|
|
|
|
#1 |
|
Düşünmemiz gerekir ki, başımıza bir şey gelmesini istemiyorsak, hiç var olmak istemiyoruz demektir. Musibetler, bozulma niteliği taşıyan şeylerin bozulmasından ileri gelir. Musibetlerin olmamasını istersek, tabiattaki oluş ve bozuluş kanununun ortadan kalkmasını istemiş oluruz. Bu ise imkânsızı istemiş olmak demektir. İmkânsızı isteyen, muradından mahrum kalır. Bu da bedbahtlıktır... (Ebu Yusuf b. İshak el-Kindi)
|
|
|
|
|
| Sayfayı E-Mail olarak gönder |
|
|
#2 |
|
Her ağıt kendi sesleminde taşır sürûrunu. Ve ben sükûnete muteber kıldım sana mecz eylediğim ne kadar harfim saklıysa gecenin rahlesinde. Bu ağıt, ellerimde büyüttüğüm yıldızlarla ismine şerhettiğim bir parantez ol diyedir sevda şerhime. Bir sözdür bu sana, ilelebet göğsümde muskalanan. Söz ki Nûn’a değer Elif olmaya meylederken kalbim... (Muhsin Kalender) |
|
|
|
|
#3 |
|
Sen duyduklarına inanıyorsun. Söylenmeyene inan! Çünkü insanın sessizliği, sözcüklerinden daha yakındır gerçeğe... (Halil Cibran) |
|
|
|
|
#4 |
|
“Dil ile ikrar kalb ile tasdik” denen imana ev sahipliği yapan kalb nerede acaba? Yürek dediğimiz kalp mi yoksa beyin mi? Kur’an buna sudûr da demektedir. Ruh beyinden müstakil bir alan mı? Beyin düşüncenin merkezi ise, ruhun yeri neresidir? Ruh’la ilgili fazla soru sormamanın istenmesi bu sorulara bir cevap bulamayacağımızın hikmeti mi yoksa? (Mustafa Everdi) |
|
|
|
|
#5 |
|
Ne gülü tanıdık, ne aşkı anladık. [...] “Gülü seven dikenine katlanır.” deseler de, biz sadece dikenlerin kanattığı yerlere aldandık. Dikenler doldurdu dünyamızı, dikenler yok etti güle olan sevdamızı. Korktuk artık gülün yanına varmaya, korktuk gülden terazi tutmaya, korktuk gülü koklamaya… Gül bizden ırağa gitti, biz gülden ırağa… (İsmail Bingöl) |
|
|
|
|
#6 |
|
Sen duyduklarına inanıyorsun. Söylenmeyene inan! Çünkü insanın sessizliği, sözcüklerinden daha yakındır gerçeğe... (Halil Cibran) |
|
|
|
|
#7 |
|
Her nasip için ayrı ayrı Rahmet şekillenir... (Cahit Zarifoğlu) |
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|