|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
![]() |
||
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
#3 |
![]() bu âyeti hükümsüz kılması anlamına gelir ki bunun da inkârın bir türü olduğunda şüphe yoktur.
Bu nasıl dengesiz bir yorum böyle ,yazıyı okumadınız herhalde bu düşünceyi ortaya pervasızca seren zihniyetmi bana islamın düstürlarını anlatacak . |
|
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sayın Ukbâ; sizce bizce değilde, İslâmca yapalım yorumlarımızı..Daha sağlıklı olacağı kanısındayım..
Ezbere konuşmak kolay yoksa, hemde en kolayı.. Ve'sselam. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Ukbâ kardeşim;Leyal kardeşimizin yukarıya koyduğu Cübbeli Ahmed hocamızın yazdığı reddiyeyi tamamen okumadınız sanırım..
Farkında iseniz"Hırsızlık eden,teröristlerin ellerini veya ayaklarını bileklerinden kesin"ayetini resmen kendi sapık inancına göre tarif edip,"Bu ayet sadece mücerred(soyulmuş,saf)bir ayettir"demiştir..Bu resmen ayeti inkardır,el altından,Kur'an'ı Kerim(tefsir) hakkında tam bilgi sahibi olmayanların,neredeyse hiç anlayamayacağı şekilde inkara sürükleyen bir açıklamadır.. Ayrıca yine sadece bu ayetle,Resûlüllah(s.a.v)'in bir eylemde asla bulunmadığını belirtmektedir..Oysa sahih olan(İbn-i Mace,İbn-i Abidin,Sahih_i Buharî,Ebû Davud)Hadislerde bizzat Resûlüllah(s.a.v)hırsızlık yapan bir kadının elinin kesilmesini emretmiş ve"Bu hırsızlığı yapan Peygamber kızı olan Hz.Fatıma dahî olsa,onunda bileğini keserdim"buyurmuştur.. Hem ayetleri,hem hadis'i şerifleri yok sayan'ın ufak bir yanlışı mı olmuş oluyor..Herkes hatalıdır ve Peygamberler hariç herkes günahkardır..Ancak İman dışına çıkmak,dahada ilerisi Ayetleri ve Hadisleri inkar edip,kendi kafasına göre yorumlamak Münafıklığında ötesinde gelir.. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Ömer bey , yorumlarında eksiklikleri olabilir . Ayetleri farklı yorumlayan bir çok ilim adamı vardır . Hepside ehli sünnete bağlı olsalarda ayetlerden farklı anlamlar cıkarmayı ben zenginlik olarak görüyorum . Benim kabullenemediğim kısım ayet yorumlama farklığından dolayı bir insanın ayeti inkar ediyor diye munafık sıfatı ile sıfatlanmasınadır.
