fatih kısaparmak balon baskılı balon "Teravih Yok" Görüşüne DİYANET'ten Sert Açıklama - Siyaset Forum

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "Teravih Yok" Görüşüne DİYANET'ten Sert Açıklama


OTTOMAN
08-12-2011, 18:09
http://www.habervaktim.com/resim/resim197042_1.jpg?t=


"İslam'da Teravih namazı yok" iddiasına Diyanet tepki gösterdi.

Yapılan açıklamada, "Söz konusu görüşler tamamen yanlış. Peygamberimiz farz namazları dışında sadece teravih namazını cemaatle kılmıştır. Tartışmak iyi niyetli değil." dedi.

Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün Ramazan akşamları kılınan 'Teravih namazı'nı hedef alan iddialarına Diyanet İşleri Başkanlığı son noktayı koydu. Diyanet yetkilileri, son günlerde kuruma vatandaştan gelen çok sayıda soru üzerine konuya açıklık getirdi.

Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Sorular Komisyonu internet üzerinden gelen "Bazı ilahiyat profesörleri 'İslam'da Teravih diye bir namaz yok' açıklaması yaptı.



Teravih namazı gerçekten yok mu?" sorusunu cevapladı.

Diyanet'in 10 Ağustos 2011 tarihinde bir vatandaşa verdiği cevapta şöyle denildi:

"Söz konusu görüşler tamamen yanlıştır. Bu sorunuzun doğru cevabı ve teravih namazının dindeki yeri ile ilgili geniş bilgi için sitemizin Kurul Kararları bölümünde yer alan 'Teravih Namazının Kaç Rek'at Olduğu' konulu Kurul Kararı'na bakabilirsiniz.""

PEYGAMBERİMİZ NADİREN TERK ETMİŞ
Fıkıh kaynaklarında teravih namazının 20 rekat olarak yer aldığı belirtilen söz konusu kurul kararında ise şöyle deniliyor: "Teravih, Ramazan ayına mahsus bir gece namazıdır. Yatsı namazından sonra kılınır. Kadın erkek her Müslüman için sünnet-i müekkede (peygamberin nadiren terk ettiği) bir namazdır. Kılınmadığı takdirde kazası gerekmez. Tek başına kılınabildiği gibi cemaatla kılınması kifai sünnettir. Peygamberimiz cemaatle namaz kılmaya olan iştiyakına rağmen farz namazları dışında sadece teravih namazını cemaatla kılmışlardır. Birkaç gece de olsa bizzat Resulullah (s.a.v.) tarafından cemaatla kılınmıştı. Hz.Peygamber farz sayılacağı endişesiyle teravihin cemaatla kılınmasını bırakmıştı. 'Hanefiler ve İmam Şafii vitirden başka yirmi kılınır' demişlerdir. Hz. Ömer, Hz. Ali ve Hz. Osman dönemlerinden başlıyarak günümüze kadar uygulandığı biçimiyle teravih namazı yirmi rekattır. Bütün fıkıh kaynaklarımızda da teravih yirmi rekat olarak ele alınmış ve işlenmiştir. Şu anda başta ülkemiz olmak üzere bütün İslam ülkelerinin camilerinde cemaatla teravih namazı yirmi rekat olarak kılınmaktadır. Bu mübarek rahmet ayında büyük bir zevk ve iştiyakla, kadını-erkeği, genci-yaşlısı, hatta çoluk-çocuğu ile tam bir kaynaşma, sevgi, saygı, huzur ve sükun içerisinde dolup taşan mabetlerimizde eda edilen bir ibadetimizin rekat sayısını tartışma konusu yaparak toplumumuzda dine karşı şüphe uyandırmak ve toplumumuzu sebepsiz yere bir fikir kargaşasına sürüklemek iyi niyetli hiç kimseye bir şey kazandırmaz. Aksine yok yere toplumumuzda tedirginlik, huzursuzluk ve stresin artmasına sebep olur ki, bu ibadetlerin ruhuna da aykırıdır."

Kaynak (http://www.cihan.com.tr/)

Fanatikk
08-12-2011, 18:23
Güzel cevap vermişler....

Gönülden
08-12-2011, 18:31
Her Ramazanda milletin maneviyatıyla uğraşmaktan ne anlarlar anlamış değilim...

