Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Kur'an-i Kerim Kur'an-ı Kerim, sureler, Ayetler ve faziletleri.



Cevapla
Seçenekler
 
Alt 02-29-2012, 22:01   #1
Kullanıcı Adı
Uzun
Standart
İntifada

Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir.
Rum suresi 31. ve 32. ayet


“Gerçek şu ki ben, benden sonra gelecek akrabalarım(ın isyankâr olmaların)dan korkuyorum. Karım ise kısırdır. Bana kendi tarafından; bana ve Yakub hanedanına varis olacak bir çocuk bağışla ve onu hoşnutluğuna ulaşmış bir kimse kıl!”
meryem suresi 5. ve 6. ayet


Genede çok fazla bişi bilmeden emin konuşmak istemiyorum ama Malesef yukarıdaki ayetlerden namaz kılmamanın allaha şirk koşmak ile ilişkisini kuramadım. Tabikide Namaz kuran-ı kerime göre farzdır.

 


Konu Uzun tarafından (02-29-2012 Saat 22:25 ) değiştirilmiştir..
Uzun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 02-29-2012, 22:42   #2
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Uzun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir.
Rum suresi 31. ve 32. ayet


“Gerçek şu ki ben, benden sonra gelecek akrabalarım(ın isyankâr olmaların)dan korkuyorum. Karım ise kısırdır. Bana kendi tarafından; bana ve Yakub hanedanına varis olacak bir çocuk bağışla ve onu hoşnutluğuna ulaşmış bir kimse kıl!”
meryem suresi 5. ve 6. ayet


Genede çok fazla bişi bilmeden emin konuşmak istemiyorum ama Malesef yukarıdaki ayetlerden namaz kılmamanın allaha şirk koşmak ile ilişkisini kuramadım. Tabikide Namaz kuran-ı kerime göre farzdır.
Ben namaz kılmamak şirktir demedim...
namaz kılmamak şirke en yakın günahtır dedim...

Yalnız O'na yönelin ve O'ndan korkun; namazı kılın ve Allah'a ortak koşanlardan olmayın.
rum 31


Allaha yönelmeyi emredip,Allaha şirk koşmamayı emrediyor ayet kardeşim...
ve araya namazı koymuş Allah...
Eğer sizin mantığınızla bu ayete yaklaşırsak namazı bu ayetten çıkardığımızda(haşa) ayetin manası değişmeyecek...
Allaha uyun,şirkten kaçının mesajı yeter,artardı bize ama bu kadar mühim bir mesajın arasında Allah namazınızı kılın diye ekliyor...




o verdiğin ayeti ise ben vermedim...
benim verdiğim ayet
Bunların yerine namazı umursamayan ve ihtiraslarına tutsak olmuş kuşaklar geçti. Bu kuşaklar sapıklıklarının cezasına çarpılacaklardır.
meryem suresi 59


sapıklığı sırf ihtiraslarına tutsak olmalarına bağlamıyor,namazlarınıda kılmıyorlardı diyor...

mesela mearic suresinin şu ayetlerine bakarmısın...
müslümanın karakteristik özelliğine namazı koyuyor...


19- Doğrusu insan hırslı ve huysuz yaratılmıştır.
20- Kendisine kötülük dokundu mu sızlanır.
21- Kendisine hayır dokundu mu yoksullara yardım etmez..
22- Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır.
23- Onlar ki: Namazlarını sürekli kılarlar aksatmazlar.
24- Mallarında belli bir hisse vardır.
25- Saile ve mahruma .
26- Ceza gününü tasdik ederler.
27- Rabblerinin azabından korkarlar.
28- Çünkü Rabblerinin azabına güven olmaz.
29- Irzlarını korurlar.
30- Yalnız eşlerine ya da ellerinin altında bulunan cariyelere karşı korumazlar. Bundan ötürü de onlar kınanmazlar.
31- Ama kim bundan ötesini ararsa, onlar sınırı aşanlardır.
32- Emanetlerini ve ahidlerini gözetirler.
33-Şahidliklerini yaparlar.
34- Namazlarım korurlar.
35- İşte onlar cennetlerde ağırlanırlar.

objektif gözle bu ayetleri okuduğumuzda müminin karakteristiğini tasvire 22.ayetten başlandığı,34.ayette bittiği görülmekte...
namazla başlıyor,namazla bitiyor,namaz vurgusu var...


seyyid kutub 22.ayeti fizilalik kuranda şöyle tefsir ediyor:
Alıntı:
Namaz, islamın şartı ve imanın 'belirtisi olmasının yanısıra, Allah'la iletişim kurmanın, bu sonsuz kaynaktan güç almanın aracıdır. Rabblık ve kulluk makamlarının açık ve belirgin olarak birbirlerinden kesin çizgilerle àyrıldığı katışıksız kulluğun görüntüsüdür. "Onlar ki, namazlarına devam ederler." ayeti ile özellikle vurgulanan süreklilik niteliği, istikrar ve devamlılık ifade etmektedir. Şu halde onların kıldığı namaz, terk etmek, ihmal etmek veya tembellik göstermekle kesintiye uğramaz. Namaz, Allah'la kurulan kesintisiz bir iletişimdir, sürekli bir bağdır. Peygamber Efendimiz bir ibadete başladığı zaman artık devamlı o ibadeti yapardı. Şöyle diyordu Peygamberimiz: "Allah katında amellerin en sevimlisi az da olsa sürekli olanıdır." (Altı sahih hadis kitabında yer alan bu hadis Hz. Aişe`den rivayet edilmiştir.) Kuşkusuz vurgulanmak istenen kararlılık, istikrar ve Allah'la iletişim halini kesintisiz sürdürmedir. Bu iletişimin saygınlığına da bu yaraşır zaten. Çünkü bu iletişim, istendiğinde kurulan, istendiğinde koparılan bir oyuncak değildir.
34.ayeti ise şöyle tefsir ediyor:


Alıntı:
Bu, başlangıçta vurgulanan namaza devam etmekten ayrı bir sıfattır. Bu sıfat, namazları vaktinde, farzını, sünnetini gözeterek, şekil ve ruhuna bağlı kalarak kılmakla gerçekleşir. İhmal ederek veya tembellik göstererek namazlarını kaçırmazlar. Normal şeklini gözetmeden kılmak suretiyle de namazlarını kaçırmazlar. Hem başta hem de sonda namazdan sözedilmesi namazın önemine ve namaza gösterilen özene bir işaret niteliğindedir. Bununla müminlerin karakteristik özellikleri son buluyor.
Ayetlerin akışının geldiği bu noktada, insanlar arasında yer alan bu grubun akıbeti açıklanıyor. Nitekim bundan önce de öteki grubun akıbeti açıklanmıştı: "İşte onlar cennetlerde ağırlanırlar."
Alıntı:
Tabikide Namaz kuran-ı kerime göre farzdır
E daha ne kardeşim ?
Farzın tanımını ve hükmünü bilen bir insan daha ne arar ?

Konu İntifada tarafından (03-01-2012 Saat 02:13 ) değiştirilmiştir..
  Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2012, 02:10   #3
Kullanıcı Adı
BeldeiTAYYIBe
Standart
Alıntı:
İntifada Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
namaz kılmak şirke en yakın günahtır dedim...

Azizim.
kilmak yerine kilmamak yaziver ki anlamini bulsun.
Malum...söz ucar yazi kalir.
BeldeiTAYYIBe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2012, 02:12   #4
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
BeldeiTAYYIBe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Azizim.
kilmak yerine kilmamak yaziver ki anlamini bulsun.
Malum...söz ucar yazi kalir.
hay Allah yav...
yazıyla yazdık,yazıyla düzeltelim...
''namaz kılmamak şirke en yakın günahtır''
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-29-2012, 23:26   #5
Kullanıcı Adı
Uzun
Standart
İntifada

Yaklaşık 4-5 mesajdır anlatmaya çalıştığım birşey var. Namaz kılmayan insanlara verilecek ceza kuran-ı kerimde yazmamaktadır. Hatta namaz kılmamak günah diye bir tabirde yoktur. Sadece istediğim şey bunları çürütecek ayetler kuran-ı kerimde mevcudmudur ? Sorum bu kadar. Namaz kılınmasın yada nasıl kılınmalı yada namazın ne kadar iyi bir ibaadet olduğunu tartışmıyorum.

