![]() |
Pantolonlu Başörtülüler
Kadınlar pantolon giyebilir mi?
sorusunun cevabı gayet nettir. Aklı başında herkesin bu soruya cevabı, giyemez şeklinde olur. Mü’min hiçbir hanımefendi de böyle bir uygulamaya, ahiretteki hesaplaşmayı dikkate alarak giymek bir yana tevessül bile edemez. Günümüzdeki uygulamasıyla pantolon giyen kadınların tamamı, dinen çıplak hükmündedir. Âlemlere rahmet olarak gönderilen Hz. Muhammed (s.a.v.), ilâhi rahmetten mahrum bırakacak giyim kuşamdan haber verirken, şu iki kelimeyi kullanmışlardır:“Kâsiyâtün, âriyatün...” Giyinmişler; ama çıplaktırlar. Yani çıplak gibi tahrikci ve teşhirci görüntüleri vardır. Peki, hanımların etek, pardüsü, çarşaf gibi üst giyeceklerin altına pantolon giymeleri câiz olur mu? Bu da olmaz. Çünkü konumu ne olursa olsun pantolon, bir erkek kıyafetidir. “Kadınlardan erkek giyimi, erkeklerden kadın giyimi giyerek karşı cinse benzeyenlere...” diye başlayan hadiste lânet bedduası vardır. Bu ikaz dikkate alan hanımlar, giyimlerinde birinci olarak tesettürü esas aldıkları gibi, ikinci olarak da erkeğe benzememeyi esas alırlar.Bir olay vesilesiyle, Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz’in hadislerinden birinde sirval kelimesi geçer. Nedir sirval? Önce olayı özetleyelim: Peygamberimiz (s.a.v.) Hz. Ali (r.a.) ile Bâki mezarlığında iken yoldan eşeğe binmiş bir kadın geçiyordu. Hava az yağışlı olduğundan eşeğin ayağı bir çukura girdi. Hayvan tökezleyince kadın yere düştü. Peygamberimiz (s.a.v.) hemen yüzünü ters tarafa çevirdi.Ya Rasülûllah! Kadının üstünde sirval var dediler. Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.v.): “Allah’ım! Sirval giyen kadınları bağışla. Ey insanlar! Hepiniz sirval giyiniz. Kadınlarınız dışarıya çıkacakları zaman sirval kadar örtülmesi gereken yerleri örten birşey yoktur.” buyurmuşlardır. (Beyhaki, Edep. Şuabü’l-İman. Dârkutni, el-Efrâd, el-Kenz: 8/55. Hayatü’s-Sahabe: 3/367 Burada geçen sirval ne demektir? Sirval: Uzun ve vücudu belli etmeyen bolluktaki don demektir. Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvar tipinde bir dondur. Bu derece bolluktaki donun kimseyi rahatsız etmeyeceği ayrıca tesettürü muhafaza edeceği malumdur. Bazı zevat sirvali pantolon olarak açıklıyor ve üzerinde bir giyim olması halinde kadınların pantolon giyebileceklerini ifade ediyorlar. Bu hatalı ve zorlamalı bir beyandır. Asla isabetli de değildir. Silvar, asla pantolon olamaz; o bir dondur. Diz kapaklarına kadar dar bir üst elbise giyip, dizden aşağısında sadece pantolon bulunması sünnet ölçülerinden giyim şekli değildir ve tesettürü de oluşturmaz. Böyle giyinen kadın da tesettürlü değildir.Sadece pantolon giymek konumu ne olursa olsun 104 kitabın hiçbirinde yeri yoktur. Kesinlikle câiz değildir. Giyenler Efendimiz (sa.v.)’in lânet bedduasının muhataplarıdırlar. Etek altına pantolon, liberal modanın saçmalıklarından biridir. Moda furyası kadınların yüzde 85’ini, bu arada bir bölüm erkekleri de çekirdek gibi çatlattı. Pantolon giyen, burunlarına hızma takan, kaşına göbeğine ve bilumum yerlerine piercing takan “kız”lar piyasayı doldurdu. Sağcısı-solcusu, başını örteni, örtmeyeni erkeği-kadını hep aynı çizginin acınasıcıları oldular.Kadın-erkek gençliğin (istisnaları hâriç) tümüne yakını 1980 sonrasında marka pantolon giymeye başladılar. C 21 marka kot pantolonla başlayan mâcera Lee Cooper’le, Levis’la, Lee’yle, FBI’la sürüyor. Başını örtenler de pardesü ve tunik altına (veya pardesüsüzler de) marka pantolonlar giyiyorlar. Marka, toplum anlayışında önemli bir sınıf atlama taşıdır. Bundan dolayı doğası gereği gizlenemez. Pantolon markaları arkada ve bir hayli de üstte olduğundan bir kısımları pardesüyü kısalttılar. Son yıllarda düşük bel pantolon modası çok sürmeden düşük kalça pantolon modasına inkilâp etti. Çünkü kapitalizm insanların bedenlerini istiyor: “Bedenini özgür bırak. Zihnini bana emanet et” Kapitalizmin sömürü sloganı budur. Bu slogana aldananlar kim olursa olsun kişiliksiz olmaya ve evde kalmaya mahkumdurlar. Kendilerini özgür zanneden köleler de bunlardır. Mevlüt ÖZCAN |
SOKAKTA GİYİLEN ELBİSEDE YAPILAN YANLIŞLIKLAR:
1- İçi gösteren astarsız ve ince gömlek, elbise, özellikle etek (şifon ve organze türü): Bazı kardeşlerimiz sokakta dış elbise olarak, güneş ışığı veya dükkanların ışıkları vurduğu zaman ve hatta ışık vurmadan bile içini gösteren ince elbise veya ceket altı etek giyiyorlar. Bu da çok vahim sonuçlara neden oluyor ve maalesef bazen içiniz görünüyor. Bu tür giyinme hatası geçen yaz mevsiminde had safhada idi bu yaz da öyle olacağa benziyor. Kardeşlerimiz bu tavırlarıyla yukarıda saydığımız 2, 3, 4 ve 5. hadislere aykırı davranıyorlar. Lütfen bu yanlışa düşmeyin. 2- Dar ve vücuda yapışan elbise, tişört ve gömlek: Sokakta dış elbise olarak bu tür şeyler giyilince vücut hatları belli oluyor ve erkeklerin dikkatini çeker bir hale geliyor. Bu tür giyinişler de örtünme emrinin genel amaçları ile yukarıdaki 3. ve 4. hadislerin emirlerine aykırı. Lütfen sokakta dış elbise olarak bu tür şeyleri giymeyin. 3- İçi göstermese ve dar olmasa bile kumaşının türü sebebiyle vücuda yapışan ve vücut hatlarını belli eden elbise ve etek. (Buzy, ipekli türü vb.): bir üst maddedeki mahzurlar bu tür giyinişte de mevcut. Lütfen sokakta dış elbise olarak bu tür şeyleri giymeyin. 4- Pantolon: Bazı başörtülü hanım kardeşlerimiz dış giysi olarak beline kadar bir üst elbise veya ceket giydiği halde belden aşağısı açıkta kalacak şekilde altına pantolon, hatta bazen dar pantolon ve hatta ne kadar acıdır ki bazen de bulucin giyiyorlar. Bu da vücut hatlarını belli ediyor ve dikkat çekiyor. Üstelik başörtülü bir hanımın böyle giyinmesi daha çok dikkat çekiyor ve İslam`la alakası olmayan insanların bile "Şuna bak bir de başörtüsü takıyor!" demesine neden oluyor. Onların öyle demesi bir yana bu tür giyinişler örtünme emrinin genel amaçları ile çelişki halinde. Bir de bu tür bir giyiniş yukarıdaki 7. hadiste geçen Peygamber Efendimizin şiddetli yasağının sınırlarını zorluyor. Lütfen bu tür olumsuzluklara sebep ve bir erkek giysisi olan pantolonu sokakta giymeyiniz. 5- Kısa kollu elbise: Hayret edilecek bir şekilde son zamanlarda bu tür giyinişlere de rastlıyoruz. Özellikle bazı genç hanım kardeşlerimiz de üstlerine delikli, dantelli veya saydam bir üst giyisisi alıyor ve kısa kollu giyisisi bunun altından görülüyor. Oysa örtünme emrinin gerçekleşmesi için kolların kapalı olması gerekiyor. Yukarıdaki 2. hadiste Peygamberimiz, hanımların yabancı erkeklere karşı yalnızca yüz ve ellerinin açık kalacabileceğini söylüyor. Lütfen bu noktaya dikkat edin ve bu tür yanlışlara düşmekten kaçının. 6- Yırtmaçlı etek: Anlaşılması çok güç ama bazı kardeşlerimiz de dış elbise olarak altlarına yırtmaçlı etek giyiyorlar. Gene anlaşılması çok güçtür ki bu yırtmaç bazen diz kapaklarına kadar bile çıkabiliyor. Kardeşlerim! Böyle örtünme olur mu? Yanlış yapıyorsunuz! Yoksa son zamanlardaki tesettür tartışmaları, televizyon ve tesettür defileleri vs. bizlere temel bazı şeyleri, bazı değerleri unutturdu mu? Kardeşlerim bu tarzda bir giyinmeyle ayete de hadise de, örtünme emrinin amaçlarına da muhalefet ediyorsunuz. Tesettürlü bir hanımınefendinin böyle bir giyiniş tarzı olamaz. Lütfen bu hataya düşmeyiniz. 7- Manto ve pardesü türlerinden: 1-İçini gösteren, 2-Çok aşırı süslü, 3-Çok dikkat çekici renkli (mesela kırmızı), 4-Dar, 5-Uzun yırtmaçlı, 6-Parlak deri, 7-Bele doğru daralan (Rus modeli): Bu tür pardesü ve mantolar da dikkatleri üzerinize çekmenize veya bazen vücut hatlarınızın belli olmasına sebep oluyor. Oysa örtünme emrinin amaçları arasında bunları önlemek var. Lütfen pardesü ve mantonuzun böyle olmamasına özen gösterin .. selam ve dua ile.. iktibas |
Bu konu hakkında bir hikaye anlatmak istiyorum...
Karşılıklı bir kilise ve bir camii varmış, günlerden birgün kilise,nin papazı kilise,nin kapısının önünde otururken gözü bir kargaya takılmış ve o sırda kilise,de çan ve camii,de ise ezan okunmaya başlamış. Papaz bakalım demiş bu karga müslümanlardanmı yoksa hırıstiyanlardanmı, nereye konacak bir bakayım demiş ve karga dönüp dolaşıp gelmiş kilisenin çan,ının üzerine konmuş ve konar konmazda çan,ın üzerine pislemiş. Papazda kargaya doğru bakıp, yahu sana müslümnlardansın desem değilsin geldin kiliseye kondun, hırıstiyanlardansın desem oda değilsin çan,a pisledin, sen kimlerdensin karga demiş... Benim gözümde ise başını örtüpte, darcık elbiseler giyinip vicut hatlarını ortaya çıkartan bayanların,da bu kargadan bir farkı yok ve işin en acı tarafı ise bu durum ne yazıkki Gayretullah,ın dahi gücüne gidiyor ve bu hanımlar ahirette ALLAH c.c gücüne giden bu durumun açıklamasını nasıl yapacaklar bilemiyorum... Paylaşımın için teşekkür ederim kardeşim... |
pantol konusunda yorum yapmayacağım;ı:
fakat pardesü konusunda katılıyorum... geçen kıyafet ve pardesü almaya çıktık... bi baktımki ne göreyim.... fatihte koskoca caddede herkes tesettürlüye kıyafet yok diyor.. evet tekbir var oda tamamen tünik vede pantolon ... pardesülere baktık... pardesü modelleri bi tuhaf... boylar kısalmış...adıda ara boy olmuş.... gerçekten tesettürden biz bile fire veriyorsak... ne olacak halimiz bilmiyorum.... |
Pantolonla ilgili görüşlere katılıyorum kesinlikle. Nereye baksam pantolon tunik, pantolon tunik..Herkes olmuş tek tip..Ve tabi en önemlisi islama aykırı olması pantolonun..
Onun dışında tesettürün en güzelinin çarşafla olduğunu düşünüyorum. Ha ben giyiniyormuyum hayır, belki nefsime çok ağır geliyor. Ama giymeyi isterdim.. Bu güzel yazı için teşekkürler vaktileyl.. |
Bu konuda uzman değilim. Ancak yorum yapacak kadar okumuşluğum olduğunu düşünüyorum. Önemli bir konu. Bu konuda konuşmak, böyledir diye kestirip atmak çok doğru değil.
Ancak islamiyette pantolon yasaktır diye bir ibare olmaz. Yoktur da. Kural bellidir. Tesettür... Vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde giyinmektir kural. Tabiki uzun tunik giymeden bel üzerinde bir ceketle pantolun giymek tesettüre uymaz. Ancak pantolonun üzerine uzun tunik giymek tesettür e ve islamiyete uyar. Çünkü esas kural vücut hatlarını meydana çıkarmayacak şekilde giyinmektir. Bir ikincisi şimdi büyük şehirlerde yaşayan tesettürlü kişiler bir yerden bir yere giderken 3- 4 otobüs minibüs değiştirmek zorunda kalabiliyorlar. Ve otobüse binip iniyorlar... Etek giyildiğinde bu gibi durumlarda rahatsız oldukları durumlar olabiliyor. Bu gibi durumlarda pantolon üzerine uzun tunik giyilmesi çok daha doğru bir seçim olacaktır. Ve bu niyetle giyen bir çok kişide vardır. Tabiki herkesin niyeti farklıdır bunu bizimde sorgulamaya hakkımız yok. Dikkat edeceğimiz esas kural tesettürdür. Tesettür de vücut hatlarını göstermeyecek belli etmeyecek, dikkat çekmeyecek şekilde giyinmektir diye biliyorum. Bu çerçevede değerlendirmenin özelliklede büyük şehirlerde yaşayan kişiler için daha doğru bir değerlednirme olacağını düşünüyorum... Selam ve dua ile.. |
Alıntı:
2 tunik tesettür değildir... hele pantol giyen biri için hiç değildir... hatta tek tesettür cilbaptır.. fakat biz nefsimize hükmedip bunu yapamıyoruz.. ama kalkıpta bu yokturda diyemeyiz.. Herkes Kur'an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu "Ey Peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. ALLAH, Gafûrdur, Rahîmdir. " (el-Ahzab, 33/59). ayetlerdede hadislerdede tesettürünün sınırı bellidir ha uyulur ha uyulmaz... ama kişi kendi yorumlayamaz... nasılki bir forumun yada bir ülkenin kanunları varsa islamiyetin ve tesettürün yasalarıda vardır.. ve bu değiştirilemez... |
Alıntı:
Tesettürde aynı şekilde eskiden pantolon vardı yada yoktu diye tartışma yapılabilir. Ama tesettürün ne olduğu bellidir. Dikkat çekecek şekilde giyinmemek vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde giyinmek. O halde pantolon giyip uzun tunik giyen birine haram işliyorsu demek doğru olmaz. Zaten bir kişi bir kaç otobüse binipgiydiği eteğinin açıldığını farkediyorsa pantolon giyip üzerine tunik alması daha doğru olacaktır bu şartlarda... Yani hayat şartları değişebilir. Ama kuralalr bellidir. Önemli olan tesettürdür. |
Abdullah kardeşim bu konuda sana hak veriyorum, sadece vicut hatlarının belli olmaması yetmiyor zira dikkat çekecek kadar renkli giyinmek veya yüzün burun altından değilde üstünden dahi kapanması sakıncalı oluyor zira gözlerde her zaman bir çekicilik oluyor, fakat burun dışarıda kaldığı vakit çekicilik söz konusu olmuyor.
Ayrıca mahremiyet haricinde güzel görünmek için çaba sarf etmek çok sakıncalı bir durum, ALLAH c.c muhafaza dinden dahi çıkma durumu söz konusu, buna sebep ise göz zinasıdır ve bakarkende güzele bakmak sevaptır demek, zira ALLAH c.c zinanın her türlüsünü yasak kılmıştır ve bu sözü söyleyen insan ALLAH c.c muhafza ALLAH,ın c.c ayetini inkar etmektedir ve göz ile zinanın helal olduğunu iddaa etmektedir ve buda kulu dinden çıkarmaktadır, söyleyen ve ona sebep olan açısından... |
Alıntı:
Kadının pantolon giymemesinin güçlükle ne ilgisi vardır? sizin bu yazınızdan şumu çıkmalı etek giyenler otobüste inip çıkarken biyeri gözüküyor... bakın bende panyol giyiyorum ama pardesü altında.. ailem bu durumdan hoşlanmıyordu.. benide hemen bahanem hazırdı zorlanıyorum.. aslında ben kendi nefsimle savaşırken zorlanıyormuşum yeni anlıyorum.... kitapta etek yada pantol tartışması yoktur çünkü seçenek yoktur... günümüz şartlarında uymuyoruz....ama inkar etmek uymamaktan daha kötüdür.. olan birşey vardır... uymuyorsak günahı uymayana... ama kalkıpta pantol tesettürler bağdaşır dersem....günah ikiye katlanır... Kur'anda tek tesettür vardır...cilbap.. oda boydan boya...şimdi çarşaftır... giymeyi nefsim kabul etse giyicem..işte bende nefsimle savaştayım.. bu konuda yazmak çok bilgi ister.. bence araştımadan yazmak hiç iyi değildir... sizin ilkkez bir konuya yazdığınızı gördüm ve çok şaşırdım...enteresan bir yorum yaptınız.. saygılarımla |
Çok önemli bir konu. Başına eşarp takıp yüzü gözü aşırı makyajlı modaya uyan pantolun ve topuklu ayakkabılar vs. Bu giyim tarzını benimseyen hanımlar hiçde iyi tepkiler almıyo. ( İçi dışı bir değil gibi.) Buruk bir duyguyla karşıyım...
|
arkadaşlar bu kadar dar görüşlü olmayalım elbette vucüt hatlarını belli edecek şeylerin giyilmesi uygun değildir zaten gerçek manada kapalı olan hanımlar ne giyeceğini gayet iyi bilir, düşük bel pantalon giyip belini açmaz...bence bunu burada tartışmanın anlamı yoktur..saygılar...
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Bir bayanın yürürken dahi ayak sesi duyulmamasının gerektiğini söyler Fıkıh,cılar, dikkat çekmemek için... |
Alıntı:
|
Alıntı:
peki ben size bir soru sorayım sayın forum başkanı.. sizin pantolun ve tuniğin islamiyete uygun olduğunu söylerken dayandığınız bir kaynak varmıdır.. |
Alıntı:
bunu yapan bi arkadaşımız var uyarırız....günah deriz derki biliyorum...kabul ederek yapıyo...kalkıp bana ayet yada hadis bulun demiyor.. |
Kıyas; şer'i hükmü malûm olmayan bir hâdiseyi; şer’î hükmü bilinen başka bir hâdiseye benzetmekle hüküm vermektir. Şöyleki; iki hâdiseden birinin sebebi gibi bir sebep, diğerinde de bulunursa, onun hükmü gibi bir hüküm bu ikinci hâdise için de verilebilir. Fıkıh kitaplarımız, kıyas ile tespit edilen hükümler ile doludur. Şunu da ifade edelim ki, kıyas yapmak zannedildiği gibi kolay bir iş değildir. Şöyle ki, bir hükmün çeşitli illetlerinin bulunması halinde bunların hangisinin fetvada esas tutulacağına karar vermek ancak konusunda uzman din bilginlerinin işidir..
Yani kıyas, hükmü açık bir şekilde belirtilmeyen durumlar içindir. Ve din bilginlerinin işidir. Herkes kendi kendine bir hüküm veremez Abdullah bey.. Yani dolmuşta pantolon giyilir, takside farklı bişey, yürürken farklı bişey giyilir..Pek mantıklı değil bu söylediğiniz.. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Benim dediklerimi tekrar okursan ben asıl olanın tesettür olduğunu bununda kuralının açık olduğunu söyledim. Önemli olan çarşaf giymek yada pardesü giymek değil. Önemli olan tesettüre uymak. Ama pantolon giymek yasaktır giymek haramdır demek yanlış. Eğer bir kişi pantolon giyiyorsa tesettüre uyuyorsa. Yani vücut hatları belli değil dikkatide çekmiyorsa. Buna haram denilmez. Çünkü burada önemli olan tesettürdür.
Yani aslında yanlış birşey dediğimi sanmıyorum. Aynı biranın da haram sayılması gibi birşey bu. Önemli olan sarhoşluk etmesi ise. Buradada önemli olan tesettür yani dikkat çekmemek ve vücut hatlarını kapatmamak. Neyse buradan sonrası atışmaya girer. Ben düşüncelerimi söylemek istedim... Selam ve dua ile... |
Neyse ben böylesi önemli bir konuda yorum yapacak kadar bilgili değilim yanlış bir yorum yapabilirim en iyisi susayım. Kişisel görüşümü belirttim iyi günler.
|
Alıntı:
benim anlatmak istediğim Abdullah başkana...Her yaptığımız iş..Her yaptığımız davranış yapıyoruz diye doğru değildir.. Allah bizi doğru yolu bulanlardan Eylesin... Nefsimizi bize gldürmesin.. |
Alıntı:
tunik ne kadar bol olursa olsun altta panto giydinmi o bol olan tüniğin hükmü gidiyor... ve pantol üstü tünik giymek haramdır... bunu isterseniz siz büyük hocalara ve alimlere sorun bu konudaki fikriniz değişecektir.. benim amacım sizinle atışmak değil...ama söylediklerinizin yanlış olduğunu söylemedende geçemiyeceğim kusura bakmayın... umarım bu ne demek istediğimi anlata bilmişimdir... saygılarımla.. |
http://img478.imageshack.us/img478/5...8468in5tu3.jpg
--Kızlar pardesü veya manto altına pantolon giyebilirler mi? --Manto veya etek veya pardesü altına pantolon giyebilirler. Sadece pantolon giyip de avret yerleri görülecek bir şekilde gezemezler. Yâni, pantolon giymek yasak değil; pantolonu üstünden etekle, pardesü ile veya entari ile örttü mü, pantolon giymek çok iyi... Çünkü pantolon daha iyi koruyor. Düşse de, bayılsa da hiç bir yeri açılmayacak, saçılmayacak. Tesettür bakımından uygun olduğundan pantolon iyi... Peygamber Efendimiz, şalvar giyenlere, "ALLAH onlara rahmet eylesin, rahmetine gark eylesin..." diye dua etmiş. O devirde tabii şalvar dikmek, giymek de kolay değil; teşvik etmiş. Şöyle bir peştemal gibi bir şeyi bürünüp öyle gezerlermiş. Kumaş yok, terzi yok, iplik yok, iğne yok... Bizim sahip olduğumuz şartlar yok... Dünyanın bir çok yerinde böyledir. Malezyası, Hindistan'ı, Pakistan'ı, Afrika'nın bir çok yerleri hâlâ böyledir. Ne yapsın, böyle örtünüyor; içine bizim giydiğimiz gibi bir don giyemiyor. Ama içdonu giymek, şalvar giymek, pantolon giymek tesettürü sağladığı için, erkek için de iyidir, kadın için de çok iyidir. Ama kadın, pantolonu giyer de üstüne bir şey giymezse çok fenâ oluyor. Niye fenâ oluyor?.. Câzibedar oluyor, haram yerler meydana çıkıyor. Bu sefer daha büyük günah oluyor. Örtünmüş olmuyor. Örtünmenin esasını her zaman burda söylüyorum: Örtünmede vücut hatları örtülecek, belli olmayacak. Vücudun hatları saklanacak!.. Ne diyor: (Velâ yübdîne zînetehünne) "Kadınlar zînetlerini izhar etmesinler, göstermesinler!" buyruluyor Kur'an-ı Kerim'de... Zînet nedir?.. Göğüs zînettir, kalça zînettir, bel zînettir, gerdan zînettir, saç zînettir; göstermeyecek bunları!.. Başını örtecek, saçını örtecek, boynunu örtecek... Vücudunu da bol bir şeyle örtecek ki, görünmesin!.. Göründü mü, veyahut belli oldu mu; olmaz!.. --Efendim böyle şey olur mu, Fâtıma Ana gömleği gibi?.. --Tabii ya, bak ne güzel söyledin, Fâtıma Ana gömleği diye... Bol olacak tabii... Hacca gidiyor hacı hanımlar, köylü hacı teyzeler... Güzel, entarisi bol, omuzdan büzgülü, bol yapmış. Beline bir kuşak sarmış. Yâ kim söyledi sana bu kuşağı sar diye?.. Bir kuşak bağlamış, iyi olmamış. Neden?.. Her şeyi meydana çıkmış. Pakistanlı hanımlar geliyor hacca... Onları memleketi çok sıcak galiba; başına incecik bir tül örtmüş, incecik bir tülden blüz yapmış... Terliyor da... Haydii, çıplak gibi oluyor. Kâbe-i Müşerrefe'yi tavaf ederken, orada namaz kılarken, bu kıyafetle oraya gelinir mi?.. Bunların hocaları yok mu, söylemez mi?.. Hocaların söylemesi lâzım!.. Olmaz böyle, bu tesettür değil... Altını göstermemesi lâzım!.. Altı göründü mü, tesettür değil... Şekli belli oldu mu tesettür değil... Erkek için de öyle... Şimdi kadın için söylüyoruz. Erkek de bir blue-jean pantolon giyiyor; önü arkası boğum boğum, yumuk yumuk her tarafı meydanda... Olmaz! Namaz da olmaz. Arkasındakinin namazını da bozar. Niye hocaefendiler cübbe giyip mihraba geçiyor?.. Tesettürü sağlasın diye... Erkeğin de tesettürü var, erkeğin de bir yerlerinin belli olmaması lâzım!.. Olmaz öyle şey... Onun için, kızlar mantonun altına, eteğin altına, pardesünün altına pantolon giyebilirler. Pantolon yasak değil... Üstüne bir şey örtmeden, sırf pantolon giymek tahrik edici oluyor; o doğru değil... Mahmut Esad Çosan R.a |
http://img125.imageshack.us/img125/9...570fbysfa8.jpg
Sen yürüyeceksin… Sen ağlayacaksın,belki horlanacaksın, belki dışlanacaksın ama, sen yürüyeceksin.. Kimi zaman nefsin karşına çıkacak,kimi zaman çevren, kimi zaman ailen, kimi zaman gücü elinde tutanlar.. Ama sen yürüyeceksin… Belki anlamak istemeyecekler seni… Belki anlamazlıktan gelecekler… Belki gülecekler, belki küçümseyecekler ama, sen ’a dayanacak ve yürüyeceksin… Belki güvendiğin dağlara kar yağacak, belki belki tuttuğun dallar kopuverecek ama sen Rabbine güvenip yürüyeceksin… Belki sürüleceksin, belki taşlanacaksın,belki dışlancaksın, belki yalnız bırakılacaksın ama sen Rabbinin birlikteliğini bilip yürüyeceksin… Kimi zaman düşeceksin,kimi zaman çelme atacaklar ayağına, kimi zaman set çekecekler,yorulacaksın kimi zaman fakat, yoluyun yüceliğini bilecek, bismillah diyecek ve yürüyeceksin. Kırılacaksın belki, kıracaklar kimi zaman seni, için belki kan ağlayacak ama sen hasbiyALLAH diyecek ve yürüyeceksin. Duranlar olacak, yolu terk edenler, belki yoldan çıkanlar, belki yolda saraylar yapanlar, belki geri dönenler ama sen yürüyeceksin. Ağlayacaksın belki, belki ağlatacaklar seni ama sen gözyaşını azığın yapıp yürüyeceksin. Belki kıymetin bilinmeyecek, belki kadir kıymet bilmezler kıymet bilmeyecek, belki halin sorulmayacak, belki vefasızlar seni unutacak ama, sen ev vefalı dostun yolunda yürüyeceksin. Eğilenler olacak, belki yolu satanlar ama, sen dimdik yürüyeceksin. Yolda yalnızım sanma, yürüdüğün yollu sakın başa kakma bil ki bu yolun yolcularının dostu ’tır… Bismillah de, hasbiyALLAH de ve yürümene devam et… Elbette ulaştırılacaksın varılması gereken yere bir gün… * * * |
Abdullah bu konuda yanlış bir yaklaşımda bulunmadı arkadaşlar dedikleri doğru bencede, dikkat çekmemek, vicut hatlarının belli olmaması ve yüzün burun altından kapanması. Bunları yerine getirdikten sonra üzerine çuval dahi giye bilirsin. Sonuçta ne giydiğin önemli değil giydiğinin islami usule göre uygun olup olmaması önemli olan, ALLAH c.c Farz,ına uymasıdır...
|
[FONT=COMIS SANS MS]
Bira örneği verilmiş ama sarhoşluk vermesini biz baz almayacağız. yani 1 damlada içsen haramdır, bir şişe de içsen yine haramdır. Böyle bir kıyaslama yanlış. Tesettürden kasıt, en doğrusu olandır. O da pantolon değildir. Ha uygularsınız ya da uygulmazsınız. Ama uygulamadığınız ya da uygulayamadığınız bir hususu toptan bir kenara atmak son derece yanlış Abdullah bey.. [FONT] |
Başörtüsünü kıyafetinin içine koymak tesettür değildir.
Saçlarını aşırı topuz yaparak başını örtmek tesettür değildir. Başını örterek vücut hatlarını belli edecek derecede dar kıyafet tesettür değildir. Başında örtü altında pantolon veya bluejean tesettür değildir. (çünkü pantolon bolda olsa baseni belli eder.) Başında örtü yüzünde makyaj ve parfümle gezmek tesettür değildir.. Başında örtü altında dizaltı etek ve ten çorap tesettür değildir.. Tamamen bedene oturmuş pardesü tesettür değildir. İçini belli edecek incelikte kıyafet tesettür değildir . Peki gerçek tesettür nasıl olmalıdır; Dışarı çıkarken üzerine aldığın elbise bol ise tesettürdür. Erkeklere ulaşacak parfüm yoksa üzerinde tesettürdür. Başörtün omuzlarından aşağıya süzülüyorsa tesettürdür.. Sokaktaki yürüyüşün kırıtır şekilde değilse tesettürdür.. Çarşı pazar esnafıyla kırk yıllık ahbap gibi konuşmuyorsan tesettürdür.. Karşındaki erkeğin gözlerine bakmıyorsan tesettürdür.. Ulu orta yerlerde kahkaha atmıyorsan tesettürdür.. Yürüyüşün,konuşman,kıyafetin edep timsali ise tesettürdür. |
KADIN ÖRTÜ İÇİNDE OLMASI GEREKEN BİR VARLIKTIRKADIN EVİNİN DIŞINA ÇIKTIĞI ZAMAN ŞEYTAN ONA GÖZÜNÜ DİKER(ONU HARAMA NASIL ALET EDECEĞİNİ DÜŞÜNÜR)
HADİS-İ ŞERİF "Bir tohum nasıl kabuğunun içinde korunabiliyorsa, bir kadında ancak örtüsünün içinde korunabilir" |
Çok bilgi sahibi olduğum bir konu değil fakat 2 kelam edebilirim galiba
Şimdi emredilen emir Cilbap giyiniz . Vucut Hatlarını belli olmayacak ve bunu en iyi sağlayan cilbaptır. Türkiyede Cilbap insanlara hoş görünmüyor olsa gerek giymiyorlar . Tamam Pardesü giyilir Bol bir şekilde olmak kaydıyla ( Dar pardesüler olmaz ! ) Uzun yolamı çıkıyorsun Pantolon giy fakat üstüne ultra bol bir şeyler ört Bol Pardesü Bol Cilbap gibi Altına pantolon giydiğin belli olmasın Yani Dikkat çekme Renkli giyinme ! Emire uyacağım diye gidip pembe cilbap giyme ! Dikkat çekersin Türkiyede tabiki pek bunlar önemsenmiyor . Tesettür modaları almış başını gitmiş. Çok kötü bir şekilde giyinip makyajını o biçim yapıp kafasını örtenler ortaya çıktı Onlarda Baykalın Çarşaflılarından olsa gerek :) |
Alıntı:
bu konuda destek veya hak vermekle olmaz... bu bir bakıştır... eğer türkan saylana sorarsan saçın açık olabilir... ama eğer bi alime sorarsan çarşaftan başkası olmaz.... benim demek istediğim...tesettürün çeşidi yoktur... tek tir... ha uyarız uymayız günahı sevabı bize... ama kalkıpta tesettürde yok...yok çene altı çek çuval giyin.. bakın bizim şu anki gençliğimiz bizde içinde görsellik peşindeyiz... en kırsal alandan tut en lüks kesime kadar... bunu kabul edelim... ve asla ama asla tunik pantol giyip çene altından başörtü götüren göremdim... bir yanlışı kabullenerek ikinci bir yanlış yapıyorsunuz bende bunu kabullenemiyorum kusura bakmayın |
Alıntı:
:saygılar::saygılar::saygılar: |
Alıntı:
Bi kere senin savunduklarını Abdullah bey savunmuyor ki. Sen pantolon olmasın en güzeli çarşaf vs.. diyebiliyorsun. Ama Abdullah bey, pantolon da olur diyor. Ben mi yanlış anlıyorum senin söylediklerini. Öylseyse düzelt lütfen. Saygılar.. |
Alıntı:
Ben bir şeyi toptan kenara atalım mı dedim farkında olmadan yoksa? Bu bir kere benim mesajlarımda yok. Bir ikincisi ben sarhoşluk etkisi verip vermemesini biz baz almayacağız dediniz. Ve bir damlada olsa içmek haram dediniz bira için. Ben bir damlası haram değil demedim. Tabiki bir damlası bile haram. Ama neden haram? Yani peygamber efendimizin ağzından bira içmek haramdır lafı çıkmışmıdır? Yada kurani kerimde bira içmek haramdır varmıdır? Yoktur değilmi? Peki nede haram? Sarhoşluk etkisi yapan şeyler haramdır hükmüne göre buda haramdır. Bira örneği verilmiş ama sarhoşluk vermesini biz baz almayacağız. demişsiniz ama yanlış demişsiniz. Tabiki haram olmasını nedeni sarhoşluk etkisi yapmasıdır. Bunun bir damlasını bir şişeside haramdır tabiki. Dediğim gibi ben fıkıh hadis kıyas alimi değilim. Nacizane müslüman olarak islamiyeti yaşamak adına okumaya öğrenmeye çalışıyoruz. Ve okuduğum ile amel ederek düşüncelerimi yazdım. Hata ettiysek affola... Selam ve dua ile... |
Tesettür ve teseddürü moda haline getiren 'Kapitalist' tesettür mağzaları...
İlk tesettür defileleri.. midemi bulandırmıştı ve hala bulandırır.. Normal yaşamlarında açık olan manken bayanlara; başörtüsünü reklam için giydiren sakalı uzun, işkembesi geniş patron.. paranın kokusundan sırıtıyor ve gazetelere verdiği beyanatta ;'Manken hanıma teşekkür ederim.. Müslüman bir kadına, başörtüsü nasıl yakışırmış.. gösterdi!' ??!.. Yıllar önce, başörtüsü mücadelesinin ilk başladığı ilk zamanlarda.. Protesto yürüyüşlerinde erkekler önde yürür, bacılar arkadan sesizce bizleri takip ederlerdi. Şimdi onlar ağızlarında düdük önde.. biz arkada şaşkın!?.. Aslında anlatacak o kadar şey var ki?!!.. |
Alıntı:
Feride, şöyle bir konuda söz konusu oluyor burada, Abdullah beyin söylemek istediği yani en azından benim anladığım bu. Pantolon giydiğini düşün ve onun üzerine çarşaf giy, bunda bir yanlış yoktur ve bira misalinde şarhoşluk demiş zati bu açıkca söylenmiş Kuran-ı Kerim,de bunun miktarı belirtilmemiş ve buna gerek yok zati aklı başında olan her insan bunun damlasının dahi haram olduğunu anlar. Domuz da haram sonuçta ama miktar verilmemiş üstelik çok zor durumda kalınır ise şayet doymayacak şekilde çok az yenile bilir deniyor.Burada maddelere takılmamak lazım maddenin ne amaç içerisinde kullanıldığı önemli ve bu amaçta kullanım şekline göre manayı doğururki buda nefisi ortaya çıkarır... |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
All times are GMT +3. The time now is 22:35. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025