![]() |
'Fazladan 50 dakika oruç tutuyoruz'
Türkiye'de imsak vaktinin 50 dakika erken başladığını savunan İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi ve Süleymaniye Vakfı Din ve Fıtrat Araştırmaları Merkezi Başkanı Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır, bu durumu göstermek için imsak rasatını basın mensuplarının önünde yaptı.
Süleymaniye Vakfı Din ve Fıtrat Araştırmaları Merkezi tarafından Süleymaniye Camisi'nin yanındaki Mimar Sinan Cafe Terası'nda düzenlenen imsak rasatı (gözlemleme) programına gazeteciler ve vatandaşlar katıldı. İmsak vaktinin, Türkiye'de erken başladığını öne süren Prof. Dr. Bayındır burada yaptığı konuşmada, imsakın orucun başlama vakti olduğunu, dolayısıyla sabah namazının da erken kılındığını söyledi. Namazların zamanlarında kılınması gerektiğini ifade eden Bayındır, vakitleri dışında farz namazlarının kılınamayacağını, bu nedenle vatandaşların sabah namazlarını daha geç kılmaları gerektiğini ifade etti. "50 DAKİKA İLERİ OLMASI GEREKİR" Bunun sebebinin imsak vaktinin yanlış hesaplanması olduğunu ileri süren Bayındır, kendilerinin yeni bir takvim hazırlama çalışmalarının olduğunu da kaydetti. Takvim hazırlamanın çok ciddi ve zor bir iş olduğuna değinen Bayındır, çalışmaları sonuçlandığında imsak vaktinin bugünkü saatten 50 dakika ileri olacağını söyledi. Şu ana kadar kılınan namazların kabulü konusunda, vatandaşların durumdan haberlerinin olmaması nedeniyle bir sorun teşkil etmeyeceğini savunan Bayındır, ancak bundan sonra, bile bile kıldıklarında, bu kişilerin namazlarının kabul olmayacağını dile getirdi. 18 asırdan beri İslam aleminde yürürlükte olan bu uygulamaya, yapılan gözlemle son verileceğini umduklarını söyleyen Bayındır, şunları kaydetti: “İmsak vaktinde, gecenin karanlığına, güneşten gelen kızıl ve beyaz ışıklar karışır ve gittikçe yoğunlaşır, beyaz ışık belirginleşmeye ve kızıl ışık ayrı bir hat oluşturmaya başlar. Doğu ufkundaki bu ilk aydınlanmaya Türkçede 'şafak', Kur-an'ı Kerim'de 'fecr' adı verilir. Bu gerçekleştiğinde imsak vakti gelmiş demektir. Ama bugünkü vakitte gökyüzü hala kapkaranlık bir durumda.” Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır, gözlemini izlemeye gelen yaklaşık 250 vatandaşla, sahurunu saat 05.33'e kadar sürdürdü, imsak vakti rasatının ardından bu kişilerle sabah namazını Süleymaniye Camisi'nde kıldı. (AA) |
Eksik olmasında,fazlası göz çıkarmaz :)
|
aynen öyle .:)
ama hocadada bence haklılık payı olabilir yani dediği gibi fecr vakti olmadan imsak diyoruz . |
Alıntı:
|
Ve fecrin beyaz ipliği siyah ipliğinden seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra geceye kadar orucu tamamlayın
bakara 187 bakıyorsun çoğu zaman kapkaranlık havada son veriyoruz sahurlarımıza... yav hoca gözünü seveyim hadi diyelim 50 dakika erken yapıyorsun bunun zararı ne... ya sen zaman meselesini abartıp 10-20 dakika geç yapıyorsan sahurunu o ne olacak ? hadi ezandan sonra bi kaç dakika yiyebilirsiniz desen onu anlarımda 50 dakika çok kesin bir zaman... hz.ebubekirin sabah namazından sonra sahur yaptığını okumuştum... hatta taberide hz.ömerin sabah ezanının kameti sırasında su içtiğini okumuştum ... Onlar ilmini bizzat peygamberimizden almışlardı ve herşeyin ölçüsünü o kadar iyi biliyorlardı ki... şimdi biz 50 dakika gibi net bir süre koyarsak bu çoğunluğa uymamak olur ve ben o riski göze alamam... 16 saat dayanıyorum 50 dakika neymiş... ama bu tartışmalar orucun anlamıyla alakalı değil o benim canımı sıkıyor... tartışmalar hep oruç kısamı az mı,cinsel münasebette oruç bozulurmu,yok şu orucu bozarmı... çıkıp şu oruç ne demek Allah neden en hayırlı ayda inanaları aç bırakıyor onu bi anlatın şu insanlara... |
Kıl payı sahur yapmak sağlıklı olmaz,
Mevcut uygulama tedbir niteliğinde değerlendirilmelidir, Bana göre böylesi bir şeyin dillendirilmesi bile İslami etiğe uymaz. |
ama tam gece olmadanda iftar yapıyoruz birde bunun böyle bir kısmı var :)
hoca burayı atlamış sanırım :hihi2: |
Oruç mesele değilde namaz vaktine de erken diyosa dikkate alıp araştırmakta fayda var
|
Alıntı:
Sahur vakti için doğru-yanlış diyemem. Ama kardeşimizin de dediği gibi eksik olmasın da fazla olsun. Kıl payı sahur yapmak bana da mantıklı gelmiyor. Şu da var. Tam ezan okunurken veya okunur okunmaz bir iki lokma bir şeyleri hatayla yediysen, orucum gitti demene gerek yok. Benim başıma gelirse, tutmaya devam ederim. |
zaten sabah namazları her geç kılınır ezana göre...
Mesela benim dedem sabah namazının sünnetini evde kılar farza camiye gider... Sahurda 5 dakikalık gecikmelere birşey denilmiyor lakin insanoğlu ölçüyü tutturamaz ki Mesela tam ezan okunurken uyandım ne yapacaksın abartmadan hemen 3 5 dakikada biraz yesen bi iki bardak şu içsen olur derler... Ki ben bayındır hocanın derdinin 50 dakika yemek olduğunu sanmıyorum Namazin şartlarından birisidir vakit vakti girmeyen namazı kılamayız ki zaten hocalarda namaz için sahurdan sonra bi 10 15 dk beklenilmesi gerektiğini söylüyor... Hayreddin karaman hoca güzel bir yazı yazdı geçen hafta bu konu ile ilgili okumanızı öneririm o yazıyı... |
Alıntı:
|
Alıntı:
50 dakika diyosa yine bi zamansızlık var ortada.. Gerçi dediğinize göre camide bekliyolarmış ama çoğu insan bundan habersizdir.. |
Şu Bayındır kadar aksi bi hoca görmedim.Açın sitesine bakın,yazılarını okuyun,videolarını dinleyin her türlü şeye karşı olduğunu görürsün.Hadislerle fazla muhattap olmaz.Ayeti okur kafasından hükmünü verir.Saçma sapan 2 örnek verir.Konuyu delillendirmez.Bence hiç biriniz dikkate almayın.Hadi imsakı kendi belirleyip oruca başlıyo.İftarda napıyo ezanla açmıyo mu.Onu geçtim ramazan dışındaki aylarda ne yapıyo.Her namaz vaktini kendi mi hesaplıyo.Milyonlarca insan tutuyo bi bu kıllık yapıyo.50 dkda yeme arkadaş zayıflarsın ya.
|
valla hacılar ezan okundumu direk kılıyorum yatıyorum...
|
aynen bende :)
|
15 dakika minimum beklerim...
|
Belki faydası olur diye Hayrettin Karaman hocanın bu konudaki görüşünü buraya alıntılıyorum:
"Diyanet takviminde yazılan saatte oruç başlamıyor, sabah namazının da vakti girmiyor" diyenler de yorum yapıyorlar, "giriyor" diyenler de yorum yapıyorlar. Deliller apaçık ve kesin olsaydı ihtilaf olmazdı. Eğer bir konuda ihtimal varsa, istidlal zayıflar. Bir Müslüman, Ramazan ayı boyunca Diyanet takvimini uyguladığında –diğer iddiaya göre- orucu sakatlanmaz; yalnızca oruca biraz erken başlamış olur. Ama Diyanet takvimi doğru ise oruca bundan 45 dakika sonra başlayanın orucu olmaz. Namaz konusunda ise tersi bir durum vardır; birinde vakit girmeden namaz kılınmış olur ki, bu da caiz olmaz. Şu halde tartışma yapılıp bir sonuç alınıncaya kadar oruca başlamada Diyanet takvimine uyulmalı, sabah namazını kılmak için ise "takvimdeki imsak saatine" göre bir süre daha (bence 20 dakika) beklemelidir. Camilerde bu bekleme zaten gerçekleşiyor. Evlerde ise müminler bu değerli vakti zikir, tefekkür, Kur'an ve nafile namazla değerlendirebilirler.'' |
Zekeriya Beyaz dan farkı olmayan bir şahsiyet onun için sözlerini kale almıyorum..
Tıpkı saz arkadaşları gibi nerede milletin kafasını karıştıracak,inancını zedeleyecek konu varsa bulup milletin önüne seriyor.. Tarikat yok,Rabıta şirk ,Kabir ziyareti şirk, vs bol keseden sallar ona göre Neredeyse bütün İslam Alimleri Tarikat yüzünden şirke düşmüştür... Hatta Peygamberimize (s.a.v) Hira mağarasın da rabıta yapan Hz.Ebu Bekir'de (r.a) dahil oluyor buna.. Evvabin,Kuşluk,Kabir Nur namazı gibi nafile namazları kabul etmez hatta kaza namazı olduğunu da kabul etmez velhasıl milleti namaz kılmaktan uzaklaştırmak için elinden geleni yapar.. Müceddid makamında imiş gibi Mezheblerin görüşlerini o yanlış bu doğru diye ayırmak tan da geri durmaz kendini Mezhepler üstü görür.. Kasten Orucu bozmak 61 gün keffaret gerektirmez der saymakla bitmez ki.. |
Alıntı:
Dikkate değer biri olmadığı için; Bayındırın herhangi bir konuda ne dediği umrumda bile değil. Bu tür hocalar(!) insanların kafasını karıstırmak için, maneviyatlarımıza zarar vermek için varlar. Başka bir işe yaramazlar. |
All times are GMT +3. The time now is 10:13. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025