![]() |
KAZA NAMAZI VAR MI?
KAZA NAMAZI VAR MI?
Bir kez daha belirtmek istiyoruz ki hangi namazların farz olduğu Kuran’dan çıkar. Farz namazlar, Allah’ın bizden belli vakit dilimleri içinde her gün kılmamızı istediği namazlardır. Kuran, Nisa Suresi 103. ayette bize namazın vakitli farz olduğunu, Mearic Suresi 23. ayette bu farzın hayat boyu sürekli gözetilmesi gerektiğini söylemektedir. Kuran’da “kaza namazı” diye bir kavram yoktur. Namazı kılmayan, kaçıran Allah’a bunun için tövbe eder, daha sonra titiz bir şekilde namazlarını kılmaya devam eder. Allah, oruç konusuyla ilgili olarak, tutamadığımız günler sayısınca başka günlerde oruç tutmamızı söylemiştir. Allah istese namaz için de aynısını yapardı. Bu yüzden kimse namaza başlayacak kişileri “Geçmişteki şu kadar… namazı kaza etmen gerek” diye yanlış yönlendirmemelidir. Bizim bu yazıdaki amacımız namazın farzını, farz olmayandan ayırmaktır. Allah’ı anmak, hatırlamak için kılınan her namaz makbuldür. Namaz günde beş vakit de kılınır, on vakit de kılınır, kırk vakit de kılınır. Namazın farz olan vakitleri bize kılmamız gereken alt sınırı belirtir, üst sınır ise serbesttir. Tahminimizce mezhep kurucuları, bu üst sınırın serbestiyetinden dolayı ve Allah’ın tesbih edilmesi için belirtilen vakitlerde namaz kılan bazı sahabeleri görüp bazı namazları fazladan farzlaştırmışlardır, vacipleştirmişlerdir. Eğer Kuran’dan namazın farzlarını anlama yerine, şahısların hareketlerinden farzları anlamaya kalksaydık; o zaman karşımıza evvabin namazı, kuşluk namazı, küsuf namazı gibi birçok ilave namaz daha çıkabilir… Sonuçta her konuda olduğu gibi namaz konusunda da Kuran’da ne yazıyorsa din yalnızca odur. Kuran’da, bu dinin anlaşılması hususunda hiçbir eksiklik bulunmamaktadır. Nitekim Hac ibadetinin bir bölümünde hacılara üç vakit namaz kıldırılmaktadır. Hac konusuyla ilgili olarak Kuran’da bir sürü detay verilirken niye Kuran’da Hacda namaz vakitlerinin azaltılması geçmiyor? Namaz eğer beş vakit farz ise hacılara neye dayandırılarak daha az namaz kıldırılıyor? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Arkadaşlar, elimden geldiğince dinimi öğrenmeğe alışan allahın bir kuluyum. Biraz araştırdım ve yukarıda görüldüğü gibi bir yazı okudum. Sadece kuran-ı kerim i örnek alan ve elimden geldiğince Türkçesini okumaya özen gösterip anlamaya çalışan bir kul olarak. Bana yukarıdaki yazıyı çürütecek kuran-ı kerimden örnekler gösterebilirmisiniz. Çünkü kafam çok karıştı ve neye inanacağımı anlıyamıyorum. Benim tek bildiğim ve inanılması gereken kitap kuran-ı kerimdir. Eğer Kaza namazıyla ilgili birşey kuran-ı kerimde yazmıyorsa. Biz neden kaza namazı adı altında namazlar kılmaktayız. Sadece kuran-ı kerimden örnekler verirseniz sevinirim. Çünkü benim bildiğim; '' Tek değiştirilmeyen kitap Kuran-ı Kerimdir.'' |
Uzun kardeşim Öncelikle meseleye Kur'an ile Allah'ın kat-i olarak değişmeyen, değişmeyecek olan sözlerine hatta Allah'ın Koruması altındaki sözlerine güvenip bakmanız açısından sizin algılarınız düzeyinde bir yorum yapmak icab ederse ! Kaza namazı sizin için yoktur denilebilir... !
