|
![]() |
#1 |
![]() Bu arada ismailağada kendi ayağına sıkmış.
![]() Nakşibendilerin %70'inden fazlası ilahili(yani arbaneli) olur toplu zikirleri. ![]()
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
![]() İçinde olmasak sende bizi yiyeceksin Bir defa İsmailağa cemaatin de hiç bir şekilde sesli zikir yoktur zaten genel de zikirler camide yapılır.. Perşembe akşamları ve her gün yatsı namazından sonra olmak üzere tefriciye ve hatmi hace gibi zikirler yapılır bunlar da dağıtılan taşlarla herkezin kendi içinden okumasıyla olur.. Diğer Nakşiler de varsa ki Süleymancılar da olmadığını iyi biliyorum diğerlerini tam bilemem ama ben genel de Kadiri, Melami ve Caferiler de bu tarz zikirler olduğunu biliyorum ve bazılarını canlı da gördüm bunların da bir kısmı müzik aleti olmadan yapılıyor ve genel olarak bidat olan uygulamalar.. İsmailağa cemaatin de yapılmadığı gibi yapanları da tasvip etmezler müziksiz ilahi bir yere kadar ama müzikli zikir ayinleriyle ilahiyi de bir tutamayız ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
İsmailağanın bağlı olduğu nakşilik tarikatı dedim onlarda var. Valla senin gördüklerini bilemem ama benim anne ve nene tarafından nakşiliği bilirim. Hatta bizim buradaki nakşi dergahının kadınların ilahicisi nenem olur arbane çalıp söyler.. Birde 5 kol üzerinden ders veren şeyhler var onlarında ilahili zikirleri var. Bidat diyorsunda neye göre kime göre bidat? Toplu zikirde sonradan ortaya çıkmış bir kavram değil midir? Efendimiz sahabilerle toplu zikir mi yapmıştır.Bidatsa toplu zikirde bidat.. Eğer ilahili zikire bidat diyorsan o zaman bidatın bidatı olur oda.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
![]() Allah beni çokça zikredin buyuruyor sen bu yolda harama bulaşmadan bir çığır açmışsan bu bidatın sevabı tadından yenmez ![]() Ona bakarsak Camiye Minare yapmakta bidattir Peygamberimiz (s.a.v) böyle bir uygulama yapmadı Ancak Bilali Habeşin'in (r.a) ezanı okurken yükseğe çıkması bu fikri sundu buda müstehap bir bidattır ![]() Buna çok örnek verebiliriz namaz dan sonra toplu olarak çektiğimiz tesbih ve okunan bazı dua ve ayetler de asrı saadet dönemin de bu şekilde yapılmıyordu bunu organize edip bu şeklini veren de Osmanlıdır bu da hoş bir bidat ![]() Birde şu var zikir de çeşitlidir namaz da,Allahın anıldığı sohbetler de zikir hükmüne geçer bunlar da toplu zikire işaret değilmidir ![]() Konu depare tarafından (04-27-2011 Saat 11:54 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
İşte kime göre neye göre bidat? Her sonradan çıkana bidat deyip tekmeleyemezsin. Şimdi sami yusuf müzikli ilahi yapıyor ve bende ilahı aşkın kabarmasına neden oluyor eğer sen kalkıp o adamın yaptığı bidattir haramdir diyorsan sadece gülüp geçerim ... Yani meyvesi yararlı olan bir ağacı kesmek gibi bir şey olur. Hem asrın müceddidi zaten çok güzel açıklamış; “…Bu sırra binaendir ki, şeriatça bazı savtlar (sesler) helâl, bazıları da haram kılınmıştır. Evet ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları îras eden (hatırlatan) sesler, helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevatı tahrik eden sesler, haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise, senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.” Ben onu baz alırım..Cevaz vermişse isteyen haram desin... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|