Olmazsın tabiki Cihad iki kısımdır ilimle yapılan ayrıdır savaşla yapılan ayrı...
Benim karşı çıktığım bu asırda savaşla yapılan cihadın hükümsüz olup sadece ilimle yapılması gerektiği görüşüdür..
Savaş olmadığı sürece cihad ilimle yapılır ama savaşı gerektirecek bir pozisyon olduğun da burda Allahın "Onlarla cizye verinceye kadar savaşın" emri görmezden gelinip sadece ilimle yapılmaya devam edilemez..
Öyle olsaydı 4 Halife ve Osmanlı bunca yeri feth etmeye bazılarını da zorla vergiye tabi tutmazdı..
Ben şu içinde bulunduğumuz zaman dilimin de savaş yapalım demiyorum zaten bunun için İslam devleti gerekiyor..
Karşı çıktığım asra göre yorumlama olayı bu tür görüşler Dini bozmaya yöneltir sonra bir bakıyorsun adamı hem Müslüman hemde Hristyan yapıveriyorlar
Güzel kardeşim ilk yorumun ile şimdiki arasında anlam farkı var. Bu söylediklerinden hep beraberim. Ama savaş halindeki cihadın ne zaman hangi halde gerekli olduğuna kim karar verecek . Yada söyle şöyleyim 28 şubat sürecinde silah ile cihat yapılmalımıydı . Konumuz bu olduğu için bunu soruyorum. Görüşümüz buna göre olursa konu dışına çıkmamış oluruz değilmi. Arkadaşımzda bahsetmiş Şeyh Said'in şeriaat için almış olduğu ayaklanmaya itiraz eden Said Nursi de bir din alimi olarak cihat yorumu yapmış oluyor. Anlatmak ve söylemek istediğim bunlardan ibaret.