|
|
#91 | |
|
Alıntı:
‘Son millette/dinde de bunu işitmedik. Bu, ancak bir uydurmadır’ diyerek kalkıp yürüdüler.” (38/Sâd, 7) Görüldüğü gibi Kur'ân-ı Kerim'de "millet" kavramı, hep din mânâsında kullanılmıştır. Hatta bir âyet-i kerimede; "kavim" ve "millet" bir arada kullanılmıştır. Hz. Yusuf (a.s.)'un kıssası beyan edilirken; "De ki; size rızıklanacağınız bir yemek gelecek oldumu, ben muhakkak onun ne olduğunu, size daha gelmezden evvel haber veririm. Bu Rabbim'in bana öğrettiği ilimlerdendir. Çünkü ben Allah'a inanmayan bir kavmin milletini (dinini) -ki onlar âhiret gününü inkâr edenlerin ta kendileridir- terkettim" (12/Yûsuf, 37) buyurulur. Bu âyette geçen "Allah'a inanmayan bir kavmin milletini terkettim" ibaresi, kavim ile milletin ayrı ayrı anlama sahip olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla "Türk kavmi" vardır, ama "Tür milleti (şeriatı) yoktur. Türk kavmine mensup insanlardan; mü'min olanlar bulunduğu gibi; olmayanlar da mevcuttur. Farklı dinlere tâbi olmaları, onların "Türk kavmi"nden olma özelliğini ortadan kaldıramaz. Çünkü insanlar, hangi kavimden olacaklarına bizzat kendileri karar veremezler. Ancak hangi milletten (dinden) olacakları konusunda irâde beyan etme hakları vardır. Ya iman ederek "İslâm milleti"nden olurlar; ya inkâr ederek "küfür milleti"ne geçerler. Millet, ortak bir itikada sahip olmakla birlikte, bir imam etrafında toplanmayan fertlerin durumunu beyan eder. Her müslüman, İslâm milletinin bir ferdidir. Eğer bir imama bey'at ederlerse, "ümmet" olarak anılırlar. Dünya üzerinde yüzlerce kavim vardır. Bu kavimlerin fertleri içerisinde "İslâm milleti"ne tâbi olanlar bulunduğu gibi, "küfür milleti"nden olanlara da rastlanabilir. Dolayısıyla yeryüzünde iki millet vardır. Birisi İslâm milleti, diğeri de küfür milletidir. Rasûl-i Ekrem (s.a.s.), Hz. Ebû Dücâne'yi mezara koyarken "Bismillâh! Alâ millet-i Rasûlillâh (Allah'ın ismiyle ve Rasûlullah'ın milleti/dini üzere)" (demiştir. Hangi kavimden olursa olsun; her mü'min mezara konurken aynı sözler tekrar edilir.[1] Hadis-i Şeriflerde de "millet" kelimesi, din anlamında kullanılır: "Kim ki İslâm'dan başka bir millet (din) adına yalan yere ve kasden yemin ederse, o kimse dediği gibidir. Kim de keskin bir âletle kendini öldürürse, bu kimse de Cehennem ateşinde o âletle azâb olunur." (Buhârî, Edeb, Cenâiz; Tecrîd-i Sarih Terc. c. 4, s. 558; Müslim, İman 176, 177 (110); Ebû Dâvud, Eymân ve'n-Nüzûr; Tirmizî, Eymân; Nesâî, Eymân; İbn Mâce, Keffârât) Millet, din mânâsınadır. Millet-i İslâmiyye, millet-i yahûdiyye, millet-i nasrâniyyet (İslâm milleti, yahûdi milleti, hıristiyan milleti) gibi İslâm'dan başka bir dine edilen yeminin sûreti, din-i Nasârâya, din-i yahûda, yahut milel-i kefereden (kâfir milletlerden/dinlerden) herhangi bir milletin nâmına yemin etmektir.[2] [1] Yusuf Kerimoğlu, Kelimeler Kavramlar, s. 248-249 [2] S. Buhârî Muht. Tecrîd-i Sarih Terc. c. 4, s. 560 |
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Kastettiğin şeyi anladım sen hala benim anlatmak istediğim Türk Milliyetçiliğini anlamadın ki böyle değişik değişik şeyler atıyorsun..
Ben şimdi size soruyorum.. Bir insan Müslüman ise ve Dağda pkk saflarında Türk Askerine mermi sıkıyorsa bu adam Millettenmidir ? Yoksa.. Bir insan.. Hristiyan, Yahudi bilmem ne.. Eline silahı almış Vatan müdafası yapıyor.. Millettenmidir ? Benim kastım budur. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Alıntı:
Necip Fazıl mı ? Muhsin YAzıcıoğlu mu ? Onlar Türktür ! Kavimlerini övmek aslanlar gibi hakkıdır ! Onlar Millettendir !!! Dinin hakkını verenin Kavmini tanımlayıp övmek asilliktir ! Selahhaddin Eyyubi gibi Kürttür ! Onun kavmini övmek aslanlar gibi hakkıdır ! Yukarıda sorduğunuz iki soruda da eksiklik vardır ! Pkk ideolojisi herkesin malumudur ! Dini söylemler kullansada Milletten olamazlar !!! Hristiyan ve Yahudiler Vatan savunması yapsalarda Milletten olmazlar ! Ta kİ Din'e teslim oluncaya kadar ! Vergi verirler ise Zimmetten olurlar !!! Buda onların Semavi manada Dinlerini yaşaması adına Canları ve Malları Haram olur !!! |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Blur dağdaki PKK neyin müslümanıdır ? olsa olsa zerdüştlük diye bağırırlar islam dinine hakaret ederler onların millet anlayışı diye bir şeyi yoktur. yani bunlar dinle alakası olmayan varlıklardır....
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Tamam işte aynı kapıya çıkıyoruz diyorum..
Bende Muhsin Yazıcıoğlu gibi , İsmail Gaspıralı gibi , Necip Fazıl gibi fikir adamlarının yönettiği bir Ülke hayal ediyorum bunada Türk-İslam birliği diyorum.. Sizce bir sıkıntı doğurur mu ? |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Alıntı:
O zaman ben bir soru sorayım ! Necip Fazıl gibi kişiler olmazsa ! Selahaddin Eyyubi gibilerin yönettiği bir Kürt İslam birliğine karşı çıkar mısınız bu topraklarda ![]() Konu HaArP tarafından (06-21-2012 Saat 01:38 ) değiştirilmiştir.. |
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Sanırım aynı çatı altında birleşemezdik.. Çünkü bu topraklarda bir Kürt liderin ne derece etkin olacağı tartışılır fakat birleştirici unsurlar kastedilirse olabilir çünkü Dünya'da Kürt devletinin kapsayacağı toprak ile , Türk Devletinin kapsayacağı toprak aynı oranda olmayacaktır.
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Alıntı:
وعن ابن عمر رضي اللَّهُ عنهما عَن النبي صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم قال : « عَلى المَرْءِ المُسْلِم السَّمْعُ والطَّاعَةُ فِيما أَحَبَّ وكِرَهَ ، إِلاَّ أنْ يُؤْمَرَ بِمَعْصِيَةٍ فَإذا أُمِر بِمعْصِيَةٍ فَلاَ سَمْعَ وَلا طاعَةَ » متفقٌ عليه . 664. İbni Ömer radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Bir müslümanın, günah işlemesi emredilmediği sürece, sevdiği veya sevmediği bütün konularda devleti yöneten kimseye itaat etmesi şarttır. Bir günah işlemesi emredildiği zaman ise kimseyi dinleyip itaat etmez.” Buhârî, Ahkâm 4, Cihâd 108; Müslim, İmâre 38. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Cihâd 87; Tirmizî, Cihâd 29; Nesâî, Bey’at 34; İbni Mâce, Cihâd 40 وعَن أنَسٍ رضي اللَّهُ عنه قال : قال رسُولُ اللَّهِ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم : « اسْمَعُوا وأطيعوا ، وإنِ اسْتُعْمِل علَيْكُمْ عبْدٌ حبشىٌّ ، كَأَنَّ رَأْسهُ زَبِيبَةٌ » رواه البخاري . 667. Enes radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Üzerinize tâyin edilen yönetici, başı kuru üzüm gibi siyah bir köle de olsa sözünü dinleyip kendisine itaat ediniz.” Buhârî, Ezân 54, 56, Ahkâm 4. Ayrıca bk. Buhârî, Cihâd 39 Konu HaArP tarafından (06-21-2012 Saat 01:50 ) değiştirilmiştir.. |
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
< - Irk davası güden bizden değildir - >
Hz. Muhammed (S.A.V.) |
|
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|