Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Yakın Tarih Cumhuriyet tarihimiz ile ilgili paylaşımlar.



Cevapla
Seçenekler
 
Alt 04-16-2011, 02:21   #1
Kullanıcı Adı
Ammar
Standart
Yazı dizisi 7

İbrahim Sarıaltun’un Pazarcıktan başlayan ajanlık hikayesini bundan önceki bölümlerde özet halinde verdik. Özellikle bölge üzerinde ve hasseten Hizbullah aleyhinde tertiplenen oyuna değinmeye çalıştık.

Ancak İbrahim’in yaptıkları sadece bunlar değildi. Yaptıkları sadece Türkiye coğrafyası ile de sınırlı değildi. Kuzey Irak, Avrupa, Sudan, İran gibi pek çok ülkelerde de işlere girişmiştir.

Bu bölümde istedik ki, İbrahim’in Türkiye dışındaki girişim ve icraatlarına değinelim. Böylelikle gerek Türkiye’de ve gerekse Türkiye dışında geniş bir yelpazede, Kemalist rejimin karanlık ve kirli ellerinin kontrolünde çalışan İbrahim’in ne denli ciddi, karanlık ve bir o kadar da kirli işlere giriştiği anlaşılmış olsun.

İbrahim’den, Kuzey Irak’a gitmesi ve Şeyh Osman grubunu tanıması isteniyor. İbrahim, bunun üzerine İstanbul’daki galerici polise uğrayıp ondan bir mercedes araba alarak bir arkadaşıyla birlikte Kuzey Irak’a gidiyor. Şeyh Osman’a bağlı adamların yoğun bulunduğu bölgeye gidip onlarla tanışıyor. Kendisini de, her zaman olduğu gibi Üniversite öğrencilerinin temsilcisi olarak gösteriyor. Tabi Müslüman Kürt öğrencilerin. Yani hem İslam ve hem de Kürt kavramlarına vurgu yapıyor. Dile getirdiği konumu, misafir oluşu, bir de buna Kürdistan insanının misafirperverliği eklendiğinde, haliyle bunlar sıcak karşılanmasına vesile oluyor. Bu arada Şeyh Osman ve kardeşi Molla Ali ile de tanışıyor ve misafirleri oluyor.

İbrahim, kendisine verilen görevi yaparak hem onları tanıma imkanı buluyor ve hem de Türkiye’de kendilerine her türlü yardımda bulunabileceğini, geniş bir çevresinin ve devlet kademelerinde imkanlarının olduğunu söyleyerek irtibat için gerekli adres ve iletişim yollarını söylüyor. Bir süre kaldıktan sonra, oradan İran’a geçiyor ve orada Türk istihbaratı ile çalışan elemanlarla görüşüyor. Onlarla da gerekli görüşmeleri yaptıktan sonra ise Türkiye’ye dönüyor.

İbrahim, Şeyh Osman grubu ile ilişkilerini sıkı bir şekilde sürdürmeye çalışıyor. Bu arada, onların Türkiye’de bir büro açma girişimlerinden de istifade ederek irtibatları güçlendirmeye çalışıyor.

Artık Şeyh Osman grubundan Türkiye’ye gelip gidenler İbrahim’in Ankara’daki bürosuna uğruyorlar, İbrahim’in evine misafir oluyorlar. Bu süreçte, büro işi için Molla Ali Türkiye’ye gelip İbrahim’e misafir oluyor. İbrahim de, büro işini araştırdığını, konuyla ilgili olarak devlet yetkilileriyle görüştüğünü ve onların da kendisiyle (Molla Ali’yi kastederek) görüşmek istediğini söylüyor. Molla Ali, kendi işleriyle ilgili olarak devlet yetkilileriyle görüşme adına MİT yetkilileriyle görüştürülüyor. MİT yetkilileri Molla Ali ile görüşüp konuşuyorlar.

Dikkat edilecek olursa İbrahim, Kuzey Irak’ta İslami bir mücadele vermeye çalışan insanların zaaflarından istifade ederek onları çirkin bir ağın tuzağına düşürüyor. Kendilerine yardımcı olma vaadiyle onları karanlık ellere teslim ediyor. Onlara ihanet ediyor.

İbrahim sadece bununla da yetinmiyor. Molla Ali’yi MİT elemanlarıyla görüştürmesi yetmediği gibi, Hizbullah liderinin kendisiyle görüşmek istediğini söylüyor. Molla Ali bu teklifi memnuniyetle kabul edince, Hizbullah lideriyle görüşme vaadiyle, birlikte İstanbul’a gidiyorlar. İbrahim, Molla Ali’yi Hizbullah lideri diye Melle S.K.ile görüştürüyor ve bir gece Melle S. K. n’ın evinde misafir ediyor. Ertesi gün de tekrar Ankara’ya dönüyorlar.

