|
|
|
|
#1 |
|
Şia Sahabe düşmanı değil arkadaşlar.Onlarda şu yok yani bir kimse sahabe ise eleştirilemez anlayışı yok.Ehli sünnet dediğiniz şeyde sahabe adeta kutsal dokunulmaz eleştirilmez.
Oysa daha peygamber vefat eder etmez birbirlerini boğazlayanlar oldu. Şia sahabeyi kutsamaz.Yani hepsini bir kefeye koymaz.Ömründe bir kez peygamberin sohbetini dinlemiş olsa dahi o kişi sahabe oldu yanlışsız oldu düşüncesi yoktur. Hz.Ebubekir Hz.Ömer Hz.Ali Hz.Aişe hiç mi yanlış yapmadılar? Yanlış yapmadıysalar birbir üzerlerine ordular göndermek neydi? Birbirlerini kılıçlamak? Bu ayrımı yapmak önemlidir.İçlerinden sahabeye kötü söz kullananlar olabilir onu kendi cürmü ile değerlendirmek gerekir.
|
|
|
|
|
|
|
| Sayfayı E-Mail olarak gönder |
|
|
#2 | |
|
Alıntı:
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Arkadaslar mezhep olayi ne zaman cikdi yani bir insan bir mezhebe mensub olmazsa günahkar mi oluyor?
yani bakiyorumda malesef mezhepcilik bazen dinin önüne geciyor.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
zeki adamsın mavera
![]() |
|
|
|
|
#5 |
|
muaviyenin halifeliğe gelişi meşru bir yollamıdır ?
veya yezide halifeliği bırakması doğrumuydu ? muaviye sahabedir saygımız vardır terbiyesizlik yapamam... ama sevmem... bir insana karşı nötr duyguda olabilirsin sevmiyorsun diye illa söveceksin diye bir şey yok... |
|
|
|
|
#6 |
|
AKıncı'nın da dediği gibi ihtilaflar zaruridir..
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
yorumların genelini okudum bende yanlış gördüğüm düşünceleri belirtmek adına bir yorum yapmak isterim
![]() şia ikiye ayrılır, biri şia-ı velayet biri şia-ı hilafet... şia-ı velayet ehli beytin mesleğidir.. şia-ı hilafet ehli beytin mesleğinden ayrıdır... şia-ı hilafette siyaset ön plandadır, ehlibeytin mesleğinde ise siyasi bir saltanat temsili söz konusu değildir kesinlikle ehlibeytin temsili dinin bekçiliğidir siyasi bir hanedanlık değil... hz. Caferi sadığın söylemlerine rağmen ona şia-ı hilafet tahdis edilmiştir.. bu yanlıştır... bunu yapanlar onun yolunu siyasi bir yol gibi göstermişlerdir... onun yolu şia-ı velayettir bunu kavramamız gerek öncelikle... ortada ehlibeyte bir saygısızlık bir kusur isnad ediliyorsa zamanımızda bu şia-ı hilafetten ötürüdür... tekrar belirtiyim hz caferi sadık ve ehlibeyt farklı mesleklerde düşünülemez onlarınkisi şia-ı velayettir denilebilir ancak.... birde şu soru sorulur şimdi, şimdiki iran şia- velayettenmi yoksa şia-ı hilafettenmi? şimdiki iran şia-ı hilafettendir...siyasi meslekleri ön plana çıkmış ve rabbani özellikleri siyasi özellikleri içinde erimiş kaybolmuştur.... |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
cihannur İtikadde maturidisindir büyük ihtimalle...
amelde hanefi isen eğer... |
|
|
|
|
#10 | |
|
Alıntı:
"Peygamber efendimizin hadis-i şerifte fırka-i naciyye, kurtuluş fırkası olarak bildirdiği tek bir itikad mezhebi vardır. O da Ehl-i sünnet vel-cemaat mezhebidir, imam-ı Matüridi ve imam-ı Eşari bu mezhepte iki itikad imamıdır ve bu mezhebi yaymışlardır. İmam-ı Matüridi ve imam-ı Eşari hazretleri ayrı bir mezhep kurmamışlar, Eshab-ı kiramın, Tâbiinin, dört mezhep imamının ve sonra Ehl-i sünnet âlimlerinin nakil ve tevatür yolu ile bildirdikleri iman ve itikad bilgilerini açıklamışlar, anlaşılmasını kolaylaştırmak için kısımlara bölmüşler ve herkesin anlayabileceği şekilde yaymışlardır. Bunlardan imam-ı Eşari, imam-ı Şafi hazretlerinin talebe zincirinde bulunmaktadır. İmam-ı Matüridi ise imam-ı a’zam hazretlerinin talebe zincirindedir. Ehl-i sünnet itikadının açıklamasında bu iki imam meşhur olmuş, yaşadıkları zamanlarda itikadda doğru yoldan ayrılmış sapıkların ve Yunan felsefesinin bataklıklarına saplanmış maddecilerin bozuk düşüncelerine karşı Ehl-i sünnet vel-cemaat itikadını izah etmekte, bazı bakımlardan farklı usuller takip etmişlerdir. Daha sonraki asırlarda gelen Ehl-i sünnet âlimleri, bu iki imamın koyduğu usullere uyarak, Ehl-i sünnet itikadını nakletmişlerdir." |
||
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|