Orijinalini görmek için tıklayınız : ''Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'e sövenler, kafirdir !''
''Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'e hakaret edenler, kafirdir!''
Ubeydullah Arslan Hocaefendi anlatıyor...
woq8iLLEIJQ
katil olmak küfür olmuyoken sövmek nasıl küfür oluyor.
not: küfür edenleri kınıyoruz
BeldeiTAYYIBe
03-09-2012, 16:50
Müsadenizle....
Katil olan birisi dinin esaslarini inkar etmedigi müddetce islam dairesi icindedir.
Örnegin Hazreti Aise validemiz hakkinda kötü konusmak insanin imanini cok cok tehlikeye düsürür...cünkü Hazreti Aise hakkinda atilan iftirala dair ayet nail olmustur ....
Katil olmak imandan etmesede,
yanlis bir söz imani tehlikeye sokabilir....
İntifada
03-09-2012, 16:52
osmanla aliye serbest mi ?
BeldeiTAYYIBe
03-09-2012, 16:54
Hasa niye serbest olsun?
Küfür içerir... ! Lakin Kafirlik kavramı ise Söylediğin onda varsa gıybet ! yahut iftira ! olarak değerlendirildiği gibi ! ''Tekfir ettiğinde onda yoksa sana geri döner'' kavramına bina edilir...! Bu Manada Kafir olur denilir ! Kafirliğine Hüküm verilemez ! Dinin Esaslarını inkara kalkmadığı sürece !
Ayrıca Gıybet kısmına girmişken belirtmek lazım gelir ki ''Topluca'' grupları hedef almak çok tehlikelidir...! Şahısların icraatleri ile değerlendirmek lazım gelir !
osmanla aliye serbest mi ?
Kardeşim, sen, Hz. Ali'ye söven bir insan gördün mü hayatında?!
Tabi ki, Hz. Osman ve Hz. Ali'ye sövmek de serbest değildir...
Ama Peygamber efendimizin ashabının en üstünleri Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'dir.
Bu sahabelerden sonra Hz. Osman , Hz. Osman'dan sonra da Hz. Ali gelir!..
Ashab ı Kiramın Fazileti
Kvv47tz_5RM
Müsadenizle....
Katil olan birisi dinin esaslarini inkar etmedigi müddetce islam dairesi icindedir.
Örnegin Hazreti Aise validemiz hakkinda kötü konusmak insanin imanini cok cok tehlikeye düsürür...cünkü Hazreti Aise hakkinda atilan iftirala dair ayet nail olmustur ....
Katil olmak imandan etmesede,
yanlis bir söz imani tehlikeye sokabilir....
ben tekfir etmek anlamında söyledim senin dediğin gibi katil olan biri açık inkar etmediği sürece kafir olmaz.
sövme hiç kafir etmez ben sövülür anlamında demiyorum bunuda dinden çıkar mı çıkmaz mı açısından diyorum. HZ Aişe Annemize gelince Temizliği hakkında ayet inildiği için hala bu iğrençliği atfetmek küfürre götürebilir. çünkü ayeti inkar oolma ihtmiali var. alimlere sormak lazım. ancak iftirada dinden çıkarmaz her hangi bir insana iftira olabilir.
ama şunu rahatça söyleyebiliriz belki Sahabilere özellikle islam halifesi sahabilere sövmek imamnın eksikliğinden olabilir.
belki Sahabilere özellikle islam halifesi sahabilere sözmek imamnın eksikliğinden olabilir.
Bunlar aslında sosyolojik konulardır ! Çünkü Tarihsel ve Akrabalık ilişkilerinin algı boyutunda bir noktadan alınması siyak ve sibak'a uygun olmayan hakikatlerin bölünmesi sayesindedir...! Taassubun oluşması, Savunma psikolojisi, Muhalifliğin hatta negatife karşılık positif bir açı sunulması sayesinde oluşur !
Yoksa Sahabi şu yanlışı yapmıştır(Haşa) gibi algılar stratejik bir fitnenin parabol bir yansımasıdır ! Giriş Gelişme Sonuç gibi üç parçaya ayrılmış sonucundan baktırılmayan bir taassub !
Bunlar aslında sosyolojik konulardır ! Çünkü Tarihsel ve Akrabalık ilişkilerinin algı boyutunda bir noktadan alınması siyak ve sibak'a uygun olmayan hakikatlerin bölünmesi sayesindedir...! Taassubun oluşması, Savunma psikolojisi, Muhalifliğin hatta negatife karşılık positif bir açı sunulması sayesinde oluşur !
Yoksa Sahabi şu yanlışı yapmıştır(Haşa) gibi algılar stratejik bir fitnenin parabol bir yansımasıdır ! Giriş Gelişme Sonuç gibi üç parçaya ayrılmış sonucundan baktırılmayan bir taassub !
pek anlamadım :)
pek anlamadım :)
İmani değil itikadi bir sorundur ! Oda ikiye ayrılır !
1) İtikad = İman nazarıyla okumak !
2) Tarihsel, Taasupsal bakış açılarıdır !
İmani olamaz... Çünkü sövmek küfür değildir... Sövmek Tarihi bir zaman dilimini esas alıp orada yapıldığı iddia edilen bir ''hata''nın bütünü sayılmasıdır !
Küfür ise İman esaslarına muhalif olan bir kavram olduğu gibi Kafir aslı manasında Kasıtlı, Bilerek Hakkı Örten Manasındadır Allahualem...!
Küfür, meydana geliş şekli, sebebi ve yeri bakımından dört kısma ayrılır.
1. Küfr-i inkârî: Allâh'ı, Hz. Peygamber'i ve onun getirdiği esasları inkâr etmek gibi."Ey Muhammed! Şüphesiz, inkârcıları uyarsan da uyarmasan da birdir. Onlar iman etmezler" (el-Bakara, 2/6) ayetinde sözü edilen zümre bu gruba girer.
2. Küfr-i cühûd: Allâh'ın varlığını kalben bildiği halde; kibri, gururu sebebiyle ikrar etmemesi ve diliyle inkâr etmesidir. Şeytan ve benzeri kişiler bu gruba girer. Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Bir zamanlar meleklere: Âdem'e secde edin " demiştik. Bunun üzerine onlar Âdem'e secde ettiler, İblis hâriç. O diretti, büyüklük tasladı ve kafirlerden oldu" (el-Bakara, 2/34; bk. Sâd, 37/74; el-Kasas, 28/39). "İşte kendilerine bildikleri (bekledikleri o Kur'an) gelince, onu inkâr ettiler" (el-Bakara, 2/89).
3. Küfr-i İnâdî: Kişinin, hakikatı kalben bilmesine ve zaman zaman diliyle de ikrar etmesine rağmen; sapıklık, kıskançlık, kapris, şan, şöhret, makam ve kavmiyetçilik gibi sebeplerle İslâm'ı bir din olarak kabullenmemesidir. Buna, düşünce arkadaşlarından, dost ve hısımlarından utanıp, gurur yüzünden küfre düştüğü için "küfr-i ârî" de denilmiştir. Hz. Peygamber'in amcası Ebû Tâlib'in (ö. 619 m.) küfrü böyledir. Rasûlüllah (s.a.s) çeşitli zamanlarda amcasını İslâm'a davet etmesine ve amcasının da bu daveti hoş karşılamasına rağmen, sırf arkasından "Ebû Tâlib ölümden korktu da atalarının dininden döndü" sözünü söyletmemek için Ebû Tâlib, müslüman olma şerefine erişememiştir (Buhârî, et-Tefsîr, Sûre, 28; Müslim, İmân, 9; Tirmizî, et-Tefsîr, 29; Nesaî, Cenâiz, 102).
4. Küfr-i nifâk: Kişinin, inanılması gereken şeyleri diliyle ikrar etmesi, fakat kalbiyle tasdik etmemesidir. Münafıkların inkârı böyledir. Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur:"Bir kısım insanlar vardır ki:"Biz Allâh'a ve ahiret gününe iman ettik" derler. Halbuki onlar inanmış değillerdir. Allâh'ı ve iman edenleri aldatmaya çalışırlar. Oysa sadece kendilerini aldatırlar. Fakat bunun farkında değillerdir. Onların kalblerinde hastalık vardır. Allah, bu hastalıklarını daha da artırmıştır. Yalan söylediklerinden dolayı onlar için can yakıcı bir azap vardır" (el-Bakara, 2/8-10).
Ehl-i sünnet bilginlerine göre, bir şeyin iman esası olabilmesi için Kur'an-ı Kerîm veya mütevâtir hadise dayanması gerekir. Meşhur veya âhad haberler, kesin bilgi vermedikleri için inanç konusunda delil kabul edilmezler. Ancak İslâm hukukçularının çoğunluğu, meşhur hadîsi inkârın, kişiyi sapıklık (dalâlet) içine düşüreceği görüşündedir. Bu arada, meşhur hadisi inkârın mütevâtir hadisi inkâr gibi sonuç doğuracağını söyleyenler de olmuştur (Alî el-Kârî, Şerhu'l Fıkhı'l-Ekber, Mısır 1323 H., s. 149; el-Fetâvâ'l-Hindiyye, Bulak 1310 H., II, 265).
Özgür Çağrı
03-10-2012, 04:16
Kardeşim, sen, Hz. Ali'ye söven bir insan gördün mü hayatında?!
Tabi ki, Hz. Osman ve Hz. Ali'ye sövmek de serbest değildir...
Ama Peygamber efendimizin ashabının en üstünleri Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'dir.
Bu sahabelerden sonra Hz. Osman , Hz. Osman'dan sonra da Hz. Ali gelir!..
Ashab ı Kiramın Fazileti
Kvv47tz_5RM
sıralamayı kim neye göre yapıyor ?
4 halife arasında bile birbirine üstün kurdurmacalar ayrımlar yapılıyor. Yahu siz hiç akletmez misiniz ?
Nedir sizin derdiniz anlamıyorum ki .
İmani değil itikadi bir sorundur ! Oda ikiye ayrılır !
1) İtikad = İman nazarıyla okumak !
2) Tarihsel, Taasupsal bakış açılarıdır !
İmani olamaz... Çünkü sövmek küfür değildir... Sövmek Tarihi bir zaman dilimini esas alıp orada yapıldığı iddia edilen bir ''hata''nın bütünü sayılmasıdır !
Küfür ise İman esaslarına muhalif olan bir kavram olduğu gibi Kafir aslı manasında Kasıtlı, Bilerek Hakkı Örten Manasındadır Allahualem...!
tamam Allah razı olsun...
bu vahabi kardeşlerimizi seviyoruz ama fakat lakin ve yalnız hakketen bu kadar olmaz yaw...
Ama Peygamber efendimizin ashabının en üstünleri Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'dir.
Bu sahabelerden sonra Hz. Osman , Hz. Osman'dan sonra da Hz. Ali gelir!..
Tövbe yav..
İntifada
03-10-2012, 14:25
Tbs yapılmış olmalı (!)...
Takva Belirleme Sınavı...
tamam Allah razı olsun...
Allah c.c. asıl senden Razı Olsun... Bize nasıl yaklaşacağımız cevabı verdin aşağıda...
bu vahabi kardeşlerimizi seviyoruz ama fakat lakin ve yalnız hakketen bu kadar olmaz yaw...
Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer'in, Hz. Ali'den daha üstün olduğunu söylemek ''vahabi'' lik mi oluyor?!
O zaman bu mantığa göre; Ali bin Ebu Talib (ra) da bir ''vahabi'' oluyor!.. :)
20-.......Muhammed ibnu'l-Hanefiyye şöyle demiştir:
Ben babam Alî ibn Ebî Tâlib'e:
— Rasûlullah(S)'tan sonra insanların en hayırlısı hangisidir? diye sordum.
Babam:
— Ebû Bekr'dir, dedi. Ben:
— Sonra kimdir? dedim Babam:
— Sonra Umer'dir, dedi.
Ben, "Usmân" denilmesinden korktum da:
— Umer'den sonra sensin, dedim. Babam:
— Ben müslümânlardan bir adam olmaktan başka birşey değilim, dedi.kaynak: Sahihi Buhari
Hadîste Alî ibn Ebî Tâlib, Ebû Bekr'in (ra) fazîletini açıkça ifâde etmiştir.
Muhammed ibnu'l-Hanefiyye, Hasen ve Hüseyin'den sonra Hz. Alî'nin en âlim ve en muttaki oğludur. Annesi Havle bintu Ca'fer el-Hanefiyye olduğu için, anasına nisbetle anılmıştır. -.......Bize Abdulazîz ibnu Ebî Seleme el-Mâcişûn, Ubeydullah'tan; o da Nâfi'den; o da îbn Umer'den tahdîs etti ki, İbn Umer ®:
"Bizler Peygamber'in hayâtı zamanında (sahâbîler arasındaki fazilet derecelerini görüşürdük de), sahâbîlerden hiçbirisini fazilette Ebû Bekr'e denk tutmazdık. Sonra Umer'e, sonra Usmân'a da mü-sâvî ve muâdil kimse bulmazdık. Bunlardan sonra Peygamber(S)'in diğer sahâbîlerini bırakırdık. Onların arasında fazilet farkı aramazdık" demiştir.
Sahihi Buhari
http://www.enfal.de/buhari/sahabelerinfaziletleri.htmEhl-i Sünnet ve’l-Cemaat Akidesi, İmam Ahmed ibni Hanbel (ra)
İbnu’l-Cevzi, Menakib el-İmam Ahmed ibni Hanbel, 167-171
بسم الله الرحمن الرحيم
....
Rafıziler’e dair alimlerimiz onların akidesinin; Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra) ve Ömer (ra)’dan daha faziletli olduğu ve Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra)’dan daha önce müslüman olduğu şeklinde olduğunda icma etmişlerdir. Bu görüşü tercih eden kimse Kitabı ve Sünneti açıktan yalanlamaktadır. Allah (svt) şöyle buyurmaktadır: “Muhammed Allah'ın elçisidir. Beraberinde bulunanlar…” (el-Fetih 48/29) Bu ayet-i kerime de Allah (avc), Ali (ra)’ya değil Ebu Bekir (ra)’ya Muhammed (sav)’den sonra öncelik vermiştir. Rasulullah (sav): “Eğer bir dost edinecek olsaydım Ebu Bekir'i dost edinirdim; ne var ki, Allah beni kendisine dost edindi.” (Buhari; Müslim; Tirmizi; Ahmed, el-Müsned) buyurmuştur. Herkim Ali (ra)’nın Ebu Bekir (ra)’dan önce müslüman olduğuna inanırsa, hata ve yanılgı üzeredir çünkü (Ebu Bekir) 35 yaşındayken müslüman olmuştur ve o zaman Ali (ra) daha 7 yaşında bir çocuktu. İslam’ın hükümleri, hadler ve dini yükümlülükler ona uygulanmamaktaydı.
...
Bu ümmette Muhammed (sav)’den sonra hiç kimse Ebu Bekir (ra)’dan daha faziletli değildir. Ondan sonra Ömer (ra)’dan daha faziletli hiç kimse yoktur ve Ömer (ra)’dan sonra Osman (ra)’dan daha faziletli hiç kimse yoktur. Bu bizim üç halife hakkındaki sözümüzdür, Ali (ra) hakkında sükut ederiz. Abdullah ibni Ömer (ra)’nın onların üstünlükleri ve tercih edilmeleriyle alakalı rivayetleri sahihdir. 4 Halife’nin herbiri Raşid Mehdiyin’dir. Bizler (cennetle müjdelenen) 10 kişi hakkında şehadet etmekteyiz ki, onlar cennet ehlindendir ve isimleri: Ebu Bekir (ra), Ömer (ra), Osman (ra), Ali (ra), Talha (ra), Zubeyir (ra), Sa’d (ra), Sa’id (ra), Abdu’r-Rahman ibni Avf (ra) ve Ebu ubeyde ibni el-Cerrah (ra)’dır. Rasulullah (sav)’in cennetle müjdeledikleri kimselerdir ve biz de onların cennet ehli olduğunu tasdik (ederek beyan) ederiz.
Hüdaverdi
03-10-2012, 20:33
Doğan bebeğine bu isimleri vermeyen dangalak bir kesim var hala ;D Allah biliyor.
BeldeiTAYYIBe
03-10-2012, 22:44
Imami Azam hazretlerinin Fikhul ekber serhinde okumustum....
Sahabenin HEPSINI sevmenin gerekliligi üzerine bir bölüm var.
Herkese tavsiye ederim...
Ben hepsini severim.
Sevmeyene acirim...
Sövenin vay haline....
İbnu Ebî Muleyke, İbn Abbâs'tan şöyle derken işitmiştir:
''Ömer, (vefat ettiğinde) şeririnin üzerine konuldu. O yerden kaldırılmadan önce insanlar O'na duâ ederek ve cenaze namazı kılarak O'nun etrafını çepeçevre kuşattılar. Ben de Ömer'in tâbutu etrafındaki insanların içinde bulundum. Beni hiçbir şey korkutmadı, ancak şu olay beni ürpertti: Bir adam benim omuzumu tuttu. Baktım ki o, Ali'dir. Ali, Ömer'e rahmet okudu ve şöyle dedi:
—''Yaptığı işlerin benzeriyle Allah'a kavuşmak istediğim, senden daha sevgili hiçbir kimseyi arkanda bırakmadın. Allah'a yemîn ederim ki, ben, Allah'ın muhakkak seni (hücrede ve/veya cennette) iki dostunla beraber bulunduracağını kuvvetle zannediyor idim. Ve çünkü ben bildim ki, kendim bizzat Peygamber'den çok defa bir düzeye şöyle buyururken işitirdim: "Ben, Ebû Bekr ve Ömer'le gittim. Ben, Ebû Bekr ve Ömer'le girdim. Ben Ebû Bekr ve Ömer'le çıktım." '' ''
(Sahihi Buhari)
İntifada
03-12-2012, 03:12
İnsanlığın en hayırlısı iltifatını kabul etmeyip o ben değilim,hz.ibrahimdir diyen peygamberin ebubekirle,ömer osmanla aliden üstündü diyen ümmeti ha...
(hz.) ebubekir,ömer,osman,ali hepsi değerli,hepsi büyük isimlerdir...
birbirleri hakkında böyle yorumlar yapmaları gayet normaldir...
tevazu başka birşeydir...
kimsenin takvasını belirleyecek kudrette değilizki takva sıralaması yapalım...
Peygamber ahlakı kurandan,ali ise bizzat peygamberden aldı
İlk iman edenlerden ve ilk peygamberin arkasına namaza duranlardan idi...
peygamber yerine yatağa girip,tanınmamak için yorganı kafasına kadar çeken,ölümü göze alan bir yiğitti...
diğerleri ondan geri mi kaldı...
hayır...
Allah hepsinden razı olsun...
Kardeşim, bu takva sıralamasını biz yapmıyoruz ki..
Bunu sahabiler yapmış...
Ehli sünnet alimleri , mezhep imamları yapmış...
Ben de size bunu naklediyorum..
İmam Ebû Hanîfe dedi ki:
"Peygamberimiz Muhammed (sallAllah u aleyhi ve sellem)'den sonra bu ümmetin en faziletlisinin Ebu Bekir es-Sıddîk olduğunu, sonra Ömer, sonra Osman, sonra da Ali -Allah hepsinden razı olsun- olduğunu ikrar ve ifade ederiz." (Vasiyet -şerhi ile-, s. 14)
Peygamber ahlakı kurandan,ali ise bizzat peygamberden aldı
İlk iman edenlerden ve ilk peygamberin arkasına namaza duranlardan idi...
peygamber yerine yatağa girip,tanınmamak için yorganı kafasına kadar çeken,ölümü göze alan bir yiğitti...
diğerleri ondan geri mi kaldı...
hayır...
Ben, Hz. Ali'yi aşağılamaya , onu küçük düşürmeye çalışmıyorum ki..
Elbet Hz. Ali de çok faziletli bir sahabidir. Onun da Hz. Ebu Bekir , Hz. Ömer ve Hz. Osman'ın yaptıkları gibi İslam'a büyük hizmetleri olmuştur...
İmzana şöyle bir cümle yazmışsın: ''heyecan ve hisle yaklaştığım konulara artık bilgi ve nasla yaklaşıyorum...''
Bu konuya heyecan ve hisle yaklaşacağına, bu konudaki sahih hadislere ve ehli sünnet alimlerinin sözlerine tabii olmaya ne dersin?
Allah hepsinden razı olsun...
Amin..
sıralamayı kim neye göre yapıyor ?
Gördüğün gibi o sıralamayı, sahabiler yamış , mezhep imamları yapmış!..
4 halife arasında bile birbirine üstün kurdurmacalar ayrımlar yapılıyor.
ALLAH'ın başka bir kişiden daha üstün kıldığı bir kişinin, o kişiden üstün olduğunu söylemek ayrımcılık yapmak değildir!..
''Peygamber, Rabbi tarafından kendisine ne indirildi ise ona iman etti, müminler de! Onlardan her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına ve peygamberlerine iman etti. "O’nun resullerinden hiç birini diğerinden ayırt etmeyiz." dediler ve eklediler: "İşittik ve itaat ettik ya Rabbenâ, affını dileriz, dönüşümüz Sanadır." '' (Bakara/285)
''Hem Rabbin göklerde ve yerde kim varsa daha iyi bilir. Andolsun, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. Dâvûd’a da Zebûr’u verdik.'' (İsra/55)
Bu ayet mealinden anlaşıldığı gibi, ALLAH (c.c.) peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmıştır , bununla birlikte bu peygamberler arasında ayrım yapmayız yani hiçbirini dışlamayız , bu peygamberlerin hepsi de bizim peygamberlerimizdir , hepsi de gerçek peygamberdir...
Anlaşıldı mı?
Yahu siz hiç akletmez misiniz ?
Sen? ???
İntifada
03-12-2012, 22:53
Werret hz.muhammed mi üstün,hz.ibrahim mi ?
Ben sana 5 büyük peygamberi sayayım:
Hz. Muhammed (as) , Hz. İbrahim (as) , Hz. Nuh (as) , Hz. Musa (as) ve Hz. İsa (as)..
İntifada
03-12-2012, 23:04
Enes b. Mâlik (r.a)'tan rivayet edilmiştir: “Bir adam, Resulullah (s.a.v.)'e gelip:
“Ey insanların en hayırlısı!” dedi. Bunun üzerine Resulullah (s.a.v.):
“İnsanların en hayırlısı olan, İbrahim (a.s)'dırî” buyurdu.
Ebu Dâvud, Sünnet 13, 4672; Tirmizî, Tefsirıı'l-Kur'an 87, 3352; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 3/178, 184
Ben buraya bu konuyla alakalı başka hadisler de ekleyebilirim. :)
İbn Abbas (ra) dan: Rasulullah sav şöyle buyurdu: ''Bir kimsenin, benim Yunus bin Metta (Yunus Peygamber) den daha iyi olduğumu söylemesi doğru değildir.'' (Sahihi Buhari)
Ebu Hureyre (ra) anlatıyor:
''Müslümanlardan ve yahudilerden iki kişi atışıp kavga etti. Müslüman ''Muhammed'i alemlere üstün kılan ALLAH'a yemin ederim'' dedi. Yahudi ''Musa'yı alemlere üstün kılan ALLAH'a yemin ederim'' dedi. Bu sırada müslüman elini kaldırıp yahudinin yüzüne bir tokat attı. yahudi hemen Rasulullah (sav) e giderek kendisi ile o müslüman arasında geçen olayı bildirdi. Bunun üzerine Rasulullah (sav) müslümanı çağırtıp meseleyi sordu , o da olanları anlattı. Rasulullah (sav) şöyle buyurdu:
''Beni Musa dan üstün tutmayınız. Şüphesiz kıyamet günü tüm insanlar bayılıp düşecekler , ben de onlarla bayılıp düşeceğim , ayılıp kendine gelenlerin ilki ben olacağım , bu sırada bir de baksam ki Arşın kenarında sımsıkı yapışmış Musa'yı görürüm. Bayılanların içindeydi de benden önce mi ayıldı veya ALLAH'ın baygınlıktan hariç tuttuğu kimselerden midir bilemiyorum''
(Sahihi Buhari (anlaşmazlıklar bölümü hadis no: 1108), Sahihi Müslim)
Rasulullah sav e “ey yaratıkların en hayırlısı” denildiğinde Muhammed sav “O İbrahim (a.s.)’dır.” diye buyurmuştur (Darimi, Sünnet, 18; Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 178, 184)
İntifada
03-12-2012, 23:18
heh işte bahsettiğim budur...
bu peygamberin terbiyesini tam anlamıyla almış bir sahabe kendisiyle övünür mü ?
peygamberinden gördüğünü yapar,mümin kardeşini över...
üstünlük takvadandır,Allah bilir takvadan hangisinin üstün olduğunu...
Allah hepsinden razı olsun...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.