılmaz / Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde' diyor. Bizim ayinemiz, şu Anadolu'ya, Trakya'ya kazandırdığımız eserlerdir" diyerek yaptıkları yatırım ve projeleri anlattı.

"ANKARA'DAKİ NEZAKETSİZ VE SEVİYESİZ ÜSLUBA BİR BAKIN"
Kılıçdaroğlu'nun kendisine yönelik üslubuna tepki gösteren Erdoğan, "Ankara'daki nezaketsizlik ve seviyesiz üsluba bir bakın. İktidar oldukları dönemde Türkiye'de taş üstüne taş koymayanlar, engellemek, yavaifd rakamlarla somut hale getirmek isşlatmak için ellerinden ne geliyorsa yaptılar, yapıyorlar. Bizim dilimizde Marmaray var, bizim dilimizde dünyanın en büyük ikinci köprüsünü inşa etmek var. Bizim dilimizde hızlı tren, demiryolları var. Cumhuriyet'in en büyük ulaşım projeleri var. Bizim dilimizde doğuyu batıyla buluşturmak, kuzeyi güneyle buluşturmak, adalet, barış, bölgesel ve küresel politikalar var. Ama aynı zamanda Ankara'nın oradaki bazı politikacılarının dilinde nelerin olduğunu görüyorsunuz. Türkiye Cumhuriyeti'nin Başbakanı'na karşı nezaketsiz dil ve üslup kullanan politikacı profili, Türkiye adına, Türk siyaseti adına bir talihsizliktir. Bir yüz karasıdır. Bu dil, bu üslup, işte Ziya Paşa'nın dediği gibi, rütbe-i aklın, yani fikir ve edep düzeyinin nerelerde olduğunu açıkça gösteriyor.


Bu hakaretleri açıkça söylüyorum, bu tür siyasi partilerin mensubu olan vatandaşlarım, kardeşlerim de tasvip etmiyor. Sadece Türk siyaseti adına değil, bu sözleri sarf eden kişilerin mensup olduğu bu hareketler, işte onun için milletimden de alıcı bulmuyor. Bunlar ülkem adına talihsizlik. Eminim ki, en az bizim kadar o kitle de bu üsluptan rahatsız" ifadelerini kaydetti.
"Kimsenin siyaset dilinin seviyesini bu kadar yerlere düşürmeye, bu kadar pespaye seviyeye indirmeye hakkı olamaz" diyen Erdoğan, şunları kaydetti:


"Belli ki, içine düştüğü siyasi tıkanıklık, kendisini böyle bir hırçınlığa ve nezaketsizliğe sevk ediyor. Biz bu dile, üsluba eyvallah etmeyiz. Ama aldığımız terbiye onlara aynı dille cevap vermeye müsaade etmez. Bakın biz dünyanın en büyük ikinci köprüsünün temelini atıyoruz. Cumhuriyet'imizin kuruluşunun 87. yıl dönümünde, Cumhuriyet'e en büyük armağanlardan birini veriyoruz. Biz köprüler inşa etmenin sevdası içindeyiz, onlarsa Deli Dumrul olmanın sevdası içinde. Ben bir kez daha bu üslubu, edep, adap yoksulluğunu milletime havale ediyorum. Milletim, bu seviyesizlik karşısında gereken cevabı vakti geldiğinde yine verecektir."
Otoyol inşaatını yapan konsorsiyuma teşekkür eden Erdoğan, "Türkiye adına, Cumhuriyet'imiz adına, milletimiz adına böyle bir büyük projenin temelini atıyor olmanın tarifsiz gururunu yaşadığımız bugünde, özellikle projeyi yürütecek olan Otoyol A.Ş.'ye ve bunu oluşturan Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay firmalarına, bu büyük projede yer aldıkları için şahsım, milletim adına teşekkür ediyorum. Bu projede, mimarından mühendisine, işçisine kadar çalışacak olan tüm kardeşlerimi kutluyorum. Bu noktaya gelmesinde emeği geçen DPT teşkilatı mensuplarına, bakan ve mensuplarına, hazine mensuplarına teşekkür ediyorum. Allah'ımdan temennim şudur, bu yatırım esnasında hiç kimsenin burnu kanamasın. İnşallah sağlık, sıhhat, afiyet içerisinde bu projemizi ülkemize kazandıralım, milletimize kazandıralım. İstanbul-İzmir otoyolu ve İzmit Köprüsü'nün başta İstanbul ve İzmir olmak üzere, sınırları içinden geçeceği, olumlu yönde etkileyeceği tüm şehirlerimize, ülkeme, milletime hayırlar getirmesini Allah'tan temenni ediyorum" diyerek sözlerine noktaladı.


http://yenisafak.com.tr/Gundem/?t=28.10.2010&i=285353

unnamed
10-28-2010, 20:23
vatana millete hayirli olsun...

EZEL
10-28-2010, 20:28
Valla bu projenin faydasını en iyi şöförler vede İzmire sık sık gidenler bilir

M.Atilla
10-28-2010, 22:21
güzel bir proje...hayırlı olsun..

Gönülden
10-29-2010, 00:31
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun temelini attı.



Başbakan Erdoğan, Gebze Dilovası'nda düzenlenen Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun temel atma töreninde yaptığı konuşmada, ''Bugün burada, Cumhuriyet tarihimizin en büyük projelerinden birine daha start veriyoruz. Bu büyük proje ile yarın kuruluşunun 87'nci yıl dönümünü milletçe kutlayacağımız Cumhuriyetimizi taçlandırıyor, adeta ülkemize bir Cumhuriyet Bayramı hediyesi sunuyoruz'' diye konuştu.

Başbakan Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
''Bugün Türkiye'nin iki büyük şehrini, İstanbul ve İzmir'i geniş bir otoban ve muhteşem bir köprü ile birbirine bağlayacak çok büyük bir projenin temelini atıyoruz. Buradan, Dilovası'ndan otobana girecek bir araç, Körfez üzerindeki asma köprüyü geçecek, Hersek'e ulaşacak, oradan Orhangazi ve Gemlik üzerinden Bursa çevre yoluna çıkacak. Bursa çevre yolundan sonra araç, Ulubat Gölü'nün doğusundan, Mustafakemalpaşa ve Susurluk ilçelerimizin kenarından geçerek Balıkesir'e gelecek. Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerimizden geçen araç, Turgutlu'dan batıya yönelecek ve İzmir çevre yoluna girerek İzmir'e ulaşacak.''

Bu projenin, sadece İzmir'i İstanbul'a geniş bir otoyol aracılığıyla bağlamakla kalmayacağını, hem yol üzerindeki Kocaeli, Bursa, Balıkesir, Manisa illerinin de bu otoyoldan istifade edeceklerini hem de çevre illerin, örneğin Yalova, Bilecik, Eskişehir ve Uşak'ın da bu otoyolu kullanacağını kaydetti.

Erdoğan, şu anda, İstanbul İzmir arasının, mevcut devlet yoluyla 8-10 saat sürdüğünü anımsatarak, ''Yolun tamamlanmasıyla, İstanbul-İzmir arası 3,5-4 saat gibi kısa bir süreye düşecek. Aynı şekilde, İstanbul'dan yola çıkan araç, 2-2,5 saatte Eskişehir'e ulaşacak'' dedi.

İstanbul-İzmir arasının bu otoyolun tamamlanmasıyla birlikte 377 kilometreye düşeceğini, yani mevcut yolun 140 kilometre kısalmış olacağını anlatan Erdoğan, bağlantı yollarıyla birlikte tam 421 kilometre yol inşa etmiş olacaklarını belirtti.

Başbakan Erdoğan, konuşmasına şöyle devam etti:
''Tabii bu büyük projenin içinde, bu büyük proje kapsamında bir başka büyük projeyi de gerçekleştiriyoruz. Şu anda bulunduğumuz mevkiden, Dilovası'ndan Hersek'e, biliyorsunuz biz de bir söz var: 'Ettekraru ahsen velevkane yüz seksen' (Böyle güzel şeyleri yüz seksen kere bile ifade etseniz o yerindedir, gayet iyidir)... Üç kilometre uzunluğunda bir asma köprünün de inşaatına başlıyoruz. Bu asma köprü tamamlandığında, dünyada, Japonya'daki Akaşi Köprüsü'nden sonra en uzun ikinci köprü Türkiye'de inşa edilmiş olacak. Dünyadaki en uzun 20 köprü arasında Türkiye'de şu anda iki köprü var. Boğaz Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü. Körfez'e yaptığımız bu köprü ile listeye üçüncü bir köprüyü de ilave ediyoruz ve dünyanın en uzun ikinci köprüsüne sahip ülke konumuna yükseliyoruz.''

BU ÜSLUP RÜTBE-İ AKLIN NERELERDE OLDUĞUNU GÖSTERİYOR
Ziya Paşa''nın ''Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz. Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde...'' sözlerini hatırlatan Erdoğan, şunları kaydetti:
''Bizim ayinemiz, yani bizim aynamız, işte şu Anadolu'ya, şu Trakya'ya kazandırdığımız eserlerdir. Bizim politikalarımız, bizim vizyonumuz, ideallerimiz, işte bu yollarda, bu köprülerde, inşa ettiğimiz okullarda, açtığımız üniversitelerde, hastanelerde kendisini ispat ediyor, kendisini yansıtıyor.

Her zaman söylüyorum. Eğer Ankara'nın sığ gündemine takılıp kalsaydık, Ankara'daki o seviyesiz üsluba takılıp kalsaydık, inanın, 8 yıl boyunca Türkiye'ye bu hizmetleri, bu eserleri kazandıramazdık. İktidar oldukları dönemlerde Türkiye'de taş üstüne taş koyamayanlar, hizmet üreten, eser üreten bir iktidarı oyalamak, engellemek, yavaşlatmak için ellerinden ne geliyorsa yaptılar yapıyorlar.''

''Türkiye Cumhuriyeti'nin Başbakan'ına, düzeysiz şekilde hitap eden, son derece nezaketsiz bir dil ve üslup kullanan politikacı profili, Türkiye adına, Türk siyaseti adına bir talihsizliktir, bir yüz karasıdır. Bu dil, bu üslup, işte Ziya Paşa'nın dediği gibi, rütbe-i aklın yani fikir düzeyinin de edeb düzeyinin de nerelerde olduğunu gösteriyor'' diye konuşan Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Bu hakaretleri, açıkça söylüyorum, bu tür siyasi partilerin mensubu olan benim vatandaşlarım da tasvip etmiyor. Sadece Türk siyaseti adına değil, bu sözleri sarfeden kişilerin mensup olduğu bu hareketler, işte onun için milletinden de alıcı bulmuyor. Bunlar ülkem adına talihsizlik. Eminim ki en az bizim kadar, o kitle de bu üsluptan rahatsız.

Hiç kimsenin, politikanın seviyesini, siyaset dilinin düzeyini, bu kadar yerlere düşürmeye, bu kadar pespaye bir seviyeye indirmeye hakkı olamaz. Belli ki içine düştüğü siyasi tıkanıklık, kendisini böyle bir hırçınlığa ve nezaketsizliğe sevk ediyor. Biz, bu dile, bu üsluba açıkça söylüyorum eyvallah etmeyiz, ama aldığımız terbiye onlara aynı dille cevap vermeye de müsaade etmez.''

Bugün dünyanın en büyük ikinci köprüsünün temelini attıklarını belirten Erdoğan, ''Cumhuriyetimizin kuruluşunun 87'inci yıl dönümünde Cumhuriyetimize en büyük armağanlardan birini veriyoruz. Biz köprüler inşa etmenin sevdası içindeyiz, onlarsa Deli Dumrul olmanın sevdası içinde'' dedi.

Erdoğan, bir kez daha bu üslubu, bu edeb ve adab yoksunluğunu milletine havale ettiğini, milletin bu seviyesizlik karşısında gereken cevabı vakti geldiğinde yine vereceğini söyledi.

ERDOĞAN'DAN, TEMEL ATMA SIRASINDA PAZARLIK


http://habervaktim.com/gommefoto/57576033969.jpg

Başbakan Erdoğan, konuşmasının ardından, projenin 7 yıldan önce tamamlanması için 6 firmanın yönetim kurulu başkanlarıyla pazarlık yaptı.

''Şimdi işin en heyecanlı anına geldik'' diyen Erdoğan, pazarlık sırasında şunları dile getirdi:
''Bir pazarlık yapacağız. Bizim yapacağımız pazarlık, 22 yılla alakalı değil. 22 yıl dört ay bitti. Bizim yapacağımız pazarlık şu: 7 yılda bu projeyi hayata geçirmek sizlere yakışmıyor. Bunu biz ne kadar geri çekeriz? Ben diyorum ki burada güçlü firmalarımız var ve bu firmalarımız kendini her alanda ispat etmiş firmalar. 5'i yerli, bir tane de İtalya'nın kendisini bu alanda ispat etmiş firması var, aileden gelme, babadan oğula intikal etmiş...''

