![]() |
İntizar recm edilmeyi bekliyor
http://yenidemokratkadin.net/images/...2/06/rejm1.jpg
Sudan’da yine bir kadın, kadına yönelik şiddetin en vahşilerinden biri olarak sayılabilecek ve kadını ve erkeğiyle tüm toplumu şiddetin bir parçası yapan recm cezası ile karşı karşıya. Uluslararası Af Örgütü Sudan’da İntizar Şerif Abdullah adlı 20 yaşındaki (ki daha da küçük olduğu tahmin ediliyor) bir kadının zina ile suçlanarak recm edilerek idam cezasına çarptırıldığını duyurdu. Şeriat hükümlerinin uygulandığı ülkenin kuzeyindeki Ombada’da yaşanan olayda İntizar alınan bilgilere göre erkek kardeşi onu dövdüğü sırada zina yaptığını itiraf etti. İntizar’ın mahkemeye çıkarılıp recm ile öldürülmesine mahkum edilmesindeki tek kanıt bu. Bunun üzerine tutuklanan İntizar’ın beraber olduğu iddia edilen kişi ise tüm suçlamaları reddetti ve serbest bırakıldı. Yani İntizar, tek başına “zina suçunu” işlemiş sayılıyor!!! İntizar 4 aylık bebeğiyle hapishanede recm edileceği günü beklerken Uluslararası Af Örgütü küresel çapta acil eylem kampanyası başlattı. Sudan’daki Af Örgütü temsilcisi Jean-Baptiste Gallopin yaptığı açıklamada İntizar’ın hiçbir şekilde bir avukat tarafından temsil edilmediğini ve anadilinde yargılanmadığını ifade ederek, dayak sonucu elde edilen ifadenin tek “delil” olduğunu belirtti. Kaynak |
her duyduğumuza ve her servis edilene İNANMAYIN derim...
Zalime acımak Mazluma Zulumdür.. |
Recm batıda islamın bir parçası gibi algılanıyor haliyle BARBAR DİN algısına hizmet ediyor , başka bir işe yaradığı yok.
|
Suçun müeyyidesi neyse odur ve haktır...
Batı değil midir Afrikayı Vietnamı Afganistanı Güney Amerikayı ,Libyayı, irakı SÖMÜREN ve DÜNYAYI FESADA veren ZULMEDEN |
Recm'i cahiliye devrinde kız çocuklarının diri diri gömülmesinden farklı bir cahillik olarak görmüyorum...
|
Hırsızın elinin kesilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
|
Alıntı:
fakat işlediği bir günahtan dolayı işkence ile ölüm, Rabbimizin işine karışmaktır... işlenen bir günahın önüne geçmek için farklı usullere başvurulabilir, bu insanın işlediği günah sürekli tekrarlanıyor,etrafına topluma zarar veren bir tehlike haline gelmişse,toplumun selameti için belki en son ihtimal ölüme başvurulabilir... ama yine işkence yoluyla öllümle değil... |
herhangi bir akrabamızı veya çok yakınızmız , veya bir başkasıda olabilir herhangi bir insan, böyle kötü bir durumda gördüğümüz zaman nekadar TİSKİNİYORSAK , ALLAH' CC de o derece yasaklamış ve bu durmun çirkinliğini ve ap açık cezası veya fiili neyse bize bunun hakkında kullarına bildirmiş, ALLAH'ın bize bahşettiği nimetler bakımından , şükretmemiz yerine böyle bir azgın suç karşısında o günahın bedelininde ağır olacağını sanıyorum, ve nitekim bize bildirilmişken..
, arkadaşlar ben size yol göstermiş ve recm'i övmek babında bişeyler söylemek istemiyorum, YALNIZ bu konuda ALLAH'ın emirleri yasakları hususunda ve bunun yanında PEYGAMBER EFENDİMİZ SAV hadisleride mevcuttur, ve bu hususta internette veya diğer yazılı kaynaklarda olsun, yüzlerce bilgi ve kaynak var, açıp okuyun bence veya bir göz atın.. |
İnşallah geri alırlar kararı..
|
neden hep recm edilen kadın haberleri varda erkek yok bu suçu işleyen ikisi içinde aynı ceza gerekiyor.
böyle haberler batının İslam ı kötü olarak lanse etmesinden başka bir şey değil eğer bunlar gerçekten böyle bir şeyi İslam adına yapıyorlarsa neden erkeği suşsuz bulmuşlar ki bu devirdeki tıp çocuk olmadan bile kiminle ilişkiye girdiğini tespit ediyor ama burda çocuk ta ortada var. bunlar İslam adına değil de kendi barbarlıkları töre veya adilikleri için yapmışlar. bunun İslam Dininn (İ) harfiyle bile alakası yok |
Alıntı:
Kuranı kerim her çağa göre ayrı yorumlanabiliyorsa, bunun batıllarıda olabilir... azgın bir suç varsa ortada, bunun önüne sadece işkence ve ölüm geçemez öyle değilmi... Efendimiz a.s.v. ın recm le ilgili hadislerini daha önce incelemiştim, efendimiz öncelikli olarak tövbe etsin diyor çünkü bizim dinimizde günah işleyenin günahı affolunabilir ihtimali var... böyle bir ihtimal varken biz o fırsatı ne hakla söndürebiliriz? biz fıtraten günah işleyebilen varlıklarız, bu itibarla bize tövbe ve af kapıları açılmışken neden bu imkanı değerlendirebileceğimiz bir caydırıcı unsur olmasın..? bir insanın hayatına son vermek onun dünyadayken tövbe edip affedilme ihtimaline son vermektir... |
Alıntı:
bu ceza herkese şu zamanda çokça cahilce gelebilir, veya korkunçtur..amma velakin günahıda ve bize emredilen hükümlere göre cezasıda çok çetindir.. recm cezasını saymıyorum bile, evet kul şaşabilir ve bu yönde günahından geriyede dönebilir, bu diğer başkası için geçerli olmayabilir, vazgeçmebilirler, . mesela LUT kavmi, ve günmüzde uzantısı olan bu işlevler. herhangi bir millete mahsup insanlar değil artık , sadadec bir kavme dayalı insanlar değil , en yakın çevremizde dahi zina fiiline teşfik etmiş mekanlar ve durumlar vardır !!!! hani ALLAH' tan korkumuz var diyoruz değilmi. bu kötü fiil için bu cezadan kormakta gerekir. insanoğlu daimi olarak yaratıcı ile temasta olduğunu bilip asla bu yollara başvurmamalı ve böyle bir büyük günahı işlememeli, işleyenleride ALLAH LUT kavmi gibi yapmadan ihlasa erdirip islah etsin,hiç kimsenin taşla sopayla öldürüldüğünü , diğer hiç kimse istemez, hangi günah olursa olsun zaten fıtratımızda yeralan insanın güünah işleme ve hata yapma gibi vasıfları vardır. lakin bu bir imtihandır. |
Alıntı:
siz diyorsunuzki vazgeçemeyebilirler diyorsunuz, işte vazgeçmediğinde bunu alışkanlık haline getirdiğinde, caydırıcı yöntemlerle engellenemiyorsa en son ihtimal toplumun selameti için ölümü istenebilir... açıkcası ben dinimizde recmin şimdiki şekliyle yeri olduğuna inanmıyorum... |
Alıntı:
osmanlıda recm cezasına çarptırılmış herhangi bir gayri müslim yoktu sanırım , çok araştırmadım ama yoktur,, |
Rahman ve Rahim olan Allah'ın Adıyla
Nisa Suresi 15. ayette Allah Teala şöyle buyurmaktadır: “Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse onları evlere kapatın. Bu, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah onlara bir yol açıncaya kadar böyle gitsin.” Ayette altı çizili yerden anlaşıldığına göre, fuhuş yapan kadınlar hakkında ileride yeni bir hüküm gelecektir. Nitekim bir zaman sonra Nur suresin 2. ayeti nazil olmuş ve onlar hakkındaki yeni hüküm belli olmuştur. Allah Teala şöyle buyurmuştur: “Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüz değnek vurun. Eğer Allah’a ve o son güne inanıyorsanız, Allah’ın hükmünü yerine getirirken onlara karşı yumuşamayın. İnananlardan bir takım da onlara yapılan azabı gözleriyle görsün.” (Nur 24/2) Bu yüzden Nisa suresi 15. ayette kadın kadına sevicilik yapanların kastedildiği kabul edilemez. Zira Allah’ın onlara “yeni bir yol açtığına” dair herhangi bir delil mevcut değildir. Ama zina eden kadın ver erkekler hakkında bu ayetler haricinde yeni cezalar bildirilmiştir. Fuhuş, karşılıklı yapılan bir eylem olduğu için erkeklerle ilgili hükümler de bir sonraki ayetle belirlenmiştir: “İçinizden bu suçu işleyen çiftlere eziyet edin. Eğer tevbe edip kendilerini düzeltecek olurlarsa bırakın. Allah tevbeleri kabul eder, ikramı boldur.” (Nisa, 4/16) Allah'In Hükmü budur ! Allah'ın Hükümleri değişmez ! 33:62 Allah'ın bundan önce geçenler hakkındaki kanunu budur. Ve sen Allah'ın kanununu değiştirmeye asla çare bulamazsın. |
Öldürün diyorsun yani
Toplumsal baskıyı bireyin üstünde tutun diyorsunuz... |
way be ne kadarda duygusal ne kadarda insancıl hümanist müslümanlarımız varmşı recm bir vahşetmiş ve bunu söylerlerken peygambermizin uyguladığını ve açık ayet olduğunu bildikleri halde birileri tövbe ederse recm edilemez diyor peki peygamberimize 4 defa gelip zina ettiğini ve cezasını çekmek istediğini söyleyen kadını recm etmiştir. ve bu kadın tam bir samimyetle tövbe etmiştir hatta recm sırasında ona hakaretvari söz söyleyen bazı kişilerede kızmıştır.onun tövbe samimyetini göstererek. evet beyler kimse inasan öldürmek istemez, evet beyler kimse el kol kesmek istemez, evet beyler kimse savaşmak istemez ama bunların her biri ayrı ayrı ayettir. "...savaşın" Allahın ayeti olduğu gibi... evet beyler kafire şirin görünmeyi bırakın. ve islam ne diyorsa onu yapmaktan çekinmeyin. eğer barbar görmek istiyorsanız batıya bakın batıya barbar görünmemek için takla atmayıda kesin !
af örtügütü derverte girmişmiş ABD idam ederken o af örgütü nerdedir. hergün binlece müslüman parça edilirken af örgütleri nerdedir ?? ayrıca dip notun dip notu: bu tür haberlere inanmıyorum idam haberi gerçek ola bile böyle değildir. bizim bazı g....ze.....lı müslümanları galayana getirmek istiyorlar o kadar ! not: tekarar ediyoruz kafire şirin görünmek için takla üstüne takla atıp sürekli amuda kalksanızda kuranın deyimi ile "siz onlar gibi yaşamadığınız sürece onlar sizi kabul etmezler"... başka bir not: olayın iç yüzünü bilmeden takla atmayın yoksa sonra takla attırırlar ! ;D :w::w: :) en önemli not: adamın haberinin kaynağına bakar mısınız ! tam bir Allah tanımazlar sitesi ! Yazıklar olsun ! ki itibar edilen şeye bakın ! olumsuz yorum yapan kardeşlerim sizlerede teesüf ediyorum barı kaynğa baksaydınız bir müslüman bu kaynağa göre asla müslüman hakkında olumsuz yazı yazmaması yorum yapmaması gerekir. geçenlerde ateist bir siteyi kaynak göstererek bazı müslüman kardeşlerimizi karalayan birileri (onlarda msülüman ) gibi ofsaytta kalıyorlar ! |
Linke mi takılı kaldın. Zaman'dan gazetesinden iktibas yapsak. Bunlar Müslümanları Terörrist ilan ediyor dersin. Daha başka bir kaynaktan yapsak bunlar ALLAH'SIZ dersin. Sana göre zaten dünyada Hizbullahçılardan başka hakiki bir müslüman yok ki... gökten inen rahmetİN, everes dağı tepesinde çıkan çiçeğin bile bunları yüzü suyu hürmetine çıktıklarını söylemediğin kaldı.
Bir Ayyaş içki içmek haramdır dese bu doğru bir söz olmuyor mu ? Hak bir söz olmuyor mu ? Hak ve hakikatleri fani şahıslarla mı çürütmeye çalışıyorsun. Recm nedir ? Recm hangi hallerde uygulanır ? Hakiki bir müslüman isen zaten bunları biliyor olman lazım.. Keza bunun için delillerden hangi seviyeden olması gerektiği ifade etmeme gerek yok ? Haberi bir defa okursan elde bulunan tek bir kanıtın sinik vızıltısından da aşağı bir seviyede delil olduğunu anlar. Beynime hayretler içesinde bırakan cevapları vermezsin. Senin muhalefet anlayışın (Özürdileyerek) o kadar çürük ki.. Bazen cevap verme tenezzülünde bile bulunmuyorum. Sen yine vâkarlıktan uzak mizaç anlayışın ile, çürük müdafalarına devam et.. |
Alıntı:
İslami Hükümler bu sorulara göre yukarıdaki ayetlerin hükümleriyle uygulanır ! Yazdığım ayetleri ciddiye almayanlar anlayamazlar ! İçinizden bu suçu işleyen çiftlere eziyet edin. Eğer tevbe edip kendilerini düzeltecek olurlarsa bırakın. Allah tevbeleri kabul eder, ikramı boldur.” (Nisa, 4/16) |
Alıntı:
|
Fuhşun kötülüğünden kimse bahsetmez !!!
|
Islam'in bin yil sancatarligini yapmis bir milletin ülkesinde umumhane isletmecisi manukyan'in vergi rekortmeni oldugu bir zaman dilimi yasadik....
Vergisini vermeyen ülkemin is adamlarimi utansin, yoksa bu mekanlara ragbet eden milletimmi utansin ? Sigara, Alkol, Fuhus...bize yabanci olmasi gereken bu üc kelime maalesef ülkemin aci gercegi. |
fuhuş denilen şeyin kötülüğünü inkar eden biri elbette yok...
paylaşılan ayeti kerimelere inancımız sonsuz... lakin herkes çıkardığı yoruma göre hareket ediyor... |
Alıntı:
Çıkarılan yorumlar Çağdaş yahutta Reformist bir Algıyla Sekülarizm'e dayanmıyorsa ! Hükümler gayet net ! Net olmayan ise algılama farklılığıdır ! Fuhuş eğer olmuşsa ! Şahitlerde 4 kişi sabitse ! Ayetlerde açık olduğuna göre ! Kim kadını koruyup savunur !!!? Neden savunur ??? Savunmak Fuhşu savunmak mıdır ? Yoksa Onu Öldürmeyelim ! Yaşatalım ama süründürelim mi denmek istenir ??? Yahutta Yaşam Hakkı Vardır Evrenseldir gibi ! Allah'ın Haram yahut Helallerini bir kenara bırakan Çağdaş anlayışlar mı geliştirelim ! Haşa ! Öldürmek kısmı en son ve sarih delillerin durumuna göre değişir ! Lakin doğrudan öldürmeye recm'e kalkmak ! Ayetlerin hükümlerine göre vukulara göre hatalıdır ! Lakin Recm Peygamber Hükmüyle vardır ! Ama İlk olarak tavsiye değildir !!! En sonunda düşünülmesi gereken bir kavramdır !!! Amaç tevbe ettirip doğru yola sokulmasıdır !!! |
Alıntı:
yazdıklarınızdan bu kısmı çok defa tekrarladım yorumlarımda... |
Alıntı:
Ama savunma gibi görünmesi hoş olmaz ! Bizler Müslümanların Hüküm hatalarından daha fazla !!! İşlenen zalimliğe, Harama odaklanırız ! Derece bunu gerektirir ! Ama elbette Hükümlerin hakkı ne ise oda söylenmelidir !!! İlk olarak bu iğrençliklerin ! Dinde ''Acıyacağınız Tutmasın'' ayeti hükmünden korkmak ! Daha sonrada Meseleyi şahsi, nefsi yahutta nefret sınıfına sokmadan ! Salt ve sarih şekilde Hükümlere odaklanmak ile alakalandırılması gerekir ! Amaç zehirsiz bir Hükmün Allah'ın Rızasını ve Emrini yerine getirmek maksad-ı İlahidir ! Zulüm olamaz !!! |
RECM CEZASI UYGULANMASI İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR:
1. Zina eden kadın veya erkeğin ergin olması. |
Alıntı:
|
Alıntı:
gayet tatmin edici cevap verdniz zaten.. :) |
Şeriata göre hamile olan kadın çocuğunu doğurana ve sütten kesilene yahut süt anne temin edilene kadar recm edilemez..
Recmi bir kadın düşmanlığı gibi gösterme gafletinden kurtulun artık recmde cinsiyet ayrımı yoktur erkekte kadın da aynı cezayı görür.. İslam da cinsiyet ayrımı yoktur cinsiyet ayrımı daha çok kadını bir teba olarak erkeğin önüne süren modern sistemler de görülür..! Ulusal af örgütü bu ayakları bıraksın da zulüm yaşanan Filistin için,Irak için Suriye için kampanyalar başlatsın..! |
Taşla öldürme, taşa tutma, birine taş atma, sövme, lânet etme, kovma, birinin namusuna iftira etme, kötü zanda bulunma; evli veya dul bulunan erkek veya kadının zina etmesi halinde İslâm mahkemesi kararıyla taşlanarak öldürülmesi anlamında bir fıkıh terimi Rcm kökünden mastar, çoğulu "rucüm" dür Aynı kökten "racîm"; recm olunan, taşlanan, kovulan ve lânetlenen anlamındadır
Kur'an-ı Kerim'de bu anlamda "recm" ifadesi bulunmamaktadır Bir ayette gaybı taşlamak" (el-Kehf, 18/22), başka bir yerde, "yıldızları Şeytanlar için atış taneleri yaptık" (el-Mülk, 67/5) ayetinde "atış taneleri" anlamında "rucûm" çoğul olarak gelmiştir Zina edenin taşlanması Sünnet, ve icma delillerine dayanır Zina bütün semavî dinlerde haram kılınmış ve çok kötü bir fiil olarak kabul edilmiştir İslâm'da zina büyük günahlardan olup, ırz, namus ve neseplere yönelik olduğu için, cezası da hadlerin en şiddetlisidir Zinanın cezası, fiili işleyenin evli veya bekâr oluşuna, İslâmî emir ve yasaklarla yükümlü bulunup bulunmamasına göre kısımlara ayrılırDayak, taşla öldürme, sürgün ve İslâm devleti'nin koyacağı ta'zir cezası bunlar arasındadır Yüz Değnek Cezası Bekâr erkekle bekâr kadının zina etmesi halinde, ceza her birine yüz değnek vurulmasıdır Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Zina eden kadın ve erkekten her birine yüz değnek vurun" (en-Nûr, 34/2) Zina cezası uygulanan kimsenin, toplum nezdindeki itibar kaybını önlemek, belki olayın unutulmasını sağlamak amacıyla bir yıl süreyle sürgüne gönderilmesi İslâm'ın ilk yıllarında ek bir ceza olarak veriliyordu Ubâde b Sâmit (ra)'tan rivâyete göre şöyle demiştir: Resulullah (sas) şöyle buyurmuştur: "Zinanın hükmünü benden öğrenin Allah o kadınlara bir çıkar yol gösterdi Bekârla bekâr zina ederse yüz değnek ve bir yıl sürgün; evli ile evliye yüz değnek ve recm vardır" (İbn Mâce, Hudûd, 7; Müslim, Hudûd, 12) Ancak bu uygulama Nûr Suresi'nin inmesinden önceye aittir Bu sure inince bekârlar için yalnız değnek, evli olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir (es-Serahsî, el-Mebsût, Beyrut 1398/ 1978, IX, 36 vd) Hanefilere göre, bekârların zina cezası olan yüz değneğe ayrıca sürgün eklenmez Çünkü ayette sürgünden söz edilmemiştir Ancak sürgün bir had cezası değil; İslâm devlet başkanının takdirine bırakılmış bir ta'zir cezası niteliğindedir Nitekim zina edenin tövbe edinceye kadar hapsedilebilmesi de, fuhşa düşenleri bir süre toplumdan tecrid etmek amacıyla alınan bir önlemdir Şâfiî ve Hanbelîlere göre ise bekârların zinasında yüz değnek ve bir yıl sürgün birlikte uygulanır Delil, sürgün bildiren hadistir Ancak kadın kocası veya bir mahremi ile birlikte sürgüne gönderilir Ayrıca sürgün yerinin sefer mesafesinden yakın olmaması da gerekir HzPeygamber "Kadın, yanında kocası veya bir mahremi bulunmadıkça yolculuğa çıkamaz" (Buhârî, Taksîr, IV, Sayd, 26, Savm, 67; Ebû Dâvud, Menâsik, III) buyurmuştur Recm Cezası Hz Peygamber'in evli olarak zina edene recm cezası uyguladığı, tevatüre ulaşan hadislerle sabittir Temelde kıyasa göre evlilere de yüz değnek (celde) cezası uygulanması gerekirken, bu konudaki hadislerle amel edilerek recm cezası öngörülmüştür Recm konusunda hükmü devam eden, fakat Kur'an ayeti olarak okunması neshedilen bir ayet de nakledilir Abdullah b Abbas (ranhümâ), Hz Ömer'in minberde şöyle dediğini rivâyet etmiştir "Cenab-ı Allah Muhammed (sas)'i hak ile göndermiş ve O'na Kitab'ı indirmiştir Recm ayeti de O'na indirilen ayetlerden idi Biz bu ayeti okuduk, ezberledik ve anladık Resulullah (sas) recmi uyguladı, ondan sonra biz de uyguladık" Korkarım, zaman geçince birileri çıkıp "Biz Allah'ın kitabında recmi bulamıyoruz" der ve Allah'ın indirdiği bir farzı terkederek sapıklığa düşerler Şüphesiz recm, Allah'ın kitabında, evli olmak, şahit, gebelik veya ikrar bulunmak şartıyla, zina eden kimse aleyhine bir haktır" (Müslim, Hudûd, 15) Hz Ömer'in sözünü ettiği okunuşu mensuh ayet şudur: "İhtiyar erkekle ihtiyar kadın zina ederlerse, onları recmedin" (Mâlik, Muvatta', Hudûd 10; İbn Mâce, Hudûd, 9; Ahmed b Hanbel, V, 132, 183) Hz Ömer'in recmi, Medine minberinden ilân etmesi, içlerinde bir çok sahabe bulunan cematten hiç birinin buna karşı çıkmaması, recmin sabit olduğunu gösterir (Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, Ahmed Davudoğlu, İstanbul 1978, VIII, 350) es-Serahsî (ö 490/1097) Ömer (ra)'in şöyle dediğini nakleder: "Eğer insanlar, Ömer Allah'ın Kitabına ilave yaptı demeyecek olsalar, "ihtiyar erkekle ihtiyar kadın zina ettikleri" ifadesini Mushaf'ın haşiyesine yazardım" (es-Serahsî, el-Mebsût, Beyrut 1398/1978, IX, 37) Hz Peygamber'in recm cezasına uygulama örnekleri: 1 İşvereninin eşiyle zina eden bekâr işçiye yüz değnek ve bir yıl sürgün cezası, kadına ise recm uygulanmıştır Ebû Hureyre ile Zeyd b Halid el-Cühenî (ranhumâ)'dan nakledildiğine göre, zina eden kadının kocası ile, zina eden işçinin babası Resulullah (sas)'e başvurarak bu konuda "Allah'ın kitabı" ile hüküm vermesini istemişlerdir İşçinin babası şöyle dedi: "Benim oğlum bu adamın yanında işçi idi Onun hanımı ile zina etti Bana, oğlum için recm gerektiği haber verildi Ancak ben onun adına yüz koyunla bir cariye fidye verdim Bu arada bilenlere danıştım, (oğlum bekâr olduğu için) ona yüz değnekle bir yıl sürgün cezası, bunun karısına ise recm cezası gerektiğini haber verdiler" Bunun üzerine, Hz Peygamber şöyle buyurdu: Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim Cariye ve koyunlar geri verilecek Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet" Üneys kadına gitmiş ve kadın suçunu itiraf etmiş, Hz Peygamber'in emri üzerine de recmedilmiştir (Müslim, Hudûd, 25; Buhârî, Hudûd III, 38, 46, Vekâlet,13) Ebû Hanife'ye göre, yüz değnek yanında bir yıl sürgün, ayete ilâve niteliğinde olup, ayet inince bu ilâve kısım neshedilmiştirAncak İslâm devlet başkanı böyle bir cezayı ta'zir cezası olarak verebilir 2 Zinasını dört defa ikrar eden Mâiz b Mâlik (ra)'in recmedilmesi Mâiz b Mâlik, Hz Peygamber'e gelerek "Beni temizle" dedi Hz peygamber "Yazık sana, çık git, Allah'a tövbe ve istiğfar et" buyurduMâiz, pek uzaklaşmadan geri döndü ve "Ey Allah'ın Resulu! Beni temizle" dedi Hz Peygamber aynı sözlerle üç defa daha geri gönderdiDördüncü ikrarında "Seni hangi konuda temizleyeyim?" diye sordu Mâiz; "Zinadan" dedi Hz Peygamber "Bunda akıl hastalığı var mıdır?" diye sordu Böyle bir rahatsızlığı olmadığını söylediler "Şarap içmiş olabilir mi?" diye sordu Bir adam kalkıp içki kontrolü yaptı Onda şarap kokusu tesbit edemedi Hz Peygamber tekrar "sen zina ettin mi?" diye sordu Mâiz "Evet" cevabını verdi Artık emir buyurdular ve Mâiz recmedildi Recimden sonra onun hakkında sahabiler iki kısma ayrıldılar Bir bölümü Mâiz'in helâk olduğunu, başka bir grup ise onun en faziletli tövbeyi yaptığını söylediler Bu farklı yaklaşım üç gün sürdü Daha sonra yarılarına gelen Resulullah (sas) "Mâiz b Mâlik için dua edin" buyurdu "Allah Mâiz'e mağfiret eylesin" dediler Hz Peygamber şöyle buyurdu: "Mâiz öyle bir tövbe etti ki, bu tövbe bir ümmet arasında paylaştırılırsa onlara yeterdi" (Müslim, Hudûd, 22; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 95,109; ez-Zeylaî, Nasbu'r-Râye, III, 314 vd) 3 Gâmidiyeli evli kadının zinadan dolayı recmedilmesi Mâiz'in recmedilmesinden kısa bir süre sonra Ezd kabilesinin Gâmid kolundan bir kadın geldi ve "Ey Allah'ın elçisi! Beni temizle" dedi HzPeygamber "Yazıklar olsun sana Çık git, Allah'a tövbe ve istiğfar et" buyurdu Kadın dedi: "Beni, Mâiz'i çevirdiğin gibi geri çevirmek istiyorsun" Hz Peygamber, "Sana ne oldu?" diye sordu Kadın kendisinin zinadan gebe olduğunu söyledi Bunun üzerine "Sen mi?" buyurduKadın "Evet" dedi Hz Peygamber "Doğuruncaya kadar git" buyurdu Kadının bu arada geçimini Ensar'dan bir adam üstlendi Daha sonra Hz Peygamber'e gelerek; "Gâmidli kadın doğurdu" dedi Çocuğun bakımını da Ensar'dan birisi üzerine aldı ve kadın recmedildi" (Müslim, Hudûd, 22, 23, 24; İbn Mâc'e, Diyât, 36; Mâlik, Muvatta', Hudûd, II) Başka bir rivâyette, çocuk sütten kesilinceye kadar emzirmesine izin verildiği, recm sırasında Hâlid b Velîd (ra)'ın üzerine kan sıçraması üzerine kadın hakkında kötü sözler söylediğini işiten HzPeygamber'in şöyle buyurduğu nakledilir: "Ey Halid! yavaş ol Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim Bu kadın öyle bir tövbe etti ki, onu bir baççı (vergi memuru) yapsaydı, şüphesiz mağfiret olunurdu" Sonra kadının hazırlanmasını emrederek cenazesini kılmış ve kadın defnedilmiştir (Müslim, Hudûd, 23) 4 Evli bulunan Yahudi erkeği ile Yahudi kadınının zina sebebiyle recmedilmesi Abdullah b Ömer (ra)'tan nakledildiğine göre, HzPeygamber'e, zina etmiş bir yahudi erkeği ile bir yahudi kadını getirmişler Allah elçisi, yahudilere, Tevratta ki zina hükmünü sormuşturYahudiler; "yüzleri karaya boyanır, sırt sırta hayvan üzerine bindirilip sokaklarda dolaştırılır" demişler Tevrat getirilmiş, ancak okuyan yahudi genci recm ayetine gelince ceza kısmını parmağı ile kapatıp atlayınca durumu farkeden ve yahudi iken İslâm'a giren Abdullah bSelâm, Hz Peygamber'e yahudinin Tevrat'ın üzerinden elini kaldırmasını emir buyurmasını istemiştir Yahudi elini kaldırınca recm ayeti görülmüş ve her iki yahudi hakkında da evli olarak zina ettikleri için recm uygulanmıştır (Müslim, Hudûd, 26) Bera b Azib (ra)'ten nakledilen, iki yahudinin recmedilmesi olayı ise şöyledir: Hz Peygamber'e, yüzü kömürle karartılmış ve dayak vurulmuş bir yahudi getirildi Allah elçisi yahudilere evlilerin zinasının Tevrat'taki hükmünü sordu Onlar, bu şekilde olduğunu söyleyince, bir yahudi bilginine "Sana, Tevrat'ı Musa ya indiren Allah aşkına soruyorum Zina edenin Tevrat'taki hükmü nedir?" diye sordu yahudi bilgini; Tevrat'ta recim var Fakat zina eşraf arasında artınca, şerefli birini getirirlerse serbest bırakır, yoksul biri yakalanırsa onu recmeder olduk Bu iki sınıfa eşit ceza için recmi terkettik, kömürle boyayıp, dayak vurmayı recmin yerine koyduk" Bunun üzerine, HzPeygamber şöyle buyurdu: "Allahım! Senin emrini onlar değiştirdikten sonra ilk uygulayan benim Bunun üzerine emir verdi ve yahudi recmedildi" (Müslim, Hudûd, 28) Bazı İslâm müctehidlerine göre ehl-i küfür, müslüman mahkemesine başvurursa, hâkimin mutlaka Allah'ın hükmü ile amel etmesi gerekirOnlar bu konudaki muhayyerliğin neshedildiğini söylerler, Hanefiler ve İmam Şâfiî'den bir görüşe göre bu esas geçerlidir Ancak Ebû Hanife şöyle demiştir: "İslâm mahkemesine inkârcı karı-koca birlikte gelirlerse aralarında adaletle hükmetmek gerekir Yalnız kadın gelir, kocası razı olmazsa hakim hüküm veremez" Ebû Yusuf ve İmam Muhammed'e göre ise hüküm verebilir (Ahmed Davudoğlu, Sahihi Müslim Terceme ve Şerhi, İstanbul 1978, VIII, 376) Recm cezası uygulanması için Gerekli Şartlar: 1 Zina eden kadın veya erkeğin ergin olması 2 Akıllı olması Akıl hastasına had uygulanmaz Akıllı ve ergin bir kimse akıl hastası ile zina etse, yalnız kendisine had uygulanır 3 Evli olan gayri müslime recm yerine değnek cezası uygulanır Şâfiî ve Hanbelîlere göre pasaportla İslâm devletine gelen gayrî müslim yabancılara ne zina ve ne de içki içme cezası uygulanmaz 4 Zinanın zor kullanarak olmaması gerekir 5 Zinanın diri bir insanla olması gerekir 6 Zina edilen kadının da ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta olması gerekir 7 Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir Fasit nikahtan sonraki cinsel temasa had gerekmediği konusunda görüş birliği vardırVelisiz veya şahitsiz evlenme gibi Zinanın bir para karşılığında olması halinde Ebû Hanife'ye göre her ikisine de had cezası uygulanmaz Çünkü bu durum bir mehir karşılığında nikâh akdine benzemektedir Burada şüpheden dolayı had düşer Ancak fiil haram olduğu için ta'zir uygulanır Ebû Yusuf ve İmam Muhammed'e göre bu durumda da had cezası verilir (Ömer Nasuhi Bilmen, İstilâhât-ı Fıkhıyye Kâmusu, İstanbul 1968, III,197 vd) 8 Cinsel temasın önden olması Arkadan ilişki yani livata için Ebû Hanîfe'ye göre yalnız ta'zir cezası uygulanır Ebû Yusuf, İmam Muhammed ve Hanefiler dışındaki üç mezhebe göre ise livata haddi gerektirir Yabancı bir kadına ön veya arka dışında karın, uyluk gibi başka bir yere temas ise yalnız ta'zîri gerektirir Çünkü bu, şer'an kendisine bir şey takdir edilmeyen münker bir fiildir 9 Had cezalarının uygulanabilmesi için İslâm devletinin varlığı şarttır Çünkü dârul-harp veya dârul-bağy (âsiler ülkesi) de had cezalarını uygulamaya İslâm devletinin velâyet yetkisi olmaz ve bu hükümleri uygulamaya gücü yetmez 10 Zina eden erkek veya kadının halen veya daha önce sahih nikâhla evlenmiş olması ve bu nikâh devam ederken eşiyle bir defa da olsa cinsel temasta bulunması şarttır Böyle bir erkeğe "muhsan", kadına ise "muhsana" denir Recm cezası için bu son niteliğin bulunması da gerekir Recm için muhsan sayılmada erkek veya kadında şu yedi niteliğin bulunması gerekir: Akıllı olmak, ergin bulunmak, hür ve müslüman olmak, sahih nikâhla evlenmiş bulunmak ve bu nikâhtan sonra eşiyle guslü gerektirecek şekilde cinsel temasta bulunmak Bu şartlardan herhangi birisi bulunmazsa ceza yüz değneğe dönüşür Zina edenlerden birisi muhsan olur, diğeri bekâr bulunursa; bekâra yüz değnek, muhsan olana ise recm cezası uygulanır Ebû Hanife ve Mâlik'e göre, bir erkek veya kadının muhsan sayılması için müslüman olması şarttır Bu yüzden evli olan gayri müslimlerin zinasına recm cezası uygulanmaz, çünkü recm, günahtan temizlenme yoludur Zimmî ise günahtan temizlenmeye ehil değildir Onun temizlenmesi ancak ahirette azapla gerçekleşir Hz Peygamber; Allah'a şirk koşan kimse muhsan değildir" (Zeylaî, Nasbü'r-Râye, III, 327) buyurmuştur Bu görüşte olanlar için iki yahudinin Hz Peygamber tarafından recmedilmesi olayı, Tevrat hükmüne göre olmuşturDaha sonra bu neshedilmiştir (Zeylaî, age, III, 326; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 92) Şâfiî, İbn Hanbel ve Ebû Yusuf'a göre, recmin uygulanması için zina edenin müslüman olması şart değildir Bir zimmî zina suçuyla İslâm mahkemesine gelse had uygulanır Müslüman bir erkek zimmî bir kadınla evlenip cinsel temasta bulunsa, her ikisi de "muhsan" olur Delil, Hz Peygamber'in iki yahudiye recmi uygulamasıdır "Dulun dul ile zinasında taşlama vardır" (Müslim, Hudûd,12-14; Ebû Dâvud, Hudûd 23; Tirmizî, Hudûd, 8) hadisinin genel anlamı da başka bir delildir Diğer yandan zina bütün semavi dinlerde haram kılınmıştır (bk eş-Şîrâzî, el-Mühezzeb, II, 267; İbn Kudâme, el-Muğnî, Kahire 1970, VIII, 163; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-İslâmî ve Edilletüh, Dımaşk 1405/1985, VI, 43) Zina Suçunun Sâbit Olması: Zina, ya ikrarla ya da dört şahitle sabit olur 1 İkrarla Tesbit: Zina ikrarında bulunanın akıllı, ergin olması ve zorlama altında bulunmaması gerekir Ayrıca ikrarın dört defa yapılması gereklidirÇünkü Mâiz b Mâlik'e Allah elçisi dört defa ikrar esasını uygulamıştır Hanefi ve Hanbelîlerin görüşü budur Şâfiî ve Mâlikilere göre ise tek ikrar yeterlidir Bunlar da işçinin kendi patronunun eşiyle zina etmesi olayına dayanırlar Çünkü orada dört ikrardan söz edilmemiştir (Buhârî, Âhad,I, Şurüt, 9; Müslim, Hudûd, 25; el-Bâcî, el-Müntekâ, VII,135; İbn Kudâme, el-Muğni, VIII, 191 vd) Diğer yandan dört ikrarın ayrı meclislerde yapılması gerekir 2 Zinayı dört şahitle ispat: Zinanın müslüman, erkek, adaletli ve hür dört erkek şahitle ispat edilmesi gerekir (en-Nisâ', 4/15; en-Nûr, 24/4,13) Şahit sayısı dörtten az olur veya dördüncü şahit "sadece bunları bir yorgan altında gördüm" gibi kesin zinaya delâlet eden beyanda bulunmasa, ilk üç şahide "zina iftirası (kazf)" cezası uygulanır Zina isnat edilenden had düşer Çünkü Hz Ömer, Muğîre (ra)'in zinasına şahitlik eden üç kişiye zina iftirası cezası uygulamıştır (bk ez-Zühayli, age, VI, 48; "Kazf" maddesi) Recm Cezasının İnfazı: Zina ikrarla sabit olmuşsa recm uygulamasına devlet başkanı veya infaz görevlisinin başlaması gerekir Şahitle sabit olması halinde ise infaza şahitlerin tamamının hazır bulunması ve ilk taşı onların atması şekliyle başlanır Böylece herhangi bir şüphe, vazgeçme yanlışlık vb tüm ihtimallerin ortadan kalkması ve adli hataya düşülmemesi için gerekli önlemler alınmıştır Hz Ali'den şöyle dediği nakledilmiştir: "Önce şahitler taş atmaya başlar, sonra devlet başkanı, sonra diğer insanlar" (Zeylai, age, III, 319 vd; es-Şevkânî, age, VII,108)Bekârların zinasında ise değnek cezasına şahitlerin başlaması gerekmez Çünkü onlar bunun usul ve şeklini bilmeye bilirler ve bu durum zulme yol açabilir Recm cezası, ibretli olması için bir meydanda erkek ayakta, kadın ise tercih edilen görüşe göre göğsüne kadar bir çukura sokularak kendisine ölünceye kadar küçük taşlar atılmak suretiyle infaz edilir Hz Peygamber'in Gâmidiyeli kadın için, göğsüne kadar bir çukur açtırdığı nakledilir (Zeylaî, age, III, 325; eş-Şevkânî, age, VII, 109) Recmle öldürülen kimse yıkanır Kefenlenir, cenaze namazı kılınır ve defnedilir Çünkü Hz Peygamber, recmedilen Mâiz için Kendi ölülerinize yaptığınız şeyleri ona da yapınız" (Zeylai, age, III, 320) buyurmuştur Güvenilir Kaynak: Şİslam Ansiklopedisi/Hamdi DÖNDÜREN alın kaynak |
All times are GMT +3. The time now is 16:28. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025