Bunun Manası vaktinde kılınması gereken namazın vaktiyle eda edilmesidir...! Büyük bir cehd(Kuvvetlice harcanan çaba) gerekir...! Kaza namazı vardır ! Bu sizin anlayabileceğiniz şekilde ifade etmek istersek ! Bu Kaza namazı zaruri şartlarda Allah'ın Mağfiretine sığınmak suretiyle eda edilip Allah c.c. tarafından kabul edilmesi umuduyla Rahman(Esirgeyen Bağışlayan) ismine Rahmetinin genişliğine sığınmak olarak algılamanız daha doğru olur kanaatindeyim !!! Güvene kavuştuğunuz zaman namazı kılın. Çünkü namaz müminlere vakitlerle belirlenmiş olarak farz kılınmıştır." (Nisa, 103). http://www.sorularlaislamiyet.com/ar...r-misiniz.html |
bir nükte ile anlatayım;
insan bile bile kaza yaparmı? böyle birşey yok vaktinde kılacaksın? sonra kaza ederim mantığı yanlıştır.. zaruri şartları yukarda anlatmış hocam... |
Kasıtlı terk edilen namazın kazası olmaz...
|
Alıntı:
Yorumlara ve uygulamalara dayalı bir konudur... Alıntı:
|
Alıntı:
|
|
Alıntı:
çünkü bizler tek başına Ayeti kerimeleri yönlendirici olarak almıyoruz, yanı sıra Efendimiz a.s.v. ın sünneti seniyyesinide kendimize rehber ediniyoruz. zira ayetlerde Rabbimiz şöyle buyuruyr, Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Efendimiz a.s.vın kaza ile ilgili hadisi şeriflerine bakarsak; Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
hadislerdende anlaşılacağı üzere kaza namazı mevcuttur... Rabbimiz'in Rahman ve Rahim isimleri var ve bizler o isimlere,merhametine, sığınmak, iltica etmek, o isimleriyle muamelesini beklemek mecburuiyetindeyiz, elbette mükemmel bir kulluğumuz olamayabilir, fakat bunlar bizi umutsuzluğa sevketmemeli... birde şunu unutmamalıyızki, her sorunun cevabı somut olmayabilir, islamiyet teslimiyetten gelir ve bizler bir yerden sonra teslim olmak zorundayız.. |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Biraz araştırdım. Kuranı kerimde namaz kılmayanları bekleyen bir cezadan bahsetmemektedir. Eğer bu konu ile ilgi bildiğiniz ayetler varsa ve bunları benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Not: Lütfen kuranı kerimden örnekler vermeğe çalışınız. |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Müdessir Suresi 43ncü ayet 43- Suçlular der ki: "Biz namaz kılanlardan değildik." |
Bu Konu Hakkında Bazen Kez Tartışmalar Oluyor Kaza Namazı Var mıdır Yok mudur Bunu Biraz araştırınca Şu Sonuca Ulaşabilirsiniz Günlük Kılanan Beş Vakit Namazın Vakitleri Bellidir.Kişi Bu Vakitlerde bazı mazaretlerden dolayı namazını terkederse Bunun Dışında Tövbe Etmek amacıyla Allahın Rızasını Kazanmak İçin Kılabilir Yani Kaza Namazı Diye Bir Namaz Yoktur
|
Alıntı:
Yapılması dinin bir emri olan, kesin olarak gerekli olan herhangi bir göreve farz denir. Peki namaz farz mıdır ? Namazı dosdoğru kılınız, zekatı veriniz.” (Bakara 43) görüyoruz ki namaz farzdır. ve tabiki üstüne farz olan birşeyi yerine getirmemek günahtır ve getirmediğin sürece üzerinde kalacaktır... kaza vardır,yoktur,önceden kılmadığın namazın kazası vardır,yoktur bunlar yorumdur... ama namaz kılmamak büyük günahtır bunda ittifak vardır... namazı terk etmek şirke çok yakın bir günahtır kardeşim... bak şu ayete... Allah şirk koşanlardan olmayın derken,namazıda uyarı olarak yanında bildirmiş... Yalnız O'na yönelin ve O'ndan korkun; namazı kılın ve Allah'a ortak koşanlardan olmayın. rum suresi 31 ayet Yine bu ayette tevbeden sonra din kardeşi olmak için namazın ne kadar önemli olduğu bildiriliyor... Eğer tevbe edip namazı kılar ve zekatı verirlerse sizin din kardeşleriniz olurlar. Biz bilgili kimselere ayetlerimizi ayrıntılı biçimde açıklarız. tevbe 11 Bak bu ayettede sapıklıkta olan kuşağın namaz kılmadığı belirtiliyor... Bunların yerine namazı umursamayan ve ihtiraslarına tutsak olmuş kuşaklar geçti. Bu kuşaklar sapıklıklarının cezasına çarpılacaklardır. meryem suresi 59 |
Alıntı:
tek başına, sadece Ayeti kerimeleri kendisine rehber edinilmesini çok yanlış buluyorum... bu bakış açısıyla meselede tereddütler çoğalabilir... |
İntifada
Bende yazdıgım yazıda namaz kılmanın gerekli olduğunu savunuyorum. Söylemeye çalıştıgım namaz kılmamanın günah olduğu veya bir cezanın olduğu kuranda geçmemektedir. Gösterdiğiniz ayetlerde de namaz kılmamanın günah olduğundan bahsetmemektedir. Ama genede allah sizden razı olsun ki sayenizde 4 ayet daha öğrendim. _duygu_ Kuran-ı kerim gibi muhteşem bir mucizemiz varken başka kitaplarda doğruyu aramayı ben kendim acısından doğru bulmuyorum. Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik. 16-Nahl Suresi 89 27- Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur. 18-Kehf Suresi 27 Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. 6-Enam Suresi 38 Sanırım bu ayet ana fikrimi tamamen anlatmaktadır. Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? 6-Enam Suresi 114 |
Alıntı:
1.Kur'an-ı Kerim 2.Sünnet 3.icma 4.Kıyas Kur'an-ı Kerimde her olayı en ince detayına kadar yazılmaz bunları yukarda saydığım diğer kaynaklarrda bulabilirsin |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
|
Rahman ve Rahim Olan Allah'ı Adıyla
Onlara; “Allah’ın indirdiğine ve (Muhakeme olmak üzere) peygambere gelin!” denildiği zaman, münafıkların senden (tam) bir çevriliş ile yüz çevirdiğini görürsün.”nisa 61nci Ayet ! |
Peygamber Efendimize (s.a.v) İtaati Emreden Ayetler
Peygamber Efendimize (s.a.v) İtaati Emreden Ayetler; |
Bir ilmihal Size yardimci olacaktir.
O. Nasuhi Bilmen hocaninkini tavsiye ederim. |
_duygu_
Sanırım beni yanlıs anladınız.Tabikide yazıklarınız ayet. Ama benim kaza namazı var mıdır sorunu aydınlatıcak ayetler değildir. HaArP Sendende allah razı olsun gösterdiğin 25 ayet için. Eğer anladıklarım doğruysa namaz kılmamanın günah olduğu yazmamakta ve kılmanın iyi olduğunu anlamaktayım. Ahmet Yasin Anladıgım kadarıyla Sünnet'ten anlatmak istediğiniz Allah'ın sünnetinden bahsetmektesiniz. Artık onlar öncekilerin sünnetinden başkasını mı bekliyorlar? Allah’ın sünnetinde kesinlikle bir değişiklik bulamazsın. Allah’ın sünnetinde dönüşüm de bulamazsın. 35- Fatr Suresi 43 Daha önceden gelip geçenler hakkında Allah’ın sünnetidir. Allah’ın sünnetinde kesin olarak bir değişiklik bulamazsın. 33- Ahzab Suresi 62 |
Alıntı:
şirk en büyük ve affı olmayan günahtır... en yakını namazdır gördüğümüz gibi... şimdi sana şu basit soruyu sormak istiyorum... Namazın farz olduğunu kabul ediyor musun ? |
Uzun Kardeşim Allah c.c. tek vekil yeter ! Eğer Ahir zaman korkusu ile Yalnız Kur'an-ı Kerim'e inanabiliyorum diyorsan bunun yanlış olduğunu kimse sana söylemez İlim düzeyinde eksik olduğunu bildirebilir...! Bu itibarla Kur'an'a sımsıkı sarıl ve Allah'a gönlünü aç ! Hakkıyla ve samimiyetinle idrak edersen Rabbimiz seni Muhammed Mustafa s.a.v.'e yönlendirir...İnş...
|
HaArP
İnşallah. ----------------------- Yardım etmeğe çalışan herkesten Allah Razı olsun. |
İntifada
Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir. Rum suresi 31. ve 32. ayet “Gerçek şu ki ben, benden sonra gelecek akrabalarım(ın isyankâr olmaların)dan korkuyorum. Karım ise kısırdır. Bana kendi tarafından; bana ve Yakub hanedanına varis olacak bir çocuk bağışla ve onu hoşnutluğuna ulaşmış bir kimse kıl!” meryem suresi 5. ve 6. ayet Genede çok fazla bişi bilmeden emin konuşmak istemiyorum ama Malesef yukarıdaki ayetlerden namaz kılmamanın allaha şirk koşmak ile ilişkisini kuramadım. Tabikide Namaz kuran-ı kerime göre farzdır. |
Bir tane daha sorum olucak. Etrafımda görmüştüm böyle birşeyi. Bir kadın birine sormuştu. Ben hayatım boyunca namaz kılmadım. Şimdi kılmak istiyorum diyor. Karşısındaki insan ise başlıyor anlatmaya '' 5 vakit namaza başlayın ve kılmadığınız namazlar içinde onların farzlarını kılmanız gerekiyor. (Örneğin)10000 rekat namaz kılmanız lazım ve allahtan af dilemeniz lazım.''
Şimdi burada bu kadına yol göstermeğe çalışan insan bilmedende olsa günah işlemiş olmuyor mu ? O lafından sonra o kadın 10000 tane rekat kılması gerekiyor. Tabikide namaz kılmak günah değil ama o kadın onun zorunlu olduğunu düşündüğü için onu kılması gerekiyor diye uyaran ve yol göstermeğe çalışan insan bilmedende olsa günah işlemiş olmuyor mu ? |
Alıntı:
namaz kılmamak şirke en yakın günahtır dedim... Yalnız O'na yönelin ve O'ndan korkun; namazı kılın ve Allah'a ortak koşanlardan olmayın. rum 31 Allaha yönelmeyi emredip,Allaha şirk koşmamayı emrediyor ayet kardeşim... ve araya namazı koymuş Allah... Eğer sizin mantığınızla bu ayete yaklaşırsak namazı bu ayetten çıkardığımızda(haşa) ayetin manası değişmeyecek... Allaha uyun,şirkten kaçının mesajı yeter,artardı bize ama bu kadar mühim bir mesajın arasında Allah namazınızı kılın diye ekliyor... o verdiğin ayeti ise ben vermedim... benim verdiğim ayet Bunların yerine namazı umursamayan ve ihtiraslarına tutsak olmuş kuşaklar geçti. Bu kuşaklar sapıklıklarının cezasına çarpılacaklardır. meryem suresi 59 sapıklığı sırf ihtiraslarına tutsak olmalarına bağlamıyor,namazlarınıda kılmıyorlardı diyor... mesela mearic suresinin şu ayetlerine bakarmısın... müslümanın karakteristik özelliğine namazı koyuyor... 19- Doğrusu insan hırslı ve huysuz yaratılmıştır. 20- Kendisine kötülük dokundu mu sızlanır. 21- Kendisine hayır dokundu mu yoksullara yardım etmez.. 22- Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır. 23- Onlar ki: Namazlarını sürekli kılarlar aksatmazlar. 24- Mallarında belli bir hisse vardır. 25- Saile ve mahruma . 26- Ceza gününü tasdik ederler. 27- Rabblerinin azabından korkarlar. 28- Çünkü Rabblerinin azabına güven olmaz. 29- Irzlarını korurlar. 30- Yalnız eşlerine ya da ellerinin altında bulunan cariyelere karşı korumazlar. Bundan ötürü de onlar kınanmazlar. 31- Ama kim bundan ötesini ararsa, onlar sınırı aşanlardır. 32- Emanetlerini ve ahidlerini gözetirler. 33-Şahidliklerini yaparlar. 34- Namazlarım korurlar. 35- İşte onlar cennetlerde ağırlanırlar. objektif gözle bu ayetleri okuduğumuzda müminin karakteristiğini tasvire 22.ayetten başlandığı,34.ayette bittiği görülmekte... namazla başlıyor,namazla bitiyor,namaz vurgusu var... seyyid kutub 22.ayeti fizilalik kuranda şöyle tefsir ediyor: Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Farzın tanımını ve hükmünü bilen bir insan daha ne arar ? |
Alıntı:
bunlar yorum farklılığıdır... kadın itibar ettiği hocanın,alimin ictihadına göre tavsiye veriyor... bir görüş derki insan namaz kılmaya başladığı an tevbe eder ve namazına devam eder,Allah onun önceki borçlarını siler... bir diğer görüş derki kişi namaz kılmadığı süresini hesaplar ve farz namazlardan sonra kılmadığı namazları kaza eder... bunları sokaktan geçen adamın sözleri değil alimlerin içtihatlarıdır... itibar ettiğin görüşe inanabilirsin... rekat sayısı belirtmemiştir otur hesapla demiştir... misal öğle namazı 4 rekattır... 10 yıl boyunca öğle namazı kılmamış bir insanın hesabı oldukça basittir 3.sınıf çocuğu hesaplar... |
İntifada
Yaklaşık 4-5 mesajdır anlatmaya çalıştığım birşey var. Namaz kılmayan insanlara verilecek ceza kuran-ı kerimde yazmamaktadır. Hatta namaz kılmamak günah diye bir tabirde yoktur. Sadece istediğim şey bunları çürütecek ayetler kuran-ı kerimde mevcudmudur ? Sorum bu kadar. Namaz kılınmasın yada nasıl kılınmalı yada namazın ne kadar iyi bir ibaadet olduğunu tartışmıyorum. 2. mesajına da; Anladığım kadarıyla kaza namazı diye birşey kuran-ı kerimde mevcud değil. Kılarsa kötü demiyorum ama sadece Yorum farklılığı yüzünden bir insan neden kendini 10- 100 - 1000 - 10000 vs. rekat namaz kılmak zorunda bırakılsın? Ben bir görüşe yada bir fikre itibar etmek istemiyorum. Önümde kuran-ı kerim var. Bunları bilmem gerektiği için kuran-ı kerim okuyorum ve aciz bir kul olarak elimden geldiğincede anlamaya çalışıyorum. Heleki farz namazların rekat sayılarıda kuran-ı kerimde yazmıyor sanırım. |
uzun kardeş kuran kitabı uygulayıcı peygamberdir. her aradğını kur-an'da bulamayabilirsin..pegamberimizin yaşantısını incele sadece Kuran değil...
|
Derdin üzüm yemek mi? yoksa bağcı dövmekmi?
Neden anlamak istemiyorsun. "Andolsun, sizin için, Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır." (Ahzap Suresi, 21) Resulullah'ın sünnetine demi itibar etmezsin. Herşey kur'an da açıklansaydı ciltler dolusu olur bu seferde onu okumamak için bahane arardın. "Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu-l emre (içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlara ) itaat edin. Eğer Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah ve Resulü'ne götürün. Bu daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir." (Nisa 59) Ulu-l emr;içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlar demektir. ALLAH (c.c) sadece Bana uyun deiyor Kur'an da Bana ve Resulume uyun diyor.Ee resule uymak için sünnete de uymak gerekmezmi? İşte bunlar resulden sonra bize kadar aktarılan sünnetlerdir. Kardeş sen kaza namazlarına niye bu kadar taktın namazlşarını zamanında kılar kaza etmek zorunda kalmazsın. |
Namaza başlamayı düşünüyorum. Bir kaç arkadaşım kaza namazlarını kılmam gerektiğini söyledi. Bende başladım araştırmaya. Malesef kaza namazı diye birşeye rastlıyamadım. Ne yapmam gerektiğini anlamaya çalışıyorum. Konunu içine daldıkça kulaktan dolmada olsa bir çok bildiğim şeyin yanlış olduğunu görüyorum. Kaza namazları, mezhep ayrımları, sünnet diye adlandırılan hadisler gibi bir çok konunun kuran da yazmadığını gördüm. Kafam karıştı. Kitapta yazmayan olayların nasıl olurda bu kadar yaygınlaştığını anlamaya çalışıyorum. Bir olay, hadisler adı altında anlatılmaya çalışmış ama görüyorum ki hadislerin bile bir çoğu yanlış. Biraz daha araştırayım dedim. Bu sefer mezhep ayrılıkları çıktı. Kuran a bakayım dedim. Kuranda mezheplerle ilgili bir bilgi yok. Hatta mezheplere ayrılmayın diyor. Gerçekten kafam karıştı.
