|
![]() |
#1 |
![]() fatihin kardeş katli vaciptir kanunnamesi sahte çıktı..
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() ula ananız babanız izin verse kıskançlıktan doğrardınız hepiniz kardeşlerinizi :D
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Kardes katli meselesine Misiroglu üstad güzel aciklama yapmis.
Bununla yetinmeyenlere Prof. Dr. Ahmet Akgündüz hocamizin " Bilinmeyen Osmanli " adli eserini tavsiye ederim....Umarim doyurucu olacaktir. Istanbul'un Fethi hakkinda hadis yoktur'a, Esref kardesin verdigi cevap yeterde artar bile... Niye illede Konstantiniyye...? Ebu Eyyüb ( R.A.) o yasina ragmen islam ordusuyla neden bu kusatmaya istirak etti ? ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki Fatih, Türk ve Osmanlı tarihinin en büyük insanlarından biridir ve aldığı kararlar, çıkardığı kanunlar ve yaptığı seferlerle Osmanlı'yı bir İmparatorluğa çevirmeyi başarmıştır. Şu da vardır ki, İstanbul'u fethederek orayı bir İslam kenti yapmasıyla Hz. Muhammed'in övgüsünü alabilmiş bir şahsiyettir.
Şunu belirtmek istiyorum ki, tarihe 21. yüzyıl zihniyetiyle bakarsak çok büyük bir hata yapmış oluruz. Kardeş katli konusunda duygusal bir duruş sergilemek yanlıştır. O dönem için bu gayet tabi bir uygulamaydı. Eski Türk devletlerine bakarsanız iki liderlikten dolayı devamlı bölünmüş, birlik sağlayamamış ve uzun soluklu medeniyetler oluşturamamışlardır. İşte bu yüzden, imparatorluğun birliğinin bozulmaması ve bütünlüğünün korunması açısından kardeş katli olması ve devletin tek bir varise sahip olması çok önemli ve o dönem için oldukça yararlıdır. Devletin başına yaşça büyük ve olgun olan kişinin çıkması yerine askerin ve bürokrasinin gönlünü kazanmış ve iyi mücadele eden, nitelikli birinin çıkması daha makuldur. Kardeş katlini ve şehzadelerin sancakbeyliği yapmasını yasaklayan I. Ahmet'in Osmanlı'yı ne kadar büyük bir felakete sürüklediğide aşikardır. Yani şunu söylemek istiyorum ki, kardeş katline 21. yüzyıl zihniyetiyle duygusal olarak bakmamak gerekiyor. Devletin bekası açısından bu çok önemliydi, ve yıllarca devleti ayakta tutan sistemde buydu aslında. Bunun önüne geçmek isteyen padişah I. Ahmet'in yaptığı uygulamanında devleti ne kadar geriye götürdüğü ortadadır. Konu Muhteşem tarafından (08-12-2011 Saat 05:47 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() evet doğru cebaril elini uzatıyor perdeyi açıyor vahyide peygamber yazıyor
sonra tek vuruşta 100 sevap çift vuruşta 50 sevap ne kadar salavat o kadar huri haklısın ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
![]() ergenler konuyu saptırmayın....
konu içerisinde eşref gerekli olan tüm açıklamayı yapmış... bu konuya kardeş katli olarak değil, vatana ihanetin suçu olarak bakmak gerekiyor... bakınız tarih kitaplarına bütün şehzadeler dışardan yardım alıp birbirlerini kırmaya başlıyor... müslüman müslümanla savaşıyor... Fatih bunun önüne geçmiştir.... |
|
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Her Osmanlı Padişahı niye İstanbulu feth etmeye can atmıştır..? Bu müjdeli hadise nail olabilmek için..
O tarih profesörlerine göre Fatih Sultan Mehmet içki de içiyordu yaşlı başına rağmen İstanbulun fetih müjdesine nail olmak için İstanbul muhasarasına gelen Eyüp Sultan bu işte profesöre gerek bırakmıyor ![]() Çok ilginçtir bu hadisi Yaşar Nuri bile "Zayıf rivayet ama doğru çıktı ne yapalım şimdi..!?" diye tastikler.. Pek çok üniversite profesörü evrimi de destekler ne olacak şimdi adamlar insanlık tarihin'in milyonlarca yıla dayandığına dair delil getiriyor İslama göre ise en fazla 10-15 bin yıldır ne yani şimdi bu profesöre mi inanacağım ben..? Ya Din uydurma bizi asırlarca kandırmışlar yahut bunlar şarlatan veya emekleme aşamasında ki bilimin her evresin de gördüğümüz yanılsamalar ile adam bin yıllık fosili bir milyonla çarpıyor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() adam çıkıp kahvehane itikatı ile yaklaşırsa olaya;hadiste inkar eder,ayette inkar eder.yapacak birşey yok.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Benimde bir türlü kabul edemediğim ancak merak ettiğim bir konu
Hanedanlık aile fertleri arasından olunca tek güç olarak kardeş katli vacip deniliyorda kafama takılan neden padişahlık makamının getirisi olarak bakmıyoruz...yani dünyaya hükmetmiş cihan devleti olmuşuz tamamda padişahın başa gelme usulünde sorun olamaz mı..peygamberimiz ve 4 halife devrinde neden babadan oğula yada yönetimi taslim etme gibi bir durum yoktu.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Alıntı:
Fatih Sultan Mehmet, benim en çok değer verdiğim liderlerden birisidir lakin o da bir insandır. Dolayısı ile hata yapması çok normaldir yani her tercihinde hata ihtimali vardır. Peygamberlerde bile sürçme olmuş ve ALLAH tarafından düzeltilmişler. Belki örnek olarak yaşanılmış o olaylar. Neticede her insan için hata durumu oluyor. Fatih Sultan Mehmet'in o kararı da hatalı olabilir. Bence hatalıdır. İSLAM düşmanlıklarının uzantısı olarak Osmanlı'ya düşman olanların saldırıları da, İSLAM dostluklarının uzantısı olarak Osmanlı'ya dost olanların savunmaları da bilimsel olmuyor. Birinci grup zaten önemli değil. İkinci grup da şartları anlatarak, haklı çıkartmak istediği kişiyi kötünün iyisi mantığı ile aklamaya çalışabiliyorlar. Yani yaptığının kötü olduğunu ama daha kötüyü engellediğini söylüyorlar. Biz müslümanız. Bizim kitabımız KUR'AN. KUR'AN şartlara uymaz, şartları kendisine uydurur. Yani neden o şartlara göre kendimizi sınırlıyoruz. Tabii ki dünyada bir süreç var. Bir anda şimdiki seçim sistemine geçilemezdi ama Gönülden hanımın ifade ettiği gibi sistem farklılaştırılabilirdi ki o dönemden çok daha önceleri bile daha başarılı sistemler kurulabilmişti. Peygamber Efendimiz dönemi de onlardan birisidir. Benim naçizane kanaatim, kardeş katlinin her türlü kıtal gibi KUR'AN'a uygun olmadığıdır. Fatih Sultan Mehmet'i çok seviyoruz ve o çok sevmemiz de kendisinin İSLAM'a hizmetlerinden dolayıdır yani biz asıl İSLAM'ı çok seviyoruz... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|