![]() |
Harun Yahya diye taninan bu sahsin sözlerine dikkatle yaklasmak gerekir...
|
Mübarek:D:D:D
Adam kendini islam ve türkiye temsilcisi görüyor. Ahmedinejad'ta hocamıza göre hareket ediyormuş. Yok artık daha neler. |
Adnan Oktar yani Harun Yahya dış görüntüsü ve bağlantıları ile pek güven vermiyor ama devrim teorisini çökerten kitapları ve cd leri ile dünya çapındada çok ün yapmış birisi. Ayrıca dani hassasiyetleri çok yüksek bir gazete olan Vakit' te reklamları çok fazla yer almakda ve bazende yazıları yer almaktadır. Vakit güvendiğim bir kurum olduğu için Hocayada güvenmek istiyorum ama içimden bir sesde nedense güvenme diyor ???
|
Adam dönüp dolaşıp.
Mesih ve Mehdi diyor. Tamam o mehdi ali ağca da mesih. Yandı gülüm keten helva. Kendi mesih zannediyor bu adam. |
Ilk dört dakika içinde bu kadar saçmalamak herkes'e verilmez :)
« Üç-bes kisi Israille arasini gerebilir. Ama Türkiye’de 70 milyon insan var, Israil’de de milyonlarca insan var, bunlarda bir gerginlik yok. Toplam 10-15 kisi arasinda bir gerginlik var, o bizi hiç ilgilendirmez, bizim Israille hiçbir gerginligimiz yok. Yani bir televizyon dizisi, bir roman, bir tiyatro Israil’i bizim gözümüzde düsürmez. Israil’de de Türklük aleyhinde herhangi bir eylem, koltugun yukarida olmasi veyahut asagida olmasi, türklügü herhangi bir sekilde rencide etmez. Yani o insanin bir hatasi olmus olur, sahsi lokal bir hata olmus olur ve Israil halkinin da benimsedigi bir olay olmaz bu. Yani bütün israil bunu benimsiyor diye bir konu yok. Dolayisiyla bizim Israille herhangi bir gerginligimiz yok, bu sunî bir olaydir... » Gerek konusmalarini gerekse kitaplarini dikkatle takip ederseniz tuhafliklar sezeceksiniz. Sahsen güvenemedigim bir sahis... Hatta Arap medyasi "dolandirici" olarak tanimliyor. Din odakli olmasina ragmen Belçika'da bile kitaplari kolaylikla bulunuyorsa, "duygusal"lik'tan baska anlam veremiyorum :) |
Kendisi ve eşrafı paragöz değildir...:)
Adnan Oktar nam-ı diğer Harun Yahya hiç bir zaman ben mehdiyim gibi ifadelerde bulunmamıştır... Sadece Mehdi'nin geliş zamanı ile ilgili araştırmalar yapmıştır ve yapmayada devam ediyor... Eğer ben Mehdiyim dediğini idda ediyorsanız... Habertürkteki programında yaptığı açıklamaları takip ediniz...:) |
Vaay bizim Mehdi İsraile'de el atmış ama benim bildiğim Mehdi(r.a) böyle el atmayacak İsraile (:
İsrail gözün'den düşmezmiş maşaAllah hep böyle mutlu messut olun (: Ya birde yıllarca bu adamın kitaplarını okudum ahmak gibi Allahtan tehlikeyi sezen büyüklerimiz var... |
arkadaşlar bu adnan oktarın dini konularda bir tahsili varmı bilen varsa söylesin lütfen
|
Var kardeşim..Ancak yeteri kadar değil,bilgisi olduğu konularıda yanlış yerlere kullanıyor..Araştırırsan öğrenirsin..
|
Alıntı:
|
Mehdiyim demiyor direk ama ima ediyor :)
Mehdinin bilmem neresinde ben varmış adnanda diyor bendede var birde bu adamın kitaplarını okuduk dayım mason diyor buna ama tam emin değilim :) |
diyorki:ben mehdi değilim sonrada diyorki:mehdi'de ben mehdi değilim diyecek :w::w::w:
|
Ayrica Mehdî konusu açiklama gerektiren bir konudur;
Sözlükte "hidâyete eren, hidâyete vesile olan, doğru yolu bulan, hak yola giren, yol göstermek veya tarif etmek" gibi anlamlara gelen mehdî, din ıstılahında, kendisinden önce zulüm ve haksızlıkların alıp yürüdüğü yeryüzünü adaletle dolduracak kimse demektir. Mehdî kelimesi Kur'ân'da geçmediği gibi, Buhârî ve Müslim'de de geçmez. Diğer hadis kaynaklarında mehdî ile ilgili bazı rivâyetler vardır. Ancak bu hadislerin sıhhat derecesi tartışmalı olup genel kanaat, bunların itikadî ve amelî yönden delil kabul edilmeyeceği şeklindedir. Yaygın olarak mehdi inancının ortaya çıkması iki sebebe bağlanmıştır. Birincisi Yahûdî ve Hristiyanlıkta var olan inançlardır. Bu iki dinin mensupları mehdî ve mesih gibi iki şahsiyeti gelecekte insanlığın kurtuluşunu sağlayacak bir müjde ve hakikat olarak gündemde tutmaya çalışmışlardır. İkincisi de Müslüman topluluğun kendi içindeki siyasî kavga ve çekişmelerdir. Özellikle Sıffin Savaşı'ndan sonra İslâm aleminde resmen ortaya çıkan fırkalarda Şia bu husustaki iddiasını ifrat noktasına vardırmıştır. "Masum İmam, Gaybî İmam ya da İmamu'l-Muntazar" düşüncesi son kurtarıcı olarak kabul edilmiştir. Bu inanç tasavvuf alanında da destek görmüş ve böylece ehl-i sünnet âlimlerinin de ilgi alanına girmiştir. Ancak mehdî inancı İslâm itikadının konuları arasında yoktur. Çünkü Hz.Peygamber ile birlikte nübüvvet kapısı kapanmıştır. Fakat bu husus, Müslümanların çalışmasına, ictihad yapmalarına en üst düzeyde İslâm'ı tebliğ etmelerine ve insanların hidâyetine imkân hazırlamalarına engel değildir. (Diyanet) |
ama hadislerdede geçiyo mehdi
|
Alıntı:
|
Hangi Müslim'de yokmuş..Siz Adnan Oktar'ı da geçtiniz..İşte Hadis'i Şerifler..Müslimde'de var,Tirmizide'de var,Ebû Davud'da da var..Ve bunun için yüzlerce kaynak var..
1- Kays bin Cabir, dedesinden; dedi ki: Allah Resulü (s.a.) şöyle buyurdu: “Benden sonra halifeler, halifelerden sonra da emirler gelecek; emirlerden sonra da zorba hükümdarlar gelecek; sonra Ehl-i Beyt’imden biri çıkacak, yeryüzünü zulümle dolduğu gibi, onu adaletle dolduracaktır.” [1] 2- Ali (a.s)’dan; dedi ki: Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: “Ümmetimde Hüseyin’in evlâtlarından biri kıyam etmedikçe dünya yok olmaz. O, yeryüzünü zulüm ile dolduğu gibi, onu adaletle dolduracaktır.” [2] 3- Huzeyfe’den, dedi ki: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “Mehdi benim evlâtlarımdandır; yüzü inci gibi parlayan yıldıza benzer.” [3] 4- Ebu Said Hudrî’den; dedi ki: Peygamber’den sonra birtakım istenmeyen durumun ortaya çıkmasından korktuk; durumu Allah Resulü’ne sorduk. Allah Resulü şöyle buyurdu: “Ümmetim içerisinde Mehdi vardır. O zuhur edip, beş, yedi veya dokuz yıl yaşayacak. (Süredeki tereddüt, hadisin senedinde olan Zeyd’in tereddüdünden dolayıdır) Allah Resulü sonra şöyle devam etti: “Gök yağmurunu yağdıracak, yer bitkisinden bir şeyi saklamayacak, mal yığın gibi çoğalacak; bir kişi gelip ona: ‘Ey Mehdi, bana bağışta bulun, bana bağışta bulun’ diyecek. Bunun üzerine, Mehdi ona taşıyabileceği kadar mal verecektir.” [4] 5- Ebu Said Hudrî’den; dedi ki: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “Mehdi bendendir; açık alınlı ve doğan burunludur; yeryüzünü zulüm ve haksızlıkla dolduğu gibi, onu adalet ve eşitlikle dolduracaktır.” [5] 6- Taberanî, Avf bin Malik’ten Resulullah (s.a.a.)’ın şöyle buyurduğunu tahriç etmiştir: “Ey Avf, ümmet yetmiş üç fırkaya bölündüğünde durumunuz nasıl olacak? Onların biri cennetlik, geri kalanı ise cehennemliktir.” Sonra ahır zamanın fitnelerinden bazılarını zikretti. Sonra da şöyle buyurdu: “Sonra çok karanlık ve dehşetli bir fitne gelecek ve onu diğer fitneler izleyecek. Sonunda benim Ehl-i Beyt’imden Mehdi denilen biri çıkacak. Eğer onu görürsen, ona tâbi ol ki, hidayete erenlerden olasın.” [6] 7- Ebu Said Hudrî’den; dedi ki: Allah Resulü şöyle buyurdu: “Ahır zamanda ümmetime sultanları tarafından çok ağır bir belâ inecektir. Öyle ki, ondan daha ağır bir belâ duyulmamıştır; hatta bu geniş yeryüzü onlara dar gelecektir. Yeryüzü zulüm ve haksızlıkla dolacaktır. Mümin bir kimse zulümden sığınacağı bir sığınak bulamayacaktır. Sonra Allah Azze ve Celle benim itretimden bir kişiyi gönderecek. O, yeryüzünü zulüm ve haksızlıkla dolduğu gibi, onu adalet ve eşitlikle dolduracaktır. Ondan göğün de ehli, yeryüzünün de ehli razı olacaktır. Yer, tohumundan hiçbir şeyi saklamadan yeşertecektir; gökte bulunan bütün yağmuru Allah, onlara bol bol yağdıracaktır. O, onların arasında yedi, sekiz veya dokuz sene yaşayacaktır. O zaman öyle bolluk ve esenlik ortamı olacaktır ki, ölen insanlar bile Allah’ın yer halkına olan hayrından dolayı tekrar dirilmeyi arzulayacaklardır.” [7] Hâkim, bu hadisi naklettikten sonra onun sahih olduğunu, ancak Şeyhyan’in onu tahriç etmediklerini kaydetmiştir. Bu hadisi el-Beyan’ın sahibinin de naklettiğini, Taberanî’nin Mu’cem adlı kitabında, Ebu Nuaym’in de Menakıb’ül-Mehdi adlı kitabında tahriç ettiğini kaydetmiştir. 8- Huzeyfe el-Yemanî’den; dedi ki: Allah Resulü’nün şöyle dediğini duydum: “Zalim hükümdarlar elinden bu ümmetin vay hâline! Kendilerine itaat edenler hariç, Müslümanları katledecekler, sürgün edecekler. Mümin kimse onları mülâkat ettiğinde diliyle onlara yağcılık yapacak, ama kalbiyle onlardan kaçacaktır. Ancak Allah İslâm dinini tekrar izzetine kavuşturmak istediğinde bütün tuğyancı zalimleri helâk edecek ve ümmeti fesadından sonra tekrar ıslâh edecektir. Allah dilediğine kadirdir. Ey Huzeyfe, eğer dünyanın ömründen sadece bir gün kalmış olsa dahi, Allah o günü o kadar uzatacak ki, benim Ehl-i Beyt’imden bir kişi, hükûmete kavuşup İslâm’ı muzaffer kılacaktır. Allah vaadine hilâf etmez. O, vaadini gerçekleştirmeye kadirdir.” [8] 9- Katade’den; dedi ki: “Said bin Musayyib’e: ‘Mehdi hak mıdır?’ dedim. O: ‘Evet, o haktır, Fatıma’nın evlâtlarındandır.’ dedi. Ben: ‘Fatıma’nın hangi evlâdındandır?’ dedim. Said: ‘Şimdilik bu kadarı yeter.’ cevabını verdi.” El-Burhan Fî Alâmat-i Mehdiyy-i Ahir’iz-Zaman kitabının ikinci babında da Nuaym bin Hammad, Katade’nin şöyle dediğini tahriç etmiştir: “Said bin Museyyib’e: ‘Mehdi hak mıdır?’ dedim. O: ‘Evet.’ dedi. Ben: ‘O kimdendir?’ dedim. O: ‘Fatıma’nın evlâtlarındandır.’ dedi.” [9] 10- Abdullah’tan; dedi ki: Bizler Resulullah’ın huzurunda bulunduğumuz bir sırada Haşim Oğulları gençlerinden bir grup çıka geldi. Resul-i Ekrem onları görünce, gözleri yaşla doldu ve rengi kaçtı. Abdullah diyor ki: Bu arada ben: “Yüzünüzde bizi üzen bir durumun olduğunu görmekteyiz.” dedim. Bunun üzerine Resulullah şöyle buyurdu: “Biz Ehl-i Beyt için Allah dünya yerine ahireti seçmiştir. Benden sonra Ehl-i Beyt’im, doğudan ellerinde siyah bayraklar olan bir kavim gelinceye kadar belâ, avarelik ve sürgünle karşı karşıya kalacak. Onlar hayır talep edecekler, ancak onlara verilmeyecek. Onlar savaşacak ve zafere kazanacaklar. Bunun üzerine onlara, istedikleri verilecek, fakat onlar onu, benim Ehl-i Beyt’imden bir kişiye verinceye kadar razı olmayacaklar. O, diğerleri yeryüzünü zulümle doldurdukları gibi, onu adaletle dolduracak. Kim o zamanı idrak ederse, buz üzerinde emekleyerek olsa bile onlara katılsın.” [10] Bu hadisin benzerini el-Burhan Fî Alâmat-i Mehdiyy-i Ahir’iz-Zaman kitabında da nakletmiş ve sonunda da “Emekleyerek bile olsa katılın; çünkü o Mehdi’dir.” ibaretini eklemiştir. 11- Ali (a.s)’dan; dedi ki: “Ey Resulullah! Acaba Mehdi biz Ehl-i Beyt’ten midir? Yoksa diğerlerinden mi?” diye sordum. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: “Mehdi bizdendir. Allah bizimle başlattığı gibi bizimle de sona erdirecek. Bizimle insanları şirkten kurtardığı gibi, bizimle de onları fitneden kurtaracaktır. Bizimle insanların kalbini şirk düşmanlığından sonra birleştirerek kardeş kıldığı gibi, fitne düşmanlığından sonra da onların kalbini bizimle birleştirerek kardeş kılacaktır.” el-Beyan kitabının yazarı bu hadisi naklettikten sonra şöyle demiştir: Bu hadis hasan ve âlidir. Onu güvenilir hadisçiler kendi kitaplarında nakletmişlerdir. Taberanî, onu Mucem’ül-Evsat adlı kitabında, Ebu Nuaym, onu Hilyet’ül-Evliya adlı kitabında ve Abdurrahman bin Hatem, onu el-Evalî adlı kitabında nakletmiştir.[11] 12- Abdullah bin Ömer’den; dedi ki: Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: “Mehdi zuhur ettiğinde başının üstünde bir bulut olacak ve oradan bir münadi şöyle seslenecek: Bu Mehdi, Allah’ın halifesidir, ona tâbi olun.” Yine Abdullah bin Ömer’den; dedi ki: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “Mehdi zuhur ettiğinde başının üstünden bir melek: ‘Bu Mehdi Allah’ın halifesidir, ona tâbi olun.’ diye nida edecek.” [12] 13- Abdurrahman bin Avf babasından naklen Allah Resulü’nün şöyle buyurduğunu nakletmiştir: “Şüphesiz Allah benim itretimden dişleri aralıklı olup açık alınlı olan bir kişiyi gönderecek; o, yeryüzünü adalet ve eşitlikle dolduracak ve malı bol bol dağıtacaktır.” [13] 14- Ebu Said Hudrî ve Cabir bin Abdullah’tan; dediler ki: Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: “Ahır zamanda sizin bir halifeniz olacak ki, o malı saymadan (başka nakillerde de saymadan serpercesine) dağıtacaktır.” [14] 15- Ebu Veddak’tan; dedi ki: Ben Ebu Said Hudrî’ye: “Andolsun Allah’a ki, başımıza hiçbir yönetici geçmiyor ki, öncekinden daha kötü olmasın ve hiçbir yeni yıl gelmiyor ki, önceki yıldan daha kötü olmasın.” dedim. Bunun üzerine Ebu Said şöyle dedi: “Eğer Allah Resulü’nden duyduğum bir şey olmasaydı, ben de dediğin gibi derdim. Ancak ben Allah Resulü’nün şöyle buyurduğunu duydum: “Sizin yöneticilerinizden bir yönetici olacak ki, malı serpercesine saymadan dağıtacaktır. Bir kişi gelip ondan bir talepte bulunacak; o da ona ‘Al’ diyecek; kişi eteğini açacak, o da malı serpercesine onun eteğine dökecektir.” [15] 16- Ebu Nazre’den; dedi ki: Cabir bin Abdullah’ın yanında oturuyorduk. Bu arada Cabir: “İleride Irak ehline ne bir ölçü, ne de bir dirhem götürülemeyecek.” dedi. Biz: “Bu engelleme nereden olacak?” dedik. Cabir: “Acem tarafından; onlar bunu engelleyecektir.” dedi. Sonra şöyle dedi: “İleride Şam ehli için de ne bir dinar, ne de bir ölçek götürebilecek.” dedi. Biz: “Bu engelleme nereden olacak?” dedik. Cabir: “Rum tarafından engelleme olacak.” dedi. Sonra da biraz sustu. Sonra şöyle dedi: Allah Resulü (s.a.a) buyurdu ki: “Ümmetimin sonunda bir halife olacak, o malı saymadan serpercesine dağıtacaktır.” Bu hadisi nakleden Cerir diyor ki: “Ben Ebu Nazre ve Ebu’l-Alâ’ya: “Acaba o halifenin Ömer bin Abdulaziz mi olduğunu düşünüyorsunuz?” dedim. Onların her ikisi de: “Hayır.” dediler. Ayrıca İbn’ül-Müsenna, Abdulvahhab’tan, o da Cerir’den aynı senetle bu hadisin benzerini nakletmiştir.” [16] 17- İbn-i Abbas’tan; dedi ki: Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: “Allah bu dini Ali ile başlattı. Ali katledilince, bozulacak ve onu Mehdi’den gayri hiç kimse doğrultamayacaktır.” [17] 18- İbn-i Abbas’tan; dedi ki: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “Bir ümmet ki, ben onun başında, İsa onun sonunda ve Mehdi de onun ortasındadır, nasıl helâk olabilir?” [18] 19- Abdullah bin Haris bin Cazî Zabidî’den; dedi ki: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “Doğudan bir grup insan çıkacak ve Mehdi için -yani hükümdarlığı için- ortamı hazırlayacaklardır.” [19] 20- Abdullah İbn-i Ömer’den; dedi ki: Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: “Bu iş, -imamet ve İslâm toplumunun önderliği- insanlardan iki kişi kalıncaya kadar daimî olarak Kureyş’te olacaktır.” [20] Kaynaklar; [1]- Üsd’ül-Gabe, c.1, s.259; Erbaune Hadisen Fî Zikr’il-Mehdi, 37. Hadis; Müntehab-u Kenz’il-Ummal, c.6, s.30; el-Beyan Fî Ahbar-i Ahir’iz-Zaman, s.98; es-Savaik’ul-Muhrika, s.99; el-Havî Li’l-Fetava, c.2, s.64; Cami’us-Sağir, c.2, s.33; el-Fusu’ül-Mühimme, s.280; el-İsabe, c.4, s.31; Mecma’uz-Zevaid, c.5, s.190; el-Erbaun, s.299; el-Kureb Fî Muhabbet’il-Arab, s.134; Nur’ül-Ebsar, s.231; el-Feth’ül-Kebir, c.2, s.164. [2]- Yenabî’ül-Mevedde, s.445, Meveddet’ül-Kurba, s.96. [3]- Müntehab-u Kenz’il-Ummal, c.6, s.30; Cami’us-Sağir, hadis: 9245; Yenabî’ül-Mevedde, s.188. [4]- Sünen-i Tirmizî, hadis: 2158. Tirmizî, Ebu İsa’dan naklen bu hadisin hasen olduğunu kayderek, onun birçok kanaldan Ebu Said’den rivayet edildiğini de kaydetmiştir. Ayrıca bkz. Müsned-i Ahmed, hadis: 10737; et-Tac’ül-Cami Li’l-Usul, c.5, s.364. [5]- Sünen-i Ebî Davud, hadis: 3736; el-Müstedrek, c.4, s.557; et-Tac, c.5, s.364; Nur’ül-Ebsar, s.145; Müntehab-u Kenz’il-Ummal, c.6, s.30 ve… [6]- el-Havî Li’l-Feteva, c.2, s.67; Müntehab-u Kenz’il-Ummal, c.5, s.404. [7]- Müstedrek’üs-Sahihayn, c.4, s.1334; İs’af’ür-Rağibîn, s.134; Yenabî’ül-Mevedde, s.341, ve… [8]- Yenabî’ül-Mevedde, s.448, el-Burhan Fî Alâmat-i Mehdiyy-i Ahır’iz-Zaman, ikinci bab. [9]- Yenabî’ül-Mevedde, s.432. [10]- Sünen-i İbn-i Mace, hadis: 4072. [11]- Yenabî’ül-Mevedde, s.491; Nur’ül-Ebsar, s.155; el-Burhan Fî Alâmat-i Mehdiyy-i Ahır’iz-Zaman; el-Melâhim ve’l-Fiten, 191. bab. [12]- Ebu Nuaym, Erbaune Hadisen, 16. Ve 17. hadis. [13]- Yenabî’ül-Mevedde, s.423; İs’af’ür-Rağibîn, s.135. [14]- Sahih-i Müslim, hadis: 5190, 5191; Müsned-i Ahmed, hadis: 10589, 10911, 11030, 11152, 11478; Yenabî’ül-Mevedde, s.182, 230; et-Tac’ul-Cami Li’l-Usul, c.5 s.363. [15 ]- Müsned-i Ahmed, hadis: 11502. [16]- Sahih-i Müslim, hadis: 5189; Müsned-i Ahmed, hadis: 13886. [17]- Yenabî’ül-Mevedde, s.445, 259. [18]- Tarih-i İbn-i Asakir, c.2, s.62; Müntehab-u Kenz’il-Ummal, c.6, s.30-31; es-Siret’ül-Halebiyye, c.1, s.227. [19]- Sünen-i İbn-i Mace, hadis: 4078. [20]- Sahih-i Buharî, hadis: 324 ve 6607; Sahih-i Müslim, hadis: 3392; Müsned-i Ahmed, hadis: 4519, 4600 ve 5847. |
arkadaşlar bence adnan oktarın mehdiyle ilgili söylemlerini çok dikkate almasak daha iyi olacak çünkü kendini mehdiye benzetmek için hadis ve ayetleri yanlış yorumlayabilir mesela geçen programlardan birine bakarken kıza açtırıyo rastgele bir sayfa onu yorumluyo ve hiç alakasız bir konuyu mehdiyle bağlantılı hale getiriyor.tıpkı hasan sabbah ve batınimi haricimi tam hatırlamadım onun gibi
|
Ömer Bekir kardesim Buhari ve Müslim'in hadislerinde Mehdî geçmemektedir, iyi arastirmanizi tavsiye ederim...
|
Minikkalebek..sana iki parmağımı gösteriyorum(2 işareti yapıyorum yani)ve sana soruyorum;bu kaç.?
İyi misiniz siz..Çok iyi öğrenmek istiyorsanız,gidin Süleymaniye kütüphanesine,alın oradan orjinal Sahih'i Buhari ile Sahih'i Müslim'in Mehdi(a.s)hakkındaki arapça Hadisleri,gidin bir arapça bilene okutun..Yukarıda verdiklerimi kafadan mı salladım zannediyorsunuz siz,beni kendinize benzetmeyin lütfen..Birşey bilmiyorsanız,bilmiyorum deyin..Biliyorsanız da doğruları söyleyin.. |
Deccal çıkınca, ona karşı müminlerden bir adam (Mehdi) yönelir. Derken o mümin kimseye birçok silahlılar, Deccal'ın merkezlerde gözetleme yapan silahlıları karşı çıkarlar.
(Mehdilik ve İmamiye, s. 37, Sahih-i Müslim, c. 11/s. 393'den nakil) yoruma bağlı tabii |
Alıntı:
Ayrıca Mehdi kelimesi zikredilmemekle beraber, yine de ondan bahseden hadisler, Buharî ve Müslimde de rivayet edilmiştir. Biz şu tevatür derecesine varan pek çok hadisten, birkaç tanesini misal olarak arz etmekle yetineceğiz: Ebu Hureyre’den yapılan rivayete göre, Resulullah (s.a.m) şöyle buyurdu: "İbni Meryem gökten sizin yanınıza indiği zaman devlet reisiniz kendinizden, namazda imamınız olduğu (İsa da imamınıza uyduğu) halde bakalım nasıl olursunuz?" (Müslim, İman, 244, 247).müslim hadisi mesela |
darvinizm,materyalizm,komunizm,siyonizm,masonluk vs. konularında müslumanları ve diğer insanları bilgilendirmedeki çalışmaları takdir edilir.
ama ben mehdiyim gibi bir iddaası veya beyanı yok.mehdiyim diyen için küfre girmiştir diyor kendisi. iftira atmak o kadar ucuzladı ki bedavaya satılıyor.bilinçli veya bilinçsiz ithamlarda bulunurken dikkat edelim. adnan oktarı ve ekibini tebrik ederken bazı konularda kendilerine temkinli yaklaşmak lazım.eleştirilecek çok yönü var ama iftira atmadan. |
Alıntı:
|
Mehdî konusunda hepten zihnim bulandi... :(
|
Sahih-i Buharî, hadis: 324 ve 6607; Sahih-i Müslim, hadis: 3392; Müsned-i Ahmed, hadis: 4519, 4600 ve 5847.
Bakın kaynak verilmiş illa isminin geçmesi gerekmiyor Alimler Mehdi(a.s) ile ilgili hadislerin "Mütevatir" olduğunu bildiriyor... Mütevatir'de için'de yalan olma ihtimali olmayan Cumhur tarafından kabul edilen hadislere denir ki bu hadislere inanmayanın durumunun ne olacağını bir araştırın bakalım... Ayrıca bu hadislere olan güvensizlik nedir arkadaşlar..? Buhari ve Müslim'de geçmiyorsa bir hadise itibar edilmeyeceğini kim söylemiş..? Tirmizi'de geçiyor,Ebu Davud,Nesai,İbni Mace'de geçiyor bunların hepsi Kütübü Sitte'de geçen hadis alimleridir ve çok sağlam hadis kaynaklarıdır... Hepsi bir hadis için kimi zaman 6 ay yol gitmiş olan kıymetli Alimlerdir bu kadar basit mi onlara itibar etmemek..? Alimlerin hepsi Mehdi(a.s)'ın geleceğini bildirmişken Buhari ve Müslim'de geçmediğini iddia edip ortada ihtilaflı bir durum olduğunu ima etmenin lüzumu nedir..? "Geleceği vaad edilen Mehdi, velayetin ekmeliyetini alacaktır. Bu Tarikat-ı Aliyye üzerine gelecek ve bu Silsile-i Aliyye'yi tamam ve tekmil edecektir. Zira bütün velayet nisbetleri, bu Nisbet-i Aliyye'nin altında bulunmaktadır." ("Mektubat-ı Rabbani", c. 1, 251. Mektup, s. 550, 554) "Sonra gelenlere nasıl bu hükmü yürüyebilir ki: Onlar arasında Mehdi aleyhisselam vardır. Resulullah (SAV) efendimiz onun kudumünü ve vücudunu müjdelemiş; şöyle buyurmuştur: "O, Allah'ın halifesidir." ("Mektubat-ı Rabbani", c. 1, s. 814) |
Çarşambalılarla Mehdi konusunda tartışmak boşunadır Minik Kelebek. Hatta genel manada tartışmak da boşunadır. Tarikat kültürünü Allah'ın emirleri zanneden tesbih ehlinden ibaret ufuk fukarası, vahdet manisi bir zihniyetle selamlaşmak daha iyidir.
Adnan Oktar kendini ispatlamış bir önderdir. Evrim teorisini çökertmek ve bu doğrultuda masonlukla mücadele etmek hayat felsefesidir. Adnan Oktar'a imani bakımdan güvenmemek, inanmamak hatadır. Bu ülkede ön plandaki her aksiyoner müslüman gibi o da Ergenekoncu - Masonik çevrelerin devlet kurumları üzerindeki nüfuzunun mağduru olarak alışık olduğumuz bir komployla mahkum edilmiş, çile çekmiştir. Beğenmediğimiz insanı karalamak için her yolu mübah gören pis bir ahlakımız var. Bunu kınıyorum. Şurada nerdeyse Adnan Oktar'ı mason bile ilan ettiniz, yazıklar olsun. Oysa adamın bütün ömrü masonlukla mücadele etmekle geçti. Tasvip etmediğim birçok yönü var. Milliyetçiliği, Mehdilik mevzuları... Ama bunlar bana Adnan Hocayı karalama, hakkında atıp tutma, ileri geri konuşma, iftiralar atma hakkı veremez. Meseleyi çarpıtmanın ne alemi var. Yahudi, Hristiyan, Dürzi bir heyet Hamas'ın elinde esir bulunan Gilat Şalom'un serbest bırakılması konusunda aracılık etmesi için Adnan Oktar'a geliyorlar. Adnan Oktar'ın hem İran'a hem Hamas'a nazı geçer, esir askerimizi ancak bir din adamının ricası ile bıraktırabiliriz diye düşünüyorlar. Neden mi Adnan Oktar. Çünkü Adnan Oktar, mehdiliğinin ortaya çıkması gerektiğine inanıyor, mehdiliği belli olunca da hem yahudiler hem hristiyanlar ona tabi olacak, onun için İsrail'e zeytin dalı uzatıyor. Ama bunu söylerken Adnan Oktar'ın Filistin davasına sahip çıktığını, ömrü boyunca masonlarla ve siyonizmle mücadele ettiğini unutmayalım. Mesele budur ya. Aklınızı amuda kaldırmaya çalışmanın alemi yok. |
Alıntı:
niyet sorgulamaktan,okumaktan öteye gitmez bu ifadeler. Alıntı:
hadisleri kendisini göstermesi yakıştırmaları oktarın ve cahillerin sorumululuğudur. oktarı mehdi veya ima ediyor ifadeleri bizim sorumluluğumuzdur.bu da çok tehlikelidir,ucu iftiraya gidiyor. Alıntı:
|
|
Tarikat kültürünü Allah'ın emirleri zanneden tesbih ehlinden ibaret ufuk fukarası, vahdet manisi bir zihniyetle selamlaşmak daha iyidir.
Şu tabire bakın hele "Tarikat kültürünü Allahın emirleri zannedenler" bu kadar basit cümleler kurmak hiç yakışmıyor size.. Hangi Tarikat kültürünü Allahın emri addetmişiz söyleyin ispatlayın eyvallah diyelim Allahın emri,yasası belli iftiradan öte geçmez bu söyledikleriniz.. Harun Yahya'nın evrim teorisini çökerttiğini inkar etmiyoruz kendine yakıştırdığı Mehdilik kavramını tartışıyoruz.. Filistini savunmak İsraile zeytin dalı uzatmakla olsa idi şimdiye bu zulüm çoktan bitmiş olurdu.. |
ekranlarda göbeğini zıplatarak gülmelerine ,Peygamberimiz (s.a.v.) ,dinimizle ilgili dalga geçer gibi sorularına ve söylemlerine neden olan,
müminleri inciten, bir alimin ciddiyetten yoksun olduğunu kanıtlayan, Mahmut efendiden icazet alamayan, adnan oktara mehdi iftiralarını atan, jetskiyle ,marmara depreminden sonraki vaazlarıyla ,müminleri rahatsız eden, Bediüzzamanın eserlerini okumadan anzak kelimesi geçtiğini ifade eden, risalelerde 20 yerde ehli sünnete ayrıkırı şeyler olduğunu idda edip zan altında bırakan ve ispat edemeyen cüppeli zatını mı bana refarans gösteriyorsun? |
Alıntı:
Niye her yerde beraberler madem icazetini alamamış ne işi var Mahmud Efendi(k.s)'nin yanında :) Haybeden sallamak kolay geliyor değil mi ama insan biraz yavaş sallar be gözüm (: Hocanın konuşma tarzına kafayı takana kadar neler konuştuğuna taksaydın ne Peygamberle ne de Kuranla dalga geçmediği kimseyi güldürebilmek için uğraşmadığını anlamış olurdun.. Jetskiyle Müminleri rahatsız etmiş (: Helal olan bir şey hangi Mümini rahatsız edecek söylermisin bana bu kadar komik olmayın be kardeşim... Cübbeli Ahmet Hoca Bediüzzaman hazretlerin'den defalarca övgüyle bahsetmiş bir insan art niyet arayan sensin :) |
Hayrettin Karaman Hoca
Keramet ve Mehdi ... Hıristiyan misyonerlerin istismar etmeye yeltendikleri bir konu da Hz. İsa'nın tekrar dünyaya geleceği inancıdır. Bu konuda bazı sahih hadislerin bulunduğu doğrudur, ama bu hadislerin ortak noktası olan "Hz. İsa tekrar gelecek" kısmı tevatür derecesinde olsa bile -ki, bu da tartışılabilir, tartışılmıştır- detaylarla ilgili haberler (nasıl geleceği, hangi din ve şeriatla amel edeceği, neler yapacağı...) İslam inancı (itikad) için yeterli olacak güçte hadislere dayanmamaktadır (detaylar konusundaki rivayetler mütevatir değildir). Yine de müslümanların genel olarak inandıkları husus, Hz. İsa'nın müstakil bir peygamber olarak değil, Son Peygamber Muhammed Mustafa'ya (s.a.) tabi olarak, onun tebliğ ettiği dine hizmet etmek için geleceğidir. Ben bu "İsa ve Mehdi'nin geleceği ile ilgili rivayetler ve inançlar" karşısında şöyle düşünüyorum: Bunların -gelseler bile- ne zaman gelecekleri belli değildir, müslümanlar olarak bizim vazifemiz, bozulanı düzeltmek için Hz. İsa'yı ve Mehdi'yi beklemek değildir, ne böyle bir vazifemiz, ne de mazeretimiz vardır; bize, bulduğumuz imkanlar ölçüsünde ne yaptığımız ve ne yapmadığımız sorulacaktır. Hz. İsa olsun başka birisi olsun hiçbir kimsenin, yeni bir din getirme veya Hz. Peygamber'in tebliğ ettiği dini kısmen yahut toptan kaldırma selahiyeti asla yoktur. Hıristiyan ve Yahudilerle diyalog kurarken unutulmaması gereken bir şey de, peygamberler hakkındaki inançtır; biz müslümanlar Hz. Musa ve Hz. İsa'nın birer hak peygamber olduklarına, ama onların tebliğ ettikleri kitapların ve dinin değiştiğine inanıyoruz, ama genel olarak Hıristiyanlar ve Yahudiler bizim peygamberimize inanmıyorlar; bu temel farkı unutmayalım. ... Mehdi inancı kesin bir inanç unsuru/öğesi değildir. Kur'an'da yoktur. Hadislerde geçen de yoruma tabidir; her zaman bize rehberlik edecek iyi insanlar anlamına da gelir. O'nun geleceğine inanmayan da müslümandır. Mesela İbn Haldun Mehdi ile ilgili hadislerin kesin dini bilgi kaynağı olacak nitelikte bulunmadığını ileri sürmüştür. Geleceğine inananlara göre de vakti belli değildir. Bir kurtarıcı beklentisi hep olagelmiştir; sebebi de acizlik, zaaf, himmeti ve hizmeti başkasından bekleme psikolojisidir. Fatih İstanbul'u fethederken Mehdi beklemiyordu, bu vazifenin kendisine ait olduğuna inanıyor ve gerekeni yapıyordu. Bir küçük İsrail karşısında darmadağınık hale gelen bugünkü müslümanlar ise akıl, imkan ve güçlerini bir araya getirecek, Allah'ın verdiği imkanları sonuna kadar kullanacak yerde oturup Mehdi bekliyor, gelişinin yaklaştığına dair alametleri arayıp bularak (bulduklarını iddia ederek) avunuyorlar. http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0441.htm |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Rivayette kaşlarından bahsediliyor. Burnu küçüktür deniliyor. Yüzü parlaktır ve yanağında bir ben vardır deniliyor. Omuzu, karnı geniştir deniliyor. İsrailli insanlara benziyor deniyor. Sırtında ben vardır deniliyor. Benim sırtımda ben var. Ayrıca sırtında Mersin ağacının yaprağı biçiminde bir ben var diyor. Bu da var bende. Ben buna şaşırdım. Ben Peygamberin neslindenim. Bir profesöre Seceremi çıkarttım.33 silsilelik silsilem var. Bu keskin hatlarla tespit edildi. Soyum Hz. Ali’ye dayanıyor. Hz. Ali’de Hz. Davut soyundan gelir 1400 yıl önce Peygamberimiz bildiriyor ve hatta sağ bacağında da ben vardır diyor. Benim de sağ bacağımda ben var. Ben şaşırmakta haklıyım. Bu hayret edilecek bir şey. Varsayalım ki beni lider olarak seçseler dahi ki bunu zorla kabul ettirebilirler,
bunumu referans gösteriyim adnan oktar rezillik buna baktıkça tiksiniyorum bu heriften |
bide diyoki beni benzetiyolar ulan mübarek eğer sen söylemezsen nerden bilecekler sırtında ben olduğunu töbe ya saçmalığa bak
hemde bütün hadislere rağmen mehdi istanbuldan çıkacak diyen adamla işim olmaz o giyiniş tarzı nasıl hiç aklın böyle bi mehdiyi alıyomu bu yüzyılın alimi de fetullah gülendir buda böyle biline |
başka birisinden bahsederek 20 yerde ehli sünnete aykırı bölümler varmış dedi.
asrın imansızlığıyla mücadele eden ,milyonların imanını ,kurtaran, güçlenmesine vesile olan risaleleri okumadan,incelemeden bu ithamları nasıl verebiliyor,zan altında bırakabiliyor. söyle cüppeliye bu 20 yer neresiymiş.ispatlasın.ispatlamazsa.... oktara mehdi iftirasını attı.sen mehdi değilsin diyor.zaten böyle bir iddası yok adamın.iftira atmak o kadar ucuzladı ki.bunların ağzında sakız oldu. imamlar ,alimler ,jetskiye binsin,lunaparkta atlı karıncaya binsin, bungee jumping yapsın ,evlerine havuz yaptırsın,bunlar nasıl olsa helal.müslumanlarında aklına gelsin,vay be hocalarımızında dünya zevklerine zaafları var. cüppeli kendisi itiraf ediyor ve özür diliyor depremdeki vaazından sonra yanlış ithamlarda bulunduğunu. sizlere ne oluyor. sorun cüppeliye, depremdeki ölenlerden ,yakınlarından helallik alabilmiş mi? |
İlahi ikazdır
İnsanların isyandan vazgeçmesi için ilahi bir ikaz olan depremden ibret alınmalıdır. Sel, deprem, kuraklık gibi, ilahi musibetlerin ara sıra zuhur edişi, Allahü teâlânın sonsuz nimetlerine, lütuf ve ihsanına karşı isyanda olanları ikaz mahiyetindedir. Hiçbir nimet ve felaket sebepsiz değildir. Düşünebilenler için nice hikmetleri vardır. Günahların affına sebep olduğu gibi başka hikmetleri de vardır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Ümmetim için depremler günahlarına kefaret olur.) [Hakim] (Allahü teâlâ, depremleri iyilere öğüt, müminlere rahmet, kâfirlere ise azap kılar.) [İ.Asakir] hadis arkadaşım bu ehli sünnet olmak böyle bişey işte senin zihniyetindeki korkaklar solcu gazeteler kızar diye taviz verirken adam ehli sünneti konuşuyo bana risaleleri söylüyo kardeşim ben cübbeli hayranı falan değilim adam doğru konuşunca doğru yanlış konuşunca yanlış derim ben nur talebesiyim adnan da ben risaleciyim diyoda icraat yok risalei nur da ehli sünnete aykırı birşey yoktur |
Mehdi beklemek
Hz.İsa yı beklemek Bizi paranoyak bir toplum haline getirdi Hz.İsa tekrar gelecek deniyor Niye gelsin? İslam Peygamberi işini tam yapamamış mı? Mehdi gelecek deniyor? Mehdi bir zatmıdır bir kurtuluşun bir devrin adımıdır? Mehdi beklemek yahudi mistik öğretilerinde bolca var ama islamda mehdi beklemek veya mehdinin mahiyeti çok farklı Bir zat mı? Bir fikir mi? Bir hareket mi? Bir eser mi? Bir icat mı? Adnan Oktar da çelişkili bir isim Yani şuanda çok fazla sahiplenebileceğim bir zat değil |
All times are GMT +3. The time now is 20:22. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025