İbrahim, Türkiye içinde Hizbullah cemaatine karşı çok çirkin ve kirli faaliyetlere girişmişken, Türkiye dışında da muhtemel gelişme ve irtibatlara karşı Hizbullah cemaati etrafında oyunlarla ve tuzaklarla kurulu bir çember oluşturmaya çalışıyor.

İbrahim’in Kuzey Irak ile ilgili faaliyetlerini bununla sınırlı tutup Sudan’dan bir örnek vermeye çalışalım.

Sudan’da Türkiye kökenli olanların İslami faaliyet yürüttükleri istihbaratının alınması üzerine, İbrahim’den bu ülkeye gitmesi ve konuyu araştırması isteniyor. Bunun için, orada elektrik üretimi için yapılacak olan bir baraja kredi temin etme bahanesi ile İbrahim Sudan’a gönderiliyor. Gerekli adres ve irtibat noktalarını alan İbrahim Sudan’a gidip Hartum’da bir müddet kalıyor. Daha önce Türkiye’de üniversite okumuş biri vasıtasıyla söz konusu baraj mühendisleriyle irtibata geçiyor. Baraja kaynak sağlamak için geldiğini ifade ederek sahibi olduğu Sarıaltun Finans adına anlaşma imzalıyorlar. Ancak asıl işi olan, Türkiyeli Müslümanların Sudan’daki faaliyetleri hakkında herhangi bir bilgiye rastlamadan Türkiye’ye geri geliyor.

İbrahim; defalarca Avrupa’ya gönderilmiştir. Özellikle Almanya’ya sıkça uğramaktaydı. Orada tanıştığı ve PİK olarak bilinen oluşumun elemanları kanalıyla Kürt-İslam fikrinin yayılmasına, Türkiye’ye yönelik böyle bir hareketin oluşumuna ve Avrupa’da zemin bulup faaliyet yürütmesine çalışmıştır. Bu konuda pek çok insanla görüşmüş, konuşmuş ve söz konusu oluşum için bu insanlarla çeşitli faaliyetler yürütmüştür. Aynı şekilde orada çeşitli toplantı ve konferanslara katılmıştır. Bulunduğu ortamda Hizbullah cemaati aleyhinde propaganda yapmış, insanların kafasına Hizbullah hakkında şüpheler yerleştirmeye çalışmış ve Hizbullah’ın Avrupa’daki çalışmalarını baltalamak istemiştir. Bu arada ilişki kurduğu ve ikna ettiği bazı insanları da bağlı bulunduğu şer odaklarına kazandırmıştır.

Bunlar, Kemalist rejimin Hizbullah cemaati aleyhinde yürüttüğü kirli faaliyetlerin ne denli çaplı, ciddi ve bir o kadar da haince ve çirkin olduğunu göstermesi açısından önemli hususlardır. Ancak İbrahim yakayı ele verince, bütün bunlar deşifre edilmiş, İbrahim eliyle girişilen oyunlar bozulmuş ve Hizbullah cemaati gerekli tedbirleri almıştır.

 

Ammar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 04-18-2011, 02:48   #2
Kullanıcı Adı
Ammar
Standart
yazı dizisi 8

Lİ HAYDAR KAYA : Ergenekon tipi yapıların ifsat hareketleri için kullandığı tiplerden diğer bir tanesi de Ali Haydar Kaya’dır.

Yazı dizimizin bundan sonraki bölümlerinde, polis istihbaratına muhbirlik yapmış ve JİTEM içinde yer almış, onlarla birlikte birçok kirli işe bulaşmış Ali Haydar Kaya’nın anlatım ve faaliyetlerine yer vereceğiz. Ali Haydar Kaya; derin devletin Ergenekon tipi yapılanmalarla genelde İslami kesime, özelde Hizbullah cemaatine karşı yürüttüğü kirli faaliyetlerin deşifre edilmesinde, Hizbullah cemaati için önemli bir basamak olmuştur. Çünkü Hizbullah; Ali Haydar Kaya’nın, sözlü-görüntülü ifadelerinin yanı sıra 950 sayfalık yazılı olarak verdiği ifadelerle son derece önemli bilgilere ulaşmış, bunları araştırıp teyit ettirmiş, buradan yola çıkarak önemli izler sürmüş, pek çok oyunu bozmuş, çok sayıda tahribatın da önüne geçmiştir.

Ali Haydar Kaya’nın verdiği bilgilerde; laik Kemalist rejimin bölgedeki birçok gayri insani ve gayri ahlaki faaliyetleri, İslam’a ve Müslümanlara olan kini, halkı İslam’dan ve İslami hareketlerden soğutmak için yaptığı çirkeflikleri görülecek ve Ergenekon tipi yapılanmaların ne amaçla kurulduğu daha iyi anlaşılmış olacaktır herhalde.

