Orijinalini görmek için tıklayınız : SİVİL ANAYASA
Evet arkadaşlar hükümetimizin, muhalefetin,üniversitelerin kısacası tüm Türkiye'nin gündeminde yeni sivil anayasa konusu var.Hepimiz sivilleşmekten özgürlüklerden bahsediyoruz ama dürüst davranmak gerekirse hiç birimiz bilmiyoruz.Ya araştırmıyoruz ya da edinilen bilgiler çok uzun okumuyoruz.Bu çerçevede vatana millete hayrımız dokunsun dedik;Gençlik Kolları Çankaya İlçe Başkanlığı AR-GE Biriminin bir araştırması olan sivil anayasa ile ilgili bazı bilgileri size burada zaman zaman aktaracağım....Hayırlı olsun.... :)
Evet arkadaşlar hülümetimizin, muhalefetin,üniversitelerin kısacası tüm Türkiye'nin gündeminde yeni sivil anayasa konusu var.Hepimiz sivilleşmekten özgürlüklerden bahsediyoruz ama dürüst davranmak gerekirse hiç birimiz bilmiyoruz.Ya araştırmıyoruz ya da edinilen bilgiler çok uzun okumuyoruz.Bu çerçevede vatana millete hayrımız dokunsun dedik;Gençlik Kolları Çankaya Başkanlığı AR-GE Biriminin bir araştırması olan sivil anayasa ile ilgili bazı bilgileri size burada zaman zaman aktaracağım....Hayırlı olsun.... :)
heycanla bekliyoruz saliha çok önemli bir konu ....kısa zamanda anayasamızı değiştiremezsek 21. yy da bu anayasa ile lider olmamız hayal >:(
NEDEN YENİ BİR ANYASAYA İHTİYAÇ DUYDUK?
1982 Anayasası askeri bir darbe sonucu ortaya çıkması hasebiyle otoriter, vesayetçi ve devletçi bir zihniyeti yansıtmıştır. Anayasanın asıl görevi, bireyleri devlet otoritesine karşı korumak ve bu amaçla devlet iktidarını sınırlandırmak olduğu halde 1982 Anayasasında bunun tam tersi güdülmüş ve devlet bireye karşı korunur hale gelmiştir.
-------------------------------------------------
82 Anayasası kabul edildiği zamandan itibaren birçok eleştiriye maruz kalmış, 13 defa kapsamlı olmak üzere değişikliklere uğramış hatta birçok sivil toplum örgütü ve siyasi parti, anayasanın radikal olarak tamamen değişmesi için yeni anaysa taslakları hazırlamış ve bunları kamuoyuyla paylaşmıştır. Bu kapsamlı değişikliklerde gelinen nokta yine de 82 Anayasasının otoriter ve vesayetçi ruhunu tasfiye edememiştir. Bu değişiklikler kısmi nitelik taşıdığı için her zaman anayasanın bir yönü eksik kalmış ve güncellik sağlanamamıştır. Ayrıca anlaşılırlık ve dil itibariyle yetersiz olan 82 anayasasına da hazırlanan anayasa taslağında çözüm getirilmiştir.
--------------------------------------------------
Bu ihtiyaçlardan yola çıkarak AK Parti 22 Temmuz 2007 seçimlerinden önce, halka, daha yenilikçi ve birey eksenli bir anayasa taahhüdünde bulunmuştur. Seçim sonuçlarının AK Parti lehine sonuçlanmasıyla yeterli çoğunluğu bünyesinde barındıran AK Parti, Temmuz seçimleri öncesinde başlatmış olduğu çalışmalara hız vermiştir.
---------------------------------------------------
Başbakanımız ve genel başkanımız Recep Tayip Erdoğan 8 Haziran 2007 tarihinde Ergün Özbudun başkanlığında kurulacak bilim heyetinden istediği anayasanın çerçevesini şu cümlelerle belirtmiştir:
“Yeni anayasa, Cumhuriyetimizin değiştirilemez temel nitelikleri olan demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkelerini tam olarak hayata geçirmeli, bireylerin haklarını en etkili şekilde korumalı, temel hak ve özgürlükleri 'İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin ve 'Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin getirdiği ilke ve standartlarda güvence altına almalıdır. Hazırlanacak yeni anayasa, kısa, öz ve açık olmalı; yasama, yürütme ve yargı erkleri arasındaki ilişkiler parlamenter sistem esas alınarak açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde belirlenmeli; bu çerçevede cumhurbaşkanının konumu ve yetkileri yeniden tanımlanmalı; temsili demokrasiden katılımcı demokrasiye geçiş sağlanmalıdır. Yeni anayasa en geniş toplumsal uzlaşmayla hazırlanmalıdır.”
----------------------------------------------------
İfade edilen bu çerçeve Ergün Özbudun ve heyetinin kafasındaki hukuk kuralları, yaşam biçimi ve zihinlerinde oluşan ideal anayasa biçimiyle örtüştüğü için bu görevi memnuniyetle kabul ettiğini Ergün Özbudun’un yorum ve röportajlarından yola çıkarak gözlemlemekteyiz.
-----------------------------------------------------
Anayasa taslağı haline gelinceye kadarki sürece baktığımızda AK Partiyle zihniyet bazında örtüşmeyen birçok sivil toplum kuruluşu ve parti daha taslak oluşmadan eleştirilere başlamış, AK Partinin taslak haline geldikten sonra her kesimin eleştiri ve düşüncelerini alacağız sözüne rağmen rektörler, YÖK, Barolar Birliği gibi oluşumların eleştirileri devam etmiştir. Taslak haline geldikten sonra bu kesimlerin düşüncelerinin samimi bir şekilde alınması ise tüm bu eleştirileri yersiz bırakmıştır. Zaten meclisin %65ini temsil eden bir parti için bu iddialar yersiz birer eleştiri olmaktan öteye geçememiştir.
----------------------------------------------------------
Barolar birliği, TÜSİAD gibi eleştiri oklarını AK Partiye yönlendiren kuruluşların hazırlamış oldukları anayasa taslakları ile bilim heyetinin hazırlamış olduğu anayasa taslağını karşılaştırdığımızda aslında onların hazırladığı taslakların daha radikal değişiklikler getirdiği ve genellikle de insan hakları konusunda taslakların birbiriyle örtüştüğü gerçeği göze çarpmaktadır.
------------------------------------------------------------
1982 Anayasasının geçirdiği süreç ve yeni anayasanın hazırlanma aşaması özetle bu şekilde cereyan etmiştir.
-------------------------------------------------------------
Maddelerle ilgili bilgileri de ilerleyen zamanlarda paylaşacağız arkadaşlar.İstiyoruz ki ilk önce bu süreç tartışılsın yarın ya da öbür gün de başlıklar halinde paylaşımlarımız sürecek;DURMAK YOK; YOLA DEVAM!! ;)
merakla bekliyoruz kardes..bende bu sivil(uygar) anayasa üzerine arastirma yaptim bu anayasayi ab ülkelerindeki anayasayla karsilastirdim..
daha dogrusu taslagi karsilastirdim, abant platformunda degerli hocalarin anlatimlarini saatlerce dinledim bu forumda da tartismamiz cok güzel olacak..
bizlerde anayasa da neler olmali, kapsami nasil olmali acizane fikir beyan etmeliyiz..unutmayin bu anayasa bizler icin hazirlaniyor o halde bizde fikirlerimizi beyan edelim..
anayasa taslaginda ilk dikkatimi ceken özgürlüklerin olabildigince genis tutulmasi bazi aksakliklar var ama bunlar zamanla asilacak..
ak_mavish
12-06-2007, 23:12
Evet arkadaşlar hülümetimizin, muhalefetin,üniversitelerin kısacası tüm Türkiye'nin gündeminde yeni sivil anayasa konusu var.Hepimiz sivilleşmekten özgürlüklerden bahsediyoruz ama dürüst davranmak gerekirse hiç birimiz bilmiyoruz.Ya araştırmıyoruz ya da edinilen bilgiler çok uzun okumuyoruz.Bu çerçevede vatana millete hayrımız dokunsun dedik;Gençlik Kolları Çankaya Başkanlığı AR-GE Biriminin bir araştırması olan sivil anayasa ile ilgili bazı bilgileri size burada zaman zaman aktaracağım....Hayırlı olsun.... :)
heycanla bekliyoruz saliha çok önemli bir konu ....kısa zamanda anayasamızı değiştiremezsek 21. yy da bu anayasa ile lider olmamız hayal >:(
bugün gençlikte saliha anayasayla ilgili sunum yaptı çok güzeldi bence özgürlükçü bir anayasa geliyor..bu bölümde anayasayı tartışabiliriz..
arkadaslar bu sivil ne anlama geliyor onu acalim..aslinda sivil degisik anlamlarda kullaniliyor birincisi uygar anlaminda kullaniliyor ve sayin mehmet mir dengir firat bu söylemi cok kullaniyor, diger anlami ise halkin yani askeri etkinin az olmasi olarak kabul edilebilir..
simdi suradan baslamak isterim neden sivil bir anayasaya gerek duyuldu 82 anayasasi yeterince sivil degilmiydi peki nasil oluyorda o anayasa yüzde 93 le kabul ediliyordu..
ayy çok teşekkür ederim hepinize erenon,mavera,zeynep....bu arada zeynep beni utandırdın :-[
inşallah ilgilenelim ,araştıralım bilelim ki etrafımızı da bilgilendirelim...AK Gençliğin dünyaya kapalı umursamaz bir gençlik olmadığını gösterelim.... :)
arkadaslar bu sivil ne anlama geliyor onu acalim..aslinda sivil degisik anlamlarda kullaniliyor birincisi uygar anlaminda kullaniliyor ve sayin mehmet mir dengir firat bu söylemi cok kullaniyor, diger anlami ise halkin yani askeri etkinin az olmasi olarak kabul edilebilir..
simdi suradan baslamak isterim neden sivil bir anayasaya gerek duyuldu 82 anayasasi yeterince sivil degilmiydi peki nasil oluyorda o anayasa yüzde 93 le kabul ediliyordu..
aslında partimiz sivil kelimesin büyük oranda askeri vesayette yapılmadığı için kullanıyor...tabii yeni anayasamızın insan hakları ve evrensellik konusunda da o kadar çok açılımı var ki maddeleri paylaşınca daha iyi anlarız bu kelimeyi hakediyor ;)
peki neden yeni bir anayasaya gereksinim duyuldu?
Evet arkadaşlar hülümetimizin, muhalefetin,üniversitelerin kısacası tüm Türkiye'nin gündeminde yeni sivil anayasa konusu var.Hepimiz sivilleşmekten özgürlüklerden bahsediyoruz ama dürüst davranmak gerekirse hiç birimiz bilmiyoruz.Ya araştırmıyoruz ya da edinilen bilgiler çok uzun okumuyoruz.Bu çerçevede vatana millete hayrımız dokunsun dedik;Gençlik Kolları Çankaya Başkanlığı AR-GE Biriminin bir araştırması olan sivil anayasa ile ilgili bazı bilgileri size burada zaman zaman aktaracağım....Hayırlı olsun.... :)
heycanla bekliyoruz saliha çok önemli bir konu ....kısa zamanda anayasamızı değiştiremezsek 21. yy da bu anayasa ile lider olmamız hayal >:(
bugün gençlikte saliha anayasayla ilgili sunum yaptı çok güzeldi bence özgürlükçü bir anayasa geliyor..bu bölümde anayasayı tartışabiliriz..
tuhhh kaçırdık sunumu :)
Evet arkadaşlar hülümetimizin, muhalefetin,üniversitelerin kısacası tüm Türkiye'nin gündeminde yeni sivil anayasa konusu var.Hepimiz sivilleşmekten özgürlüklerden bahsediyoruz ama dürüst davranmak gerekirse hiç birimiz bilmiyoruz.Ya araştırmıyoruz ya da edinilen bilgiler çok uzun okumuyoruz.Bu çerçevede vatana millete hayrımız dokunsun dedik;Gençlik Kolları Çankaya Başkanlığı AR-GE Biriminin bir araştırması olan sivil anayasa ile ilgili bazı bilgileri size burada zaman zaman aktaracağım....Hayırlı olsun.... :)
heycanla bekliyoruz saliha çok önemli bir konu ....kısa zamanda anayasamızı değiştiremezsek 21. yy da bu anayasa ile lider olmamız hayal >:(
bugün gençlikte saliha anayasayla ilgili sunum yaptı çok güzeldi bence özgürlükçü bir anayasa geliyor..bu bölümde anayasayı tartışabiliriz..
tuhhh kaçırdık sunumu :)
niyeki daha yeni basliyor :)
gençlik kollarında bugün canlı sunum yapmış saliha oyüzden kaçıdık dedim:) dinlemek isterdim ve kalkıp gıcık bir soru sorup oturmak :D
ak_mavish
12-06-2007, 23:33
gençlik kollarında bugün canlı sunum yapmış saliha oyüzden kaçıdık dedim:) dinlemek isterdim ve kalkıp gıcık bir soru sorup oturmak :D
:D :D
peki neden yeni bir anayasaya gereksinim duyuldu?
afedersin abi düştüm gelene kadar neyse hallettim buradayım....
abi yukarıda da değindik çok otoriter ve evsayetçi bir anayasa 82 anayasası...daha önce birçok yeri birçok kez değiştirilmiş ama halen bu ruhu üzerinden atamamşı....AK Parti,TOBB;TBB,TÜSİAD gibi çoğunlukla karşı karşıya gelen sivil toplum kuruluşları ve partiler de yeni bir anayasada hem fikirler..hatta mhp ve dyp nin de seçim beyannamelerinde bulunmuş...yani abi hiçbir konuda olmadığı kadar bu konuda toplumsal mutabakata haiziz :)
gençlik kollarında bugün canlı sunum yapmış saliha oyüzden kaçıdık dedim:) dinlemek isterdim ve kalkıp gıcık bir soru sorup oturmak :D
aaa korkmak lazım senden yani :D
merak etme biri yaptı...tüzükle ilgili birşey sordu ve bana sorsan tüzükü doğru düzgün açıklayamam...zaten o maddeyi anlatırken de geçiştirmiştim tuttu onu sordu ::)
anayasa ne demektir aslinda oradan baslamak gerekiyor..
eronon ben sunum yapacaktim sende bana gicik bir soru soracaktin ayni giciklikla cevap verirdim :)
anayasa ne demektir aslinda oradan baslamak gerekiyor..
eronon ben sunum yapacaktim sende bana gicik bir soru soracaktin ayni giciklikla cevap verirdim :)
ben de o arkadaşa sana ev ödevi araştır gel dedim ;D
abi erenon engin bilgilerinden bizi mahrum bırakmasın....erenon nedir anayasa sen daha güzel açıklarsın ;)
anayasa ne demektir aslinda oradan baslamak gerekiyor..
eronon ben sunum yapacaktim sende bana gicik bir soru soracaktin ayni giciklikla cevap verirdim :)
ben de o arkadaşa sana ev ödevi araştır gel dedim ;D
abi erenon engin bilgilerinden bizi mahrum bırakmasın....erenon nedir anayasa sen daha güzel açıklarsın ;)
saliha sende isi biliyorsun, benim taktigi kullaniyorsun önde bir yaglama arkadan topu eronona atip isin icinden cikiyorsun :D :D
anayasa ne demektir aslinda oradan baslamak gerekiyor..
eronon ben sunum yapacaktim sende bana gicik bir soru soracaktin ayni giciklikla cevap verirdim :)
ben de o arkadaşa sana ev ödevi araştır gel dedim ;D
abi erenon engin bilgilerinden bizi mahrum bırakmasın....erenon nedir anayasa sen daha güzel açıklarsın ;)
saliha sende isi biliyorsun, benim taktigi kullaniyorsun önde bir yaglama arkadan topu eronona atip isin icinden cikiyorsun :D :D
abi çaktırma 8)
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
peki neden bir birey kendiyle, devlet arasindaki sorumluluklari belirleyen anayasada olusan ihlalleri bu isin mahkemesi olan anayasa mahkemesine sikayet edemiyorda gidiyor aihm ye sikayet ediyor!
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
tebrikler beni bu tanımdan kurtardın :D
şaka bir yana dediğin gibi anayasaların devletle bireylerin hakları arasında bir denge oluşturması gerekirken bizim ülkemizde bu denge hep devlet tarafına bozulmuş,halk ezilmiştir..
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
peki neden bir birey kendiyle, devlet arasindaki sorumluluklari belirleyen anayasada olusan ihlalleri bu isin mahkemesi olan anayasa mahkemesine sikayet edemiyorda gidiyor aihm ye sikayet ediyor!
anayasa mahkemesine her isteyen gidemez ki en azından yeni anayasa bunun önünü açmıyor..ama sanırım senin dediğin halkımızın bilinçsiz olmasında kaynaklanıyor...iç hukuk yollarını tüketmeden aihm e gidemez ki
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
tebrikler beni bu tanımdan kurtardın :D
şaka bir yana dediğin gibi anayasaların devletle bireylerin hakları arasında bir denge oluşturması gerekirken bizim ülkemizde bu denge hep devlet tarafına bozulmuş,halk ezilmiştir..
O YÜZDEN SON GÜCÜMÜZLE BAĞIRALIM
HALKIN ADALETİNİ, HALKIN ANAYASASINI ;AK PARTİNİN GÜÇLÜ KOLLARI İLE YENİDEN YARATACAĞIZ ;) :D
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
peki neden bir birey kendiyle, devlet arasindaki sorumluluklari belirleyen anayasada olusan ihlalleri bu isin mahkemesi olan anayasa mahkemesine sikayet edemiyorda gidiyor aihm ye sikayet ediyor!
anayasa mahkemesine her isteyen gidemez ki en azından yeni anayasa bunun önünü açmıyor..ama sanırım senin dediğin halkımızın bilinçsiz olmasında kaynaklanıyor...iç hukuk yollarını tüketmeden aihm e gidemez ki
kardes bilincsizlikten degil, güvensizlikten kaynaklaniyor..acikca söylemek gerekirse bizim ülkemizdeki yargiya güvenilmiyor..
sebebi ise cok yavas olmasi, adaleti tam olarak dagitamamasi iste yeni anayasada bu yönde düzenlemeler var ama bireyin anayasaya mahkemesine sahsen basvuruda bulunulmasi mevcut ve yeni anayasayla mümkün degil..
tabiki bunda anayasa mahkemesinin tikatilmamasi faktörüde etkili ama bireyin anayasadan dogan haklarini arayabilecegi aihm disinda ic bir yol olmalidir..
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
tebrikler beni bu tanımdan kurtardın :D
şaka bir yana dediğin gibi anayasaların devletle bireylerin hakları arasında bir denge oluşturması gerekirken bizim ülkemizde bu denge hep devlet tarafına bozulmuş,halk ezilmiştir..
O YÜZDEN SON GÜCÜMÜZLE BAĞIRALIM
HALKIN ADALETİNİ, HALKIN ANAYASASINI ;AK PARTİNİN GÜÇLÜ KOLLARI İLE YENİDEN YARATACAĞIZ ;) :D
yaratmak, yaradana mahsus biz en fazla ortaya birseyler koyariz...nasil ufak seylere takilan, muhabbete limon tiplere benzedim mi 8)
ahmet abi sen demesen o limonu sıkan kişi ben olacaktım ;D
hakim alınacak mahkemeler artırılacak hatta arabuluculuk sisitemi getirelim deniyor herkes irtica çığlıkları atmaya başlıyor...işte yavaş yavaş o hantal yargı sistemini değiştireceğiz inşallah
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
tebrikler beni bu tanımdan kurtardın :D
şaka bir yana dediğin gibi anayasaların devletle bireylerin hakları arasında bir denge oluşturması gerekirken bizim ülkemizde bu denge hep devlet tarafına bozulmuş,halk ezilmiştir..
O YÜZDEN SON GÜCÜMÜZLE BAĞIRALIM
HALKIN ADALETİNİ, HALKIN ANAYASASINI ;AK PARTİNİN GÜÇLÜ KOLLARI İLE YENİDEN YARATACAĞIZ ;) :D
yaratmak, yaradana mahsus biz en fazla ortaya birseyler koyariz...nasil ufak seylere takilan, muhabbete limon tiplere benzedim mi 8)
seni anayasa mahkemesine şikayet edicem olmadı hakkımı aihm de arıycam oda olmadı halkın mahkemelerinde yargılatacam seni:) bu halkın mahkemlerini bizim okulda komünler çok söylerler bütün burjuvayı devrim olunca orada yargılayacaklarmış ;)
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
tebrikler beni bu tanımdan kurtardın :D
şaka bir yana dediğin gibi anayasaların devletle bireylerin hakları arasında bir denge oluşturması gerekirken bizim ülkemizde bu denge hep devlet tarafına bozulmuş,halk ezilmiştir..
O YÜZDEN SON GÜCÜMÜZLE BAĞIRALIM
HALKIN ADALETİNİ, HALKIN ANAYASASINI ;AK PARTİNİN GÜÇLÜ KOLLARI İLE YENİDEN YARATACAĞIZ ;) :D
yaratmak, yaradana mahsus biz en fazla ortaya birseyler koyariz...nasil ufak seylere takilan, muhabbete limon tiplere benzedim mi 8)
seni anayasa mahkemesine şikayet edicem olmadı hakkımı aihm de arıycam oda olmadı halkın mahkemelerinde yargılatacam seni:) bu halkın mahkemlerini bizim okulda komünler çok söylerler bütün burjuvayı devrim olunca orada yargılayacaklarmış ;)
madem öyle bende damardan gireyim..bu mahkemelerin hic biri mahser gününe bedel degildir degerli kardesim ;)..
yani asil mahkeme orada acaba biz oraya hazirliklimiyiz orasi tartisilir..
neyse konuyu saptirmadan bir u dönüsü yapayim..
82 anayasasindan dem vuran sol kesim ne olduda bir anda sivil anayasanin karsisinda yer aldi, onlar degil miydi 82 anayasasina darbeci diye, bu anayasayi anlatmak icin nice filmler yapilmadi mi ne olduda bir anda saflar degisti..
cevabi aslinda cok basit ama neyse..
eronon biraz kisa yaz gec kaldim eve senin cevabi bekliyorum 8)
bugünler bu net niçin bukadar yavaş ;telekom grevdeyken daha hızlı bağlanıyorduk
anayasa ;devlet ile bireyin birbirlerine karşı olan sorumluluklarını belirleyen bir belgedir,diye düşünüyorum, ama bizde ,sürekli, devletin, vatandaştan beklediği görevleri belirleyen bir belge olmuştur :D biz devletten bir şey istiyememişiz isteyincede bölücü ,komünist,şeriatçı ,hain olmuşuz >:(
tebrikler beni bu tanımdan kurtardın :D
şaka bir yana dediğin gibi anayasaların devletle bireylerin hakları arasında bir denge oluşturması gerekirken bizim ülkemizde bu denge hep devlet tarafına bozulmuş,halk ezilmiştir..
O YÜZDEN SON GÜCÜMÜZLE BAĞIRALIM
HALKIN ADALETİNİ, HALKIN ANAYASASINI ;AK PARTİNİN GÜÇLÜ KOLLARI İLE YENİDEN YARATACAĞIZ ;) :D
yaratmak, yaradana mahsus biz en fazla ortaya birseyler koyariz...nasil ufak seylere takilan, muhabbete limon tiplere benzedim mi 8)
seni anayasa mahkemesine şikayet edicem olmadı hakkımı aihm de arıycam oda olmadı halkın mahkemelerinde yargılatacam seni:) bu halkın mahkemlerini bizim okulda komünler çok söylerler bütün burjuvayı devrim olunca orada yargılayacaklarmış ;)
madem öyle bende damardan gireyim..bu mahkemelerin hic biri mahser gününe bedel degildir degerli kardesim ;)..
yani asil mahkeme orada acaba biz oraya hazirliklimiyiz orasi tartisilir..
neyse konuyu saptirmadan bir u dönüsü yapayim..
82 anayasasindan dem vuran sol kesim ne olduda bir anda sivil anayasanin karsisinda yer aldi, onlar degil miydi 82 anayasasina darbeci diye, bu anayasayi anlatmak icin nice filmler yapilmadi mi ne olduda bir anda saflar degisti..
cevabi aslinda cok basit ama neyse..
şimdi bu adamların görüşünü ele veren;kişi emre kongar azılı bir 82 anayasası düşmanı idi ama şimdi onu savunur hale geldi ;açıklaması basit ak parti nin getireceği anayasa 82 mumla aratır diyor ve bunu bir çok kişi destekliyor fakat bunlar solcu değil,bunlar kemalist ideolojinin kalemşörleri,82 anayasınada karşı çıkış nedenleri bireysel özgürlük için değil bu 82 anayasası türk -islam örgütlenmesinin önünü açtığı içindi.
oysa markisist ideolojinin gerçek savunucuları;disk,kesk,ufuk uras,baskın oran gibi kesimler akp anayasa taslağına karşıda çıksalar eğer daha iyisi yoksa destekleyeceklerini üstü kapalıda olsa belirttiler özellikle keskin taslağınıda bakarsanız oda çok özgürlükçü hatta akp yide solladı atatürk milliyetçiliği tabirini bile madden çıkarıyor durun bakalim ortalık karışacak :)
loneliness
12-07-2007, 00:24
Ama ben o gerçek solcularında görüşlerini dinledim.. Mesela ikisi Oran ile Uras özgürlükleri savunduklarını söylüyor ama çıkıpta iş başörtüsüne gelince Memurlar başörtü takamaz diyorlar.. ??? ??? ???
Ama ben o gerçek solcularında görüşlerini dinledim.. Mesela ikisi Oran ile Uras özgürlükleri savunduklarını söylüyor ama çıkıpta iş başörtüsüne gelince Memurlar başörtü takamaz diyorlar.. ??? ??? ???
bak o konuda sorun büyük şimdi kamu hizmeti alan mı veren mi bu özgürlük kimi kapsıyacak kızların başörtülü okula gitmesi devletten bir kurumda işini yaptırması hizmet alma hakkına giriyor burada insan hakkı ihlali var ama kamu hizmeti, verecek pozisyonda bu konum yok diyorlar.
sonuçta bunlar da dine karşı mesafeli ama ;en azından ,kemalistlere nazaran, ak partiye çok yakınlar özgürlükler konusunda özellikle.burada en önemli şey akp nin cesaretle özgürleşme sürecine devam etmesi lazım, 301. maddeninde üzerine gidecek,işkence davalarının da üzerine gidecek,vicdan-i red hakkını arayanlara da en az başörütlülere verdiği destek kadar destek vermeli.zaten bunuda şimdilik yapıyor umarım kesilmez bu süreç
ismihan ilgin için teşekkürler biz zaten burada maddeleri değil içeriği paylaşacağız...inşallah faydalı olur....
A. SİSTEMATİK BAKIMDAN
1) Yeni Anayasanın sistematiğinde KISIM, BÖLÜM ve ALT BÖLÜM ayırımlaması kabul edilmiş ve 1982 Anayasasının anlaşılma güçlüğü gösteren Romen rakamı, harf ve numaralarla yapılan ayırımı da terkedilmiştir.
2) atıf yapma kolaylığı getirerek, Avrupa ülkelerinde uygulanmakta olan bir sistemle de uyum sağlanmıştır.
3)Kişisel haklar kısmı yeniden düzenlenmiştir.
4) “Çevrenin Korunması ve Milli Servetlere İlişkin Hükümler” şeklinde özel bir kısım olarak yeniden düzenlenmiştir. Böylece, çağımızın büyük felâketi olarak görülen ve ülkemizi ciddî şekilde etkileyen küresel ısınmanın önlenmesi çabalarının hayatî önem kazandığı bir dönemde, çevrenin etkili bir şekilde korunması yönünde Anayasaya Devlete yönelik direktif bir hüküm konulmuştur. Aynı yaklaşım, koruma kapsamındaki millî servetler için de korunmuştur.
B.Gereksiz birçok koruma maddesi yeni anayasaya alınmamıştır.
C. BAŞLANGIÇ
Başlangıç kısmı, çok kısa ve özlü bir anlatıma kavuşturulmuştur. İnsan hakları, hukukun üstünlüğü, demokrasi, laiklik ve çoğulculuk gibi evrensel değerlere vurgu yapılmış; Atatürk’ün çağdaş uygarlık hedefi ile ebedî barış ideâline olan bağlılık ifade edilmiştir.
D. GENEL ESASLAR
1) Cumhuriyetin nitelikleri arasında yer almayan, sübjektif yorumlara elverişli bulunan ve insan hakları üzerindeki vurguyu zayıflatan “toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde” ibareleri çıkarılmış; insan hakları vurgusunun güçlendirilmesi amacıyla, “saygılı” kelimesi yerine, “dayanan” kelimesi benimsenmiştir (m. 2).
2) “Dili Türkçedir” cümlesinin yerine, aynı anlamı daha doğru ifade etmek üzere, “Resmî dili Türkçedir” cümlesi kabul edilmiştir (m. 3/2).Bu değişiklik salt biçimsel bir değişikliktir.
3) Devletin temel amaç ve görevi, insan odaklı olarak tanımlanmış; insan ve onun haysiyeti merkezi bir öneme sahip kılınmıştır (m. 4).
4) Anayasada düzenlenen her kurul veya kurumun, kendisini, egemenliği kullanan yetkili organ olarak görmesini engellemek amacıyla, Türk milleti adına egemenliği kullanacak olan organlar tadadi olarak belirtilmiştir (m. 5/2). Ayrıca, Türkiye’nin milletlerarası ve milletler üstü kuruluşlara üyeliğinden doğabilecek muhtemel sorunları önlemek için, “milletlerarası ve milletler üstü kuruluşlara üyelikten kaynaklanan sınırlamalar saklıdır” hükmü eklenmiştir (m. 5/4).
5)yasama yetkisinin devredilmezliğine ilişkin ilkeye “kanun hükmünde kararnamelere ilişkin hükümler saklıdır” hükmü getirilmiştir (m. 6).
6) Yargılama bir yetki olduğu kadar, aynı zamanda bir görev olduğu için, yargı yetkisi ve görevinden söz edilmiş; bağımsızlık prensibinin yanı sıra, onun yönelik bulunduğu temel amaç olan tarafsızlık prensibine yer verilmiştir (m. 8 ).
7) Eşitlik ilkesini güçlendirmek amacıyla sadece kadınlar lehine değil, aynı zamanda toplumun özel olarak korunması gereken başka kesimleri için de pozitif ayrımcılık kuralı benimsenmiştir (m. 9/3).
arkadaşlar anlayamadığınız maddeler olursa buraya yazın ben de hukukçu olduğumdan değil de araştırdığımız kadarıyla yardımcı olmaya çalışırız....
arkadaşlar anlayamadığınız maddeler olursa buraya yazın ben de hukukçu olduğumdan değil de araştırdığımız kadarıyla yardımcı olmaya çalışırız....
bence sen taslagin ana maddelerini buraya eklersen nasil olur saliha..
bu arada arge bölümüne yakinda cok güzel arastirmalar gelecek..;)
arkadaşlar anlayamadığınız maddeler olursa buraya yazın ben de hukukçu olduğumdan değil de araştırdığımız kadarıyla yardımcı olmaya çalışırız....
bence sen taslagin ana maddelerini buraya eklersen nasil olur saliha..
bu arada arge bölümüne yakinda cok güzel arastirmalar gelecek..;)
abi bölüm bölüm yasama yargı yürütme felan var...hepsini birden paylaşırsak eğer okunmaz parça parça yapalım dedik...maddeleri zaten herkes anlayamaz hukuk diliyle yazılmış.....burada özetin de özeti bu....
bu arada evet ar-geye yenilik geliyormuş neler bilmiyorum ama zaten artık ar-ge değiliz ya biz ;)
arkadaşlar anlayamadığınız maddeler olursa buraya yazın ben de hukukçu olduğumdan değil de araştırdığımız kadarıyla yardımcı olmaya çalışırız....
bence sen taslagin ana maddelerini buraya eklersen nasil olur saliha..
bu arada arge bölümüne yakinda cok güzel arastirmalar gelecek..;)
abi bölüm bölüm yasama yargı yürütme felan var...hepsini birden paylaşırsak eğer okunmaz parça parça yapalım dedik...maddeleri zaten herkes anlayamaz hukuk diliyle yazılmış.....burada özetin de özeti bu....
hukuk dilini cok seviyorum ama dedigin gibi anlasilmayabilir..aslinda maddelerin üzerinde teker teker durmak gerekiyor..
arkadaşlar anlayamadığınız maddeler olursa buraya yazın ben de hukukçu olduğumdan değil de araştırdığımız kadarıyla yardımcı olmaya çalışırız....
bence sen taslagin ana maddelerini buraya eklersen nasil olur saliha..
bu arada arge bölümüne yakinda cok güzel arastirmalar gelecek..;)
abi bölüm bölüm yasama yargı yürütme felan var...hepsini birden paylaşırsak eğer okunmaz parça parça yapalım dedik...maddeleri zaten herkes anlayamaz hukuk diliyle yazılmış.....burada özetin de özeti bu....
hukuk dilini cok seviyorum ama dedigin gibi anlasilmayabilir..aslinda maddelerin üzerinde teker teker durmak gerekiyor..
evet abi ben şimdi gidiyorum ama bu eklediklerim üzerinde tartışılabilinir.zaten o bakımdan ekledim :)
inşallah akşama kadar herkes sorusunı falan yazarsa ilgileniriz hep birlikte...
evet arkadaşlar genel esaslar itibariyle sorunuz olmamsına sevindim :)
şimdi temel haklar hakkındaki düzenlemeleri paylaşacağım hayırlı olsun...
E. TEMEL HAKLAR VE HÜRRİYETLER
1) Temel hak ve hürriyetleri kötüye kullanma yasağını genişletici ve bireylerin hürriyetlerini daraltıcı bir işlev gören 1982 Anayasasının 14 üncü maddesinin ilk fıkrası kaldırılmıştır (m. 13-
Alternatif 1).
2) “Sıkıyönetim veya olağanüstü hallerde yetkili merciin verdiği emirlerin uygulanması” hali, yaşama hakkının istisnası olmaktan çıkarılmıştır (m. 15/2).
3) Önceki anayasalarımızda yer almayan “kişisel bilgilerin korunması hakkı”, anayasal güvenceye
kavuşturulmuştur (m. 20).
4) Din ve inanç hürriyeti bütün unsurlarıyla birlikte güvenceye kavuşturulmuş (m. 24/1-2); Devlete, çocukların eğitimi alanında ebeveynin dinî ve felsefî inançlarını dikkate alma yükümlülüğü getirilmiş (m. 24/4); lâiklik ilkesinin ve bu ilkenin önemli bir unsuru olan “din ve inanç hürriyeti”nin bir gereği olarak, din kültürü ve ahlâk öğretimi zorunlu olmaktan çıkarılmış, ancak talep halinde Devlete bunu yerine getirme yükümlülüğü yüklenmiştir (m. 24/4-Alternatif 1).
1982 Anayasasının 24 üncü maddesinin son fıkrasında “din ve vicdan hürriyeti” için öngörülen özel “kötüye kullanma” (din istismarı) yasağı, sübjektif ve keyfi değerlendirmelere açık unsurlardan arındırılmıştır (m. 24/5-Alternatif 1 ve 3).
5) Basın hürriyetiyle ilgili olarak özellikle soruşturma ve kovuşturma aşamalarında kişilerin kimliklerinin açıklanarak haksız yere mağdur edilmelerini önlemek amacıyla, “masumiyet karinesinin ihlaline yönelik yayın yapılamaz” hükmü getirilmiştir
(m. 27).
6) Önceki anayasalarımızda bağımsız bir hak olarak kendinden söz edilmeyen adil yargılanma hakkına yer verilmiştir.
7) Vatandaşlık kavramı etrafında yaşanan tartışmalara son vermek ve vatandaşlığın, din, mezhep, dil ve benzeri ayrımlar dikkate alınmaksızın daha kapsayıcı ve kuşatıcı bir vatandaşlık tanımına yer verilmiştir. Bu çerçevede, “Türk vatandaşlığı” kenar başlığı “vatandaşlık” olarak değiştirilmiştir. “Türk devleti” yerine, Türkiye Cumhuriyetini ifade etmek üzere “Devlet” kelimesi tercih edilmiş ve“Devlete vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıdır” ifadesi kabul edilmiştir (m. 35-Alternatif 1).
Anayasada karşılığı olmayan “Türk devleti” ifadesi yerine, Anayasanın 1 inci maddesi uyarınca daha doğru bir ifade olan “Türkiye Cumhuriyeti” ifadesi benimsenmiş; “Türk” kelimesinin etnik bir kümeye referans içermediğine açıklık kazandırmak amacıyla, 1924 Anayasanın formülasyonuyla, “Türkiye Cumhuriyetine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkese, din ve ırk farkı gözetilmeksizin Türk denir” tanımına yer verilmiştir (m. 35-Alternatif 2).