|
NAMAZ
Namaz, tekbir ile başlayıp selâm ile son bulan, belli fiil ve sözleri içine alan bir ibadettir. Allah'a karşı tesbîh, ta'zîm ve şükrün ifadesidir. Namaz, Kur'an'da doksandan fazla ayette zikredilir. Önceki şeriatlerde beş vakit namaz yoktu. Ancak vakitleri belirsiz genel anlamda namaz vardı. Namaz, hicretten bir buçuk yıl kadar önce Mi'rac (Isrâ) gecesinde farz kılınmıştır. Enes b. Mâlik'ten rivâyete göre özet olarak şöyle demiştir: "Hz. Peygamber (s.a.s)'e İsrâ gecesi, namaz elli vakit olarak farz kılındı. Sonra azaltıldı ve beş vakte düşürüldü. Sonra şöyle seslenildi: Ey Muhammed, şüphesiz bizim nezdimizdeki söz bir değişikliğe uğramaz. Senin için bu beş vakit namaz, elli vakit namazın karşılığıdır" (Buhâri, Salat, 76, Enbiya, 5; Müslim, Iman, 263; Ahmed b. Hanbel, V,122,143). Her güzel amele on katıecir verileceği şu ayetle sabittir: "Kim bir iyilik yaparsa, ona bunun on katı ecir vardır" (el Enam, 6/160; ayrıca bk. en-Neml, 27/89; el-Kasas, 28/84). Beş vakit namaz farz kılınmadan önce, Hz. Peygamber'in ibadet tarzı Cenâb-ı Hakk'ın yaratıklarını düşünmek, Allah'ın yüceliğini tefekkür etmek şeklinde idi. Sabah ve akşam ikişer rekat hâlinde namaz kıldığı da nakledilir. Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. Ibrahim'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (Ibrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir. İslâmda namazın meşrûluğu Kitap, Sünnet ve İcmâ'ya dayanır. Kur'an-ı Kerim'in birçok yerinde; namazı kılınız ve zekâtı veriniz" buyurulur. "Bütün namazları ve orta namazı muhafaza edin" (el-Bakara, 2/238). "Şüphesiz namaz, müminlere, vakitle belirlenmiş olarak farz kılınmıştır" (en-Nisa, 4/103). "Oysa onlar, tevhid inancına yönelerek, dini yalnız Allah'a tahsis ederek O'na kulluk etmek, namazı kılmak ve zekatı vermekle emr olunmuşlardır. Işte doğru din budur" (el-Beyyine, 98/5). "Namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a samimiyetle bağlanın. O, sizin mevlânızdır. O, ne güzel mevlâ ve ne güzel yardımcıdır" (el-Hacc, 22/78). Sünnetten delil: Bu konuda rivâyet edilmiş çok sayıda hadis vardır. Bu Hadislerden bazıları şunlardır: "Ibn Ömer (r.a)'den rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurmuştur: "Islâm beş temel üzerine kurulmuştur: Allah'tan başka bir ilâh bulunmadığına, Hz. Muhammed'in Allah'ın elçisi olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, haccetmek ve Ramazan orucunu tutmaktır" (Buhârî, Iman,1, 2; Müslim, Imân, 19-22). Hz. Peygamber (s.a.s), Muaz b. Cebel (r.a)'i Yemen'e gönderirken ona şöyle buyurmuştur: "Sen ehli kitap olan bir topluma gidiyorsun. Onları ilk önce Allah'a kulluk etmeğe çağır. Allah'ı tanırlarsa, Allah'ın onlara gecede ve gündüzde beş vakit namazı farz kıldığını söyle. Namazı kılarlarsa; Allahın onlara, zenginlerinden alınıp yoksullara verilmek üzere zekâtı farz kıldığını söyle. İtaat ederlerse, bunu onlardan al, insanların mallarının en iyisini alma, mazlumun bedduasından sakın. Çünkü onun duasıyla Allah arasında perde yoktur" (Buhârî, Zekât, 41, 63, Meğâzî, 60, Tevhîd, 1; Nesâî, Zekât, 1; Dârimî, Zekât, I ). Diğer yandan İslâm ümmeti, bir gün ve gecede beş vakit namazın farz olduğu konusunda görüş birliği içindedir. Namaz ergenlik çağına gelmiş, akıllı her müslümanın üzerine farzdır. Fakat yedi yaşına gelmiş olan çocuklar da namaz kılmakla emredilir. On yaşına geldikleri halde namaz kılmazlarsa el ile hafifçe dövülebilirler. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Çocuklarınıza yedi yaşında namaz kılmalarını emredin, on yaşına girince bundan dolayı dövün ve o yaşda yataklarını ayırın" (Ebû Dâvûd Salât, 26; Ahmed b. Hanbel, II, 180, 187). Bir günle gece içinde farz olan namazların sayısı beştir. Yalnızca, vitir veya bayram namazları vacib hükmündedir. Bir bedevi ile ilgili olarak rivayet edilen şu hadis beş vakit farz namaza delildir: "Bir gün bir gecede farz olan namazlar beştir " Bedevî; "Benim üzerimde bundan başka bir borç var mıdır?" diye sorunca, Allah'ın Resulu şöyle cevap vermiştir: "Hayır kendiliğinden nafile olarak kılarsan bu müstesnadır". Bunun üzerine bedevî: "Seni hak olarak gönderen Allah'a yemin olsun ki, bundan ne fazla ne de eksik yaparım" dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurdu: "Eğer doğru söylüyorsa bu adam kurtulmuştur" (Buhârî, Imân, 34, Şehâdât, 26; Müslim, Imân, 8,10,15,17,18; Ebû Dâvûd, Salât, 1). İslam Fıkıh Ansıklopedısınden Alınmıstır |
NAMAZI TERKETMENİN HÜKMÜ
Namazın akıllı, büluğ çağına girmiş, hayız ve nifastan temizlenmiş her müslümana farz olduğu konusunda görüş birliği vardır. Namaz ve oruç gibi bedenî ibadetlerde vekâlet ve niyabet geçerli değildir. Namazın farz olduğunu inkâr eden dinden çıkar. Çünkü namaz kesin ayet, hadis ve icma delilleriyle sabittir. Tembellik veya umursamazlık sebebiyle namazı terkeden âsî ve fasık olur. Namazı kılmamak dünya ve âhirette azaba sebep olur. Âhiretteki azapla ilgili olarak Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Onlar suçlulara sorarlar: Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir? Suçlular şöyle cevap verirler: "Biz namaz kılanlardan değildik" (el-Müddessir, 74/40-43). "Onlardan sonra öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular. Onlar bu taşkınlıklarının cezasını yakında göreceklerdir. Fakat tövbe edip, iman eden ve salih amel işleyen bunun dışındadır" (Meryem, 19/59, 60). "Vay o namaz kılanların haline ki, onlar kıldıkları namazdan habersizdirler" (el-Mâûn, 107/4-5). Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur: Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar" (Ahmed b. Hanbel, IV, 238, VI, 461). Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur" (Buhârî, Mevâkît,13, 34; Nesâî, Salât,15). Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur" (Nesâî, Cumâ, 2; Tirmizî, Cuma 7; Ibn Mâce, Ikâme, 93). Hanefilere göre, tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye , kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla dövülür. Ramazan orucunu terkeden kimse de bunun gibidir (Ibn Abidîn, Reddül-Muhtâr, Mısır, t.y., I, 326; eş-Şürünbülâlî, Merâkıl-Felâh, Mısır 1315, s. 60; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-Islâmî ve Edilletuh, Dimaşk 1985, I, 503). Hanefiler dışındaki mezhep imamlarına göre ise, namazını özürsüz olarak terkeden kimse, mürted'de olduğu gibi Islâm toplumuna karşı gelmiş sayılır ve tövbe etmezse en ağır şekilde cezalandırılır (Ibn Rüşd, Bidâyetül-Müctehid, Mısır t.y., I, 87; eş-Şirâzî, el-Muhezzeb, el-Nalebî tab'ı, I, 51; Ibn Kudâme, el-Muğnî, 3. baskı, Kahire t.y., II, 442-447; ez-Zühaylî, a.g.e., I.503, 504; Krş. et-Tevbe, 9/5; Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26). Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yüzünden zamanında kılamayan bunu kaza eder. Hadis-i şerifte; Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın " (Ebû Davûd, Salât,11; Ibn Mâce, Salât,10; Nesaî, Mevakît, 53) buyurulur. Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre; uyumak veya unutmak gibi bir özür sebebiyle namazını vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, özürsüz olarak, tembellik yüzünden kılmayana öncelikle kaza gerekir. Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah'a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir. Cenab-ı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan günahları affedebilir. Namazı da içine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili çeşitli nasslar vardır. , |
Alıntı:
Sen namaza başla kardeşim evvela borcun birikmesin derdin oysa... kılmadıklarını ödeyeceksin diyenler yada ödemeyeceksin diyenler namaza başlama mı diyor ? hayır öyle birşey demiyor o zaman mümin şuuruna ulaştıysan namazı kılacaksın... gerisini sonra düşüneceksin... önce kılmadığın namazlarıda görüşleri dinle sana mantıklı gelen içtihadı benimse... namaz vahiy gelmeye başladığı an peygambere öğretilmiştir... mezhepler diyorsun... ama hiç bir mezhepte namazın farzları konusunda farklılık yoktur... eller göğüstemi göbektemi sallandırarak mı onlar mezhebi konulardır bu peygamberimiz her üç şekildede ellerini bağladı demektir... sen ayakta durmadan namaz kılan bir mezhep görürsen ondan haber ver... tüm mezhepler,hatta mezhepsizler namazın kılınışı konusunda ittifak halindedir... 1400 yıldan beri gelmiştir bozulmadan namazın kılınış şekli... mehzepler,sünnetler falan filan deyip milletin aklını bulandırmaya kalkışma... islamın temel nasları konusunda mezheplerin ayrılıkları yoktur... hadis tabiki kuranda yazmaz ayetmi bu ? peki sen ne sanıyorsun bu hadisler direk kabul ediliyor mu sanıyorsun ? islam ilahiyatının hadis diye bir alanı vardır... teker teker inceler işin ehli hocalar... hangisi sahih hangisi değil senetlerine,kaynaklarına,metinlerine bakarak karar verir... Kuranda mezheplere ayrılmayın diye bir nas yok... kafadan uydurmayalım... kuranın bahsettiği ayrılık bambaşkadır... |
Alıntı:
Zaten Dine karşı olanlarında taktiği bu ikna edemiyorsa kafasını karıştır.Bundan sonraki namazlarını ihmal etme yeter. Resulullah (s.a.v) kaza namazı kılmadı diyorlar.Zaten 40 yaşında peygamberlik geldi.9 yıl sonrada namaz farz oldu.Önceki yıllarda farz olmayan namaz nasıl kaza olur ki? |
Alıntı:
Kaza Namazı Konusunda Açtıgım SU Konuya Bakabılırsın http://www.akpartiforum.com/kaza-nam...350#post994350 |
Kuran-ı kerimi biraz daha araştırıp başlıyayım namazları kuran-ı kerimde anlatıldığı gibi kılmaya. Umarım allah kabul eder.
k058; Verdiğin linkte yazdıklarını okudum. Verdiklerinin hepsi hadis, kuran-ı kerim ayetleriyle açıklarsan konuyu sevinirim. |
Alıntı:
kilmak yerine kilmamak yaziver ki anlamini bulsun. Malum...söz ucar yazi kalir. |
Alıntı:
yazıyla yazdık,yazıyla düzeltelim... ''namaz kılmamak şirke en yakın günahtır'' |
Alıntı:
Sen kafanda ne yapacağını şekillendirmişsin neyi sorduğunu bilmiyorsun veya duymak istediğini yazmamızı istiyorsun. SSS baya çoğalıyor giderek |
All times are GMT +3. The time now is 11:55. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025