2. mesajına da; Anladığım kadarıyla kaza namazı diye birşey kuran-ı kerimde mevcud değil. Kılarsa kötü demiyorum ama sadece Yorum farklılığı yüzünden bir insan neden kendini 10- 100 - 1000 - 10000 vs. rekat namaz kılmak zorunda bırakılsın? Ben bir görüşe yada bir fikre itibar etmek istemiyorum. Önümde kuran-ı kerim var. Bunları bilmem gerektiği için kuran-ı kerim okuyorum ve aciz bir kul olarak elimden geldiğincede anlamaya çalışıyorum.

Heleki farz namazların rekat sayılarıda kuran-ı kerimde yazmıyor sanırım.
Uzun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2012, 00:11   #6
Kullanıcı Adı
Ahmet Yasin
Standart
Derdin üzüm yemek mi? yoksa bağcı dövmekmi?

Neden anlamak istemiyorsun.

"Andolsun, sizin için, Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır." (Ahzap Suresi, 21)

Resulullah'ın sünnetine demi itibar etmezsin.

Herşey kur'an da açıklansaydı ciltler dolusu olur bu seferde onu okumamak için bahane arardın.

"Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu-l emre (içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlara ) itaat edin. Eğer Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah ve Resulü'ne götürün. Bu daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir." (Nisa 59)

Ulu-l emr;içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlar demektir.

ALLAH (c.c) sadece Bana uyun deiyor Kur'an da Bana ve Resulume uyun diyor.Ee resule uymak için sünnete de uymak gerekmezmi?

İşte bunlar resulden sonra bize kadar aktarılan sünnetlerdir.

Kardeş sen kaza namazlarına niye bu kadar taktın namazlşarını zamanında kılar kaza etmek zorunda kalmazsın.
Ahmet Yasin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2012, 00:32   #7
Kullanıcı Adı
k058
Lightbulb
NAMAZ
Namaz, tekbir ile başlayıp selâm ile son bulan, belli fiil ve sözleri içine alan bir ibadettir. Allah'a karşı tesbîh, ta'zîm ve şükrün ifadesidir.

Namaz, Kur'an'da doksandan fazla ayette zikredilir. Önceki şeriatlerde beş vakit namaz yoktu. Ancak vakitleri belirsiz genel anlamda namaz vardı. Namaz, hicretten bir buçuk yıl kadar önce Mi'rac (Isrâ) gecesinde farz kılınmıştır. Enes b. Mâlik'ten rivâyete göre özet olarak şöyle demiştir:

"Hz. Peygamber (s.a.s)'e İsrâ gecesi, namaz elli vakit olarak farz kılındı. Sonra azaltıldı ve beş vakte düşürüldü. Sonra şöyle seslenildi: Ey Muhammed, şüphesiz bizim nezdimizdeki söz bir değişikliğe uğramaz. Senin için bu beş vakit namaz, elli vakit namazın karşılığıdır" (Buhâri, Salat, 76, Enbiya, 5; Müslim, Iman, 263; Ahmed b. Hanbel, V,122,143). Her güzel amele on katıecir verileceği şu ayetle sabittir: "Kim bir iyilik yaparsa, ona bunun on katı ecir vardır" (el Enam, 6/160; ayrıca bk. en-Neml, 27/89; el-Kasas, 28/84). Beş vakit namaz farz kılınmadan önce, Hz. Peygamber'in ibadet tarzı Cenâb-ı Hakk'ın yaratıklarını düşünmek, Allah'ın yüceliğini tefekkür etmek şeklinde idi. Sabah ve akşam ikişer rekat hâlinde namaz kıldığı da nakledilir. Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. Ibrahim'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (Ibrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.

İslâmda namazın meşrûluğu Kitap, Sünnet ve İcmâ'ya dayanır.