TC. Bütün çabalarına rağmen özellikle Müslüman halka kendisini bir türlü kabul ettiremediği ve İslami yaşantıyı izole edemediği için, kendi karanlık işlerinin büyük bölümünü, yine kendisinin kurduğu istihbarat ve terör çeteleri vasıtasıyla yürütmekte ve Müslüman halka yönelik yasa dışı faaliyetler gerçekleştirmektedir. Kemalist rejimin bu karanlık örgütlerinden sadece biri olan ve belki de bugüne kadar Ergenekon’un en büyük hamisi olan JİTEM, bu bölgelerde yaşayan Müslüman halka yönelik birçok karanlık eylem yapmış, adeta buradaki insanlara hayatı zehir etmiştir.

Hizbullahi hareket mücadele sahasında yer aldıktan sonra bu çetelere karşı sürekli teyakkuzda olmuş ve onlara karşı savaş yürütmüştür. Bu kadar mücadele veren bir yapıyı bugün Ergenekon ile iç içe göstermek derin devletin oyunundan başka bir şey değildir. Deşifre olan Ergenekon yapılanmasını sözde tasfiye ederken, halka mal olmuş bir yapıyı da töhmet altında bırakarak yıpratma hesabındadır. Onlar da biliyor ki yıllarca bölgede her türlü mel’aneti işleyip Hizbullahi hareketi yok etmek için uğraştılar. Bu başarılamayınca, bugün yeni taktiklerle kafalarda soru işaretleri oluşturma ve insanları Hizbullah’tan soğutma planları yapılmaktadır.

Bugün ülke gündemini meşgul eden Ergenekon terör örgütü, yasadışı faaliyet yürüten derin devletin bir uzantısıdır. Ergenekon operasyonlarının başarıya ulaşabilmesi için şu an bu ve benzeri yapılara hamilik yapan JİTEM’in kirli faaliyetlerinin ortaya çıkarılması gerekir. Ama işin vahim tarafı, bu ülkede halen JİTEM’in varlığı resmen kabul edilmiş bile değil.

Şimdi biz Ali Haydar Kaya’nın şahsına dönelim.

Ali Haydar Kaya; 1967 yılı D.Bakır Silvan ilçesi doğumludur. Liseye kadar Silvan’da okuyor, liseden sonra babasının bakkal dükkanında çalışıyor.

Ali Haydar Kaya, okul yıllarında herhangi bir siyasi düşünce taşımıyor. Ancak ailesinin geleneksel olarak dine bağlı olmasından dolayı, o dönemde okullarda faaliyet yürüten PKK’li gençlerden uzak durmaya çalışıyor, Hizbullahi gençlere ise sempati duyuyor ve onlara daha ılımlı yaklaşıyor. Bu ilgi beraberinde yakınlık getiriyor ve bazı Hizbullahi gençlerin kendisiyle ilgilenmesi sonucu camilerdeki Kur’an derslerine katılıyor.

Ali Haydar Kaya, liseyi bitirip babasının bakkal dükkanında çalıştığı dönemde babasının evinde kiracı olarak ikamet eden bir polis, kendisi ile ilgilenmeye başlıyor. Kısa süre içinde onu etkiliyor ve muhbirlik teklif ediyor. Polisin kendisine yaptığı bir takım ekonomik yardımlar ve vaatler, Ali Haydar Kaya’ya cazip geliyor ve o da muhbirliği kabul ediyor. Böylelikle Ali Haydar Kaya, polisin yönlendirmesiyle gittiği camilerde tanıdığı, bildiği ve gördüğü Müslüman gençleri, yaptıkları faaliyetleri, onlara destek verenleri, kısacası camilerdeki bütün olup bitenleri polise bildirmeye başlıyor. Tamamıyla polisin kontrolüne giren Ali Haydar, artık gönüllü bir muhbirdir.

Önce polis istihbaratı, ardından JİTEM elemanı olarak yoğun faaliyet yürütmüş olan Ali Haydar Kaya, bu şekilde muhbirliğe başlıyor. Hizbullah’a sempatizan konumunda olan ve Hizbullahi gençlerin ilgilenmesi sonucu camilerdeki Kur’an derslerine iştirak eden Ali Haydar Kaya’yı kontrolüne alan polis, kendisini sıkıştırıp Hizbullah içine daha iyi sızmasını, Hizbullah hakkında daha kapsamlı bilgiler getirmesini istiyor. Bunun için Hizbullah’ın güvenini kazanmasını istiyor.

O dönemde Hizbullah’ın bölgede silahlı herhangi bir eylemi henüz başlamamıştı. Ancak camilerdeki Kuran derslerine dahi tahammül edemeyecek kadar İslam’a düşman ve kindar olan derin ve kirli eller, camiye derse giden Ali Haydar Kaya’yı vaat ve menfaatle ajanlaştırıp kullanmaktan çekinmemiştir.

