fatih kısaparmak balon baskılı balon Kaybolan Uçağın Düştüğü Açıklandı - Siyaset Forum

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaybolan Uçağın Düştüğü Açıklandı


Yavuz_ErTürk
11-30-2007, 09:12
Atlasjet Havayolları'na Ait Worldfocus Şirketinden Kiralanan Md 83 Tipi Yolcu Uçağı, İstanbul-Isparta Seferini Yaparken, Isparta Yakınlarında Düştü. 49 Yolcu ve 7 Mürettebattan Kurtulan Olmadı.

AtlasJet Havayolları'na ait Worldfocus şirketinden kiralanan MD 83 tipi yolcu uçağı, İstanbul-Isparta seferini yaparken, Isparta yakınlarında düştü.

AtlasJet Havayolları'na ait KK 4203 sefer sayılı İstanbul-Isparta seferini yapan MD 83 tipi yolcu uçağının Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş yaptığı sırada düşmesinin ardından başlatılan arama-kurtarma çalışmaları neticesinde uçağın enkazına ulaşıldı. Dağlık bir araziye düşen uçağı tespit eden arama-kurtarma helikopteri, uçağın enkazının yanına indi. Bölgeden gelen ilk bilgiye göre kazadan kurtulan yok.

AtlasJet Havayolları CEO'su Tuncay Doğaner, hayatını kaybeden yolcularımıza ve ekip arkadaşlarımıza Allah'tan rağmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum. Olay, yapılacak tetkikler sonrasında aydınlatılacaktır.

Atlasjet Ceo'su Doğaner : Teknik Arıza Yok

AtlasJet CEO'su Tuncay Doğaner, uçakta teknik arızanın bulunmadığını söyledi. Uçak düşmeden önce kaptanın Süleyman Demirel Havalimanı'nı gördüğünü söyleyen Doğaner, "Kiralık uçağımız 2 kaptan, 4 hostes ve 49 yolcu ile 00.50'de İstanbul'dan kalktı.

AtlasJet CEO'su Tuncay Doğaner, uçakta teknik arızanın bulunmadığını söyledi.

Uçak düşmeden önce kaptanın Süleyman Demirel Havalimanı'nı gördüğünü söyleyen Doğaner, "Kiralık uçağımız 2 kaptan, 4 hostes ve 49 yolcu ile 00.50'de İstanbul'dan kalktı. Meydanı görüp ışıkları yakıyorlar. Alçalma planını uygulamaya başladıktan sonra irtibat kesildi. Uçağın teknik arızası olduğu yönünde rapor edilmiş bir bilgi yok. Bu son sefer. Sis mevcut olduğundan dolayı 1.5 saat rötarlı kalkmıştır. Gecikmenin kaybolmayla ilgisi yoktur. Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Isparta Valaliği, DHMİ ve Sivil Havacılık ile Ulaştıma ve İçişleri Bakanlığı konu üzerinde çalışıyor. Uçak meydana yakın bir yerde ama nerede olduğunu bilmiyoruz" diye konuştu.

ANKA

Meftun
11-30-2007, 09:36
Isparta’da yolcu uçağı düştü: 56 ölüAtlasjet Havayolları’na ait İstanbul-Isparta seferini yapan yolcu uçağı, Isparta’nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düştü. 49 yolcu ile 7 mürettebat bulunan uçaktan kurtulan olmadığı bildirildi.
http://www.ntvmsnbc.com/news/276870.jpg

İSTANBUL - Atlasjet Havayolları’nın World Focus Airlines’ten kiraladığı MD 83 tipi 4203 sefer sayılı uçak, İstanbul-Isparta seferini yapmak için saat 00.51’de İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan kalktı. Saat 23.20’de kalkması gereken uçağın, Priştina’dan gecikmeli olarak geldiği için rötarlı olarak havalandığı belirtildi. İçinde 49 yolcu ve 7 mürettebat bulunan uçakla Isparta Süleyman Demirel Havalimanı’na inmek üzereyken saat 01.45’te irtibat kesildi. Yapılan incelemede uçağın Keçiborlu ilçesinin 6-7 kilometre güney batısında, havalimanından yaklaşık 12 kilometre uzaklıkta Çukurören ile Yenitepe köyleri arasında bulunan 1830 metre rakımlı Türbetepe mevkiine düştüğünün tespit edildi. Enkaza ulaşılırken, ilk belirlemere göre yolculardan kurtulan olmadığı belirtildi.
Haberin devamı

Priştina’dan geldiği için İstanbul’dan gecikmeli kalkan uçağın, iniş sırasında kuleyle yaptığı görüşmede herhangi bir anormalliğe rastlanmadığı belirtildi. Uçağın iniş sırasında alçaldığı sırada düştüğü açıklandı.

Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi Tuncay Doğaner, kazada kurtulan olmadığını açıkladı. Uçağın World Focus Havayolları’ndan kiraladığını belirten Doğaner, pilotların da bu şirketin elemanları olduğunu söyledi.

Pilotların tecrübeli olduklarını, uykusuzluk gibi bir durumun söz konusu olmadığını ifade eden Doğaner, uçağın bakımlarının yapıldığını kaydetti.

