![]() |
#1 |
![]() ![]() ELEKTRONİK YÜKSEK MÜHENDİSİ SABAHATTİN ÇELİK, SAATTE 105 KİLOMETRE HIZ YAPABİLEN MAKİNİSTSİZ METRO VE BANLİYÖ TRENİ ÜRETTİ. TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN BEHİÇBEY TESİSLERİNDE 900 METRELİK RAY ÜZERİNDE DENEME SÜRÜŞLERİ YAPILDI ![]() ELEKTRONİK OLARAK KONTROL EDİLEN HIZ-TORK KARAKTERİSTİĞİ VE HAFİF VAGON TASARIMI SAYESİNDE ARACIN ENERJİ TÜKETİMİNİN BENZER SİSTEMLERE GÖRE EN AZ YÜZDE 50 EKONOMİK. TAMAMI YÜZDE YÜZ YERLİ ÜRETİM. ![]() HER BİRİ 100 KİŞİLİK 3 VAGONDA 300 KİŞİ TAŞINABİLİYOR. BÜTÜN VAGONLARIN ÇEKİCİ ÖZELLİĞE SAHİP OLMASI NEDENİYLE ARAÇLAR EĞİMLERDE KAYMADAN TIRMANMA ÖZELLİĞİNE SAHİP. ![]() BAŞLANGIÇTA SADECE KENT İÇİ METRO VE BANLİYÖ TRENİ OLARAK TASARLANDILAR. ARAÇLARIN SÜRÜŞ VE GÜVENLİK TESTLERİ TAMAMLANDIKTAN SONRA ŞEHİRLERARASI YOLCU VE YÜK TRENİ İÇİN PROTOTİP ÇALIŞMALARI OCAK 2008 TARİHİNDEN İTİBAREN BAŞLATILACAK ![]() TEKERLEK ÇAPI SADECE 33 SANTİMETRE OLAN VE 100 YOLCU TAŞIMA KAPASİTESİNDEKİ VAGONLAR 7 TON AĞIRLIĞINDA. AKILLI MOTOR SÜRÜCÜLERİYLE DONATILAN ARACIN GELİŞTİRİLEN PROGRAM SAYESİNDE MAKİNİSTSİZ OLARAK HAREKET EDEBİLİYOR. GEREKTİĞİNDE BİR SÜRÜCÜ TARAFINDAN DA İDARE EDİLEBİLECEK. ![]() GERİ BESLEMELİ DİNAMİK FREN SİSTEMİ SAYESİNDE ARACIN ARIZA YAPMA OLASILIĞININ YANI SIRA BAKIM MASRAFLARI VE İŞLETME GİDERLERİ DÜŞÜYOR. ÇELİK, BENZER TEKNOLOJİNİN ŞEHİRLERARASI YÜK TRENİNDE KULLANILMASI HALİNDE ÖRNEĞİN ANKARA-İSTANBUL ARASINDA 1 TON YÜKÜN TAŞIMA MALİYETİ 1 YTL'NİN ALTINA DÜŞECEK. internethaber
![]() |
|
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|