Muhbirliğinin ilk döneminde camilerdeki Kur’an dersleriyle ilgili faaliyetler hakkında polise bilgi veren Ali Haydar, Silvan’da PKK-Hizbullah silahlı çatışması başlayınca polisin istek ve yönlendirmesiyle daha yoğun faaliyetlerde bulunuyor. Hizbullah’ın güvenini kazanmak ve yapı içersine tam olarak sızabilmek için kendisini yönlendiren elemanların da taktikleriyle bu doğrultuda oldukça çaba sarf ediyor. Örneğin düzenli olarak cami çalışmalarına katılıyor, infak veriyor ve ailesinin zekâtını da cemaate veriyor. Cemaatin görevlendireceği yerlerde gönüllü olarak nöbet tutmak için taleplerde bulunuyor. İhtiyaç duyulan alanlarda faaliyetlere iştirak etmek için isteklerde bulunuyor ve bu doğrultuda gayret gösteriyor. Hatta askeri alandaki çalışmalara sızma düşüncesiyle Cemaatin askeri kanadında çalışmak, PKK’ ye yönelik eylemlerde bulunmak için Cemaate başvuruyor. Ama bu talebi Cemaat tarafından kabul edilmiyor.

Ali Haydar Kaya’nın babasına ait olan bakkal dükkanı, hem şehir içindekiler ve hem de şehir dışından gelenler açısından şehrin uğrak bir yerinde bulunduğundan, çevrede gelişen olaylar buradaki esnaf arasında gündem oluyordu. Bundan faydalanan Ali Haydar Kaya, aldığı duyumları ve Hizbullah’a yönelik çalışmalarda elde ettiği bilgileri düzenli olarak kendisini muhbirleştiren polise iletiyordu. Öyle ki çevreden duyduğu mahalli dedikoduları dahi iletmekten geri kalmıyordu.

Ali Haydar Kaya’nın samimi bir şekilde çalışması ve öğrendiği her bilgiyi aktarması polisin kendisine daha fazla güvenmesine neden olmuştu. Nitekim irtibatlı olduğu polis, onu amirleriyle tanıştırmış, Polis amirleri de kendisine iltifat edip yeni vaatlerde bulunmuş ve başka ilave çalışmalar yürütmesi için teşvik etmişlerdi. Ali Haydar Kaya da, onlarla bir müddet daha çalışmış ve onları memnun edecek bilgileri hizmetlerine sunmuştu.

Bu süre zarfında Ali Haydar Kaya’ya, istihbarat elemanları tarafından eğitim verilmiş ve yetiştirilmişti. Bu eğitimlerin bir devresini kendi ifadeleriyle şöyle anlatıyor : “2 şubat 1993 tarihinde Diyarbakır Çevik Kuvvet'te eğitim aldım. Okulun zemin katında bir sınıfı andıran bir salonda 30 kişi olarak eğitim alıyorduk. Oradaki şahıslar ile sadece kod isimleriyle tanışıyorduk. 26 tane erkek, 4 tane kız vardı. Kızlardan bir tanesi Mediha A… idi. Daha sonra onu Toprakbank'ta çalışırken görmüştüm. (1995 yıllarında orada gördüm) Nuretttin Ş… adlı şahısla da Namık kod adıyla tanışmıştım. Daha sonra Dağkapı’daki Japon Pasajı’nda görmüştüm. Özcan Y… da eğitimde idi. Kod adı Emre Can idi. Kurs 20 gün sürdü. Ben her zaman polis Erdal'ın şahin marka arabasıyla gidip geliyordum. Eğitim boyunca yemeklerimiz ve masraflarımızı onlar karşılıyordu. Eğitim bir seminer şeklinde idi ve videolu veriliyordu. Temel istihbaratçılık üzerine dersler veriliyordu”

JİTEM İLE YOLA DEVAM

Silvan ilçe merkezi ve çevresinde Hizbullah cemaatinin faaliyetlerinin çoğalıp yayılması, özellikle de kırsal alandaki faaliyetlerinin yoğunlaşması ve bu alanların da Jitemin faaliyet alanlarına girmesi nedeniyle Ali Haydar Kaya jiteme kaydırılıyor.

Kendisinin verdiği ifadeye göre bu olay şöyle gerçekleşiyor. Bir gün Ali Haydar Kaya alınıp Silvan İlçe Jandarma Komutanlığına götürülüyor ve oranın komutanı olan bir yüzbaşı ile tanıştırılıyor. Yüzbaşı Ali Haydar Kaya’ya oldukça ilgi gösteriyor. Artık beraber çalışacaklarını, kendisini bazı eğitimlerden geçireceklerini, Hizbullah ve PKK’ye karşı daha büyük eylemler yapacaklarını, kendilerinin devlet olduğunu, kendilerini hiçbir kanunun bağlamadığını, istedikleri her işi yapabilecekleri güç ve imkana sahip olduklarını, hiçbir kurumun kendilerinden hesap soramayacağını, kendilerinin bütün kurumların üstü olduklarını, devletin bütün kaynaklarının kendi tasarrufları altında olduğunu ve isimlerinin JİTEM olduğunu söylüyor. Ali Haydar Kaya’ya, görevlerini hakkıyla ve samimi olarak yaptığı takdirde devletin bütün imkanlarının kendileri için seferber edileceğini söylüyor.

Günümüzde kendisini devletin sahibi gören Ergenekon terör örgütüyle JİTEMCİ yüzbaşının kafa yapıları ve yaklaşımları aynı, belli ki kaynak da aynıdır. Çünkü onlar kanun tanımaz, onlar güçlü ve onlar devlettirler. Onlardan hesap sorulması söz konusu değildir. Eğer hesap soruluyorsa deşifre bazı unsurları tasfiye edip asıl çeteleri korumak için bu yapılmaktadır. Ciddiyetle bu çetelerin üzerine gidilmiş olsa, öncelikle Jitem’in üzerine gidilir, kirli ve karanlık faaliyetleri ortaya çıkartılırdı.

Yine derin devlet çetelerinin tasfiyesi gerçekten isteniyorsa, Beykoz’da ele geçirildiği söylenen Hizbullah arşivinde, Hizbullah’ın devlet çetelerine karşı verdiği mücadelede elde edilen bilgiler ihbar kabul edilirdi. Bu çetelere karşı gerekli soruşturma ve tahkikatlar yapılır ve Karanlık faaliyetlere bulaşan çetelerden hesap sorulurdu. Ama devlet bunu yapacağına, Hizbullah arşivinden çıktığı söylenen derin devlet çeteleri ve sorgulanan muhbirleriyle ilgili bilgileri gizleme yoluna gitti. Çünkü çok iyi biliyorlardı ki Hizbullah arşivi ifşa edilse devletin karanlık faaliyetleri ortaya çıkacak ve Hizbullah’ın buna karşı verdiği erdemli mücadele anlaşılacaktı.

Ali Haydar Kaya, Hizbullah cemaatine verdiği ifadede yüzbaşının telkin ve söylemlerinden çok etkilendiğini söylüyor. Bu etkilenme sonucu JİTEM ile çalışmaktan memnun olacağını, kendisine verilen görevleri samimiyetle yerine getireceğini, bu hususta kendilerini mahcup etmeyeceğini söylüyor.

Ali Haydar Kaya, artık JİTEM’in bir elemanı olarak kendisine verilen görevleri yerine getiriyor ve faaliyetlerde bulunuyor. Bir taraftan Hizbullah içersine tam sızmaya çalışırken diğer taraftan aldığı bilgileri ve izlenimlerini irtibatlı olduğu yüzbaşıya aktarıyor. Öte yandan ise, Ali Haydar Kaya eliyle Hizbullah’a karşı yürütülecek kirli faaliyetlerin plan ve programları yapılıyor, bunun için zemin hazırlanıyor. Artık düzenli eleman olan Ali Haydar Kaya’ya bir kılıf bulunması gerekmektedir. Çünkü artık yoğun gidiş gelişleri olacak, bir çok yere girip çıkması gerekecektir. Bunun için en uygun işin Kargo işi olduğuna karar veriliyor ve Jitemin girişimi ile Aras Kargonun Silvan temsilciği ona veriliyor. Silvan’da Hizbullah’ın faaliyetlerini sekteye uğratmak için bununla yetinmeyen ve bunu yetersiz gören Jitem, Batmanlı bir elemanını Silvan’a yerleştiriyor. Bu şahsın yapacağı faaliyetlere kılıf olması için, İstanbul’da bulunan bazı ilaç firmalarını dolandırarak getirdikleri ilaçlarla bir eczane açıyorlar. Ali Haydar Kaya bu Batmanlıyı da çevresine Hizbullah elemanı olarak tanıtıyor.

JİTEM, ALİ HAYDAR’A EĞİTİM VERİYOR

Artık Jitem elemanı olarak faaliyet yürüten Ali Haydar Kaya, Jitem tarafından değişik zamanlarda çeşitli eğitimlere tabi tutuluyor. Diyarbakır, Silvan, Kozluk, Beşiri ve Hasankeyf’te jandarmaya ait birlik ve karakollarda, istihbarat toplama teknikleri, silah çeşitlerini tanıma ve kullanma, eylem türleri ve eylem gerçekleştirme şekilleri gibi konularda geniş bir eğitime tabi tutuluyor.

Bir yandan Hizbullah içine iyice sızıp yerleşmek için her türlü yolu deneyip gayret sarf eden Ali Haydar, diğer yandan Hizbullah’a karşı başarılı bir mücadele vermek için eğitiliyor ve Hizbullah’a karşı kullanılıyor. Öte yandan “Hizbullah mensupları asker tarafından eğitiliyor” deniyor.