Öte yandan, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, kazanın meydana geldiği saatte havanın açık ve rüzgarın sakin olduğunu bildirdi.

UÇAKTA BULUNANLARIN İSİMLERİUçaktaki 7 kişilik mürettebatının isimleri: Ferhat Özdemir (Kaptan Pilot), Fahir Aksoy (2. pilot), Çağatay Şirin( Kabin amiri), Mana Topçu (Hostes), Sinem Hatice Vurgul(Hostes), Mümine Bulut(Hostes) ve Alaattin Gürtürk (Teknisyen).

Yolcuların isimleri ise şöyle: “Özlem Karataş, Nuri Tığlı, Bahri Öndürücü, M.Rafi Taşkent, Muhsin Öndürücü, Şakir Özsoy, Kasım Mehmet Saygılı, Perihan Kutlu, Sinem Kutlu, Aysun Fatime Balcı, Mustafa Zengi, Davut Demirkurt, Hayri Tokgöz, Tevfik Büyükçaylı, Mehmet Yiğitbaşı, Zeliha Yiğitbaşı, Özgen Berkol Doğan, Engin Abat, Engin Arık, Sibel Uysal, Mehmet Yılmaz, Necati Kartal, Saniye Kartal, Hakan Ulutaş, İskender Hikmet, Senel Fatma Boydağ, Fahrettin Oğurlu, Özcan Oğurlu, Hakan Yakup Tullu, Alp Tezcan, Oğuz Cafer Çiftçi, Yusuf Çiftçi, Nazire Kurnaz, Gözen Polat, Mustafa Fidan, Doğan Göktaş, Hazal Kaynak, İsa Çobankaya, Saniye Çobankaya, Yaşar Çobankaya, Burhan Tepebaşı, Ruşen Mustafa Hamza Hemreli, Fuat Güler, Mustafa Çalışkan, Kenan Büyük, Süleyman Hilal, Ayşe Cantürk, Melike Ceylan, Sadettin Baysal.”

Meftun
11-30-2007, 09:38
İşte İlk fotoğraflar
Uçak ile ilgili çekilen ilk fotoğraflar yayınlandı

Atlasjet Havayolları'na ait İstanbul-Isparta seferini yaparken Isparta'nın Keçiborlu İlçesi Türbetepe mevkinde düşen uçak ile ilgili çekilen ilk fotoğraflar yayınlandı.

http://www.samanyoluhaber.com/images/resim/ucak.jpg

http://www.samanyoluhaber.com/images/resim/ucak1.jpg

Meftun
11-30-2007, 09:39
Pilot: 'Isparta kule, in-bound olduk'
ISPARTA'DA düşen yolcu uçağının pilotları ileSüleyman Demirel Havalimanı kulesi ile son konuşması ortaya çıktı

ISPARTA'DA düşen yolcu uçağının pilotları ile Isparta Süleyman Demirel Havalimanı kulesi ile son konuşmada pilotların piste inmek üzere yaklaşma yaptıkları bilgisini ilettiği öğrenildi.


İşte uçak ve kule arasındaki son telsiz konuşmaları:

SAAT 01.18

Kaptan Pilot: Isparta Kule, iyi geceler.

Isparta Kule: İyi deceler, devam edin.

Kaptan Pilot: Atlasjet KK 4203, Isparta VOR üzeri.

Isparta Kule: Anlaşıldı. In-bound oluş ikaz.

Pilot, uçağı VOR olarak adlandırılan, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'ndaki sinyal vericinin üzerine geldiğini bildiriyor. Bir sonraki noktası olan pisti karşılama pozisyonu olarak adlandırılan 'in-bound' noktasını rapor etmek üzere hareket ediyor.

SAAT 01.36

Kaptan Pilot: Isparta kule, in-bound olduk

Isparta Kule: Anlaşıldı Atlasjet. Yaklaşmaya devam edin.

Uçakla yapılan son konuşmada pilotlar in-bound oldukları yani pisti karşıladıklarını kuleye bildirdiler. Bu noktada uçağın pist başından uzaklığı yaklaşık 18 kilometre. MD-83 tipi uçağın bundan sonra alçalma yaparak piste iniş yapması gerekiyordu.

DHA

akzeinebu
11-30-2007, 10:17
çok üzücü Allah rahmet eylesin ailelerine sabır versin :-\
ama çok garip bir olay bence ne havada bir problem varmış, ne uçakta ne pilotlarda ???

selahattin_ay
11-30-2007, 10:33
Allah rahmet eylesin Allah sabir versin

ak_mavish
11-30-2007, 10:47
Allah rahmet eylesin çok üzücü :( korku filmi gibi..

selahattin_ay
11-30-2007, 10:55
Allah rahmet eylesin çok üzücü :( korku filmi gibi..



evet ya ozellikle resimler :( :'(

Ak_Kelebek
11-30-2007, 11:05
Sbah sabah böyle acı bir haberle güne başladık :-[ Allah ölenlere rahmet eylesin ve geride kalan ailelerede sabır versin gerçekten çok zor bir durum :-[ :-[

kardelen007
11-30-2007, 12:38
Allah rahmet eylesin ve ailelerine sabır versin... çok garip bir kaza nedeni ne çok merak etmekteyim..ama işte olan oldu.. :( :( :(

anatolia
11-30-2007, 12:44
Allah rahmet eylesin ve ailelerine sabır versin :-\ :'(

fatih_44
11-30-2007, 12:46
Allah rahmet eylesin ve ailelerine sabır versin :-\ :'(


AMİN

loneliness
11-30-2007, 12:56
:( :( :( :( :( :( :( :'( :'( :'( allah ailelerine sabırlar versin...

ak_mavish
11-30-2007, 14:16
Görgü tanığı kazayı anlattı
30 Kasım 2007 Cuma 13:04
Kaza sırasında vatandaşlar büyük panik yaşadı. İşte görgü tanığından kaza anı;
Isparta'da meydana gelen uçak kazası sonrası, olay yerine yakın bir köyde ikamet eden görgü tanıkları kaza anını anlattı.

Enkaz bölgesindeki çalışmaları izleyen Etem Koç isimli bir vatandaş, kaza anında dağdan patlamaya benzer çok yüksek bir gürültü geldiğini söyledi.

PATLAMAYA BENZER SES GELDİ
Etem Koç, ''Çok yüksek bir ses duyduk. Patlamaya benzer bir sesti. Araziyi tanıdığım için, patika yolları kullanarak kaza yerine geldim. Bölgeye ilk gelenler arasındayım. Hiç kimse yaşamıyordu. Cesetler yayılmıştı. Kolu kopmuş bir bebek cesedi de gördüm. Bir kişinin cesedi de koltuğa bağlı olarak duruyordu'' dedi.

KAN ÖRNEKLERİ ALINIYOR

Ayrıca, Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet uçağında ölen yolcuların parçalara ayrılan ve geniş bir alana yayılan cesetlerinden, DNA testi yapılmak üzere kan örnekleri alınıyor.

Bölgede çalışmalarını sürdüren sağlık ekipleri, bir yandan cesetleri torbalara koyarken, diğer yandan da çok geniş bir alana yayılan ceset parçalarını, kimliklerin teşhis ve tespit edilebilmesi amacıyla DNA testi yapılmak üzere toplayıp, kan örnekleri aldılar.

internethaber

ak_mavish
11-30-2007, 14:20
Arkadaşları öldü, o kurtuldu
30 Kasım 2007 Cuma 13:15
Doç. Dr. Serkant Ali Çetin de o uçakta olacacaktı. Ama o kurtuldu. Çünkü...
İstanbul -Isparta seferinin yapan AtlasJet uçağı Isparta yakınları Keçiborlu'da düştü. Ölen 56 kişi içinde Süleyman Demirel Üniversitesi'ndeki fizik konulu teknoloji projesinin toplantısına giden bilimadamları ve öğretim üyeleri de var. Doğuş Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serkant Ali Çetin biletini öne almayınca ölümden kurtuldu

BİLETLER İKİ GÜN ÖNCEYE ALINDI

Devlet Planlama Teşkilatı ile ortak yürütülen ve 10 farklı üniversitenin katılımı ile gerçekleşen teknoloji projesinde görevlendirildikleri için Isparta'ya giden Doğuş Üniversitesi öğretim üyelerinin pazar günü yapılması planlanan programın erken katılma kararı almaları nedeniyle biletlerini de iki önceye aldıkları öğrenildi.

RÜYASINDA HOCASINI GÖRDÜ
Pazar günü gitmesi planlanan toplantıya gidecek ekip 4 kişilikti. 4'üncü isim ise Doğuş Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serkant Ali Çetin'di. Özel nedenler ile biletinin tarihini değiştirmeyen Çetin, hayatta kaldı.

Çetin acı haberi sabaha karşı aldığını ve gece yarısı rüyasında Doç. Dr. İskender Çetin gördüğünü ve odasının boş olduğunu söyleyerek, "Rüyamda bir anda panige kapıldım. Koridorda koşmaya başladım ve hocamı aradım. Bir anda kan ter içinde uyandım. Sabaha karşı ölüm haberlerini alınca şok yaşadım. Hepsi birbirinden değerli insanlardı. Onlar sizler, bizler için uğraşıyor, Türkiye için çalışıyorlardı. Özel bir teknoloji projesi için 6 ayda bir düzenlenen ve 10 üniversitenin katılımı ile gerçekleşen bir proje toplantısıydı. Onlar arasında ben de yer alabilirdim fakat özel nedenlerle ben bileti erkene almadım ve iki gün sonra geleceğimi söyledim. Kayıbımız çok büyük" diyerek gözyaşlarını boğuldu. Öğrenciler ise hocalarının kendilerine çok sıcak ve ilgili olduklarını, olanlara inanamadıklarını söyleyerek ağladılar. Üniversite bayraklarını yarıya indirdi.

Doğuş Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mithat Uysal ise acılarının tarifsiz olduğunu ve söyleyecek söz bulamadıklarını dile getirerek, "Hepimizin Başı Sağolsun" dedi.



internethaber

ak_mavish
11-30-2007, 14:21
Sırrı çözecek karakutu
30 Kasım 2007 Cuma 12:27
Sivil Havacılık Isparta'da düşen uçağın karakutusunun bulunduğunu bildirdi.
Isparta'da düşen uçağın karakutusu bulundu. Sivil Havacılık'ın bildirdiği habere göre bulunan karakutu incelemeye alındı.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) yapılan açıklamada şöyle denildi:

"SHGM tarafından oluşturulan kaza kırım heyeti enkaz bölgesinde yaptığı arama çalışmaları sonucunda kara kutu olarak bilinen CVR ve FDR cihazlarına ulaşmış olup kaza bölgesindeki araştırma ve incelemelere devam etmektedirler."
internethaber

EpiVaTeS
11-30-2007, 14:21
Kurtulan yokmuş die haber geçiyordu SamanyoluHAber Tv

ak_mavish
11-30-2007, 14:22
Dişlerden kimlik tespiti
30 Kasım 2007 Cuma 12:01
Adli Tıp heyeti olay yerinde. Tanınmaz hale gelenlerin kimlik tespiti dişlerinden yapılacak.
Adli Tıp Kurumu düşen uçakta ölen yolcuların kimliklerini tespit etmeye çalışıyor. Isparta seferini yapan World Focus Havayolları'na ait, Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan MD83 tipi yolcu uçağının düşmesi sonucu hayatını kaybeden 56 kişinin kimlik tesbiti DNA testiyle yapılacak. Ölen yolcuların dişlerinden kimlikleri tespit edilmeye çalışılacak.

ADLİ TIP UZMANLARI KİMLİKLERİ NASIL TESPİT EDİYOR?

Adli diş hekimleri ve adli tabipler olay yerine ulaştıktan sonra; olay yeri kapatılıyor ve ailelerle görüşülerek ölü hakkında bilgi ediniliyor. Bu arada da
cesetlerdeki filmler, dişlerinin durumu, parmak izleri araştırılııyor. Ve tüm toplanan bilgiler birbirleriyle karşılaştırılıyor. Öncelikle en basit bulgulardan kimlik tespiti yapılıyor. Üzerindeki kıyafet, kolundaki saat, vücudundaki dövme ya da piercing gibi takılar kişiyi ele veriyor. Bütün bu yöntemler sonuca ulaştırmıyorsa parmak izi, DNA ve diş kayıtlarına bakılıyor

DİŞLER AYNI PARMAK İZİ GİBİ

Tanınmayacak hale gelen ve yakınında herhangi bir kimlik bulunmayan kurbanları belirlerken birinci derecede dişlerden, bunlardan sonuç alınmazsa DNA çalışmalarından yararlanılılıyor. Ancak DNA çalışmaları
pahalı ve daha fazla zaman alması nedeniyle diş kayıtlarına yöneliniliyor. Bu anlamda diş kaydının geçerliliği diğerlerine göre daha
fazla. Çünkü dişler fiziksel faktörler ve dış etkenlerden diğer organlara
kıyasla fazla etkilenmiyor. Uzun süre şekil yapılarını koruyabiliyor. Sıklıkla
cesetle birlikte bulunabiliyor, yaşam boyu değişime uğrasa da ölümden sonra
diğer vücut dokularından daha çok dayanıyor ve tek yumurta ikizlerinde bile
farklılıklar gösteriyor.

internethaber

ak_mavish
11-30-2007, 14:23
Uçakla ilgili komplo teorisi
30 Kasım 2007 Cuma 11:44
Uçağın düşmesi için hiçbir sebep görünmüyor. Dışarıdan müdahale mi var?
İNTERNETHABER/

Atlas Jet'e ait uçağın düşmesi şaşkınlıkla karşılandı. Çünkü, kazaya yol açacak hiç bir olumsuzluk görünmüyor. Dış etkenlerin hepsi bir uçak yolculuğu için gayet uygun.

DIŞARIDAN MÜDAHALEYLE Mİ DÜŞTÜ?

Tek neden MD 80 serisi olan bu uçağın teknik hatası gibi görünüyor. Ancak Kanal 24'e konuşan Uçuş Öğretmeni Kaptan Pilot Celal Cingöz buna da pek ihtimal vermiyor. Cingöz'e göre artık tüm havayolu şirketleri uçaklarının bakımını tam tamına ve zamanında yapıyor. Cingöz "Peki o zaman bu uçak neden düşdü?" sorusuna ise söyle cevap verdi:

"Benim aklıma tek neden geliyor. Bir dış etken nedeniyle uçağın düşmesi söz konusu olabilir. Mesela yerden silah atılması, ya da uçağın içinden bir müdahale, bomba patlaması, ya da silah atılması gibi"

WORLD FOCUS SABIKALI

Daha önce bu konuyla ilgili birçok araştırma yapan Uğur Dündar ise Atlas Jet'in uçağı kiraladığı World Focus havayollarının sabıkasına dikkat çekiyor. Kanal 24'e konuşan Dündar "Bize bir ihbar geldi. Düşen uçağın da kiralandığı şirket olan World Focus bakım işlemlerini aksatıyor diye. Personel uçuş sırasında yaşanan arızalara rağmen bu uçakların uçurulduğunu ve şirketin bakım ücretinden fedakarlık ettiğini söylüyordu ki araştırmamızda da bu doğru çıktı. Bugünkü kaza büyük ihtimalle pilotaj hatasından ama bu havayolları dünyada sabıkalı bir havayolu. Uçakların kontrolleri kağıt üzerinde yapılıyor." dedi.

Ravza_Ruveyda
11-30-2007, 14:23
Allah c.c. ailelerine sabır versin. :( çok üzücü :(

loneliness
11-30-2007, 14:26
Terör mü acaba ??? ??? ??? Durum onu gösteriyor sanki..

ak_mavish
11-30-2007, 14:26
Havaalanında gözyaşı sel oldu
30 Kasım 2007 Cuma 11:34
Düşen uçağın ardından yakınlarına ulaşmak isteyenler acı haberle yıkıldı.
Düşen uçağın ardından Isparta'da acı hüküm sürüyor. Yolcu yakınları havaalanında yakınlarının naaşlarına ulaşmaya çalışıyor. Hala içlerinde bir umut taşıyorlar. Bu umutla ve acıyla güvenlik şeridini aşmaya çalışanlar da oluyor. Ama 49 yolcudan maalesef kurtulan yok.

Yolcu yakınları Isparta'ya gönderildi

Bu arada Atatürk Havalimanı'na gelen yolcu yakınları Isparta'ya gönderildi. Uçağın pilotun kule ile "normal alçalma ve meydanı gördük" irtibatından sonra radardan kaybolduğu belirtildi.

http://www.internethaber.com/images/other/1.20071130085303.jpg

http://www.internethaber.com/images/other/2.20071130085315.jpg

http://www.internethaber.com/images/other/3.20071130085324.jpg


http://www.internethaber.com/images/other/5.20071130085339.jpg

http://www.internethaber.com/images/other/2.20071130110249.jpg

http://www.internethaber.com/images/other/4.20071130110311.jpg

ak_mavish
11-30-2007, 14:27
Muhammet adını niye sildirdi?
30 Kasım 2007 Cuma 11:53
Uçağın kaptanının ilk adı Muhammet'ti. Ama bu ismi sildirdi. Neden mi?
Isparta'da düşen yolcu uçağının Kaptan Pilotu Ferhat Özdemir'in 2003'te ABD'de görev yaparken ön adı olan Muhammet'i sildirdiği ortaya çıktı. İsim tashihinin gerekçesi ise...

Isparta'da düşen World Focus Havayolları'na ait MD83 tipi yolcu uçağının Kaptanı 3 çocuk babası olan 48 yaşındaki Özdemir isim tashihi davasını, İzmir 5'inci Asliye Hukuk Mahkemesi'nde avukatı aracılığı ile açtı.

YOLCULAR TEDİRGİN OLDU

Özdemir dava dilekçesinde, “Terör saldırısından sonra mesleğimi yapmakta sorunlar yaşadım. İşimi kaybetme riskim oldu. ABD’de saldırıdan sonra Müslümanlara karşı önyargılı davranışlar başladı. Anonslarda Ferhat değil de ön adım Muhammet anons edilince yolcular tedirgin oluyor. Toplumdaki birtakım önyargılar sorun yaratıyor. Muhammet olan ön ismimin nüfustan silinmesini istiyorum'' dedi.

Duruşmada davalı Konak Nüfus İdaresi ve Özdemir’in avukatı Ali Balaban hazır bulundu. Cumhuriyet Savcısı Sami Dündar, toplanan kanıtlara göre, davacının adının düzeltilmesinde haklı sebebler olduğunu belirtip önadı Muhammet’in nüfustan silinmesini istedi. Hakim Fadime Akbaba da istemi yerinde buldu ve Özdemir'in ön adı Muhammet'in nüfustan silinmesine karar verdi.

Ferhat Özdemir, 2004'te Türkiye'ye geldi önce Fly Air'de görev yaptı, ardından World Focus Havayolları'na geçti.

İNTERNETHABER

Meftun
11-30-2007, 14:37
Terör mü acaba ??? ??? ??? Durum onu gösteriyor sanki..

hadi ya bunu nerden çıkardın ???
uğur dündar açıklam aypıyordu bu firmayı araştırmıştık 2005de kağıt üstünde yapılan bakım gerçekte yapılmıyordu felan dedi belki teknik arızadır...yani umarım

Ayşe_Berra
11-30-2007, 15:04
Allah ölenlere rahmet eylesin,geride kalanlarında sabır versin.Çok zor bir durum.Rabbim ülkemize milletimizede böyle acıların tekrarını göstermesin inşallah.. :( :(

selahattin_ay
11-30-2007, 15:48
Terör mü acaba ??? ??? ??? Durum onu gösteriyor sanki..

hadi ya bunu nerden çıkardın ???
uğur dündar açıklam aypıyordu bu firmayı araştırmıştık 2005de kağıt üstünde yapılan bakım gerçekte yapılmıyordu felan dedi belki teknik arızadır...yani umarım


evet ya ucaklar ile alakali olsa gerek

ak_mavish
11-30-2007, 20:17
Cumhurbaşkanı Gül: Çok üzüldüm, ailelere başsağlığı diliyorum

-VİDEO- Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Atlasjet uçağının Keçiborlu yakınlarında düştüğü kazaya çok üzüldüğünü belirterek, yakınlarını kaybeden ailelere baş sağlığı diledi.