|
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
![]() Alıntı:
Ayetleri gerçek ehli sünnet alimlerinden hiç biri farklı yorumlamaz..Ehli sünnet inancında olan bütün ictihad ehli alimleirmizin ayetler konusundaki yorumları ortaktır..Sadece hadisler konusunda kaynağına göre rivayetler değişiklik gösterir.. Yorumlar farklı dahi olsa söylenenlerin içerdiği anlam bir olmalıdır.. Ehli sünnet inancından uzak sözde alimler ise ayet ve hadislerimize farklı yorumlar getirerek dinimizi tahrip edip,insanlarımızın itikadını bozuyorlar.. Bu büyük bir vebaldir.. Alıntı:
Belkide yıllardır inandığınız ve tabii olduğunuz bir alimin böyle bir şekilde suçlanıyor olması sizi üzüp,zorunuza gidebilir bunuda anlayabiliyorum..Ama lütfen dinimizi sadece bir alime bağlı kalarak öğrenmeyelim..Araştıralım biraz..Mustafa İslamoğlunun doğru beyan ettiği,güzel yorumladığı dini konularıda okuyorum ben..Buna rağmen doğru olanları kendime ayırıp,azık edinebiliyorum..Ama yanlışları onu ve ona tabii olanlarıda büyük yanılgıya düşürdüğü halde,eleştirilmesine tahammül edilemiyor.. |
|||
![]() |
#8 |
![]() Ukbâ isimli şahıs, daha Cübbeli Hoca'mızın yazısını okumadan konuya düşüvermiş (: Hassas bir konu bu, öyle "pat" diyede düşülmez ki
Benim hakkımda zan içindesiniz . Cübbeli hocada sonuçta burda yorum yapmış onun yorumuna biat ederek kusura bakmayın diğer ilim adamına münafık sıfatı ile bakamam hiç yakışmamış cübbeliye ve bu görüşü kabul edene |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Alıntı:
Bakın Cübbeli hoca gereken neyse ifade etmiş.. Ben direk "münafık" kelimesini kullanmıyorum ki- kişinin itikadı nasıldır Rabbim bilir. Siz buraya takılmayın,zenginlik felan, böyle zenginlik düşkünü değilim ben... Esasen İslamoğlu'nun İbni Teymiyye,Abduh gibilerine karşı nasıl "âlim"lermiş tavrı takındığını biliyoruz, her sözünde bu kişilerden iktibas yapıyor. Her sözüne bu şahısları katan bu İslamoğlu'na ben nasıl güvenebilirim. İtikad bu, şakaya gelmez efendi. |
||
![]() |
![]() |
#10 |
![]() İslamoğlu’da epey malumatla mezkur kitabında naklettikten sonra bakın ne diyor : Rabbimiz Hz.Peygamberi örnek olarak gösterdiği halde, nedense klasik ulema ille de onu efsaneleştirmek için ellerinden geleni arkalarına koymamışlardır.. Verilmek istenen insan tipi taklid edebilecekleri bir nebi değil de kendisine sadece hayranlık duyulmak için oldukça aşkınlaştırılmış insanüstü bir peygamber tipi çizmekteler..Elbette efsaneler örnek alınsın diye değil, sadece insanlara ” onlar kim. biz kim.! ” dedirtmek ve hayret ıslıkları çaldırmak için oluşturulur..Geçmişte bu tavır niçin takınıldı, bilemem.Lakin çağın mantığı da buna çok benziyor.. Kutsa ve müzeye kaldır.. Onun örnekliği iki ayaklı Kur’an oluşundan gelir.Onunla ilgili söylenenler gerçek de olabilir..(!)(M.İslamoğlu, İman Risalesi sh: 281 vd.)
1- adam mezhepleri mezhep imamlarını tenkit ediyor.. 2-Şefati inkar ediyor.. 3-Mehdi a.s.'ın inişini inkar ediyor.. 4-Sahih hadisleri inkar ediyor.. 5-üç talağı bir sayıyor.. (ibni Teymiyenin fetvası) 6-hayızlı kadın camiye girebilir diyor giremez diyen Ehli Sünnet alimlerine de Yahudilere meyl etmiştir diyor.. 7-Hz. Ebubekir, Hz. Osman ,Hz. Ömer , Hz. Aişe validemize ve Hz. Muaviye (r.a.)'a hakaret eden şiileri konuk ediyor onların hakaret vari sözlerini sessiz bir şekilde dinliyor konuşmalarına izin veriyor.. 8-Görüşleri Vahhabilik,şiilik,mezhepsizlik karışık bir adam ne olduğu belli değil bu adamın.. 9-Üç Muhammad diye bir kitap çıkarmış Efendimiz s.a.v.'in mucizelerini inkar ediyor sıradan bir peygamberdir diyor.. Allah aşkına,bu adamın yolundan gidenler,bu adamı alim olarak görenler,bu adamı sevenler bu kitapları okumuyorlar mı,bu adamı izlemiyorlar mı.. Konu Ömer Bekir tarafından (11-13-2009 Saat 18:51 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|