Astaldi Yönetim Kurulu Başkanı Paolo Astali'ye İngilizce ''How is your father?' diyerek, babasının nasıl olduğunu soran Erdoğan, ''He is good - çok iyi çok iyi'' yanıtını aldı. Başbakan Erdoğan da Astali için ''Bak artık Türkçeyi de öğrendi. Buraya o kadar alıştılar. Bu Ferhat'tır, Bolu Dağı'nı delenlerdendir'' dedi.

Otoyolun 5 yıl içinde tamamlanmasının uygun olduğunu ifade eden Erdoğan, ''Neye dayanarak, 5 yıl diyorum Nuri Baba, Adnan Bey, Yüksel Bey? Burada 6 tane güçlü firma var. Hep beraber 5'e böleceğiz bu güzergahı. Bir taraftan köprü yürüyecek. Köprüyü 2 yılda bitirmemiz lazım. Köprü bizim için çok çok önemli. Çinlilerle isterseniz masaya ben oturayım da konuşayım. Çinlilerle de Korelilerle de konuşalım. Köprüyü çabuk bitirmemiz lazım. Hayati önem taşıyor. Köprüyü bir an önce bitirmemiz halinde bu güzergah hareketlenecek. Öncelikle bir defa İstanbul-İzmir otoyolunun projesini nihai olarak 5 yıla indirelim. 5.5 diyen, 5 de der. Oğuz Bey 'emriniz olur' dedi, 5'i kabullendi'' diye konuştu.

AA

İntifada
10-29-2010, 00:40
Ya Allah
Bismillah...

unnamed
10-29-2010, 00:45
Ak Parti hukumetin basinda durursa soz verilen zamanda biter bu yol...
yoksa bolu tuneli faciasina doner...

Gönülden
10-29-2010, 00:54
Millete hizmette sınır tanımayan partimle gurur duyuyorum...kartelciler bunu nekadar gündemine alırlar orası bilinmez ama durmak yok yola devam inşallah

Hüdaverdi
10-29-2010, 10:34
Gerçi otobüs şirketleri pek sevinmez buna,malum ne kadar yol uzun olursa o kadar biletin fiyatı fazlalalır ;D

Valla bu yol yapımınınen büyük faydasını Eskişehir yolu üzerinde gördüm.İstanbuldan yola çıkınca,Adapazar'ından bir yere sapıyoruz,tek şeritli bir yoldan Bilecik ordan Eskişehir'e gidiyorduk.
Tehlikeli bir yol,kamyonlarda çok fazla,virajları korkutucu.Korkardım valla gidip gelirken ama şimdi gidiş 2 şerit geliş 2 şeritli oldu.Öncede gidiş 1 geliş 1'di.
Tüneller yapıldı,yol daha da kısaldı.Bilecikten ve Bozüyük'ten geçmiyoruz.
Çok güvenli oldu Allah razı olsun,hayalimizdi bu ve gerçekleşti çok şükür.

İzmir belediyesi karşı yakaya köprü çekecekti.
Sanırım paint kullanarak yapacaklar bunu ;D

M.Atilla
10-29-2010, 10:47
Gerçi otobüs şirketleri pek sevinmez buna,malum ne kadar yol uzun olursa o kadar biletin fiyatı fazlalalır ;D

Valla bu yol yapımınınen büyük faydasını Eskişehir yolu üzerinde gördüm.İstanbuldan yola çıkınca,Adapazar'ından bir yere sapıyoruz,tek şeritli bir yoldan Bilecik ordan Eskişehir'e gidiyorduk.
Tehlikeli bir yol,kamyonlarda çok fazla,virajları korkutucu.Korkardım valla gidip gelirken ama şimdi gidiş 2 şerit geliş 2 şeritli oldu.Öncede gidiş 1 geliş 1'di.
Tüneller yapıldı,yol daha da kısaldı.Bilecikten ve Bozüyük'ten geçmiyoruz.
Çok güvenli oldu Allah razı olsun,hayalimizdi bu ve gerçekleşti çok şükür.

İzmir belediyesi karşı yakaya köprü çekecekti.
Sanırım paint kullanarak yapacaklar bunu ;D

bunların her söylediği lafta kalır...hizmet için bir çivi bile çakmadıkları aşikar zaten ama çivi sökmemelerini temenni ediyoruz..

Türkiye'nin dört bir tarafına güvenli ve rahat yollar kazandırılıyor..Zaten AK Parti hükümetinin icraatlarını takdir etmemek elde değil..Allah hizmetlerinde yar ve yardımcıları olsun..