|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
İş yok, güç yok. Bu bölümü bitirip de bilim adamı olan insan sayısı yok denecek kadar az. Bunu herkes biliyor. Bu nedenle daha kolay iş bulabilmek için öğrenciler eğitim fakültesine yöneliyor. Daha az başarılı öğrenciler ise ilim irfan yuvasına yani Fen edebiyata gidiyor. Çalışkan insan eğitime, daha az çalışkan olan fen edebiyat'a giderse, bu ülkede elbette eğitim sistemi çöker. Elbette gençlerimiz işsiz kalır. Bunun faturasını Fen Edebiyat mezunlarına kesmeyelim.
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
başta şunu belirteyim size saygım sonsuz... bu bilgiler lise müfredatında öğretiliyor mu? şimdi ödev kelimesini örnek vermişsiniz ödev bildiğim kadarıyla ösym onu kök kabul ediyor ve lise öğrencilerine ödev kök dür diye anlatıyolıyor. şimdi siz çıkıp kıpçak türkçesiyle anlatırsanız öğrencinin aklı karışır gider öss de ödev kelimesini gövde kabul eder yanlış yapar ![]() beni yanlış anlamayın ben fen edebiyat fakülteleri öğretmen olmasın demiyorum tabiki onlarada iş alanı lazım ama birde çıkıp biz daha bilgiliyiz öğretmenlik başta bizim hakkımızda demesinler bir zahmet. (sizin için demiyorum bir çok fen edebiyatcı bunu yapıyor) inanın çoğu fen edebiyat mezunu nedense kendini eğitim fakültesinden üstün görüyor benim kızdıran bu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
Şimdi çok daha ağır derslerle ezilen Fen Edebiyat mezunlarına iş kapısı açılmıyor. Ben kendimden örnek vereyim. Eğitimimde 6. yılıma girdim. Hala önümü göremiyorum. Üstüne 4 yıl da doktora yaptığımı düşünsem, 10 yılım gidecek. Yine iş garantisi var mı? Yok! Sadece 4 yıllık lisans düzeyinde bir mezunun ise hiç iş şansı yok. Ne yapacak bunlar? Ya dersanalerde haftanın 7 günü asgari ücretle çalışacak. Ya da diplomasını duvara asıp fabrikada şurda burda işçi olarak çalışacak. İş sahası yok! Peki yıllarını harcayan bu gençlerin suçu ne? Ne yapsın bu üniversiteli gençler? Diğer bir nokta. Ben liseden mezun olduktan sonra benimle mezun olup benden çok daha başarılı arkadaşlarım vardı. Onlar eğitim fakültesine gitti. Bugün lise öğretmeni olup çıktılar. Bense fen edebiyata gittim. Allah nasip ederse yarın da eğitim fakültesine asistan hoca olarak gireceğim. Bu normal birşey mi? Yani sistemin neresinden tutarsanız tutun, elinizde kalıyor. Başarılı öğrenci lise öğretmeni oluyor, daha az başarılı olanlar ya işsiz kalıyor ya da başarılı olan öğrencinin başına hoca olarak geliyor. Bana kalsa, ben tüm Fen Edebiyatı kapatırım. Hepsini eğitim yaparım. Uzmanlık isteyen, çalışkan olan, ihtisasını yüksek lisans ve doktora eğitimiyle yapsın. Fen Edebiyat gereksiz bir bölüm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
Bizim ösym'miz o kadar akıllı ki TDK filan umurlarında değil. TDK gövde der ama işin teferruatına girmek istemeyen ösym kök der geçer. Madem teferruata girmeyeceksin, bari yanlış öğretme. Hem ödev'e kök dedik, söylev'e ne diyeceğiz? Ona gövde ![]() Ösym'nin eğitim anlayışı. Suçlusu sanırım yine biz olduk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Ben ailemin öğretmeniyim bunun için kimseden torpil almadım bu bana yeter.
![]() Çocuklarımı hayatta başarılı olabilecek kadar yetiştirebilirem ne mutlu bana. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() hayat üniversite mezunuyuz..daha ne olsun
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() fen edebiyat fakültelerimi ilim irfan yuvası... türkiyede quantumu okutan fen edebiyat fakültesi yok daha sen iliminden irfanından bahsediyosun
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Fen Edebiyatta okuyan biri olarak söylüyorum;
Bu sene Kpss sınavı birincisi Fizikçi 99 puan aldı ve atama yapılmadığı için açıkta kaldı. Kimyadan yılda 14 civarı öğretmen atanıyor. Bence bu kanun öğretmenlikte okuyanlara haksızlıktır... Zaten yetince zorken iyice zorlaştırılmış... Başlıkta pek manidar zaten..(: Şunuda es geçmemek lazım Fen edebiyat oldukça ağır.. Ve mezun olduktan sonra bazı bölümler için yapıcak pek bişey yok... Onların önünü açmak ve iş imkanı sağlamak için başka çareler düşünülmesi gerekir... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() KaraEşref oldukça haklı...
Okul hayatınız boyunca en basitinden ''0'' size doğal sayı olarak öğretilir. Üniversiteye adımınızı attınız eğer sayısal öğrenciyseniz ve matematikle alakalı bi ders alcaksanız, Size ilk söylenen sıfırın aslında doğal sayı olmadığıdır. (: Bu kadar basit şeyleri bile öğrencilere yanlış aksettiren ve bunu bile bile yapan bir kurumdan adam gibi bi adım beklemek saçma zaten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Haberi okuduğumda bende çok sevindim.. Normalde formasyon için 1,5 yılımız giderken şimdi fakülte içinde bu derslerin okutulması çok iyi olacak öğrenciler için.
KaraEşref'in görüşleri çok doğru. O Fen-Edebiyatçılar için söylemiş ben İlahiyatlılar için söyleyeyim. DİKAP ile ilahiyat arasında 5-6 puan oynuyor, daha fazla puanla DİKAPlar fakülteye yerleşiyor ama hocalarımız da söylüyor, arakdaş sohbetlerinde bizde farkediyoruz ki, bir ilahiyat mezunun mesleki bilgisi DİKAPlardan çok çok yüksek. Bizlerin hem akademik açıdan, hem genel mesleki bilgi açısından liyakatımız daha yüksek. Onlar ise öğretmenlik ve eğitim konularında daha fazla blgiye sahip. Eğitim bilimlerinde bilgisi olan bir ilahiyatçının DİKAPlılardan "donanım" açısından daha iyi olacağına inanıyor ve bu kararı destekliyorum.. Ve keşke biz mezun olmadan bu yasa çıksaydı demeden de edemiyorum.. ![]() Hayırlı olsun arkadaşlarımız için.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|