![]() |
Yerli otomobilin fiyatını açıkladı
Yerli otomobilin fiyatını açıkladı
http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif Hürriyet... http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/2011/hd...ext_buyult.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/2011/hd...ext_kucult.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/_np/1324/14551324.jpg Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, yerli otomobil için vergi ve teşvik öncesi satış fiyatının 20 ila 25 bin aralığında olduğunu söyledi. http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif Ancak Ergün, Otomotiv Sanayicileri Derneği ‘nin hazırladığı raporda belirlenen bu fiyatın, 2-2.5 milyar avroluk yatırım tutarı ile 900 milyon avroluk satış ve pazarlama yatırımına göre belirlendiğine dikkat çekti. Dolayısıyla Ergün, bu rakamların aşağı inmesi durumunda yerli otonun fiyatının da çok daha aşağı ineceğini vurguladı. Ergün, yerli otonun yapılabilirliği konusunda ‘kuvvetli işareti aldığını’ da söyledi. Bakan Ergün, 8 aylık bir çalışma sonucu hazırlanan OSD raporunun ana hatlarını kamu oyuna açıkladı. Türkiye’de 2010 yılında iç pazarda 510 bin otomobil satıldığın, 2011 yılı sonunda bu rakamın 600 bini geçeceğini anımsattı. Birkaç yıl içinde iç pazarda otomobil satışının 1 milyonu aşabileceğini belirten Ergün, bu satışlara karşın Türkiye’de üretilen otomobil oranının sadece yüzde 30 olduğunu vurguladı. http://www.hurriyet.com.tr/_np/2009/14172009.jpgİşte bu nedenle Türkiye’nin kendi otomobilini üretmesi gerektiğini tekrarlayan Ergün, bu hedefin hükümet programında da olduğunu söyledi. 4 yıl içinde Türkiye’nin kendi otomobilini üretmesi için neler yapılması gerektiği konusunda OSD’ye bir rapor hazırlattıklarını belirtti. 8 aylık bir çalışma sonunda hazırlanan raporun bugün kendilerine teslim edildiğini söyleyen Ergün, raporda 3 senaryo üzerinde durulduğunu ifade etti. Rapora göre otomobilin A’dan Z’ye Türkiye’de üretilmesi ve sıfırdan bir yatırım yapılması durumunda, 2 ila 2.5 milyar avroluk bir yatırım gerektiğini; ayrıca 900 milyon avroluk bir satış ve pazarlama yatırıma ihtiyaç gerekiyor. Bu durumda otomobilin maliyeti firma karı dahil; vergi ve teşvik olmaksızın 20 ila 25 bin lira oluyor. Bakan Ergün, bu yatırımı Türkiye’de üretim yapan bir otomobil firmasının yapması durumunda satış ve pazarlama yatırımının sıfıra ineceği; 2.5 milyar avroluk yatırımın ise beşte bir oranında azalacağına dikkat çekti. Bunun da otomobil fiyatını çok daha aşağılara çekeceğini vurguladı. İŞARETİ ALDIM Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ergün, OSD raporunda riskler ve fırsatların da olduğunu belirterek, “Ancak ben yerli otonun yapılabileceğine dair kuvvetli işareti aldım” dedi. Raporun 4 yılda 200 bin araçlık bir otomobil marka ve modeli senaryosuna göre hazırlandığını ifade eden Ergün; bundan sonra bakanlık ve hükümet olarak bir çalışma grubu oluşturulacağını açıkladı. OSD’nin üzerine düşeni yaptığını artık bundan sonra bir babayiğidin çıkıp, ‘ben de varım, raporu okudum’ demesini beklediklerini söyledi. Ergün, Türkiye’de üretim yapan ya da Türkiye’ye ithalat yapan firmalarla tek tek görüşmeler yapılacağını belirtti. ÖZEL YAPACAK, BİZ TEŞVİK EDECEĞİZ Bakan Ergün, yerli otoyu özel sektörün yapacağını, hükümet olarak kendilerinin teşvik edeceklerini söyledi. Ancak teşviklerin neler olacağını açıklamayan Ergün, bunun için ayrı bir çalışma gerektiğini vurguladı |
yuh çok para...
dacia bile bundan ucuz yav.... |
Alıntı:
Yerli mali, Yurdun mali, herkes bunu kullanmali... |
Alıntı:
fiyata bak.. cezb edici birşeyler olması gerekir... |
yerinize oturun ve ithal araçlardaki fiyat düşüşünü izleyin...
|
Alıntı:
zaten normal ucuz fiyatlarla geliyor onlar piyasaya... işin kötüsü üstüne binen vergilerle araçlar bu kadar yüksek fiyata satılıyor.... bugün sıfır araba aldığında yarısı vergi nerdeyse... teyy teyy.... |
Bi, durun araç cıksın, yerli diye aklınıza hemen doğan, şahin gelmesin..
Belki de opel,totoya tarzı birşey olacak.. Önyargıyı yenmek lazım.. |
Alıntı:
ne motor belli, ne prototipi var... hemen fiyat... ama şunu demessem çatlarım;D opeli belki yakalayabilirde, toyota yı rüyasında bile yakalayamaz:güzel: |
Alıntı:
Ayrica dacia demis kardesim ama bunun araclarida dört tekere bir motor baglamislar...baskada bir sey yok. En asgari Mercedes standardi beklerim...acizane. |
Alıntı:
direk mercedes dedin... ilk etapta şu reno fiat tın tahtını sallasın ilk adım için bu gayet yerinde olur...:güzel: |
Bence yerli otomobil ne yatırımdan, ne teknolojiden, ne konumlandırmadan ön yargı kadar çok çile çekmeyecek..
|
hitler gibi bi woswos yaptırsınlar yeter...
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Yakin zamana kadar meksikada üretiliyordu... |
Kötü veya iyi bir yerden başlamak lazım...
|
Alıntı:
|
güzel bir kalite yakalar iseler kendi arabamı satıp almayı düşenebilirim....
hem donanım olarak hem işlevsellik bakımından her türlü iyi olması lazım ama... kalkıpta hala arka camları kolla yaparsalar, güvenlik ekipmanını opsiyonel olarak sunar iseler işleri baya zor olur... |
Şimdi yerli deyince çeşitli masraflardan arındırılmış ve ithal mallara göre daha ucuz anlamı taşımaktadır bence, örneğim mobilya, seramik, porselen bunlar yerli malı fakat bunlar da pahallı tıpkı üreteceğimiz araç gibi, gelirimizle ürettiklerimiz hiç bağdaşmıyor vesselam...
|
Şuan aslında büyük bir hata yapılıyor farkında değiller.
İlla ki yerli otomobil mi isteniyor ? Geçen aylarda taksiler için yeni araç üretilmesi gündeme gelmişti anket yapılmıştı en beyenilen araç üretilmeye başlancaktı hani.Tabi yurt dışında,veya ülkemizde herneyse yabancı bir firmanın üreteceği kesin. Yabancı bir araba firması üretecekse,bunun yerine türk firması üretse,bu sayede yerli otomobil içinde güzel bir giriş yapılmış olur,halkta taksiye bindiği için aracı bir nevi test etmiş olurdu,taksicilerde gerekli yorumu yapardı.Hem yerli olmuş olurdu,hem bir adım,hem de yabancı şirket yapmayarak daha ucuza gelmiş olurdu araçlar. Ben olsam bunu yapardım. Gemi,tank yapan ülke arabamı yapamıcak ? Yalan dolan,işin içinde ortaklıklar rantlar pralar var. Ülkemizde de ekmek su gibi araç satıldığına göre piyasaya yerli aracın girmesi yabancıların büyük canını sıkacaktır illa ki. |
Eminim, çok kaliteli bir otomobil üretiriz. Bir kere opelden üstün olur. Zaten şu anda fiatın palio-albea-linea serisinde opel motoru ve opel kalitesi var. Toyota kalitesini ise yakalayamasa bile ilerde o da olur. Kısacası ben alırım. Tasarımı çok cazip gelmese bile yine alırım. Yeterki üretilsin.
|
Alıntı:
Ak partinin verdiği kömürü makarnayı satıp köşeye döndü resmen. İzindeyiz paşam ;D |
Alıntı:
Allah iyiliğini versin. Yahu o dediğin tipteki kişiler, gider de 20-25 bin liralık Türk malı arabaya mı binmek ister? Mesele yerli malı olması. İsterse biraz kötü olsun ama yerli malı olsun. |
Alıntı:
Neyse konu amacından sapmasın ;D |
20-25 bin lira çok para...
tamam kabul ediyorum şimdilik maliyetler o yönde etkili olacak ucuzlama ihtimali var teşvik,vergi kolaylığı gibi politikalarla ama doğruya doğru şu an için çok fazla... asgari ücretin 700 lira kişi başına düşen paranın 11-12 bin lira olduğu bi memleketten söz ediyoruz... üstelik gelir dağılımı adaletsizliği had safhada 20 bin lira değil fakirde fukarada orta direkte bile yok neredeyse... ama hallolur inşallah ilk adım üretmek olacak en zor kısım o... devlet elbetteki politikalarla yeni sanayisini koruyacak kollayacak... teşvik yapacak maliyet ucuzlatacak... hele bi başlansa... |
100 metre mesafelik yola, chpli belediye başkanı sayesinde 2 otobüsle gidince, mecburen toplu taşımayı protesto ettik. Her yere arabayla gidelim diye yapmadık. Konunun iç yüzünü bilmeyenler için bir not düşmüş olayım. Hüdaverdi sağolsun. :)
|
Alemsin hacı şakasına dediğimi biiyorlar :w:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
direk alırım satarım bunun gibi laflar.... saygıda kusura etmeyiz ağam bundan sonra:saygılar: |
All times are GMT +3. The time now is 02:57. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025