Kur'an-ı Kerim'in birçok yerinde; namazı kılınız ve zekâtı veriniz" buyurulur. "Bütün namazları ve orta namazı muhafaza edin" (el-Bakara, 2/238). "Şüphesiz namaz, müminlere, vakitle belirlenmiş olarak farz kılınmıştır" (en-Nisa, 4/103).

"Oysa onlar, tevhid inancına yönelerek, dini yalnız Allah'a tahsis ederek O'na kulluk etmek, namazı kılmak ve zekatı vermekle emr olunmuşlardır. Işte doğru din budur" (el-Beyyine, 98/5). "Namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a samimiyetle bağlanın. O, sizin mevlânızdır. O, ne güzel mevlâ ve ne güzel yardımcıdır" (el-Hacc, 22/78).

Sünnetten delil: Bu konuda rivâyet edilmiş çok sayıda hadis vardır. Bu Hadislerden bazıları şunlardır: "Ibn Ömer (r.a)'den rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurmuştur: "Islâm beş temel üzerine kurulmuştur: Allah'tan başka bir ilâh bulunmadığına, Hz. Muhammed'in Allah'ın elçisi olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, haccetmek ve Ramazan orucunu tutmaktır" (Buhârî, Iman,1, 2; Müslim, Imân, 19-22).

Hz. Peygamber (s.a.s), Muaz b. Cebel (r.a)'i Yemen'e gönderirken ona şöyle buyurmuştur: "Sen ehli kitap olan bir topluma gidiyorsun. Onları ilk önce Allah'a kulluk etmeğe çağır. Allah'ı tanırlarsa, Allah'ın onlara gecede ve gündüzde beş vakit namazı farz kıldığını söyle. Namazı kılarlarsa; Allahın onlara, zenginlerinden alınıp yoksullara verilmek üzere zekâtı farz kıldığını söyle. İtaat ederlerse, bunu onlardan al, insanların mallarının en iyisini alma, mazlumun bedduasından sakın. Çünkü onun duasıyla Allah arasında perde yoktur" (Buhârî, Zekât, 41, 63, Meğâzî, 60, Tevhîd, 1; Nesâî, Zekât, 1; Dârimî, Zekât, I ).

Diğer yandan İslâm ümmeti, bir gün ve gecede beş vakit namazın farz olduğu konusunda görüş birliği içindedir.

Namaz ergenlik çağına gelmiş, akıllı her müslümanın üzerine farzdır. Fakat yedi yaşına gelmiş olan çocuklar da namaz kılmakla emredilir. On yaşına geldikleri halde namaz kılmazlarsa el ile hafifçe dövülebilirler. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Çocuklarınıza yedi yaşında namaz kılmalarını emredin, on yaşına girince bundan dolayı dövün ve o yaşda yataklarını ayırın" (Ebû Dâvûd Salât, 26; Ahmed b. Hanbel, II, 180, 187).

Bir günle gece içinde farz olan namazların sayısı beştir. Yalnızca, vitir veya bayram namazları vacib hükmündedir. Bir bedevi ile ilgili olarak rivayet edilen şu hadis beş vakit farz namaza delildir: "Bir gün bir gecede farz olan namazlar beştir " Bedevî; "Benim üzerimde bundan başka bir borç var mıdır?" diye sorunca, Allah'ın Resulu şöyle cevap vermiştir:

"Hayır kendiliğinden nafile olarak kılarsan bu müstesnadır". Bunun üzerine bedevî: "Seni hak olarak gönderen Allah'a yemin olsun ki, bundan ne fazla ne de eksik yaparım" dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurdu: "Eğer doğru söylüyorsa bu adam kurtulmuştur" (Buhârî, Imân, 34, Şehâdât, 26; Müslim, Imân, 8,10,15,17,18; Ebû Dâvûd, Salât, 1).

