Siyaset Forum

Siyaset Forum (https://www.siyasetforum.com.tr/index.php)
-   Tartışıyorum (https://www.siyasetforum.com.tr/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Müslümanlar zengin olabilir mi ? (https://www.siyasetforum.com.tr/showthread.php?t=160783)

xfce 03-03-2012 16:43

Müslümanlar zengin olabilir mi ?
 
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

İntifada 03-03-2012 16:45

Kur`an, mülkiyete bakışta ne sosyalizmin ve marksizmin mülkiyet anlayışını benimser ne de kapitalizmin mülkiyet anlayışını benimser. Bu beşeri ideolojilerin söylemlerinden birini Kur`an`a giydirmeye çalışmayı beyhude bir uğraş olarak görüyorum.

Kur`an, öncelikle muhatabında bir mülkiyet tasavvuru inşa eder. Bunun için de mülkün, mülkiyetin gerçek malikinin Allah olduğunu, servetin insana emanet olduğunu söyler. Onun için de “lâm”ı tahsis ile gelir. "Lehü`l-Mülküs semavati vel ard, Lehü’l-Mülkü ve lehü’l-Hamdü ve hüve alâ külli şey’in kadîr" gibi birçok ayet “lâm”ı tahsis ile mülkü Allah`a hasreder.

Bu ne demektir? Müllkün gerçek maliki Allah`tır. Peki, gerçek maliki Allah ise, insan mülk sahibi oluyor. Öldüğü zaman mülkünü miras bırakıyor. Varisleri mirası paylaşıyor. Hatta Kur`an, varislerin mirası nasıl paylaşacağına dair düzenlemeler getiriyor. Mülke taarruz ve tecavüz suç olarak addeliliyor ve ceza görüyor. Onun için de hırsızlık, Kur`an`da cezası belirlenmiş bir cürüm oluyor. Çünkü hırsızlık mülke tecavüzdür. Eğer Kur`an mülkiyeti onaylamasaydı bu gibi düzenlemeleri de yazmazdı zaten. Mülkiyeti onaylamasaydı miras hukuku olmazdı, feraiz olmazdı. Mülkiyeti onaylamasaydı, faiz hakkındaki düzenlemeler olmazdı. Mülkiyeti onaylamasaydı zekât farzı olmazdı.

Zekât vermek için zaten mülkiyeti kabul etmek lazım. Ama bu mutlak mülkiyet değil, mukayyet bir mülkiyet. Yani emanet aslında… Bu mülkiyetin hakiki ismi emanettir. Onun için Kur`an muhatabında servetin emanet olduğu tasavvurunu inşa eder. Servet bir emanettir. Peki, servet emanettir de insan serveti istediği gibi kullanabilir mi? Yani “servetin sınırsızca temerküzü caiz midir?” dediğimiz zaman, Kur`an bu konuda prensipler koyar. Ne der? Servetin temerküzünü engellemek için, "Servet, içinizden zenginlerin arasında dolaşan bir devlete dönüşmesin." Yani servet temerküzü, servetin, iktidarın ve gücün bir yerde temerküzüne Kur`an karşı çıkar. Çünkü bunların temerküz ettiği yerde istibdat ortaya çıkar. Bunların temerküz ettiği yerde Firavunlar, Nemrutlar ortaya çıkar. Dolayısıyla Kur`an bunların temerküzüne mani olmamızı ister, temerküzünü önler.

Yine Kur`an zekâtı emreder. Bu da serveti aynı zamanda kamu enstrümanı görmesinin sebebidir. Neden? Çünkü Kur`an`ın zekât dışında bıraktığı kalemler, üretim kalemleridir. Bu manada üretim kalemleri Allah Rasülünün de beyanıyla zekât dışı bırakılmıştır. Efendimiz, Kur`an`ın zekât emrini adeta şöyle anlamıştır: Âtıl parayla Allah seni kırk yıl yaşatmaz. İsterse bu servet dünyalar dolusu olsun. Kırk yılda sıfıra çıkar. Niye? Âtıl durmayacak, aktif olacak. Yani bu servet çalışacak, üretimde olacak.

Yine faiz yasağı da aslında Kur`an`ın servet tasavvurunun bir boyutunu oluşturur. Zekâtın farz olması neyse, faizin haram olması da tersinden aynı şeydir. Zaten zekâtı farz kılmak, eğer faizi haram kılmayacaksa bir işe yaramaz. Faizin haram kılınmasının arka planında yatan temel saik emeksiz kazançtır. Yani Kur`an emeksiz kazancın kapılarını tıkar. Çünkü günah sektörünü emeksiz kazanç oluşturur. Bir yerde emeksiz bir girdi varsa orada mutlaka çıkacak günah arar. Bulamazsa, günah deliği açar ve oradan çıkar. Onun içindir ki toplum binasını sağlam tutmanın yolu haram girdiyi engellemektir. Haram girdilerin en başında da emeksiz kazanç gelir. Kur`an`ın emeksiz kazancı reddetmesinin temelinde de bu yatar.

Tabi sadece farz ve haram düzeyinde, emir ve nehiy düzeyinde anlaşılmaz Kur`an`ın servet telakkisi. Aynı zamanda teşvikler vardır. O teşviklerin başında "infak" teşviki vardır, tasadduk teşviki vardır. Yani yoksullarla paylaşma... Birçok nafile ibadet de bunun bir parçasıdır. İşte sadakayı fıtrı buna katabilirsiniz, kurbanı buna katabilirsiniz. Bu gibi ibadetler de aslında paylaşma emrinin ve tavsiyesinin birer parçasıdır.

İşte bu çerçevede Bakara Suresinin 219. ayetini ele almak lazım. Kur`an`ın ifadesiyle “kenz” yasaktır. Kenz, biriktirmektir. “Altını ve gümüşü kenz edenler, yani yığınlar ve onu infak etmeyenler...” Yığmak değil burada sadece, yığıp infak etmeyenler... “İşte Allah onlara o altınlarını, gümüşlerini ısıtıp onların ahirette böğürlerine, göğüslerine, sırtlarına damga vuracak, basacak” buyuruyor.

Bu aslında “kenz”in yasaklanmasıdır. Peki, bu bağlamda Bakara 219`u nasıl anlayacağız? Sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki affı infak edin. Af nasıl anlaşılmalı? Bugün tartışma aslında buradan doğuyor. Bugünkü tartışmanın merkezinde bu “gulil affe” ibaresinin nasıl anlaşılacağı yatıyor.

Bu ayetle ilgili şunu sormak lazım; ihtiyaçtan fazlasını bu ayet infak etmeyi emir mi ediyor? Bir metin var önümüzde, biz bu metinde Allah`ın muradını anlamaya çalışıyoruz. Ayet, ihtiyaçtan fazlasını vermeyi emir mi ediyor? Kullanılan kelimeye baktığımızda asla kimse bunu söyleyemez. “Gulil affe...” Af, bizim bildiğimiz, kullandığımız “af” kelimesidir. Yani, “ihtiyaçtan fazlasını” diye çevirelim, doğru çeviri budur diyelim. Fakat burada bunu emir mi ediyor? “Af” kelimesi bir kere “affetmekten” gelir. Yani biri size karşı bir haksızlık yapmışsa affetmeniz emredilmez. Allah da affı sever, affedenleri sever, ama tavsiye eder. Bakın kısas ayetinin arkasında, “affederseniz sizin için hayırlı olur” der. Ama affedin demez. Çünkü affedip affetmemek bana kalmış bir şeydir. Affetmeyebilirim de. Affetmezsem hakkımı dünyada da ahirette de talep ederim, bu da anamın ak sütü gibi hakkımdır. Ama “af” burada tavsiye edilmektedir.

İşte burada kelimenin de etimolojisi atlanan ve ıskalanan budur. “İhtiyaçtan fazlasının infakı” tavsiye edilmektedir. Peygamberimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Ömrünün son gününde, altı ya da yedi dirhem para gelmiş onu da Hz. Aişe`ye infak etmek üzere vermiş. O hastalık telaşesi içerisinde o para infak edilememiş. Efendimizin, vefatından saatler önce uğraştığı meseleye bakın. “Onu bana getir” diyor. Yani ayılıyor, bayılıyor, artık vefata saatler kalmış. “Aişe, o dirhemleri bana getir” diyor. Aişe, dirhemleri efendimizin avucuna sayıyor. Efendimiz, o dirhemleri oracıkta Abbas`a veriyor. “Bunları infak edin” diyor ve o anda rahatlıyor.

Efendimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Peki, bunu bir emir olarak algılamış mıdır? Emir olarak algılamış olsaydı, efendimizin vefat etmeden önce sahabenin ihtiyaç fazlası hiçbir şeye sahip olmaması, efendimizin de buna izin vermemesi lazımdı. Oysaki böyle değil. Yani on bin tane köle azad eden sahabe var. Bin tane askeri, Hz. Osman gibi techiz eden sahabe var. Abdurrahman bin Avf gibi, binlerce askerin ihtiyacını karşılayan sahabe var. Bunlar daha efendimiz yaşarken oluyor. Efendimizin borç aldığı sahabeler var. Hakeza borç aldığı gayri müslimler de var. Dolayısıyla sahabenin, daha efendimiz yaşarken ihtiyaç fazlası elindeydi. Bunu böyle anlamak şu demektir; “kira getiren bir şeye sahip olmak haramdır!?.”

Bakara 219`u doğru anlamak lazım. Burada teşvik edilmiştir. Rabbimiz tavsiye etmiştir. Fakat tersi haramdır. Bu da bir emirdir. “İhtiyaç fazlası haramdır” diyecek ne ayetin metlulü ne lafzı ne maksadı ne manası ne Allah Rasulünün uygulaması ne de sahabenin uygulamasında bunu doğrulayıcı asla bir şey göremeyiz.

Allah Rasulünün kişisel tercihini Ebuzer’de görüyoruz. Ebuzer`in tavrı ve tarzı da böyle olmuştur. Şunu söyleyelim; Ebuzer Allah Rasulünün Mekke`den itibaren tedrisat halkasından geçmemiştir. Ebuzer Mekke`de yoktur, yani bir müddet gelmiştir sonra Rasulullah kendi kavmine geri göndermiştir. Çok kısa bir müddet Mekke`de kalmıştır. Ebuzer, Bedir`e katılmamıştır, Uhud`a katılmamıştır.

Ebuzer, Allah Rasulünün yanına geldiğinde kavminden birçok insanın imanına vesile olmuş gelmiştir. Fakat bu manada Ebuzer`in kişisel duruşu bu duruştur. Yani servet dediğimiz şeye kökten karşı olan bir duruştur. Ama bu, onun kişisel duruşu olmuştur. İkinci bir duruş göremiyoruz. Yani Allah Rasulü sahabeyi men etmezken, Ebuzer men etmeye kalkmıştır. Onun için Ebuzer`in davranışı ve tarzı tekil kalmıştır.

Peki, Ebuzer`in bu davranışını ve bu görüşünü bugün biri çıkıp da savunsa ne dieyceğiz? Ebuzerî diyeceğiz. O da Ebuzer yolunda diyeceğiz. Ben İslam yolu üzerindeki bu çizgilerin devam etmesinin birçok hayırlara vesile olduğuna inanıyorum. Onun için bu çizgiyi de birileri savunmalı diyorum. Çünkü bu çizginin de yüreğini teskin ettiği bir insan kitlesi var. Bu çizginin de İslam`ın güzelliğini yüreğine soktuğu bir kitle var. Yani gönlü sosyalizme yakın olanlar, eşitlikçiliğe doğuştan yakın olanlar, bunu bir varoluş problemi haline getiren insanlara verilecek mesajımız da vardır. Bu mesajı da bu çizgi versin diyorum. Fakat bir şartla; hiçbir çizgi kendi savunduğunu, kendi anlayışını mutlaklaştırmasın, diğer anlayışları ötekileştirip şeytanlaştırmasın.

xfce 03-03-2012 16:47

bikere videoyu seyretbe
7 dk lık videoyu ne çabuk seyretti.n 2 dk da mesaj yazıyorsun.

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=tiizgG26O9E

İntifada 03-03-2012 17:13

eren erdemi tanıyorum...

xfce 03-03-2012 18:24

Alıntı:

İntifada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995230)
eren erdemi tanıyorum...

hmm.. ciddimi soyluyorsun.

depare 03-04-2012 02:25

Nasıl soru bu yani sen Müslümanlara fakir olmayı mı layık görüyorsun herhalde olabilirler..

İslamın beş temelin den olan Zekat vermek ve Hacca gitmek zenginlere mahsustur eğer Müslümanlara zengin olmak yasak olsaydı Zekat vermek ve Hacca gitmekte farz kılınmazdı :)

Ben çok zengin Müslümanlar tanıdım ki Müslümanlar için,insanlık için çok faydalı hizmetlere vesile oldular hakkını verdikten sonra zengin olmanın bir tehlikesi yok...

Video da Müslümanlar malını katlayabilir mi diyor niye katlayamayacak Ticaret yapmaya teşvik eden Peygamber (s.a.v) değil mi..?

Adam zekatını veriyor hayrını yapıyorsa binede katlar,onbine de katlar 300 milyarlık arabaya da biner kimse bir şey diyemez..

xfce 03-04-2012 02:42

Alıntı:

depare Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995410)
Nasıl soru bu yani sen Müslümanlara fakir olmayı mı layık görüyorsun herhalde olabilirler..

İslamın beş temelin den olan Zekat vermek ve Hacca gitmek zenginlere mahsustur eğer Müslümanlara zengin olmak yasak olsaydı Zekat vermek ve Hacca gitmekte farz kılınmazdı :)

Ben çok zengin Müslümanlar tanıdım ki Müslümanlar için,insanlık için çok faydalı hizmetlere vesile oldular hakkını verdikten sonra zengin olmanın bir tehlikesi yok...

Video da Müslümanlar malını katlayabilir mi diyor niye katlayamayacak Ticaret yapmaya teşvik eden Peygamber (s.a.v) değil mi..?

Adam zekatını veriyor hayrını yapıyorsa binede katlar,onbine de katlar 300 milyarlık arabaya da biner kimse bir şey diyemez..

videoda muslumanlar fakir olmalıdır demiyor izlemedigin belli oluyor videoyu.

EpiVaTeS 03-04-2012 02:46

niye zenginler illa kafir mi oluyor...???
Koca Hz.Ebubekir'den zenginimi vardı...
Adama bak ya...
biri şu adamın konu açmasını engellesin...
canımı sıkmaya başladı iyice...

depare 03-04-2012 03:02

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995415)
videoda muslumanlar fakir olmalıdır demiyor izlemedigin belli oluyor videoyu.

Hadi canım ciddimisin video da olduğunu kim söyledi peki dikkat ettiysen yorumun ilk bölümünü videoda ki şaklabanlara değil sana yaptım :)

Senin attığın başlığa nispeten söyledim "Müslümanlar zengin olabilir mi" diye başlık atarsan bende fakir olmaları gerekmediğini izah etmek zorun da kalırım :)

xfce 03-04-2012 03:02

Alıntı:

EpiVaTeS Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995416)
niye zenginler illa kafir mi oluyor...???
Koca Hz.Ebubekir'den zenginimi vardı...
Adama bak ya...
biri şu adamın konu açmasını engellesin...
canımı sıkmaya başladı iyice...

kuradanki ayetleri inkarmı ediyorsun.
adam kurandan ayetleri soyluyor neden canını sıktı?

İntifada 03-04-2012 03:11

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995423)
kuradanki ayetleri inkarmı ediyorsun.
adam kurandan ayetleri soyluyor neden canını sıktı?


hangi ayetleri ?
mülkiyeti yasaklayan,haram kılan ayet hangisi ?

xfce 03-04-2012 03:21

Alıntı:

İntifada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995425)

hangi ayetleri ?
mülkiyeti yasaklayan,haram kılan ayet hangisi ?

videoyu iyi izle 400 tane fabrikan olabilir ama 400 tane evin olamaz diyor.

Özgür Çağrı 03-04-2012 03:23

eren erdemi kitap fuarında dinlemiştim paranoyak bir ulusalcıdan hiç bir farkı yok .
hatta kendiside ulusalcı.
atıp tutarken sınır tanımıyordu ama dinleyicilerin soruları ve çıkışları karşısında iyi kıvırıyordu iyi kem küm ediyordu ;D


İntifada 03-04-2012 03:26

oda tv,ulusal tv falan takılıyor arkadaş...
twitterdende takip ediyorum...
kötü bir ihsan eliaçık taklitçisi,artı ali şeriati hırsızı...
köşe yazılarında ali şeriatinin kitaplarının biraz süslenmiş,soslanmış hallerini görüyordum...
ilgimizi çeken bi abi değil...
kendi kulvarında devam etsin...

Özgür Çağrı 03-04-2012 03:42

sayın çamurda ulusalda takılıyor reyiz ;D

onurcan 03-04-2012 03:56

konunu başlığı saçma laf olsun diye saçma konular açmaya başlamışsın yine devam edersen forum kurallarını uygulaycağım.....

EpiVaTeS 03-04-2012 04:06

israf haramdır diyor...
evin olmasın zengin olma demiyor...
işine göre yorumlama...

akobalı-akkurt 03-04-2012 10:48

bu alçaklara bir örnek vereyim...

hirbir cı yı savunmam ,hatta karşıyımdır, tarikatada mezhebede ,filan cemeatmış anlamam, tanırım tanımamazlıkdan gelirim, çoğu düşencede tarafımca sapıklıkla nitelendirilmektedir...

süleymancılar demişmiş, bankadaki mevduata uygulanan aslında faiz değilmiş...

hay o cümleyi söyleyenin,ALLAH ına kurban olayım ki tek ve gerçek din adamı gibi konuşmuş...

bu alçaklar mevduata uygulanan getiriye, faiz adı takarak , müslümanın 100 daire alabilecek parasını 3 yılda 15 daire alabilecek duruma enflasyonla getridi...

yani mevduata uygulanan getiriye faiz diyerek , müslümanların tamamı, nitelikli dolandırıcılıkla,arsızca hırsızlıklarla ,bir bir soyuldu , tabi kazançlı çıkan yine yahudi oldu...


ha bir söz vardır,'' MÜLKİYET HIRSIZLIKDIR '' ELHAMDÜLİLLAH müslümanım diyen MANEVİYATDA bu sözün arkasında olmalıdır...

MALİYE yönündende elbet servet edinmede sınır vardır, ve bu sınır gerçek din alimlerince altın oranında ,çocukları vs. de dikkate alınarak acilen tespiti yapılmalıdır...

ha belli bir kazanç sonrası elde edilende , bence kullanması haram olmasa da mekruh olma olaslıığı vardır...
...

BlueMoon 03-04-2012 12:22

mal ve para helalden kazanılırsa neden olmasın ? zenginlik haram mı ? sonuçta herşey Allahın izni ile oluyor ? zenginler zekatını sadakasını verecekler ki fakirler muhtaç olmasın zenginin Allah katındaki itibarı derecesi artsın sosyal adalet sağlansın. Allahın emir ve yasaklarına uyulduğu sürece yüce mevlamız kimseyi kimseye muhtaç etmez.

xfce 03-04-2012 14:09

Alıntı:

BlueMoon Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995481)
mal ve para helalden kazanılırsa neden olmasın ? zenginlik haram mı ? sonuçta herşey Allahın izni ile oluyor ? zenginler zekatını sadakasını verecekler ki fakirler muhtaç olmasın zenginin Allah katındaki itibarı derecesi artsın sosyal adalet sağlansın. Allahın emir ve yasaklarına uyulduğu sürece yüce mevlamız kimseyi kimseye muhtaç etmez.

hangi zekatı?
çalıştırdıgı işçiye bile asgari ucret veren birisi
başka birisine zekat neden versin.

Supraliminal 03-04-2012 14:19

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995497)
hangi zekatı?
çalıştırdıgı işçiye bile asgari ucret veren birisi
başka birisine zekat neden versin.

Nerden biliyorsun sen zenginin Allah katındaki yerini ?
Gıybet etmenin günah olduğunuda bilmiyormusun.

xfce 03-04-2012 15:25

Alıntı:

Furkanca Bakış Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995432)
eren erdemi kitap fuarında dinlemiştim paranoyak bir ulusalcıdan hiç bir farkı yok .
hatta kendiside ulusalcı.
atıp tutarken sınır tanımıyordu ama dinleyicilerin soruları ve çıkışları karşısında iyi kıvırıyordu iyi kem küm ediyordu ;D


mesela dinleyicini soruları neydi? ornek verirmisin?

kuranda zekatın 40 da 1 olmadıgını kanıtlayan apaçık ayetler var. bunlardan yuz çevirmeye luzum yok [/B]
maün suresi
bakara 219
necm 34 örnegin.

BAKARA 219: 219. Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür." Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki: "İhtiyaçtan arta kalanı." Allah size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.
NECM SURESİ 34: Yüz çevireni ve malından biraz verip sonra vermemekte direneni gördün mu?" (40 DA 1 VERİP 39 UNA SIKICA SARILANLAR)

MAUN SURESİ:Dîni yalanlayan şu kimseyi gördün mü?

2,3. İşte odur, yetimi itip kakan ve yoksulun yiyeceği üzerine teşvik etmeyen kimse.

4. Bu nedenle, şu namaz kılanların/şu destekçilerin vay haline!

5. Onlar namazlarından/destek verişlerinden gafildirler,

6. onlar, gösteriş yaparlar,

7. ve mâûnu vermezler.


YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Özgür Çağrı 03-04-2012 15:27

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995504)
mesela dinleyicini soruları neydi? ornek verirmisin?

konuşma boyunca salladıda salladı işte nerdeyse 2 donun varsa birini infak edecen olayına getirdi işte birikim haramdır falan filan.
kalktı bir memur dinleyici dedi ben 10 bin lira biriktirdim bankada çocuğumu okutacam
tabi ki sizin için söylemiyorum bunları hanımefendi sizinkisi normal ;D

la hani ihtiyaçtan fazla ne varsa infaktı birikim yapmak doğru değildi

iyi yarıldık ;D

xfce 03-04-2012 15:33

Alıntı:

Furkanca Bakış Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995506)
konuşma boyunca salladıda salladı işte nerdeyse 2 donun varsa birini infak edecen olayına getirdi işte birikim haramdır falan filan.
kalktı bir memur dinleyici dedi ben 10 bin lira biriktirdim bankada çocuğumu okutacam
tabi ki sizin için söylemiyorum bunları hanımefendi sizinkisi normal ;D

la hani ihtiyaçtan fazla ne varsa infaktı birikim yapmak doğru değildi

iyi yarıldık ;D

10 binlira önemli degilki okadar? adam fena bişey soylememiş. ne ikide birde ;D İŞARETİ KOYUYORSUN.

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Cihannur 03-04-2012 19:00

Allah'ın yaratmasında çeşitlilik vardır. Uzun boylu insanlar var olduğu gibi kısa boylu insanlar da vardır. Zeki insanlar var olduğu gibi az zekâlı insanlar da vardır. Fiziksel olarak güzel insanlar var olduğu gibi fiziksel olarak çirkin insanlar da vardır. Bu tür misalleri çoğaltabiliriz. Müslümanlar zengin de olabilirler fakir de olabilirler. İnsanlar serbest piyasaya çıkarlar ve rızıklarını ararlar. Allah herkesin rızkını verir.

xfce 03-04-2012 19:30

Alıntı:

Cihannur Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995566)
Allah'ın yaratmasında çeşitlilik vardır. Uzun boylu insanlar var olduğu gibi kısa boylu insanlar da vardır. Zeki insanlar var olduğu gibi az zekâlı insanlar da vardır. Fiziksel olarak güzel insanlar var olduğu gibi fiziksel olarak çirkin insanlar da vardır. Bu tür misalleri çoğaltabiliriz. Müslümanlar zengin de olabilirler fakir de olabilirler. İnsanlar serbest piyasaya çıkarlar ve rızıklarını ararlar. Allah herkesin rızkını verir.

yani sen kapitalizme karşı degilsin. serbest piyasa deginine gore.
kuranda zekatın 40 da 1 olmadıgını kanıtlayan apaçık ayetler var. bunlardan yuz çevirmeye luzum yok

maün suresi
bakara 219
necm 34 örnegin.

BAKARA 219: 219. Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür." Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki: "İhtiyaçtan arta kalanı." Allah size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.
NECM SURESİ 34: Yüz çevireni ve malından biraz verip sonra vermemekte direneni gördün mu?" (40 DA 1 VERİP 39 UNA SIKICA SARILANLAR)

MAUN SURESİ:Dîni yalanlayan şu kimseyi gördün mü?

2,3. İşte odur, yetimi itip kakan ve yoksulun yiyeceği üzerine teşvik etmeyen kimse.

4. Bu nedenle, şu namaz kılanların/şu destekçilerin vay haline!

5. Onlar namazlarından/destek verişlerinden gafildirler,

6. onlar, gösteriş yaparlar,

7. ve mâûnu vermezler.


YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Cihannur 03-04-2012 20:07

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995571)
yani sen kapitalizme karşı degilsin. serbest piyasa deginine gore.
kuranda zekatın 40 da 1 olmadıgını kanıtlayan apaçık ayetler var. bunlardan yuz çevirmeye luzum yok

Kapitalizme de karşıyım sosyalizme de. Kapitalizm dünkü ideoloji, İslam ise 1.400 küsur yıldır var olan bir din. Kapitalizm yokken de Müslümanlar özel mülkiyet haklarına ve üretim araçlarına sahiptiler ve rızıklarını serbest piyasada arıyorlardı. Zekât 40'da 1'dir. Kur'an'ın hiçbir ayetinden yüz çevirmeyiz. Misal verdiğin ayetlerden zekâtın 40'da 1 olmadığı yorumu çıkmaz.

Öncelikle doğadaki çeşitliliği veri olarak kabul edip, toplumda zenginlerin de fakirlerin de var olabileceğini kabul etmek gerekir novek. Niye fiziksel olarak güzel insanlar var, bu haksızlık, bu adaletsizlik; herkes ya çirkin ya da normal fizikte olmalı demek ne kadar yanlış ve haksızlıksa, toplumda niye zenginler var, bu haksızlık, bu adaletsizlik; herkes ya fakir ya da normal maddi güçte olmalı demek de yanlış ve haksızlıktır.

Fiziksel olarak güzel insanların yüzlerine müdahalede bulunup onların yüzlerindeki güzelliği giderip onların yüzlerini normal fiziğe dönüştürmek veya çirkinleştirmek nasıl zulümse, topluma komünizm getirip zenginlerin mallarını gasp etmek ve onları normal maddi duruma getirmek veya fakirleştirmek de zulümdür.

İntifada 03-04-2012 20:10

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995571)
yani sen kapitalizme karşı degilsin. serbest piyasa deginine gore.


evet zaten kapitalizm=serbest piyasa değil mi ?
bu çocuk hiç bişey öğrenemeyecek...

xfce 03-04-2012 20:11

Alıntı:

Cihannur Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995582)
Kapitalizme de karşıyım sosyalizme de. Kapitalizm dünkü ideoloji, İslam ise 1.400 küsur yıldır var olan bir din. Kapitalizm yokken de Müslümanlar özel mülkiyet haklarına ve üretim araçlarına sahiptiler ve rızıklarını serbest piyasada arıyorlardı. Zekât 40'da 1'dir. Kur'an'ın hiçbir ayetinden yüz çevirmeyiz. Misal verdiğin ayetlerden zekâtın 40'da 1 olmadığı yorumu çıkmaz.

Öncelikle doğadaki çeşitliliği veri olarak kabul edip, toplumda zenginlerin de fakirlerin de var olabileceğini kabul etmek gerekir novek. Niye fiziksel olarak güzel insanlar var, bu haksızlık, bu adaletsizlik; herkes ya çirkin ya da normal fizikte olmalı demek ne kadar yanlış ve haksızlıksa, toplumda niye zenginler var, bu haksızlık, bu adaletsizlik; herkes ya fakir ya da normal maddi güçte olmalı demek de yanlış ve haksızlıktır.

Fiziksel olarak güzel insanların yüzlerine müdahalede bulunup onların yüzlerindeki güzelliği giderip onların yüzlerini normal fiziğe dönüştürmek veya çirkinleştirmek nasıl zulümse, topluma komünizm getirip zenginlerin mallarını gasp etmek ve onları normal maddi duruma getirmek veya fakirleştirmek de zulümdür.

arkadaşım hem serbest piyasa diyorsun hemde kapitalizme karşıyım diyorsun .
serbest piyasa kapitalizmin ta kendisidir kapitalizmden yanayım desene açık açık ne çeviriyon.

kuranın indigi denemde feodalizm vardı daha sonra kapitalizm ortaya çıktı feodalizm kapitalizmin eski versiyonudur.
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

İntifada 03-04-2012 20:18

islam kanunları serbest piyasaya karşı değildir...
ama faize karşıdır(ki kapitalizmin ana noktası faizdir)...
satıcının alıcıyı,alıcının satıcıyı kandırmasına,tartı hilesine karşıdır...
pazarda yer parsellemeye,özel yer ayrılmasına karşıdır,erken gelen yerine geçer...
infakı tavsiye,zekatı emreder...
üretimi destekler...
narhı yasaklar...
servetin dolaşmasını ister,zenginlerin servetlerini kullanıp kendi aralarında devlet oluşturmalarını yani tekel kurmalarını yasaklar...


eh sen bunların olduğu bir sisteme sırf serbest piyasa var diye kapitalizm diyorsan ya kapitalizmi bilmiyorsun,ya kapitalizm ve sosyalizm dışında bir sistem işine gelmiyor...

xfce 03-04-2012 20:20

Alıntı:

İntifada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995592)
islam kanunları serbest piyasaya karşı değildir...
ama faize karşıdır(ki kapitalizmin ana noktası faizdir)...
satıcının alıcıyı,alıcının satıcıyı kandırmasına,tartı hilesine karşıdır...
pazarda yer parsellemeye,özel yer ayrılmasına karşıdır,erken gelen yerine geçer...
infakı tavsiye,zekatı emreder...
üretimi destekler...
narhı yasaklar...
servetin dolaşmasını ister,zenginlerin servetlerini kullanıp kendi aralarında devlet oluşturmalarını yani tekel kurmalarını yasaklar...


eh sen bunların olduğu bir sisteme sırf serbest piyasa var diye kapitalizm diyorsan ya kapitalizmi bilmiyorsun,ya kapitalizm ve sosyalizm dışında bir sistem işine gelmiyor...

islam faizemi karşı? kapitalizme mi?
yoksa her ikisinedemi?

İntifada 03-04-2012 20:33

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995595)
islam faizemi karşı? kapitalizme mi?
yoksa her ikisinedemi?

İslam kapitalizme faize ve yoksulu gözetmeyen sisteme düşman olduğu için karşı...
yoksa kapitalizm dediğin kaç senelik sistem ?
İslamın ortaya çıktığı dönemde kapitalizm mi vardı ?

xfce 03-04-2012 20:35

Alıntı:

İntifada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995604)
İslam kapitalizme faize ve yoksulu gözetmeyen sisteme düşman olduğu için karşı...
yoksa kapitalizm dediğin kaç senelik sistem ?
İslamın ortaya çıktığı dönemde kapitalizm mi vardı ?

feodalizm vardı islam çıktıgında.

Cihannur 03-04-2012 20:46

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995587)
arkadaşım hem serbest piyasa diyorsun hemde kapitalizme karşıyım diyorsun .
serbest piyasa kapitalizmin ta kendisidir kapitalizmden yanayım desene açık açık ne çeviriyon.

kuranın indigi denemde feodalizm vardı daha sonra kapitalizm ortaya çıktı feodalizm kapitalizmin eski versiyonudur.


İslam'ın ekonomik sistemi ile kapitalizmin birbirine benzer yanları olması ikisinin birbirleriyle aynı olmaları anlamına gelmez. İslam'ın ekonomik sisteminde de serbest piyasa var, kapitalizm de de serbest piyasa var, öyleyse ikisi de aynıdır denilemez. İslam'ın ekonomik sisteminin kapitalizmden farkları vardır. Birincisi, İslam'ın değer ölçüleriyle kapitalizmin değer ölçülerinin birbirinden çok farklı olmalarıdır. Kapitalizmde mal ve para en önemli değerlerken, İslam'da mal ve para değerler sıralamasında epey gerilerde kalır. İkincisi, İslam'da faizin olmamasıdır. Faiz, kapitalizmin temellerinden biridir.

İslam'ın ekonomik sistemi incelendiğinde, İslam'ın ekonomik sistemi uygulandığında toplumun sosyal dayanışmasıyla toplumda sosyal adaletin sağlanacağı ve toplumdaki bütün fakirlere sahip çıkılacağı görülür. İslam'ın kurallarının uygulandığı bir İslam toplumunda istisnai felaket dönemleri dışında fakirler fakirliklerinden dolayı mağdurluk yaşamazlar. İslam'ın zekât ve sadaka müesseseleri sayesinde toplumun fakirleri toplum tarafından korunur ve gözetilirler. İslam'a bu yönüyle bakıldığı zaman onun sosyalizmle benzerliği görülür. İslam toplumda sosyal adaleti sağlıyor ve fakirlere sahip çıkarak onların fakirliklerinden dolayı mağdur olmalarını önlüyor, öyleyse İslam, sosyalizme eşittir denilemez.

İntifada 03-04-2012 20:48

Alıntı:

xfce Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 995608)
feodalizm vardı islam çıktıgında.


feodalizm biraz daha geç bugünün vahşi kapitalist coğrafyalarına yayıldı en az islamla arasında bi 300 sene vardır bence feodalizmin avrupayı sarması arasında...
zaten sorunda değil...
ister feodalizm,ister kapitalizm,ister xfceizm,ister armutizm...
islamın ben şu izme,ben bu izme karşıyım demesi gibi bi durum olamaz...
İslam sana uyman ve karşı çıkman gereken kuralları sayar...
sende karşı çıkman gereken kuralları içinde barındıran sisteme karşı olursun bu kadar basit...

Cihannur 03-04-2012 21:09

Osmanlı dönemindeki sadaka taşlarını düşün novek. Maddi durumu iyi olan insanlar sadaka taşları denilen yerlere para koyuyorlar ve gidiyorlar; fakirler de o sadaka taşlarından ihtiyaçları kadar olan parayı alıyorlar. Böylelikle fakirler hem sadaka taşlarından aldıkları parayla ihtiyaçlarını gideriyorlar hem de parayı birinden direkt olarak almadıkları için gururlarının incinmesi engellenmiş oluyor. İslam'da fakirlere sadece maddi olarak yardım etmek yeterli değildir; fakirlere yardım yapılırken onların gururlarının incitilmemesi ve kalplerinin kırılmamasına da dikkat edilmesi gerekmektedir.


All times are GMT +3. The time now is 16:18.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025