|
|
|
|
#1 | |
|
Alıntı:
Eşref kardeşim desemki git bir camii,yi pislet bunu yaparmısın, asla diyeceksin biliyorum, çünki orası bir ibadet hane ve kutsal bir mekan öyle değilmi ama insanların yaptığı bir yer. Peki öyle ise insanların yaptığı bir yeri pisletmeye bu kadar korkarken ve çekinirken ALLAH c.c yaratmış olduğu ve bize emanet olarak verdiği bu bedeni neden bu kadar kolay kirlete biliyoruz, bana sorarsanız ince bir şekilde düşünürsek konuyu buda haram,a girer...
|
||
|
|
|
|
|
| Sayfayı E-Mail olarak gönder |
|
|
#2 | |
|
Alıntı:
İkincisi şalvarı özellikle tercih eden bazı kesimlerde var ki onlara göre de kot ve sıradan o kumaş pantolonlar (erkekler de dahil) haram. Bacak arasını belli etmeyen şalvar, onlara göre tek doğru çözüm. |
||
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Alıntı:
Siz zeki bir insansınız Eşref kardeşim, size şöyle bir misal vereceğim ve ne demek istediğimi anlayacağınıza eminim. Bir ağaç düşünün dalları hanım, gövdesi eşi ve yapraklarıda hanımın örtüsü ve bu ağaca uzaktan bakınca yapraklarından dallarını görmüyorsunuz... |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Alıntı:
Ama biz erkekler iğneyi bir kenara bırakıp çuvaldızı karşımızdakine batırmaktan başka birşey düşünmüyoruz sanırım. Konu Eşref tarafından (05-28-2009 Saat 01:30 ) değiştirilmiştir.. |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Alıntı:
Mezhepler yaşadığın bölgenin konumuna göre değiş bilir, nasıl diyeceksin. Şöyledirki örneğin Şafi mezhep,inde çizme dolusu kanda olsa abdest bozulmaz fakat Hanefi mezhebinde ise tam tersi kan deri üzerine çıkarsa abdest bozulur. Bunlara göre dağda bir çoban düşünelim abdest alacak suyu yok doğru düzgün ve bir yerinin kesilme ihtimali çok yüksek çünki dağda bayırda, bu insan Şafi mezhebine göre ibadetlerini sürdürebilir zira yaşadığı ortam bu mezhepe daha elverişlidir. Birde hanefi mezhebini düşünelim, metropolde yaşayan bir insan, bu kişi sürekli dolmuş ile gidip geliyor ve dolmuşa binerkende ister istemez bir bayana çarpa biliyor bu insan ise Hanefi mezhep,ine göre ibadetini yapar zira bu mezhepte hanıma dokunmak abdest,i bozmaz. Kılık kıyafet konusuna gelince, sünnet olan birşeyi yapıyorsan şayet kendini ve nefsini kandırmadan tabiki bunda bir behis yoktur, örneğin ben 1 ay öncesin kadar şaçı uzun bir insandım fakat bunu sırf sünnet diye yapıyordum ve sünnetin gereğinide yapıyordum mesela namaz kılarken saçımı asla bağlamazdım zira namaz kılarken tüm uzuvların ALLAH c.c secde etmek zorundadır bağlı bir saç ile namaz kılmak sakıncalıdır. Sünnete bir örnekte Hoca efndiden vereyim örneğin, evlenmek bir sünnettir biliyorsun fakat Hoca efendi gibi bir yüksek değerde insan bu sünneti neden yapmamış, zira buna sebep Hoca efendinin yaşadığı şartlar ve davası bunu gerektiriyor ve bundan dolayıda evlenmemiştir. Şayet evlenmiş olsa idi sünnet uğruna bir vebal altında kalacaktı buda eşine kendisi ile beraber yaşadığı zorluklar olacaktı buradada bir hak söz konusu olacaktı ve bunu ne yazıkki günümüzde her hanım kaldıramaz sonu hüsran olur. |
||
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|