İslam Fıkıh Ansıklopedısınden Alınmıstır
k058 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2012, 00:35   #8
Kullanıcı Adı
k058
Lightbulb
NAMAZI TERKETMENİN HÜKMÜ
Namazın akıllı, büluğ çağına girmiş, hayız ve nifastan temizlenmiş her müslümana farz olduğu konusunda görüş birliği vardır. Namaz ve oruç gibi bedenî ibadetlerde vekâlet ve niyabet geçerli değildir. Namazın farz olduğunu inkâr eden dinden çıkar. Çünkü namaz kesin ayet, hadis ve icma delilleriyle sabittir. Tembellik veya umursamazlık sebebiyle namazı terkeden âsî ve fasık olur.

Namazı kılmamak dünya ve âhirette azaba sebep olur. Âhiretteki azapla ilgili olarak Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Onlar suçlulara sorarlar: Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir? Suçlular şöyle cevap verirler: "Biz namaz kılanlardan değildik" (el-Müddessir, 74/40-43). "Onlardan sonra öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular. Onlar bu taşkınlıklarının cezasını yakında göreceklerdir. Fakat tövbe edip, iman eden ve salih amel işleyen bunun dışındadır" (Meryem, 19/59, 60). "Vay o namaz kılanların haline ki, onlar kıldıkları namazdan habersizdirler" (el-Mâûn, 107/4-5). Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur: Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar" (Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461). Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur" (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15). Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur" (Nesâî, Cumâ, 2; Tirmizî, Cuma 7; Ibn Mâce, Ikâme, 93).

Hanefilere göre, tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye , kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla dövülür. Ramazan orucunu terkeden kimse de bunun gibidir (Ibn Abidîn, Reddül-Muhtâr, Mısır, t.y., I, 326; eş-Şürünbülâlî, Merâkıl-Felâh, Mısır 1315, s. 60; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletuh, Dimaşk 1985, I, 503).

Hanefiler dışındaki mezhep imamlarına göre ise, namazını özürsüz olarak terkeden kimse, mürted'de olduğu gibi Islâm toplumuna karşı gelmiş sayılır ve tövbe etmezse en ağır şekilde cezalandırılır (Ibn Rüşd, Bidâyetül-Müctehid, Mısır t.y., I, 87; eş-Şirâzî, el-Muhezzeb, el-Nalebî tab'ı, I, 51; Ibn Kudâme, el-Muğnî, 3. baskı, Kahire t.y., II, 442-447; ez-Zühaylî, a.g.e., I.503, 504; Krş. et-Tevbe, 9/5; Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26).

Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yüzünden zamanında kılamayan bunu kaza eder. Hadis-i şerifte; Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın " (Ebû Davûd, Salât,11; Ibn Mâce, Salât,10; Nesaî, Mevakît, 53) buyurulur. Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre; uyumak veya unutmak gibi bir özür sebebiyle namazını vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, özürsüz olarak, tembellik yüzünden kılmayana öncelikle kaza gerekir. Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah'a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir. Cenab-ı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan günahları affedebilir. Namazı da içine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili çeşitli nasslar vardır. ,
k058 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2012, 16:38   #9
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Uzun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İntifada

Yaklaşık 4-5 mesajdır anlatmaya çalıştığım birşey var. Namaz kılmayan insanlara verilecek ceza kuran-ı kerimde yazmamaktadır. Hatta namaz kılmamak günah diye bir tabirde yoktur.

cennete gireceklerin ilk özelliği namaz kılmaktır.

aşağıdaki ayetlerde yazmakta...
1- Mü'minler kurtuluşa, mutluluğa ermişlerdir.
2- Onlar ki, huşu içinde namaz kılarlar.
3- Onlar ki, boş ve yararsız şeylerle ilgilenmezler.
4- Onlar ki, zekâtı aksatmaksızın, tam olarak verirler.
5- Onlar ki; edep yerlerini sakınırlar.
6- Onlar yalnız eşleri ve cariyeleri dışında mahrem yerlerini herkesten korurlar. Bu iki durumda ayıplanmaları sözkonusu değildir.
7- Bunların ötesine geçmek isteyenler, yasal sınırı aşmış olurlar.
8- Onlar ki, uhdelerine verilen emanetleri korurlar ve sözlerini tutarlar.
9- Onlar ki, namazlarını aksatmaksızın kılarlar.
10- İşte onlar "varis "lerdir.
11- Yani "`Firdevs" cennetinin mirasçılarıdırlar, ebedi olarak orada kalacaklardır.

(muminun 1-11)


müminlerin karakteristik özellekleri yine sıralanıyor...
müminler kurtuluşa ermişlerdir deniliyor ve ardından namaz kılarlar geliyor...
onlar cennetin mirascısıdır diyor ve öncesinde namazlarını aksatmaksızın kılarlar diyor...
gördüğün gibi mümin tanımlamasında namazın yeri...


ve cehenneme girenlerin ilk itirafı biz namaz kılanlardan değildik oluyor...


41- Günahkârlara:
42- "Sakar'a (cehenneme) girmenizin sebebi nedir?" diye.
43- Cehennemlikler derler ki; "Biz namaz kılanlardan değildik.
Alıntı:
Burada "namaz kılmak" tümü ile "iman etme"yi anlatan dolaylı bir ifadedir. Bu ifade biçimi, bu inanç sisteminde namazın taşıdığı önemi vurgulamakta, onu imanın göstergesi ve sembolü olarak tanıtmaktadır. Buna göre namazı inkar etmek kafirliğin delili olmakta, sahibini müminlerin safının dışına çıkarmaktadır.
bir hocamızın dediği gibi cennete gireceklerin ilk özelliği namaz kılmak (23/2), cehenneme girmenin ilk nedeni de namaz kılmamaktır (74/43)
  Alıntı ile Cevapla
Alt 03-03-2012, 09:21   #10
Kullanıcı Adı
k058
Standart
Alıntı:
Uzun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İntifada

Yaklaşık 4-5 mesajdır anlatmaya çalıştığım birşey var. Namaz kılmayan insanlara verilecek ceza kuran-ı kerimde yazmamaktadır. Hatta namaz kılmamak günah diye bir tabirde yoktur. Sadece istediğim şey bunları çürütecek ayetler kuran-ı kerimde mevcudmudur ? Sorum bu kadar. Namaz kılınmasın yada nasıl kılınmalı yada namazın ne kadar iyi bir ibaadet olduğunu tartışmıyorum.

2. mesajına da; Anladığım kadarıyla kaza namazı diye birşey kuran-ı kerimde mevcud değil. Kılarsa kötü demiyorum ama sadece Yorum farklılığı yüzünden bir insan neden kendini 10- 100 - 1000 - 10000 vs. rekat namaz kılmak zorunda bırakılsın? Ben bir görüşe yada bir fikre itibar etmek istemiyorum. Önümde kuran-ı kerim var. Bunları bilmem gerektiği için kuran-ı kerim okuyorum ve aciz bir kul olarak elimden geldiğincede anlamaya çalışıyorum.

Heleki farz namazların rekat sayılarıda kuran-ı kerimde yazmıyor sanırım.

Namaz Farz Bır Ibadettır Farzı Terk Etmek Gunahtır İkinici Kardeşim Dünyadakı butun Muslumanlar Namazını Anlayarak mı Kılıyor Sen Önce Pat Çat Bi Öğren Sonra İşi Alimliğe Taşırsın Daha Namaz Kılmayı Bılmıyorum Dıyorsun Cıkmıs Anlayarak Kılmak Diyorsun Evet Altında Anlayarak Kılmak Var Ama Herseyın Bır Cıraklık Donemı Vardır Sen Once Bır Basla Sonra Anlamaya Baslarsın Ben Sana Yol Gosterıyorum Sen Anlayarak Kılmak Dıyorsun Hadı Kıl O zaman Senın Bu Ise Gönlün Yok gonlun olsa zaten benım bunu ogrenmem 5-10 sene surer demezsın ve Dıger kardeslerımızın gosterdıgı yolları Allah Razı Olsun Dersın Istemıyorsan Icınde Dursun Bızde Bılıyoruz Anlayarak Kılmak Daha Makbul Ama BU Hmen olmuyor Sen Once Kuranı Bır Ogren Okumaya Basla Sonra Anlamını Bılmeye Baslarsın Namazdada Aynısı Gecerlıdır Once Baslayacaksın Sonra Anlamaya Calısacaksın
k058 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı