![]() |
Öğretim üyeleri: Darwin’e kınama cezası verenler kınanmalı
Öğretim üyeleri: Darwin’e kınama cezası verenler kınanmalı
http://haber.sol.org.tr/sites/defaul...s_darwin_l.jpg 26.01.2011 - 11:49 Haberlerime ekle Ankara Mamak'ta bir ilköğretim okulu öğretmeninin öğrencilere Darwin'in evrim kuramını anlattığı için ceza alması dün NTV Soruyor programında tartışıldı. Ankara’da ilköğretim okulu öğretmeni Süleyman Biçer’in, Fen ve Teknoloji dersinde, Canlıların Sınıflandırılması konusunu anlatırken meraklı bir öğrencinin sorusuna cevaben Darwin’den ve Darwin’in canlıların başkalaşarak değişime uğradığından söz etmesinin ardından bir öğrenci velisinin şikâyeti üzerine soruşturmaya uğraması ve kendisine Mamak İlçe Eğitim Müdürlüğü tarafından uyarı cezası verilmesinin yankıları sürüyor. Dün akşam NTV Soruyor programında Hacettepe Üniversitesi’nden Doç. Dr. Ergi Deniz Özsoy, ODTÜ’den Doç. Dr. Meral Kence, Gazi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Kemal Solak ve NTV Bilim Dergisi Genel Yayın Yönetmeni İnan Aran’ın katılımıyla “Darwin’e Soruşturma” konusu tartışıldı. Programda katılımcıların büyük ölçüde üzerinde uzlaştığı konu bir öğretmenin öğrencilerine Darwin’den bahsettiği için kınanmasının başlı başına kınanması gereken bir durum olduğuydu. "Öğretmene ceza verilmesi vahim bir durum" Programda Süleyman öğretmenin öğrencisi tarafından kendisine yöneltilen “insanlar maymundan mı geldi?” sorusuna “hayır” yanıtını verdiği ve ardından Darwin’i ve evrim kuramını anlattığı için uyarı cezası alması hakkında Meral Kence “fen bilimleri için evrim kuramı temeldir. Öğrenci soruyor ve öğretmen de cevaplıyor. Bu nasıl soruşturma konusu oluyor anlamıyorum” derken, Ergi Deniz Özsoy “ceza verilmesi vahim bir durumdur. Evrim kuram haline gelmiş bir açıklama biçimidir; ayakları yere basmayan bir hipotezler yığını değildir. Birçok hipotezi ilişkilendiren ve yasayı içeren bir bütündür. Öğretilmesi önemlidir çünkü güncel uygulamaları vardır, hayatı açıklar ve yaşamı daha nitelikli hale getirir. Doğayı, insan hastalıklarını, biyoçeşitliliği anlamak için öğrenilmesi gerekir. Yaratılış bilimi denen şey ise şarlatanlıktır. ABD kökenlidir ve bugün orada da okutulmuyor. Mahkemelerde bir arada okutma önerileri iptal edildi, yeni versiyonları da ediliyor. Tekrar ediyorum, öğretmene ceza verilmesi patolojiktir, tarihsel sebepleri vardır” dedi. İnan Aran ise “Nesnel ilişki kurarak, rasyonel düşünme biçimiyle ancak bilimsel açıklama üretebiliriz ve evrim kuramı bunları sağlıyor” vurgusunu yaptıktan sonra öğretmene verilen “cezanın kınanması gerektiği”ni ifade etti. Evrim teori, yaratılış gerçekmiş! 1985 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın basıp on binlerce öğretmene dağıttığı “Yaratılış Modeli” kitabının çevirmeni Kemal Solak ise “evrimin teori, yaratılışın ise gerçek olduğunu” iddia etti. 1981 yılında Kanada’da bulunduğu sırada ünlü yaratılışçı Duane Gish’in kilise tarafından basılan kitaplarını Türkiye’ye gönderdiğini ama kendisinin bile kitapların aynen çevrilerek müfredatta kullanılmasına şaşırdığını belirtti. "Yaratılışla açıklayamazsınız ama evrim kuramıyla açıklarsınız" Programda ayrıca sunucu tarafından yöneltilen “evrim kuramı ve yaratılış bir arada okutulabilir mi” sorusuna Meral Kence “yaratılışla yokolumuş türleri ve devam eden yokoluşu nasıl açılayacaksınız? İnsan türünün 'ne kadar yaşayacağı’ ya da ‘nesli tükenir mi’ sorularını cevaplayabilmeliyiz. Bunlar sadece evrim kuramı bağlamında açıklanabilir. Yine ‘kalıtsal hastalıklar nasıl oluşuyor, toplumda nasıl yayılıyor’ gibi hayati soruları evrim kuramıyla açıklarsınız. İnsandaki insülin geninin bakteriye aktarılması durumunda bakterinin kendisine faydası olmadığı halde insülin üretmesi bize bakteriyle ortak noktamızı gösterir, ortak ataya işaret eder. Öğrencinin kafasını karıştıran, evrim kuramı değil onunla yaratılış düşüncesinin bir arada okutulmasıdır” dedi. Aynı soruya Ergi Deniz Özsoy “Yaratılış, bilim alanına sokulamaz. Bilim, deney ve gözlem ile yapılır. Yaratılış ise maddi çerçeveyle sunulamaz. Yaratılış bilimsel üretimin parçası değildir. Düşünce zenginliği açısından yaratılış bilimsel bir çerçeve veremez. ‘Mükemmel canlı’ mı diyecek, bunun bilimde karşılığı yoktur. Bu bize düşünce zenginliği sunmaz, bizi ilerletmez; dolayısıyla ikisi bir araya getirilemez” biçiminde cevap verdi. "Evrim kuramı Darwin’den ibaret değil" Programda evrim kuramının tarihçesine de kısaca değinen Ergi Deniz Özsoy söyle konuştu: “Darwin'in kitabı geniş ölçekli saha çalışmalarının sonucudur. Kitabı salt biyoloji kitabıdır, dönemin bilgilerini içerir ve açıklayıcı bir sistem oluşturur. Kitap yapay seçilimle başlar. Darwin doğanın bunu bilinçsizce yaptığını söyler ve ‘canlıların dallanma ve ilişkilenmesini doğal seçilim sağlar’ der. Darwin’in bıraktığı boşluk ‘doğal seçilimle ortak köken nasıl somutlanır?’ sorusunun yanıtsız kalmasıdır ve bu Mendel genetiğinin 20. yy başlarındaki uzantısı evrim kuramıyla birleşip modern sentezi oluşturunca doldurulur. Bugün insan genom projesi tamamlandı. Bu dizilemede kıl kurdu, sinek gibi organizmaların da DNA dizilimi çıkarıldı ve insan genomu için kullanıldı. Bu da gösteriyor ki ortak kökenliyiz. Darwin’in eserleri evrim kuramı açısından sadece çıkış noktasıdır. O zamandan bu yana gelişen devasa bir evrimsel biyoloji alanı var. Bu alan uzman işi diye konuşmuyoruz, oysa bunu basitleştirip kitaplara yerleştirmeliyiz.” Ergi Deniz Özsoy ayrıca son 25 yılda yetişen öğretmenlerin büyük çoğunluğunun evrim konusunu anlatamayacaklarını, çünkü aldıkları eğitim ve müfredata giren yaratılışçılık sebebiyle kafalarının karışık olduğunu söyledi. http://www.wardom.org/showthread.php...84#post3566384 |
|
simdi habere bakipta konunun ic yuzeyini bilemeyiz...
darwini ne sekilde anlatti acaba? benim anlayamadim tum avrupa darwine karsi cikarken ki dareinde kendi cikardigi teoriye inanmazken bu adamlar neye sahip cikmaya calisiyor... |
Yani avrupa yasaklamış türkiyede neden zaten konunun iç kısmını bilmiyoruz bize nasıl yansıtıyolar
|
darwine kınama cezası verenleri milli eğitim bakanı yapsınlar...
|
5. sınıfa giden bir çocuğa evrim teorisi mi anlatılır.
Çocuk aklına takılmış sormuş koskoca adam çocuğun aklının karışcağını düşünüp geçiştirmesi gerektiğini düşünememiş mi.. |
Alıntı:
bilim adamı olmayan insanlar nasıl bukadar kesin konusabiliyor bu işin uzmanları bile evrim teorisi yanlıs olması konusunda kesin konusumuyorlar. bilimle alakası olmayan insanlar bilim insanlarından bile daha eminler. |
Alıntı:
|
Alıntı:
8. sınıfta anlatılır ilk olarak. Konu dışına çıkmış yani öğretmen :) |
Alıntı:
bir ogretmen okulda biyoloji kitabında var olan bir konuyu derste anlattı diye ceza alan bir türkiye. birde arap ulkeleri var herhalde. |
Alıntı:
İnsan ateist olunca kafasındaki soruları baska yerde arıyo istediği kadar bilim adamı olsun. kur'an-ı kerimi oku.... |
Alıntı:
ama bilim teist yada ateistlige gore yurumez. bilimin kendine ozgu yontemleri vardır. din kitaplarında dünya düz diyor diye bilim evet dunya duzdur yuvarlak degildir. demez bunu ölçer gözlemler hesaplar emin olur. |
Alıntı:
|
Hepimiz maymunuz diye yürüyüş yapsınlar bak o zaman kınarlar..
|
Alıntı:
ayrıca ogrenci merak ettigi bir soruyu hocasına soramazmı hocasıda bildiklerini ogrencisine anlatmazmı? bilim adamları bile evrim teorisi konusunda sizin kadar emin bir kanıya sahip degilken siz nasıl bukadar emin oluyorsunuz . :) tabi akıllı adamın hali başka oluyor. |
Alıntı:
Çocuğun anlayacağı seviyede bi konu değilse soru yöneltilmişsede anlatılmamalı.. |
Alıntı:
o cocuk hocasından alamasa bile bilgiyi internette milyonda tane kaynaktan ogrenir zaten engel olamazsınızki. sizin evrim teorisini engelleme çabanız boşa. interneti durduramazsınız. |
Ay ne korkması abartıyosun iyice.
5. sınıf öğrencisine daha kütleyi enerjiyi tam bilmezken izafiyet teorisini anlatmak ne derece saçma ve gereksizse. Dna yı Rna yı bile daha adam akıllı bilmeyen bi çocuğa evrim teorisini anlatmakta o derece saçma ve gereksizdir. Ayrıca evrim konusunda da yeterince bilgim var. Darwinin kitabından tutda evrim savunucularının pek çoğunun makalelerini kitaplarını okudum. İnternette ki yalan yanlış bilgilerden de öğrenmedim yani. Şurda iki yazı ve cümleyle anlatılamayacak karmaşıklıkta bi teori olduğunu bilecek kadarda bilgim var.. |
Alıntı:
zaten zeki cocuk soru sormasından merak etmesin anlaşılır. sizin dusuncenizle herhalde merak eden cocugaöğretmeni : " evladım 3 sene bekle 8 ci sınıfta ogrenirsin diyekti" tabi eger mufredattan evrim teorisini kaldırmazlarsa :) yada internetten araştır diycekti herhalde. Bakın gerçek bilim insanları yaratılışçılarla nasıl dalga geçiyorlar.
ALTINI çizerek soyluyorum ben evrim teorisi hakkında vardır yada yoktur diye bir kaynıya sahip degilim. çunku konuyu bilmiyorum. zaten bu bizim işimiz degil bilim adamlarının bilimin işidir. |
Alıntı:
konuyu carpıtmana gerek yok rahatsızmısın dinsiz bilim adamı araştırırsa evrim teorisi böle çıkar ortaya bilim tek başına diyosun maymundan geldiğini iddaa eden bi sahış |
Alıntı:
Bırak çocuğu yaşı 20ye de gelse belli bir birikimi yoksa yine anlayamaz. Tek anlayacağı şey maymundan geldiğini düşünmek olur heralde.. Duyanda hiç çocuk görmüyoruz seviyeleri ne derecedir bilmiyoruz sanıcak. |
Alıntı:
ben ogretmen olsaydım cocuklar o konuyu sordugunda arkadaşlar yasak anlatamam derdim. :) |
Alıntı:
ayrıca insanların inanclarını sorgulamak size dusmez. |
ya niye ateistsin be kardeşim. yazık değilmi kendine .dön dine imana kendini mahvetme .bırak böyle boş işleri yazık sana yahu.
|
Alıntı:
Çocuk cinsellikle alakalı bi soru sorsa adam oturup onuda mı anlatıcaktı? Yeterince bilgim yok ailenize sorun deyip çekilseydi işin içinden anlatılır mı o konu küçücük çocuğa? Neyse senle daha fazla uğraşamıcam. Biraz gerçekliğe dönüp fizikokimya çalışmam gerek. |
ya kardeşim ne yapcan teisti meisti .kendini bir test et en iyisi nerde yanlışım yada doğru.
sonra dön doğru yola yahu. |
Alıntı:
Alıntı:
ayrıca insanların inanclarını sorgulamak size dusmez. ------------------------------- |
Alıntı:
dinen sakıncası yoksa çalış tabi :karizmatik: |
Xfce hepimiz maymunuz diye sokaklara dökülmenizi bekliyoruz :)
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
belkide şuan internete girerek bile gunah işliyor olabilirsi.n bence internetide sor. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Dünyaya gelmeden önce yok olduğunuzu ve yokken bir anda var olduğunuzu hiç düşündünüz mü? İnsanların kısa sürede terk edecekleri bir dünyaya neden bu kadar çok bağlandıklarını ve asıl yapmaları gerekenin ahiret için çaba göstermek olduğunu hiç düşündünüz mü? İnsan Allah'ın yarattığı ve düşünme yeteneği verdiği bir varlıktır. Ne var ki, insanların çoğunluğu bu çok önemli yeteneği gereği gibi kullanmazlar. |
Alıntı:
ne anlıyorsun bu cümleden xfce... atası ortak demek aynı türden geliyorlar demektir :) doğal seleksiyon yalanları falan :) arafosil getir deyince yok :) |
Alıntı:
adilce bir paylasım olmalı uretimde. ne gerek varki işçisini asgari ucretle çalıştırıp kendisi 4-5 tane luks otomobil almaya. nasıl olsa ahiret için yaşamıyormuyuz. |
Alıntı:
Sen yeterki oku. Şüphesiz Biz, yeryüzü üzerindeki şeyleri ona bir süs kıldık; onların hangisinin daha güzel davranışta bulunduğunu deneyelim diye. (Kehf Suresi, 7) |
bu yine kasinmaya baslamis...
millete akilla ilgili ornek verme xfce... yoksa gecen sefer verdigim ornege getirecem konuyu... |
Alıntı:
işçisini neredeyse it gibi çalıştırmak ta helalmıdır? evet insanlar bu dunya için ne den bukadar baglanıyorlarki neden bu dunyada luks içinde yaşama merakı içindeler. adilce bir paylasım olmalı uretimde. ne gerek varki işçisini asgari ucretle çalıştırıp kendisi 4-5 tane luks otomobil almaya. nasıl olsa ahiret için yaşamıyormuyuz. |
Alıntı:
oku. Dünya bir leştir, ondan faydalanmak isteyen köpeklerle dalaşmaya hazır olsun" (Hukemâdan) |
All times are GMT +3. The time now is 09:01. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025