Gül, Çankaya Köşkü'nde DEİK Türk-Avrasya İş Konseyleri Koordinatör Başkanı Tuğrul Erkin ve beraberindeki yürütme kurulu üyelerini kabul ederek bir süre görüştü.

Görüşmenin başlangıcında basın mensuplarının görüntü almasına izin verildi.


Cumhurbaşkanı Gül, bir gazetecinin Atlasjet uçağının düştüğü kazayla ilgili bir mesajı olup olmayacağını sorması üzerine, ''Çok üzüldüm. Ailelere baş sağlığı diliyorum. Kazanın nedeni araştırılıp ortaya çıkarılacaktır'' dedi.

-GÜL'ÜN MESAJI-

Bu arada, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Atlasjet uçağının düşmesi dolayısıyla yayımladığı mesajda da şunları kaydetti:

''Bir özel havayolu şirketinin İstanbul-Isparta seferini yapan uçağının düşmesi sonucu, 49'u yolcu, 7'si mürettebat, 56 kişinin hayatını kaybetmesinden derin üzüntü duydum. Milletçe acımız büyüktür. Milletimizin bir daha böyle elim olaylar yaşamamasını temenni ediyor, ailelerimizin üzüntüsünü yürekten paylaşıyorum.

Kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet diliyor, ailelerine ve milletimize içten başsağlığı dileklerimi iletiyorum.''

AA
video
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=619586

ak_mavish
11-30-2007, 20:19
Yolcuların görüntüleri yayınlandı; son kez böyle görüntülendiler


İstanbul'dan Isparta'ya gitmek üzere havalanan Atlasjet'e ait uçak havaalanının 12 km uzağında Türbetepe mevkiinde düştü. Kazada biri 1.5 aylık bebek olmak üzere mürettebatla birlikte 57 kişi yaşamını yitirdi.


Multimedya

Yolcuların son görüntüleri


Yolcuların uçağa binerken çekilen görüntüleri yayımlandı. Görüntülerde, yolcular uçağa binmeden önce havaalanında tek tek bilet kontrolü ve üst aramasından geçiriliyor.

İşte yolcuların o görüntülerden elde edilen son kareler:
http://medya.zaman.com.tr/2007/11/30/son1.jpg

http://medya.zaman.com.tr/2007/11/30/son2.jpg

http://medya.zaman.com.tr/2007/11/30/son3.jpg

http://medya.zaman.com.tr/2007/11/30/son4.jpg

zaman

parabol
11-30-2007, 20:23
Terör mü acaba ??? ??? ??? Durum onu gösteriyor sanki..

hadi ya bunu nerden çıkardın ???
uğur dündar açıklam aypıyordu bu firmayı araştırmıştık 2005de kağıt üstünde yapılan bakım gerçekte yapılmıyordu felan dedi belki teknik arızadır...yani umarım


evet ya ucaklar ile alakali olsa gerek


ucagın kuyrugu manevra yaparken tepeye takılmıs...ama o ucagın guzergehında degılmıs gıttı yol..yanı son anda yorungesını degıstırıp baska taraftan donmus ucak..benım anlamadıgım neden yorunge degıstırdı....

Necip Fazil
11-30-2007, 20:34
" İnna Lillahi ve İnna İleyhi Raciun "

VesseLam

Sukût-u_Hayal
11-30-2007, 21:36
çok korkunç gerçekten .... sabah bu haberle uyandım. Arkadaşım dün gece ıspartaya gitti uçakla gidicekti diye biliyordum o uçakta o da var sanıyordum ama bilet bulamadığı için otobüsle gitmiş..... çok korkunç bir gün geçirdim... ölenlere Allah tan rahmet yakınlarına da baş sağlığı dilerim.... :( :( :(

AkSa- 34
11-30-2007, 21:49
Allah'tan rahmet yakınlarına da baş sağlığı dilerim.... :(

Yâren
12-01-2007, 02:07
Atlasjet adına İstanbul - Isparta seferini yapmakta olan World Focus havayollarına ait uçağın, saat 01.36'da Isparta Keçiborlu İlçesi'nin Çukurören ve Kılıç köyleri arasında düşmesiyle birlikte bugüne kadar Türkiye'de havacılık tarihine geçen uçak kazalarının sayısı 16'ya ulaştı.
17 Şubat 1959'da dönemin Başbakanı Adnan Menderes'i taşıyan THY'ye ait uçağın İngiltere'de düşmesiyle Türkiye'nin kayıtlarına geçen uçak kazalarında son 48 yılda bin 84 kişi yaşamını yitirdi. Atlasjet Havayollarına ait Isparta'daki kazada yaşamını yitiren 56 kişiyle birlikte kazalarda yaşamını yitirenlerin sayısı 1140'a yükseldi. Türkiye'deki uçak kazalarında yaşamanı yitiren 75 Ispanyol Barış Gücü görevlisi asker de bulunuyor.
http://img.sabah.com.tr/im/2007/11/30/B0EBFC1FC36C9645A3FC991Er.jpg
UÇAK KAZALARININ KRONOLOJİSİ
Türkiye'de 1959-2003 yılları arasında meydana gelen uçak kazaları şöyle:
"-1959, 17 Şubat - Başbakan Adnan Menderes'i Londra'ya götüren THY'nin Viscount tipi SEV adlı uçağı, Gatwick Havaalanı yakınlarında düştü. Menderes'in yaralı kurtulduğu kazada, uçaktaki 21 kişiden 14'ü öldü.
-1963, 1 Şubat - Middle East Airlines'a ait Vickers Viscount tipi yolcu uçağı Ankara üzerinde, Türk Hava Kuvvetlerine ait C-47 Skytrain askeri yolcu uçağıyla çarpıştı. 87 kişi hayatını kaybetti.
-1974, 26 Ocak - THY'nin F-28 tipi uçağı, İzmir'den kalkışı sırasında pistin 100 metre uzağında yere çakıldı. Beş mürettebattan dördü ve 68 yolcudan 62'si öldü.
-1974, 3 Mart THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü.Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi öldü.
-1975, 30 Ocak - THY'nın İzmir-Istanbul seferini yapan F-28 tipi "Bursa" isimli uçağı elektrik kesilmesi yüzünden Yeşilköy Havaalanı'na inemedi ve Marmara Denizine düştü. 4 mürettebat ile 37 yolcunun tamamı öldü.
-1976, 19 Eylül - İstanbul - Antalya seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına çarptı. 8'i personel toplam 155 kişi öldü.
-1979, 23 Aralık - THY'nin Samsun - Ankara seferini yapan Trabzon adlı F-28 tipi uçağı, Ankara yakınlarında türbülans nedeniyle düştü. Dört mürettebattan üçü ve 39 yolcudan 36'sı öldü.
-1981, 22 Eylül - Pancarköy, Babaeski'de planlı olarak yapılan 'Sonbahar Tatbikatı 81' esnasında, Northrop F-5 tipi bir jet uçağı karargah üzerine düştü. 35 asker şehit oldu, 72 asker yaralandı.
-1982, 13 Nisan - Erzincan, Refahiye'de bir ABD askeri uçağı düştü, 28 kişi öldü.
-1983, 16 Ocak - THY'nin Boeing 727 tipi uçak, Ankara'da sis ve kar yağışı nedeniyle yere çakıldı. 60 yolcudan 47'si öldü.
-1985, 4 Nisan - Balıkesir'de bir jet uçağı şehrin üzerine düştü: 14 ölü, 21 yaralı
-1994, 29 Ocak - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Van yakınlarında, dördüncü iniş denemesinde tepeye çarptı. Yedi mürettebattan altısı ve 55 yolcudan 49'u öldü.
-1999, 7 Nisan - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Adana'dan Cidde'ye giderken, kötü hava şartları nedeniyle, kalkıştan dokuz dakika sonra Ceyhan'da düştü. Hacıları almak için Suudi Arabistan'a giden ve yolcusu bulunmayan uçağın 6 mürettebatı öldü.
-2003, 8 Ocak THY'nin Avro RJ-100 tipi yolcu uçağı Diyarbakır'a inişi sırasında piste çakıldı.75 yolcudan 71'i ,5 kişilik müretebattan 4'ü yaşamını yitirdi.
-2003, 26 Mayıs - Ukrayna'lı özel bir havayoluna ait Yak-42 tipi uçak ait, Trabzon'un Maçka ilçesi'ndeki Pilav Dağı'na çakıldı.İspanyol Barış Gücü askerlerini taşıyan uçaktaki 62 asker, 13 mürettebat öldü.
-2007, 30 Kasım - Atlasjet Havayollarına ait uçak Isparta'da düştü ve 7'si mürettebat 56 kişi yaşamını yitirdi.

(ANKA)

selahattin_ay
12-02-2007, 03:44
Türkiye'yi yasa boğan Isparta'daki uçak kazasının sebepleri netleşmeye başladı. İlk tespitlere göre, 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan facianın sebebi pilot hatası.


4,5 dakika kazanmak için kestirme yol deneyen pilot, uçuş güzergahından çıkınca dağa çarptı. Uçağın düştüğü Türbetepe'de incelemeler yapan 6 kişilik ekip, güvenli iniş sağlayan VOR cihazının kullanılmadığını da tespit etti. Pilot, kule ile irtibata geçtikten sonra VOR cihazını dikkate almamış. Yardımsız, görerek inmeye çalışması kazayı tetiklemiş.

Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile 6 uzmandan oluşan kaza-kırım heyeti, Isparta'daki araştırmalarını sürdürüyor. Değerlendirme raporu yarın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunulacak. İlk bulgular, olayı aydınlatacak nitelikte. Heyetin yaptığı değerlendirme, "Uçakta neden kimse canlı kurtulmadı?" sorusuna da cevap veriyor. Buna göre ölümlere çarpma değil, ani basınç değişikliği sebep oldu. Kaza sırasında önce uçağın kuyruğu dağa çarptı. Bunun etkisiyle gövde bölündü. Ortaya çıkan ani hava değişimi ve basınç, yolcuların vefatına yol açtı. Cesetleri inceleyen bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu." bilgisini verdi.
Türkiye'nin en önemli nükleer fizikçilerinin de uçakta yer alması nedeniyle gündeme gelen sabotaj iddiası ise gerçek dışı bulundu. Heyete göre, uçağa yönelik sabotaj ihtimali sıfır. Uzmanlar, cep telefonlarının kazaya neden olduğu yönündeki iddiayı da araştırdı. Bölgede yapılan incelemelerde yolculara ait açık cep telefonu tespit edilemedi.

5 kişilik ekibiyle çalışmalara katılan Isparta Sivil Savunma İl Müdürü Sedat Gazozcu, kendisinin ilk etapta olay mahallinin dışında olmasına karşın daha sonra içeriye girdiği bilgisini verdi. Gazozcu, "Ben telefon sesi duymadım. Ekibimden de duyan olsaydı mutlaka bana söylerlerdi. Bu tip durumları raporlara yazarız çünkü." diye konuştu.

Uçağın bakım ve onarımıyla ilgili bir problem olmadığını belirten Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Atlasjet'in filosunda bulunan MD tipi uçakların bakım süresi 30 Ocak 2008'de sona eriyor." dedi. Heyet, pilotun Eğirdir Gölü'nü pist zannederek yanlış istikamete yöneldiği konusundaki kuşkuları da gerçekçi bulmadı. Ay ışığının yansıdığı gölle, özel olarak aydınlatılan pisti birbirine karıştırmanın söz konusu olamayacağı belirtildi.

Kaptan pilot işten ayrılacakmış

İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen World Focus Havayolları'na ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir'in, düşük ücret nedeniyle geçen ay şirketten ayrılmayı düşündüğü ortaya çıktı. World Focus Havayolları'nda çalışan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir pilot, Serhat Özdemir'in düşük ücretten duyduğu rahatsızlığı sık sık dile getirdiğini ve şirketten ayrılmayı planladığını söyledi. Ancak aynı sıkıntıyı yaşayan iki pilotun ise daha yüksek ücretlerle diğer havayollarına geçtiğini anlatan World Focus çalışanı, şirketle ilgili herhangi bir sorun yaşamayan Özdemir'in ise istifa etmekten vazgeçtiğini söyledi.

Uçağın iniş cihazları devre dışı bırakılmış

Kazanın yaşandığı Türbetepe'de incelemelerde bulunan kaza kırım heyeti, ilginç bir tespitte bulundu. Buna göre, uçak 1,5 metre daha yüksekten uçsaydı facia yaşanmayacak, tepeyi aşan uçak normal inişini tamamlayacaktı. Ancak, yardımcı cihazları devre dışı bırakan pilot, hiç beklemediği çetin coğrafî şartlarla karşı karşıya kaldı ve dağa çakıldı.


ZAMAN

ak_mavish
12-03-2007, 09:26
Yolcuların ölüm nedeni
03 Aralık 2007 Pazartesi 08:21
Ölen yolcuların bazılarının burnu bile kanamadığı görüldü. Peki bu nasıl oldu?
Düşen uçaktaki yolcuların büyük bölümünü ani hava değişimi ve buna bağlı şiddetli basınç ölümüne neden oldu.

Uçağın çarpma anında hızının 300-400 km. olduğu tahmin ediliyor. Gövdenin çarpmasıyla ortaya çıkan basınç kuvveti yolcuları öldürdü.

İşte kazayla ilgili 6 kişiden oluşan Kaza-Kırım Heyeti'nin belirlediği ilk tespitlerde yer alan ifadeler kazanın nedenini açıklıyor:

"Uçağın, önce kuyruğu çarptı. Çarpmanın etkisiyle gövde bölündü. Bu sırada ortaya çıkan ani hava değişimi ve buna bağlı basınç yolcuların çoğunluğunun ölümüne neden oldu. Ölen yolcuların bir bölümünü gören bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu"

ODTÜ Fizik Profesörlerinden Cüneyt Can, ölüm nedenini şöyle açıklıyor:

"Bu uçak iniş için hazırlandığına göre hızı 300-400 km/saat düzeyine düşmüş olmalı. Dağa çarptığı yerde fazla sürüklenmemiş olması, uçağın en azından 10 g’lik (yerçekimi ivmesinin 10 katı) bir yavaşlama ivmesiyle, çok kısa sürede ve çok kısa mesafede durduğu olasılığını kuvvetlendiriyor.

10 g insanlar için azami ivme olarak düşünülür. Dolayısıyla yolcuların bu büyük ivme nedeniyle çok büyük kuvvetlerin etkisi altında kaldıklarını ve bedenlerinin belki de dışarıdan görülmeyen tahribata ve iç kanamalara uğradığını sanıyorum.

Bu olayın benzerleri duvardan ayaklar üstüne düşüldüğünde veya kafa kafaya araba kazalarında da görülür. Bu nedenledir ki, çok küçük yaşta bile yataktan atladığımızda dizlerimizi bükeriz ve yerle çarpışma süresini ve yavaşlama mesafesini artırırız. Böylece üzerimizde oluşan kuvvetler azalır."

internethaber