Özgür Çağrı
08-12-2011, 18:43
ne alaka 20 rekat diyor diyanet
teravihte rekat sınırlaması yoktur.
4 olur 50 olur
kişinin insiyatifine bağlıdır evde kılınması makbuldür.

biz bunca sene yanlışmı öğrendik :)

İntifada
08-12-2011, 18:51
yanlış bilmiyorsam teravih namazı hz.ömer döneminde itibaren 20 rekat cemaatle kılınmaya başladı...
hatta hz.ömerin teravihi cemaatle kılanları görünce Bu ne güzel bir bid'attır dediği rivayet ediliyor...

unnamed
08-12-2011, 18:53
bende gideyim kılayım teravih...
en son askerden önce kılmıştım:(

İntifada
08-12-2011, 18:56
bende gideyim kılayım teravih...
en son askerden önce kılmıştım:(

evde kıl kendin cemaate gidemiyorsan ve kılmak istiyorsan :)

unnamed
08-12-2011, 19:01
la bütüns orun işte orada....
canım hiçbey yapmak stemiyor....

Gönülden
08-12-2011, 19:05
Evet Hz Ömerden zamanında 20 rekat olarak sürekli olarak kılınmıştır...ama ne sahabe nede alimlerin buna bir itirazı yoktur...teravinin kazanımları hakkındaki hadisler ve cemaat ruhu ile müminlerin bir arada ibadet etmesinden rahatsız olunmamalı ..

Peygamber efendimiz teraviyi camide kılardı ancak 3-4 günde bir teraviyi cemaatle kılar daha sonra ortada görünmezdi...sebebi soruluncada teravih namazının size farz olacağından korkuyorum demiştir

Ancak birilerinin çıkıp teravih yoktur (olmayan şey yasaklanmaz) deyip saonrada evde kılınabilir demesi hayra alamet değildir...şu bir gerçek ki cemaatle yatsıyı kılan her kişi eve gelince teravi kılımında nefsine yenik düşüyor...işte bu yüzdendir ki din alimleri teravinin bu birleştirici ve uhuvetini bilerek buna itiraz etmemişlerdir..bizlerde Yaşlar Nurinin söylediklerini biliyoruz ama yeni bir duyum gibi ortaya atmıyoruz..ne zaman popülitesi düşüyor çok yaygın olmayan dini söylemlerini patlatıyor...

Özgür Çağrı
08-12-2011, 19:08
Valla abla elbette kimse niye camiide kılıyorsun diyemez o kişinin insiyatifindedir.
Ama ben camiideki teravih namazlarında hiç feyz alamıyorum açıkçası.
pancar motoru gibi okuyor sureleri imam efendi.
adamı namaz kılarken yoruyorlar.

Evinde kıl
yine istersen 20 kıl
4 kıl
ama anlayarak hazmederek oku
namazından tat al

..

ben böyle düşünüyorum.

unnamed
08-12-2011, 19:10
bizim rahmetli abdüssamed hoca yaşasaydı, giderdim teraviye....
ne zaman başlayıp bittiğini anlamıyorduk;D

Gönülden
08-12-2011, 19:11
Furkancım namazdan haz alma konusu tartışmaya açıktır...dediğin şekilde kıldıran imamlar aynı şeyi vakit namazlarındada yapıyorlar...o zaman vakit namazı bana haz vermiyor deyip cemaati terkedip evde mi kılacağız..

Bu durumda peygamberimizin bir diğer hadisinden yola çıkıp Ramazanda biraz daha fazla sevap kanmak adına arka mahalledeki camiyi tercih edebiliriz

İntifada
08-12-2011, 19:17
teravih rahatlama manasına geliyor...
rahatlama...
ama bakıyorsun cemaatle kılınan teravih adamı yoruyor bizim camiilerdeki kılınış şekliyle...
peygamberimiz teravih namazın ortasında durur dinlenirmiş...
hz.ömer döneminde cemaatle kılınan teravihte ortasında dururlur dinlenilir hurma yenirmiş zemzem içilirmiş...
şimdi ter atıp çıkıyorsun kimisi sarımsak soğan yeyip geliyor adam canından beziyor...

OTTOMAN
08-12-2011, 19:21
teravih rahatlama manasına geliyor...
rahatlama...
ama bakıyorsun cemaatle kılınan teravih adamı yoruyor bizim camiilerdeki kılınış şekliyle...
peygamberimiz teravih namazın ortasında durur dinlenirmiş...
hz.ömer döneminde cemaatle kılınan teravihte ortasında dururlur dinlenilir hurma yenirmiş zemzem içilirmiş...
şimdi ter atıp çıkıyorsun kimisi sarımsak soğan yeyip geliyor adam canından beziyor...


Aynen katılıyorum..
Nereye gittiğini tam anlamı ile bilmeyenler var.

Özgür Çağrı
08-12-2011, 19:29
yok abla imamlardaki bu haleti ruhiye ramazana has bir durum.
bir an önce bitsede gitsek sendromu.
küçükken bendede vardı biliyorum .

Gönülden
08-12-2011, 19:34
Yavuz kardeşim hızlı kılınması konusunda haklı olabilirsin ama bunu topluluk olarak düşünürsekte bir değil bin fikir çıkar..
Zaten zorla bir araya gelen cemaati bıktırmamak için imamların acele ettiği bir gerçek..şu varki sizin hızlı kıldırıyor şikayetinizden çok "amma yavaş kıldırıyorsunuz hocam çok uzadı" diyen büyük bir kesim var...

Hz Ömer zamanındaki teraviye bakarsak her rekatta bir sayfa okuyup Ramazan boyunca bir hatim yapıyuorlardı...şimdi bu şekildeki teravilere iştirak malesef çok az...belli camilerde bu şekilde namaz kılınıyor...onu bilerek o camiye giden kişi sayısı orucun 15'inden sonra düşüyor...

Bence teraviyi kılmamak için değil daha güzel nasıl kılabiliriz, haz alamk için neler yapabiliriz diye konuşmamaız gerekir

Furkancım biran önce bitsede gitsek sendromu imamdan çok gelenler tarafından dillendirilir :) sen dediğim gibi yavaş kıldıran bir cami bulmaya bak...analizlerime göre 3 camiden biri yavaş kıldırıyor:)

İntifada
08-12-2011, 19:40
ben güngörende oturmama rağmen eğer gidersem teravih namazımı ataköyde kılıyorum...
ora biraz sosyete muhitine kaçıyor cami ve imamı müthiş ama cemaat pek olmuyor en azından bizim ilçedeki camiiler gibi dolu olmuyor...
serin bir şekilde tam dozunda kıldıran bir imam eşliğinde tıkış tıkış olmadan kılıyoruz namazımızı...
ve yemin ederim o kıldığım teravihin hazzı anlatılmaz manası gibi rahatlatıyor bedenen ve manen...
ama bide gidiyorsun bazı camilere apaçi dansımı yapıyorsun namazmı kılıyorsun belli değil ilginç durumlar olaylar olaylar...

Gönülden
08-13-2011, 04:35
Benimde demek istediğim bir nebze budur işte..

depare
08-13-2011, 05:55
Hz.Ömer (r.a) kendisi cemaatle kıldırmıştır eğer Peygamber yapmamış olupta kendi kafalarına kılıp bidat işleyenleri görseydi vay hallerine Hz.Ömer bu :)

Ayrıca Hz.Osman,Hz.Ali (r.a)'da cemaatle kıldırmıştır..

Peygamberin (s.a.v) 2 gece de olsa cemaatle kıldırdığı sabitken bidat olması mümkün değildir..

Meselen'in özü şu Peygamberimiz (s.a.v) farz kılınmasın dan endişe ederek cemaatle kılarken sonra dan bunu terk etmiştir..

Peygamberimiz (s.a.v) vefat ettikten sonra da farz kılınması gibi bir şey söz konusu olmadığı için Hz.Ömer (r.a.) cemaatle kıldırmaya başlamıştır..

AdaletinKılıcı
08-13-2011, 06:03
Sünnet namaz olduğu için yalnız kılınmasının daha uygun olduğunu, her namazda olması gerektiği gibi yaşayarak kılınması gerektiğini ve rekat sayısından çok konsantrasyonun önemli olduğunu düşünüyorum.

Vakit namazlara yeterince önem vermedikleri halde teravih ve bayram namazlarını aksatmamaya çalışanların da sıralamada hata yaptıklarını düşünüyorum.