Vatandaşlığın temel bir hak olduğu belirtilmiş ve bu hakka ve statüye sahip olan herkesin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak adlandırılacağı kabul edilmiştir (m. 35-Alternatif 3).
8 ) Yüksek öğretim elemanlarının, siyasî partilerin merkez organları dışında görev
alamayacaklarına ilişkin kısıtlayıcı hüküm kaldırılmıştır (m. 37/4).
9) Siyasî partilerin kapatılmalarına yol açan yasaklar daraltılmış (m. 38/1-2) partilerin kapatılması güçleştirilmiştir
10) Vergi ve benzeri malî yükümlülüklerin muaflık, istisna, indirim ve oranlarına ilişkin
hükümlerinde kanunun belirttiği sınırlar içinde değişiklik yapma yetkisi, Bakanlar Kurulunun yanı sıra, mahallî idareler tarafından tarh, tahakkuk ve tahsil edilenler için mahallî idarelerin seçimle oluşan karar organlarına da tanınmıştır (m. 41/4).
11) Bilgi edinme hakkı anayasal bir hak olarak tanınmıştır (m. 42).
12) Çocuk hakları, yeni bir hak kategorisi olarak anayasal güvenceye kavuşturulmuştur(m. 44).
13) Eğitim ve öğrenim hakkıMadde 45-
(1) Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından mahrum bırakılamaz.
(5) Eğitim ve öğretim dili Türkçedir. Türkçeden başka dillerde eğitim ve öğretim yapılması ile ilgili esaslar, demokratik toplum düzeninin gereklerine uygun olarak kanunla düzenlenir.
Alternatif 1
Kılık ve kıyafetinden dolayı hiç kimse yükseköğrenim hakkından mahrum bırakılamaz.
Alternatif 2
Yükseköğretim kurumlarında kılık ve kıyafet serbesttir.
kısaca önemli gördüğümüz yerler böyle arkadaşlar...bence her madde ayrı ayrı saatlerce tartışılabilir ama biz elimizden geldiğince tartışalım buyrun...
Genel olarak
*1982 Anayasasının ilk hali ile baskıcı bir anayasa olduğu,bireye karşı devleti koruduğu,kişi hak ve özgürlüklerini aşırı bir şekilde kısıtladığı hukuk devleti ilkeleri ve gerekleri bakımından yadsınamaz bir gerçektir.Ayrıca Anayasanın ilk hali ile Sıkıyönetim komutanının işlemlerine karşı yargı yoluna gidilememesi de hukuk devleti ilke ve gerekleri ile uyuşmazken 1995 ve 2001 yılı değişiklikleri ile Kişi Hak ve Özgürlükleri konusunda,Sıkıyönetim Komutanının işlemlerine karşı yargı yolu açılarak bu sıkıntılar giderilmiş ve bu güvenceyi sağlayacak düzenlemeler de yine bu yıllarda anayasa değişiklilleri ile getirilmiştir.
*Cumhurbaşkanının yetkilerinin çok fazla olması ve tekbaşına yaptığı işlemlere karşı yargı yoluna gidilememesi,Yüksek Askeri Şura Kararlarına karşı yargı yolunun kapalı olması,H.S.Y.K kararlarına karşı yargı yolunun kapalı olması da parlementer demokrasi ve parlementer rejim ile uyuşmaz ve ortak aklın bir gereği olarak Hukuk Devleti ilkeleri ile bağdaşmaz.Kanaatimce bu hususlarda getirilen ve yargı yolunu bu kararlara karşı açan düzenlemeler Hukuk Devleti olma yönünde büyük bir adımdır ve atılması gereken büyük bir adımdır.
Ancak Anayasa daha çok değerlendirmeye tabi tutulmalı ve halk arasından kişilerin de bu konuda mümkün olduğunca fikri alınmalı,ayrıntılara da dikkat edilmelidir.Vatandaş Anayasadan ne anlar denilmemeli,sadece referandum ile halk oyuna sunularak basit bir şekilde EVET- HAYIR ile yetinilmeyecek yollar aranmalıdır.
Unutmayınız ki şekil içerikten sonra gelir..Anayasa ne kadar sivil olursa olsun uygulanması konusuna dikkat etmek gerekir.Ayrıca Ergun ÖZBUDUN Hoca'nın başkan olarak seçilmesi çok yerinde olduğunu da belirtmek istiyorum.
İlk mesajını buraya yazman ne kadar bilinçli bir akgenç olduğunu gösteriyor...teşekkü ediyorum sana +1 beğeni veriyorum Şadet ;)
TÜRK EVLADI
12-09-2007, 18:53
Kenan Evren'in yarattığı bu diktatör anayasadan kurtulmamız gerek ama en önemlisi şu başörtü konusunu...
Kenan Evren'in yarattığı bu diktatör anayasadan kurtulmamız gerek ama en önemlisi şu başörtü konusunu...
alternatifler var sizce hangisi daha çözüme yönelik
din kültürü ve ahlâk öğretimi zorunlu olmaktan çıkarılmış, ancak talep halinde Devlete bunu yerine getirme yükümlülüğü yüklenmiştir
işte bu madde türkiyede insan haklarının geliştiğini göstermesi bakımından harika bir madde ben veya alevi bir vatandaşa çocuğuna dini eğtim verilmesini istememesine rağmen zorla derslere sokulması pek vicdanla bağdaşmıyor idi her alanda özgürlük derken tutup alevi gelenekten gelen birisinin çocuğunu zorla sunni geleneğin öğretilerinin verildiği derse sokmak insanlık onurunu zedelemektir bu madde harika cuk diye oturmuş yani ;)
saliha güzel çalışma ama beğeni vermiycem :D
din kültürü ve ahlâk öğretimi zorunlu olmaktan çıkarılmış, ancak talep halinde Devlete bunu yerine getirme yükümlülüğü yüklenmiştir
işte bu madde türkiyede insan haklarının geliştiğini göstermesi bakımından harika bir madde ben veya alevi bir vatandaşa çocuğuna dini eğtim verilmesini istememesine rağmen zorla derslere sokulması pek vicdanla bağdaşmıyor idi her alanda özgürlük derken tutup alevi gelenekten gelen birisinin çocuğunu zorla sunni geleneğin öğretilerinin verildiği derse sokmak insanlık onurunu zedelemektir bu madde harika cuk diye oturmuş yani ;)
saliha güzel çalışma ama beğeni vermiycem :D
hıhh vermezsen verme :P
ben çıkıyorum siz tartışmaya devam edin gelince kontrol etcem ona göre :D
din kültürü ve ahlâk öğretimi zorunlu olmaktan çıkarılmış, ancak talep halinde Devlete bunu yerine getirme yükümlülüğü yüklenmiştir
işte bu madde türkiyede insan haklarının geliştiğini göstermesi bakımından harika bir madde ben veya alevi bir vatandaşa çocuğuna dini eğtim verilmesini istememesine rağmen zorla derslere sokulması pek vicdanla bağdaşmıyor idi her alanda özgürlük derken tutup alevi gelenekten gelen birisinin çocuğunu zorla sunni geleneğin öğretilerinin verildiği derse sokmak insanlık onurunu zedelemektir bu madde harika cuk diye oturmuş yani ;)
saliha güzel çalışma ama beğeni vermiycem :D
hıhh vermezsen verme :P
ben çıkıyorum siz tartışmaya devam edin gelince kontrol etcem ona göre :D
bende çıkıyorum :D :D :D
peki o zaman erenon bey söyleyin böşörtüsü ile igili alternatiflerden hangisi sence daha uygun?
sizi seviyorum arkadaşlar beni hiç yormuyorsunuz şu madde ne demek şunu nayrıntısı ne demiyorsunuz...gençlikte bayağı terlettikelri olmuştu da.... şimdi geçiyoruz yasama ile ilgili düzenlemelere....yılmadan ekleyeceğim bu konuyu ;)
F. YASAMA
1) Beşyüzelli milletvekilinden oluşan Türkiye Büyük Millet Meclisinin dörtyüzelli üyesinin seçim çevrelerinden, yüz üyesinin ise ülke seçim çevresinden seçilmeleri esası benimsenmiştir (m. 51).
2) Türkiye Büyük Millet Meclisinin seçim dönemi beş yıldan dört yıla indirilmiştir (m. 52).
3) “insan hakları”, milletvekillerinin üzerine and içecekleri değerler arasında sayılmıştır (m. 58).
4)Cumhurbaşkanını yetkileri ile ilgili iki yenilik getirilmiştir. Cumhurbaşkanınca Türkiye Büyük Millet Meclisine tekrar görüşülmek üzere geri gönderilen kanunun Meclis tarafından aynen kabul edilmesi halinde, kanunun Cumhurbaşkanınca üç gün içinde yayınlanması esası kabul edilmiştir (m.66/3). Ayrıca, Cumhurbaşkanının onbeş gün içinde geri göndermediği veya yayınlamadığı kanunların Meclis Başkanı tarafından yayınlanacağı benimsenmiştir (m. 66/4).
5) Temel haklara ilişkin milletlerarası andlaşmalarla iç hukukun çatışması halinde, “Kanunlar, usulüne uygun olarak yürürlüğe konulmuş temel hak ve hürriyetlere ilişkin milletlerarası andlaşmalara aykırı olamaz” hükmü getirilmiştir (m. 67/6).
6) Türkiye Büyük Millet Meclisinin toplantı yeter sayısı, her tür toplantı için üye tamsayısının üçte biri (184) olarak belirlenmiştir (m. 73/1).
Beşyüzelli milletvekilinden oluşan Türkiye Büyük Millet Meclisinin dörtyüzelli üyesinin seçim çevrelerinden, yüz üyesinin ise ülke seçim çevresinden seçilmeleri esası benimsenmiştir (m. 51).
yahu işt ebu dehşet bir madde ;harika bir gelişme;yani bundan sonra mecliste mhp lide olacak;tkp lide olacak;işci partilide olacak;saadet partilide olacak dimi ? yani bu 100 milletvekili kontenjanına göre kim nerede ne kadar oy almışsa oradan o kadar sayıda aldığı oya göre mecliste temsil edilecek yada edilemiyecek dimi ?
tam ab standartlarında bir demokrasi getiriyor bu madde ;)
Beşyüzelli milletvekilinden oluşan Türkiye Büyük Millet Meclisinin dörtyüzelli üyesinin seçim çevrelerinden, yüz üyesinin ise ülke seçim çevresinden seçilmeleri esası benimsenmiştir (m. 51).
yahu işt ebu dehşet bir madde ;harika bir gelişme;yani bundan sonra mecliste mhp lide olacak;tkp lide olacak;işci partilide olacak;saadet partilide olacak dimi ? yani bu 100 milletvekili kontenjanına göre kim nerede ne kadar oy almışsa oradan o kadar sayıda aldığı oya göre mecliste temsil edilecek yada edilemiyecek dimi ?
tam ab standartlarında bir demokrasi getiriyor bu madde ;)
itiraf ediyorum bu maddeyi ilk okuyunca anlamamşıtım..yani yüzde on barajını aştığını anlamıştım da gerisini araştırmam gerekti...
aynen dediğin gibi 450 vekil bildiğimiz usül yerleşecek.örnek vermek gerekirse kalan yüz vekilin 47si akparti 20si chp 14ü mhp atıyorum 4ü saadet olacaktı.yani yüzde 1i geçen herkes temsil edilecek.demokrasiyi tam anlamıyla hazmedebilenlere....
Beşyüzelli milletvekilinden oluşan Türkiye Büyük Millet Meclisinin dörtyüzelli üyesinin seçim çevrelerinden, yüz üyesinin ise ülke seçim çevresinden seçilmeleri esası benimsenmiştir (m. 51).
yahu işt ebu dehşet bir madde ;harika bir gelişme;yani bundan sonra mecliste mhp lide olacak;tkp lide olacak;işci partilide olacak;saadet partilide olacak dimi ? yani bu 100 milletvekili kontenjanına göre kim nerede ne kadar oy almışsa oradan o kadar sayıda aldığı oya göre mecliste temsil edilecek yada edilemiyecek dimi ?
tam ab standartlarında bir demokrasi getiriyor bu madde ;)
itiraf ediyorum bu maddeyi ilk okuyunca anlamamşıtım..yani yüzde on barajını aştığını anlamıştım da gerisini araştırmam gerekti...
aynen dediğin gibi 450 vekil bildiğimiz usül yerleşecek.örnek vermek gerekirse kalan yüz vekilin 47si akparti 20si chp 14ü mhp atıyorum 4ü saadet olacaktı.yani yüzde 1i geçen herkes temsil edilecek.demokrasiyi tam anlamıyla hazmedebilenlere....
işte bu sayede hem toplumun %100 e yakın kesimi temsil edilecek hemde vay efendim biz temsil edilmiyoruz yaygarası bitecek ;peki seçimlerde 2 turlumu olacak yani iktidar için en çok oyu alan iki partinin yarışacağı bir ikinci tur seçimlerde olacak mı fransa gibi mesela ?eğer bu da olursa demokrasimiz rayına oturur demektir birdaha koalisyon belası bu ülkeye uğramaz ;)
benim bildiğim şuanda öyle bir uygulama görünmüyor..tek tur yapılacak..o senin dediğin artık biraz daha başbakanımızın da hayali olan başkanlık sistemi gibi...ona da kısmet diyelim...
benim bildiğim şuanda öyle bir uygulama görünmüyor..tek tur yapılacak..o senin dediğin artık biraz daha başbakanımızın da hayali olan başkanlık sistemi gibi...ona da kısmet diyelim...
ben tatmin olmadım bu cevaptan :D :D şaka şaka saliha :D :D emeğine sağlık verdim gitti bir beğeni :D :D
benim bildiğim şuanda öyle bir uygulama görünmüyor..tek tur yapılacak..o senin dediğin artık biraz daha başbakanımızın da hayali olan başkanlık sistemi gibi...ona da kısmet diyelim...
ben tatmin olmadım bu cevaptan :D :D şaka şaka saliha :D :D emeğine sağlık verdim gitti bir beğeni :D :D
teşekkür ederim beğeni için yapmadım bunları okuyun da öğrenin diye :P
ama bir kaç kişi dışında herkes sivil anayasaya hakimmiş maşallah biz de birbirimizin eksiklerini tamamlıyoruz işte ;)
peki o zaman erenon bey söyleyin böşörtüsü ile igili alternatiflerden hangisi sence daha uygun?
Alternatif 1
Kılık ve kıyafetinden dolayı hiç kimse yükseköğrenim hakkından mahrum bırakılamaz.
Alternatif 2
Yükseköğretim kurumlarında kılık ve kıyafet serbesttir.
bu alternatiflerden "Yükseköğretim kurumlarında kılık ve kıyafet serbesttir" bu alternatif bana daha sıcak göründü.
ama benim beklediğim bu anayasadan özerk ünv de idi yani devletin üniter yapısına aykırı olmamak koşulu ile verdiği dersler;okuttuğu kitaplar ile küçük devletçikler gibi bağımsız ünv deler (özellikle bu soyal bilimlerin ağırlık olduğu bölümlerde olmalıydı ) daha hoş olurdu polisin ,yargının dokunamadığı, dokunulmaz ünv deler ....orada şiddet içermeden ;şeriat devleti gibi ,sosyalist devlet gibi en uç noktalara el atabilmeliydik... tabi bunun içinde kılık kıyafette özgür olmalı her şekilde kim nasil isterse öyle gelmeli idi. kampüslerde mescitlerde olmalı idi ;alkol satışı yapan restorantlarda ...ama şimdilik bu anayasa da özerk ünv olmayacak gibi :(
bu konuda haklısın erenon ama bu söylediklerin yökteki düzenlemelerle olabilir inşallah....ya bu alkol konusuna katılmıyorum tamam haklısına ama alkol çok zararlı hadi bundan geçtim bence sigara da zararlı ve yasak olmalı ama sahoş olunca milet ne yaptığını bilmiyor sarhoş olmalarını engellemenin yolu da yok maalesef demi?birkaç ay önce ankara ya da istanbul ünivde içki satışı olmuştu dakika bir gol bir olay çıkmıştı millet birbirini yaralamıştı..alkole ve sigaraya o kadar karşıyım ki bu konuda anlayışlı olamıyorum maalesef....
Anayasalar vatandaşların hak ve özgürlüklerini güvence altına alan ve dokunulmaz bir alan ile bunu koruyan;devletin kurum ve kuruluşlarının birbiri ile olan ilişkilerini düzenleyen,organlarının birbiri ile olan bağlarını ortaya koyan ve birini diğerinden ayıran kurallar bütünüdür.Yasa olarak diğer yasaların üzerinde olan Anayasaları diğer normal yasalardan ayıran en önemli özelik dokunulmaz bir koruma alanı sağlaması ve devletin işleyişini belirlemesidir.Bu kadar önemli bir hususta Gençliğin yorum yapamaması gerçekten insanı üzüyor.Sokaktaki vatandaş Anayasadan habersiz.Ne olup bittiğinin farkında değil.Bunun yanında sadece sokaktaki vatandaş değil eğitimli insanlarımız da aynı.Gençliğimiz,İnsanımız sorgulamıyor,sormuyor,bilmiyor veya bildiğini göstermek istemiyor.Lütfen sessiz kalmayın herkes duygu ve düşüncelerini aktarsın,kendisini ifade etsin.Kolay gelsin..
bu konuda haklısın erenon ama bu söylediklerin yökteki düzenlemelerle olabilir inşallah....ya bu alkol konusuna katılmıyorum tamam haklısına ama alkol çok zararlı hadi bundan geçtim bence sigara da zararlı ve yasak olmalı ama sahoş olunca milet ne yaptığını bilmiyor sarhoş olmalarını engellemenin yolu da yok maalesef demi?birkaç ay önce ankara ya da istanbul ünivde içki satışı olmuştu dakika bir gol bir olay çıkmıştı millet birbirini yaralamıştı..alkole ve sigaraya o kadar karşıyım ki bu konuda anlayışlı olamıyorum maalesef....
yapma saliha;güzel kardeşim;şimdi ben odtünün kampüsünde bir restorantta otursam balığımı yerken kırmızı şarap içsem kime ne zararım var;içki diyince hemen olay çıkar diyorsunuz;ben odtünün eymir gölünde ki tesistlerine çok sık gidiyorum ve oraya gelende içmeden kalkmıyor ben bugüne kadar bir tane olay görmedim ;)
bence sorun katolik hristiyanlar gibi bizdeki bazı dindar kesimlerin kendileri için günah olan şeyleri yasaklama sevdasından kaynaklanıyor
şimdi başörtüsü olsun,mescid olsun,iyi güzel hoş ama içkili lokanta ,cafe olursa olmaaaazz derseniz ,biriside ,bende okulumda başörtülüleri görmek istemem der.
ve haklı olarakta acaba şeriat mı geliyor endişemiz başlar.
benim isteğim bu yeni anayasada, her iki kesiminde hakları ve kendi dünya görüşleri doğrultusunda yaşayacakları yaşamları garanti altına alınmalı.ancak bu sayede kavgalarımızın bittiği türkiye olur
bak dün taha akyol ne güzel tespitte bulunmuştu;fransada jakoben laikler ile katolik hristiyanlar arasında kavga hiç bitmedi ama liberal ingilterede hiç bir zaman laik -anti laik kavga olmadı der
bu olayın sebebi ne diye sorarsan?
jakoben laikler kendi doktirinlerini, hayat görüşlerini,katolik hristiyanlarda kendi dinsel doktirinlerini toplum geneline yaymak istediler,oysa liberal ingilterede güçlü bir hukuk sistemi ile laiklerinde -anti laiklerin de kendi dünya görüşleri çerçevesinde yaşamalarının yolu açıldı;biz işte ne yazikki fransa örneğine yakınız jakoben laiklerle,fundamentalist müslümanlar hep kendi fikirleri doğrultusunda bir yaşamı ,topluma dayatmaya çalıştıkları için bu laik-anti laik kavgamız sürdü ,eğer yine bu şekilde hareket edersek bu kavga hiç bitmez.
TÜRK EVLADI
12-11-2007, 16:13
yapma saliha;güzel kardeşim;şimdi ben odtünün kampüsünde bir restorantta otursam balığımı yerken kırmızı şarap içsem kime ne zararım var;içki diyince hemen olay çıkar diyorsunuz;ben odtünün eymir gölünde ki tesistlerine çok sık gidiyorum ve oraya gelende içmeden kalkmıyor ben bugüne kadar bir tane olay görmedim ;)
bence sorun katolik hristiyanlar gibi bizdeki bazı dindar kesimlerin kendileri için günah olan şeyleri yasaklama sevdasından kaynaklanıyor
şimdi başörtüsü olsun,mescid olsun,iyi güzel hoş ama içkili lokanta ,cafe olursa olmaaaazz derseniz ,biriside ,bende okulumda başörtülüleri görmek istemem der.
ve haklı olarakta acaba şeriat mı geliyor endişemiz başlar.
benim isteğim bu yeni anayasada, her iki kesiminde hakları ve kendi dünya görüşleri doğrultusunda yaşayacakları yaşamları garanti altına alınmalı.ancak bu sayede kavgalarımızın bittiği türkiye olur
bak dün taha akyol ne güzel tespitte bulunmuştu;fransada jakoben laikler ile katolik hristiyanlar arasında kavga hiç bitmedi ama liberal ingilterede hiç bir zaman laik -anti laik kavga olmadı der
bu olayın sebebi ne diye sorarsan?
jakoben laikler kendi doktirinlerini, hayat görüşlerini,katolik hristiyanlarda kendi dinsel doktirinlerini toplum geneline yaymak istediler,oysa liberal ingilterede güçlü bir hukuk sistemi ile laiklerinde -anti laiklerin de kendi dünya görüşleri çerçevesinde yaşamalarının yolu açıldı;biz işte ne yazikki fransa örneğine yakınız jakoben laiklerle,fundamentalist müslümanlar hep kendi fikirleri doğrultusunda bir yaşamı ,topluma dayatmaya çalıştıkları için bu laik-anti laik kavgamız sürdü ,eğer yine bu şekilde hareket edersek bu kavga hiç bitmez.
Aslında doğru söylüyosun ama sonuçta başörtü takan biri etrafına zarar vermez ama içki içen biri kesinlikle herkese ve kendisine zararlıdır...O yüzden ben şahsen yasaklanmasını isterdim...
Yinede baskılar daha büyük hareketlere ve yanlışlara yol açacağından dolayı en iyisi serbest bırakmak...
Yinede baskılar daha büyük hareketlere ve yanlışlara yol açacağından dolayı en iyisi serbest bırakmak...
burada sana katılıyorum bakın şimdi ankarada ulus-sakarya gibi mekanlar var burada gidip içki içerseniz başınız ağrır ama bir arjantin caddesi,bir tunalı bestekar sokak buralarda yüzlerce bar var hiçbirşey olmuyor millet efendi gibi içiyor gece taksisine binip evine gidiyor,ünv delerin restorantlarında da lokallerinde de içki satışı olsa zaten çoğu ünv dede var hiçbir şey olmaz bak ben dediğim gibi odtünün eymir gölü tesislerine kaç yıldır giderim ve görmeyin içki su gibi akar ama kimsede bir kavga çıkarmadı o yüzden tüm içkili yerleri aynı kefede görmek büyük hatadır
hiç bir şey yasak olmayacak, şiddet olmadığı müddetçe,ünv delerde herşey serbset olacak ,isteyen içer isteyen içmez,isteyen kız arkadaşı yada erkek arkadaşı ile istediğini yaşar isteyen yaşamaz.
kürsüler açılmalı burada isteyen şeriat devletini tartışmalı isteyen sosyalist devletleri.
bakın amerikan ünv delerinde adamlar amerikayı nasil yıkarız diye klüpler kuruyor ve bu tartışmalar sonunda en iyi teoriyi üretenlere para ödülü veriliyor,bu ,olay amerikalı bir yetkiliye sorulunca o "hayır bu tarz şeylerin hiçbir zararı yok,hem güvenlik stratejimiz açısından değişik noktalarıda görebiliyoruz ve ona göre önlem alıyoruz diyor"
bir tanıdığım amerikada okumaya gitmişti dönünce bana " adamlar nekadar özgür,isteyen çimlerde sevişiyor,isteyende namazlasını sermiş namaz kılıyor kimse birşey demiyor" dedi.tabi bu olay 11 eylülden önceydi şimdi nasil bilemem.
umarım bir gün bizde, özgürlüğü yakalayacak anayasaya ulaşırız.yoksa fransa örneğindeki gibi ömür boyunca sen dincisin be laikim kavgasını eder dururuz.
ya erenon ben seni anlıyorum mantıken de hak veriyorum zaten...sadece gönlümden şu ülkemdeki hiçbir insanın sigara ve içki içmemesi geçiyor...
mehmetal
12-13-2007, 20:00
bilgilendirmeler için saolun devamı gelsin :D
bilgilendirmeler için saolun devamı gelsin :D
önemli değil geliyor devamı hemen inşallah...
G. YÜRÜTME
1) Cumhurbaşkanının parlâmento tarafından seçilmesinde yaşanan tıkanıklıklar dikkate alınarak, Cumhurbaşkanının, beşer yıllık azamî iki dönem için halk tarafından seçilmesi yöntemi kabul edilmiştir (m. 78). Cumhurbaşkanlığına seçilebilmek için yüksek öğrenim şartı kaldırılmış,Cumhurbaşkanı adaylarının yirmi milletvekilinden başka, ikiyüzbin seçmence de gösterilmesi esası benimsenmiştir (m. 78-Alternatif 2).
2) Cumhurbaşkanının tek başına yaptığı işlemler yargı denetimine açılmış ve Cumhurbaşkanının kişisel suçlarından dolayı yasama dokunulmazlığı hükümlerine tâbi olacağı hükme bağlanarak
mevcut belirsizlik giderilmiştir (m. 82).
3) Genel seçimlerden önce Adalet, İçişleri ve Ulaştırma bakanlarının çekilmesine ve yerlerine Başbakanca bağımsız kişilerin atanmasına dair hüküm kaldırılmıştır (m. 89/1).
4) Bakanlar Kurulunun tüzük çıkarma yetkisi kaldırılmıştır.
5) Milli Güvenlik Kurulunun Başbakanın başkanlığında toplanması, Jandarma Genel Komutanının Kurul üyeliğinden çıkarılması ve Kurul gündeminin Başbakan tarafından belirlenmesi kabul edilmiş; Kurulun istişarî bir organ olduğu tasrih edilmiştir (m. 91-Alternatif 1).
6)1982 Anayasasında yargı denetimi dışında tutulan Cumhurbaşkanının tek başına yapacağı işlemler, Yüksek Askeri Şura ile Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu kararlarına karşı yargı yolu açık bırakılmıştır (m. 94).
7) Türkiye Büyük Millet Meclisi seçimlerinin dört yıla indirilmesine paralel olarak mahallî idarelerin seçimlerinin de dört yılda bir yapılması esası benimsenmiştir (m. 96/3).
8 ) Hukuk devleti ilkesinin gereği olarak, istisnasız, bütün kamu hizmeti görevlileri hakkında verilen disiplin kararları yargı denetimine açık tutulmuştur (m. 98).
9) Demokratik yönetim ilkesi gereği, rektörlerin doğrudan doğruya öğretim
üyelerince seçilmesi esası benimsenmiştir
ak_mavish
12-15-2007, 19:33
H. YARGI
1)5ayrı maddede yargı ile ilgili hükümlerde, yargının bağımsızlığı yanında, tarafsızlığı da vurgulanmıştır (m. 106,111, 121, 122 ve 123).
2) Askeri yargının görev alanı sivil kişilerin askeri mahkemelerde yargılanmalarını engelleyecek şekilde daraltılmıştır (m. 111).
3) Anayasa Mahkemesi üye sayısı onyediye çıkarılmış; üyelerden sekizinin Türkiye Büyük Millet Meclisi, dördünün Yargıtay, dördünün Danıştay ve birinin de Sayıştay tarafından seçilmesi esası benimsenmiştir (m. 113). Üyelik süresi dokuz yılla sınırlandırılmıştır (m. 114). Anayasa Mahkemesinin yetki kanunları ve kanun hükmünde kararnameler üzerindeki denetimine sınırlamalar getirilmiştir.
İptal davası açma yetkisi, sadece Cumhurbaşkanına ve Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az onda biri oranındaki milletvekillerine tanınmıştır (m. 117). haber7
4) Yargıtay üyeliğine seçilmede objektif kriterler getirilmiş ve üyelik dokuz yılla sınırlandırılmıştır.
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı ile Başsavcıvekilini seçme yetkisi, mahkemelerin bağımsızlığı ilkesinin bir gereği olarak, Cumhurbaşkanından alınarak Yargıtay üyelerine bırakılmıştır (m. 121).
5) Danıştay üyeliğine seçilmede de objektif kriterler öngörülmüş ve üyelik dokuz yılla
sınırlandırılmıştır. Danıştayın görev alanı dikkate alınarak, üyelerinin dörtte birinin Bakanlar Kurulu tarafından, diğer üyelerin ise, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca seçilmesi esası kabul edilmiştir.
6) Askeri Yargıtay üyelerinin Cumhurbaşkanınca seçilmesi esası terk edilmiş ve üyelerin, Askeri Yargıtay Genel Kurulunca seçilmesi kabul edilmiştir (m. 123).
10) Askeri Yüksek İdare Mahkemesi kaldırılmıştır.
11) Sayıştay, yüksek mahkeme olarak kabul edilmiş ve kamu kaynağı kullanan hiçbir kurum ve kuruluşun Sayıştayın denetimi dışında tutulmaması sağlanmıştır (m. 124).
işi ehline bırakıyoruz yani...c.başkanının yetkiilerini kıstlayarak...evet arkadaşlar sizlerin yorumları nelerdir?
cumhurbaskaninin yetkileri bana görede kisitlanmali su anda halkin sececegi bir cumhurbaskaninin bu kadar yetkiye sahip olmasi basbakan ve cumhurbaskani arasinda yetki karsgasasi yapar..
cumhurbaskani biraz daha denetleyici kurum olmali yoksa ileride ayri görüslere sahip cumhurbaskani ve basbakan arasinda güc savasina tanik olabiliriz..
H. YARGI
1)5ayrı maddede yargı ile ilgili hükümlerde, yargının bağımsızlığı yanında, tarafsızlığı da vurgulanmıştır (m. 106,111, 121, 122 ve 123).
2) Askeri yargının görev alanı sivil kişilerin askeri mahkemelerde yargılanmalarını engelleyecek şekilde daraltılmıştır (m. 111).
3) Anayasa Mahkemesi üye sayısı onyediye çıkarılmış; üyelerden sekizinin Türkiye Büyük Millet Meclisi, dördünün Yargıtay, dördünün Danıştay ve birinin de Sayıştay tarafından seçilmesi esası benimsenmiştir (m. 113). Üyelik süresi dokuz yılla sınırlandırılmıştır (m. 114). Anayasa Mahkemesinin yetki kanunları ve kanun hükmünde kararnameler üzerindeki denetimine sınırlamalar getirilmiştir.
İptal davası açma yetkisi, sadece Cumhurbaşkanına ve Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az onda biri oranındaki milletvekillerine tanınmıştır (m. 117). haber7
4) Yargıtay üyeliğine seçilmede objektif kriterler getirilmiş ve üyelik dokuz yılla sınırlandırılmıştır.
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı ile Başsavcıvekilini seçme yetkisi, mahkemelerin bağımsızlığı ilkesinin bir gereği olarak, Cumhurbaşkanından alınarak Yargıtay üyelerine bırakılmıştır (m. 121).
5) Danıştay üyeliğine seçilmede de objektif kriterler öngörülmüş ve üyelik dokuz yılla
sınırlandırılmıştır. Danıştayın görev alanı dikkate alınarak, üyelerinin dörtte birinin Bakanlar Kurulu tarafından, diğer üyelerin ise, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca seçilmesi esası kabul edilmiştir.
6) Askeri Yargıtay üyelerinin Cumhurbaşkanınca seçilmesi esası terk edilmiş ve üyelerin, Askeri Yargıtay Genel Kurulunca seçilmesi kabul edilmiştir (m. 123).
10) Askeri Yüksek İdare Mahkemesi kaldırılmıştır.
11) Sayıştay, yüksek mahkeme olarak kabul edilmiş ve kamu kaynağı kullanan hiçbir kurum ve kuruluşun Sayıştayın denetimi dışında tutulmaması sağlanmıştır (m. 124).
1-) Günümüz siyasetinde belirli bir zihniyetin sözcülüğünü yapan hukukçuları dengeye sokmak amacı güdüyor olsagerek. Yargı tarafsız olmalıdır tabii ki, şimdiye kadar vurgulanmaması hata..
2, 10-) Sistemi askeri vesayetten ve onun kokusundan kurtaracak maddeler.Kanuniliğin gereği..Çift başlı yargı bir hukuk devletinde kabul edilemez
3-) Ne kadar fazla üye o kadar güvenilir bir karar.Diğer düzenlemeler yargının yürütmenin yetkilerine karışmasını önleyecek mahiyette.
5,6 -) Parlementer sisteme değil anayasanın yapıldığı dönemki "devleti vatandaştan koruma" anlayışına göre ön görülen cumhurbaşkanının yetkilerini kısıtlamaya yönelik, isabetli düzenlemeler..
tespitlerine kesinlikle katılıyorum lügat ;)
tespitlerine kesinlikle katılıyorum lügat ;)
Eyvallah, inşallah MHP ve CHP 'de katılır tespitlerimize :)
ak_mavish
01-01-2008, 22:12
sanmıyorum ama inşallah..şu anayasa çıksa da hayırısıyla rahatlasak :-\..
CHP yi sanmiyorum ama MHP meclise gelicektir.11.Cumhurbaskani seciminde oldugu gibi.
CHP yi sanmiyorum ama MHP meclise gelicektir.11.Cumhurbaskani seciminde oldugu gibi.
mhp de döneklik yapıyor kusura bakmasın kimse ama..yok ab ye peşkeş çekmek için çıkartıyormuşuz bunu..meclise gelse de hayır diyecek...bence
CHP yi sanmiyorum ama MHP meclise gelicektir.11.Cumhurbaskani seciminde oldugu gibi.
mhp de döneklik yapıyor kusura bakmasın kimse ama..yok ab ye peşkeş çekmek için çıkartıyormuşuz bunu..meclise gelse de hayır diyecek...bence
Bu anayasa temel hak ve özgürlükler açısından demokratik bir hukuk devleti açısından bir "şaka"dan ibarettir...Bu anayasayı savunanlar ve hamasi sebeplerle çıkmasına engel olanlar yarın bunun hesabını veremez.
atabey02
01-17-2008, 01:28
:one zaman paylaşmaya başlayacaksınız bu anayasanın ne maddeler içerdiğini
maddelerde hukuk dili kullanıldığı için maddeleri değil daha önceki sayfalarda da olduğu gibi konu başlıkları halinde yapılan değişiklikleri paylaşıyoruz ;)
aliozgursari26
02-12-2009, 19:59
Türkiye'nin yeni anayasa derhal kavuşması gerekiyor. Çağdaş T. C.nde böyle bir yamalı anayasayla ülkeyi yönetmek zordur. Sivil anayasayla herşey daha güzel olacaktır...
sivil bir anayasa şart..onllar gelmesse referanduma götürülür bu iş ve orada da halkın istediği halkın anayassası geçer...
sabahha karşı yapulan darbeyle yapılan bir anayasa değil geniş katılımlı sivil bir anayasa istiyoruz...
Ertuğrul ÖZGÜL
02-12-2009, 21:37
sivil anayasa olmadan halk gerçek özgürlüğüne kavuşamaz bence çünkü halkın seçtiklerinin halk için yaptıklra dış güçler tarafından seçilenler aracılığıyla engelleniyor
İlk önce sivil anayasayı yapmak için devlet bürokrasisini elimizde tutmamız gerekmektedir.Bundan kastım askeri ve sivil bürokrasidir.Arkadaşlar bazı konularda gerçekçi olmak zorundayız.Gerçekleri kabul etmezsek hüsrana uğrarız bundan dolayı devletin kurumları bu çalışmaya evet dedikleri anda bu sivil anayasa olacaktır.Türkiye'de sivil toplum kuruluşları güçlü olamadıklarından bazı önemli noktalarda devletin sözü geçmektedir.Devlet ak partiyi kapatmayacaksın dediyse ve kapatmadıysa aynı şekilde bu sivil anayasa çalışmasını da bu şekilde değerlendirmek gerekir.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.