Ali Haydar Kaya, ayrıca askerlik adı altında da eğitim görmüştür. Askere gidiyorum bahanesiyle Silvan’dan ayrılan Ali Haydar Kaya, İskenderun askeri komutanlığında birkaç ay eğitime tabi tutuluyor. Burada eğitimini tamamlayınca, JİTEM ve devlet özel kuvvetlerinin özel eğitimlerden geçtiği Bolu’daki eğitim kampına gönderiliyor. Bu kampta 45 günlük özel eğitimden geçiriliyor. Ali Haydar Kaya’nın eğitimi tamamlanınca JİTEM yetkilileri kendisine; “Geri kalan askerlik süresini burada tamamlamana gerek yoktur. Esas savaş Güneydoğuda yaşanmaktadır. Size en çok orada ihtiyaç vardır” deyip memleketine gönderiliyor. Bu amaçla memleketine gönderilen Ali Haydar Kaya, Silvan’a döndüğünde askerde ağır hastalıklar geçirdiğini, bunun neticesinde çürük raporu alıp askerlikten kurtulduğunu söylüyor.

Ali Haydar Kaya, bu kadar eğitimi basit bir muhbir olsun diye almıyor elbette. Jitem’in kadrolu bir elemanı olarak göreve alınıyor. Artık maaşlı ve kendi ifadesiyle üzerine kayıtlı beylik tabancası dahi olan bir memurdur. Bu konudaki teferruatı bir kenara bırakalım, Ali Haydar Kaya artık jitemin kadrolu, kimlikli, beylik tabancalı ve maaşlı bir memurudur. Yine kendi ifadesine göre, gördüğü eğitimler sayesinde artık uzman kabul edilmektedir ve artık Jitem subaylarıyla birlikte Hizbullah’a karşı yürütülecek mücadele konusunda değerlendirmeler yapmaktadırlar, yeni taktikler ve stratejiler geliştirmeye çalışmaktadırlar.
Ammar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-19-2011, 23:45   #3
Kullanıcı Adı
Ammar
Standart
yazı dizisi 9

JİTEM, KİRLİ SENARYOLARI DEVREYE SOKUYOR

Hizbullah cemaatinin giderek güçlenmesi ve tüm çabalara rağmen gerekli noktalara sızmaların yapılamaması Jitemi yeni taktik ve senaryolara sevkediyor. Yaptıkları değerlendirmelerde Hizbullah’ın önüne geçilmesi için halkı bunlardan soğutacak bazı adımların atılması gündeme geliyor. Bu cümleden olmak üzere, PKK’nin; “Hizbullah derin devlet yapılanmasıdır” iftira ve propagandasından istifade etme yoluna gidiliyor. Sanki Hizbullah’a göz yumuluyormuş havası verilmeye çalışılıyor. Basında bu konuda Hizbullah ile ilgili çıkan haberlere bir yandan sessiz kalarak diğer yandan da jitem ve korucuların eğitim aldıkları askeri yerleri kinayeli bir şekilde işaret ederek sanki sözü edilen yerler buralarmış gibi yansıtmaya çalışarak Hizbullah’ı yıpratmaya ve halktan soyutlamaya çalışıyorlar.



Öte yandan; Ali Haydar Kaya’nın da içinde bulunduğu gruplar oluşturarak, bu gruplar vasıtasıyla Müslüman halkın tepki göstereceği tutum ve davranışlar sergilemek suretiyle inançlı kesimi Hizbullah’tan uzaklaştırmaya çalışıyorlar. Bunun için de en uygun kılıfın Şii-Caferi mezhebini bahane etmek olduğuna karar veriliyor. Sanki Ali Haydar ve çembere alınacak diğer şahıslar Şii-Caferi mezhebine geçmişler, Hizbullah cemaatine karşı bir şeyleri yok, yaptıklarını gayri İslami değil, aksine İslami düşüncelerinden ve seçtikleri yeni mezhebin gereğinden yapıyorlar gibi bir tablo sergilenecek. Böyle yaptıkları taktirde hem kısa zaman içinde bazı gençleri kıskaca alabilecekler ve hem de zahiren gayri İslami bir söylem dile getirmedikleri için fazla tepki görmeyecekler, aynı zamanda cemaat bunlardan hesap sorduğunda da mezhep değiştirdiklerini, onun için bu şekilde davrandıklarını söyleyecek ve masum görünecekler.



Jitem bu konuda çok çaba sarf ediyor, dört koldan çalışıyor. Ali Haydar’ın ve diğer kaynakların getirdiği bilgilerden bazı zayıf şahıslara ulaşıyor ve onları kandırıp kontrolüne aldıktan sonra Silvan’da küçük bir grup oluşturuyor. Bu şahıslar halk arasında Hizbullahi olarak bilinen, fakat gerçekte Hizbullah’ı yıpratmak için JİTEM tarafından bir araya getirilen ve kullanılan kişilerdir. Grubun başına M.G.’yi getiriyorlar. Bu şahıs, zahirde Hizbullah ile gözüken ama nefsi hastalıklarından ve zafiyetlerinden dolayı jitemin kucağına düşmüş, aynı zamanda Hizbullah’a karşı içinde kin besleyen biridir. Bu grup; jitemin yönlendirmesiyle Şii-Caferi mezhebine geçtiklerini cemaat mensupları arasında yaymaya çalışıyorlar. Bunu yaparken de, bir yandan bu konuya meyilli olanları tespit edip kıskaca alma, diğer yandan da mezhep ayrılığı görüntüsü altında cemaatin bir takım icraatlarını ve bazı sorumlularını eleştirerek yıpratmaya çalışıyorlar. Ali Haydar Kaya da, aktif olarak bu yapılanmanın içinde yer alarak faaliyet yürütüyor.



Bu yapılanmanın temel amacı Hizbullah’ı yıpratmaktır. Bu grup kendilerini Şii-Caferi mezhebi mukallidi olarak gösterip, yaptıklarını basit ve masumane bir mezhep ve düşünce ayrılığıymış gibi gösteriyor. Bu gerekçeler cemaat mensuplarına karşı bir kılıftan başka bir şey değildir ve söylendiği gibi mezhebi bir ayrılık veya düşünce farkı söz konusu değildir. Tamamıyla jitemin planlayıp bunlar vasıtasıyla yürürlüğe koyduğu kirli bir senaryodur.



Bu plan ve senaryonun iki hedefi vardır. Birincisi; bölge Müslüman halkında Şia’ya karşı var olan ön yargılardan istifade ederek Hizbullah cemaatini Şii bir hareket veya en azından Şia taraftarı olarak göstermek ve ehli sünnet mezheplerine karşı sanki bir alerji varmış gibi lanse etmek. Böylelikle Hizbullah’ı mezhep fitnesiyle zayıflatmak. Nitekim Jitemin kullandığı bu grubun Caferilik adı altında ama aslında Caferilikle de alakası olmayan davranış ve hareketleri, halk arasında hem İran İslam İnkılâbına ve hem de Hizbullah’a karşı kuşkular oluşturuyor ve kötü gözle bakılmasına sebep oluyordu. İkincisi ise; Cemaat mensupları arasında fitne ve ayrılığın oluşmasını sağlamak. Bunun için, bu grup elamanları kendilerini masum gösterip “bizim cemaatle bir sorunumuz yoktur. İmam Humeyni ve İslam inkılabına bağlıyız, bunun için de Caferi olmamız gerekir.” Şeklinde propaganda yaparak sorun oluşturmaya çalışıyorlardı. Tabiî ki tüm bu çalışmalarda Ali Haydar ve Batmandan gelen Jitem elemanı aktif olarak yer almış ve planları uygulamak için yoğun bir şekilde uğraşmışlardır.



Bu grup elemanlarının yaptıkları çalışmalar neticesinde bazı cemaat mensuplarının mezhep değiştirdiği şayiası yayılır. Ali Haydar Kaya bundan sonrasını şöyle anlatıyor : “Bazı cemaat mensuplarının mezhep değiştirip Şii olduğu haberleri yayılınca, Hizbullah’ın halk nezdinde yıpratılması ve iç sorunlar çıkartılması için JİTEM tarafından bize şöyle bir direktif verildi”; “Hizbullah’ın etkisini kırmak için Hizbullah’ın amaç ve ilkelerine aykırı hareket edin. Bunu halkın göreceği şekilde ve Hizbullah adına yapın ki Hizbullah’a mal edilsin ve halkta Hizbullah’a karşı nefret oluşsun. Hizbullah mensupları arasında fitne ve ayrılık oluşabilmesi için sürekli yapay sorunlar oluşturun. Hizbullah’ın yerel sorumlularını ve önemli şahsiyetlerini karalayıp onları yıpratmaya çalışın ve aynı zamanda haksızlığa uğradığınızı söyleyerek bu şahısları Hizbullah’a şikâyet edin. Hizbullah sizden hesap sorunca da, bu tavırlarınızın cemaate karşı olmadığını, cemaat için her türlü hizmete hazır olduğunuzu, mezhep değiştirmenin şahsi düşünce olduğunu bu konuda cemaatle sorununuzun olmadığını şikâyetlerinizin yerel sorumlulardan ve onların yanlış uygulamalarından olduğunu söyleyin. Hizbullah’ın size vereceği hiçbir çözüm ve cevapla yetinmeyin, mutmain olmayın, sürekli Hizbullah’la yazışın. Bu şekilde hem Hizbullah’ı yapay sorunlarla meşgul eder, hem yerel sorumlularla ilgili şüpheler oluşturarak onları yıpratır ve hem de Hizbullah’tan size gelen yazılı cevapları ve görüşmeye gelen fertleri bize bildirirsiniz”



Jitem ve istihbarat örgütlerinin oluşturduğu bu tür gruplar sadece Silvan’daki bu grup değildi elbette. Hizbullah ve diğer İslami grupları ve Müslüman şahsiyetleri karalamak ve etkisiz hale getirmek için bu amaçla Türkiye genelinde, Diyarbakır, İstanbul, Ankara, Adana, Malatya vs yerlerde de kendilerini İran’a bağlı gösteren ve İran’dan emir aldıklarını, Şii olduklarını ve Caferi Mezhebini taklit ettiklerini söyleyen, hakikatte ise devletin istihbarat servislerinin kontrolünde hareket eden ve değişik isimlerle kendilerini kamuoyuna tanıtan çok sayıda şahıs veya grup, örgütlü ve faal hale getirilmişti. Bu gruplardan bir tanesi İstanbul’da bulunan E. S. Derneği idi. Aslında bu, Jitem elemanlarının kullandıkları bir bürodan ibaretti. Dernek ismi sadece bir kılıftı.



Ali Haydar Kaya, jitemden aldığı talimat üzere E.S. Derneği ile irtibata geçiyor. Batmanlı eczacı olarak tanınan jitem elemanı ve Silvan’daki mezkur gruptan bazı elamanlarla birlikte İstanbul’a giderek bu derneğin sözde başkanı olan E.T.Ö. ile görüşüyorlar. Bundan sonraki gidiş gelişler için kılıf olması, aynı zamanda E.T.Ö.’nün de bölgeye gelme bahanesinin oluşması için bu görüşmede söz konusu derneğe üye oluyorlar. Bu görüşmede kendilerine bir form veriliyor ve bu formu dolduruyorlar. Ali Haydar Kaya ve beraberindekiler bu üyelik bahanesiyle bundan sonraki zamanda sık sık İstanbul’a gidip geliyorlar. Bu arada söz konusu derneğin başkanını bölgeye getirip Silvan ve Batman’da düşürmek istedikleri bazı şahıslarla görüştürüyor ve bunları bazı vaatlerle kandırmaya çalışıyorlar. Kandırmaya çalıştıkları şahıslara jitemden bahsedilmeyip güya İran İslam İnkılabına bağlı ve Şii bir grup olduklarını söylüyor ve İslami bir faaliyet içinde oldukları imajını veriyorlar. Ayrıca bu şahıslardan ikna olan bazılarını Muta Nikâhı adı altında jitemin ayarladığı fahişelere götürüp çeşitli iğrençliklere bulaştırıyorlar. Aslında bunların yaptıklarının muta nikahı ile de alakası yoktu. Bunlar hiçbir İslami sınır tanımadan sadece insanları nefsi açıdan kıskaca alıp sonradan bu durumu şantaj olarak önlerine koymak için yapıyorlardı. Ali Haydar Kaya verdiği ifadede bu konuyu şöyle izah ediyor: “Bizim de İstanbul’daki derneğin de İran veya Şia mezhebi ile hiçbir ilgimiz yoktu. Tek gayemiz JİTEM’in planladığı grupları oluşturabilmekti. Bunun için kendimize bir kılıf bulmalıydık en iyi kılıf ta JİTEM tarafından verilen mezhebi taktikti. Çünkü bu şekilde hem direk Cemaati karşımıza almıyorduk, en azından sadece mezhep değiştirmekle cemaatin bize karışmayacağını düşünüyorduk. Bunun yanında planımızı gerçekleştirmek için de İran İslam Cumhuriyetine ve Şiaya meyyal olanlara da el atıp onları cemaatten koparmaya çalışıyorduk. Tüm bunlarla beraber avam halkta İran’a ve Hizbullaha karşı bir tepki ve nefret oluşması için de halkın göreceği şekilde gayri İslami tavır ve davranışlar sergileyip bunu Hizbullah’a ve şiaya mal ediyorduk.”



Cemaat mensuplarına ve halka karşı bu tavrı sergileyen Ali Haydar ve diğer Jitemciler bununla yetinmezler. Bölgede ve özelliklede batıdaki İslami gruplara uğrayıp Hizbullah’ın hak olmadığını, İran’a bağlı olmadığını, kendilerinin İran’a bağlı, şia mezhebine mensup ve İnkılap rehberinin emri doğrultusunda hareket ettiklerini ve tüm icraatlarının onların emirleri doğrultusunda olduğunu, Hizbullah’ın hak olmadığını deşifre etmeyi İran’ın istediğini söylüyorlar.



Ali Haydar Kaya, Jitemin cemaat mensuplarına, halka ve diğer İslami gruplara karşı sergilediği oyunun mimarlarından biri idi. Bu yolla cemaat zayıflatılmaya ve karalanmaya çalışılmıştır.



Ali Haydar Kaya bu faaliyetlerinde tuzağına düşürdüklerini muhbirleştirmeye çalışmış, kandıramadıklarının ise bilgilerini Jiteme vererek çeşitli bahanelerle yakalanmalarına ve ağır işkencelere maruz kalmalarına sebep olmuştur. Yine batıda uğradıkları İslami gruplarla ilgili detaylı istihbarat toplayarak bunları düzenli bir şekilde rapor olarak Jiteme vermiştir.
Ammar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı