fatih kısaparmak balon baskılı balon Metro yapımında önemli gelişme - Siyaset Forum

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Metro yapımında önemli gelişme


Necip Fazıl
04-28-2009, 12:00
Metro ve raylı sistem projelerine, tüm borcuyla birlikte Erdoğan el koydu.
http://www.habercem.com/imgs/0.gif
Milyar dolarlık maliyetleri nedeniyle Belediyelerin bir türlü bitiremediği metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) ve ray (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=ray)lı sistem projelerine, tüm borcuyla birlikte Erdoğan el koydu.

Büyükşehir belediyelerinin çok yüksek maliyetlerle girdikleri ancak yeterli finansman sağlayamadıkları için bir türlü bitiremedikleri metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) ve ray (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=ray)lı sistem projeleri Ulaştırma Bakanlığı’na devrediliyor.

Meclis’e sevkedilen ‘Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı’na konulan bir hükümle, Ulaştırma Bakanlığı, milyar dolarları bulan metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) projelerini devralmaya ve tamamlamaya yetkili ve sorumlu kılındı. Ulaştırma Bakanlığı’na verilen bu yeni görev ve sorumluluk 2023 yılına kadar sürecek.

Başta İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’i sevindirecek gelişme, kamu yönetiminde devlete yükleyeceği yeni maliyetler nedeniyle pek sevinçle karşılanmadı. Topbaş ve Gökçek, uzun zamandır, yıllar önce başladıkları ve işler sarpa sarınca yarım bıraktıkları metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) projelerini devletin yapması için yoğun kulis faaliyeti yürütüyordu. Sözkonusu faaliyet, Meclis’e sevkedilen 22 Nisan 2009 tarihli ‘Torba Kanun’la karşılığını bulmuş oldu. Kanun’un 27. maddesiyle getirilen düzenlemede, “Ulaştırma Bakanlığı, şehiriçi ray (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=ray)lı ulaşım sistemlerini ve metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)ları 2013’e kadar yapabilir, yaptırabilir ve bunların yapımı devam etmekte olanlarını mevcut sözleşmeleriyle devralabilir” denildi.

Toplam yük 6 milyar $

Ankara’da artık yılan hikayesine dönen metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) çalışması, yasanın yürürlüğe girmesiyle Ulaştırma Bakanlığı’ndan sorulacak. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, Ankara’nın 3 bölgesinde iddialı biçimde başlattığı ve 300 milyon dolardan fazla para harcadığı metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) inşaatlarını, elektronik ve mekanik aksam için gerekli olan yaklaşık 1.5 milyar doları bulamadığı için adeta çürümeye terk etmişti.

Yasanın kanunlaşmasıyla, söz konusu metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)yu mevcut sözleşmeleriyle devralacak olan Ulaştırma Bakanlığı’nın nasıl bir yol izleyeceği merak edilirken, şu haliyle Ankara metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)sunun tamamlanması için en az 1.5 milyar dolar gerektiğine vurgulanıyor. İstanbul’da projelendiren metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)nun maliyetinin ise 2 milyar dolar olduğu belirtiliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2006 yılından bu yana metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) ve ray (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=ray)lı sistem projelerini devlete bırakmak istediğini dile getirdi. Topbaş, “Doğrusu devletin bunu alıp yapmasıdır. Bizim bunu kendi kaynaklarımızla yapma imkânımız yok. Ulaştırma Bakanlığı’mıza ’Metroları size verelim. İstanbul’un metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)sunu siz çözün’ diyorum” diye konuşmuştu. Topbaş ayrıca, Silivri’den Tuzla’ya, Sarıyer’den Beykoz’a kadar toplam 500 kilometrelik metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro) hattı projelendirdiklerini anlatarak, bu ray (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=ray)lı sistemlerin toplam maliyetinin 25 milyar doları bulduğunu söylemişti.

Adana da Bakanlığa

Yerel seçimler öncesinde AKP’nin Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak’ı zor durumda bırakan Adana metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)su da, yasanın yürürlüğe girmesiyle Ulaştırma Bakanlığı’nın konusu olacak.

Seçimlerden bir süre önce Sayıştay tarafından hazırlanan dosyada Adana Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarına 12 yıl önce, projesine 10 yıl önce başlanan ve firmalara bugüne kadar 533 milyon dolarlık kaynak aktarılan Adana Hafif Raylı Taşıma Sistemi inşaatında 9 milyon TL’lik fazladan ödeme tespit etmişti.

Sadece İstanbul’un maliyeti 25 milyar $

Taksim-4 Levent arasında çalışan metro (http://www.habercem.com/etiket.asp?tag=metro)nun Atatürk Oto Sanayi ve Şişhane uzantılarında yapım çalışmaları, her ne kadar yerel seçim öncesi açılışı yapılmış olsa da devam ediyor. Söz konusu projelerin toplam maliyetinin 25 milyar doları bulacağı ifade ediliyor.

Habercem

ultrAstribun
04-28-2009, 13:29
Bir çok belediyenin bütçesi metro projesi yapmaya yetiyor
ama projeyi uygulamaya yetmiyor.
Ulaştırma Bakanlığı ile birlikte metro projeleri mutlaka hızlanacaktır.

BlueMoon
04-28-2009, 13:30
hayırlısı olması dileği ile

FarukARSLAN.
04-28-2009, 18:22
Reis el atmışsa sorun kalmaz demektir..
Belediyeciliğin hası orada ya.. :karizmatik: