![]() |
4 halife donemi cumhuriyet vardı.
bugun okudugum bir kaynakta 4 halife doneminde halifeleri halkın seçimle başa getirdigi yazıyordu. buda cumhuriyet demek.
oysa turkiyede bazıları din adına cumhuriyete karşı çıkıyorlar. bu nedir sizce? |
Cumhuriyet te milletin dediği olur. Artık millet ne isterse.. Yalan yanlış..Artık kominizim isterlerse o gelir Faşizm isterlerse o gelir
ama Şeriatta Allah'ın dediği olur.. Ve Müslümanlar daha nasıl iyi bir hayat yaşar.. İslam daha nasıl daha iyi yaşanır ve yaşatılır kaygısıyla halife döneminde Kuran referans alınmış Oradaki seçimlerde buna göre yapılmıştır. Öne gelen seçilmemiş..paranın kokuşmuşluğun zerresi uğramazdı oralara..menfat dünya kaygısı koltuk sevdası hiç ama hiç yoktu... |
Halife: Hz. Muhammed’in vekili, Müslümanların din ve devlet başkanıdır.
Dört Halife döneminde halifeler halk oyu ile (seçimle) başa gelmişlerdir. Bu yüzden dört halife dönemine İslam’da”Cumhuriyet”dönemi denir. “Hulefa-i Raşidin = Büyük Halifeler” de denir. Dört Halifeden sonra, Emeviler le birlikte halifeler seçilmemiş, yönetim saltanata dönüşmüştür. |
buyumede çini geçmek iyi bişey degil sanırsam. çunku dune kadar çindeki işçilerin hayat standardının çok kotu oldugunu anlatıyordunuz.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...29168507_n.jpg |
Chin'deki insanlarin hayat sartlarinin kötü olmasi, ülkenin ekonomik gücünün büyümesiyle alakali degil, devletin insanina deger vermemesindendir.
Sosyalist asosyal devlet. Cumhuriyet ile hilafet kiyas kabul etmez derecede farkli sistemlerdir. |
Alıntı:
neden bütün dünya markaları çinde tesis kurdu üretimler çinde yapılıyor bir araştır istersen.... |
Günümüze gelirsek çağımızda demokrasinin var olmadığı monarşilerin savunulması mümkün değildir. Günümüzde insanlık için en doğru yönetim sistemi İslam şeriatının hâkim olduğu demokratik yönetim biçimidir.
|
Alıntı:
Bu nasil olacak?:) |
Bugünkü Cumhuriyet rejimi ile o dönemki müslümanların insiyatifi ile seçime brakılmış hilafet seçimi kıyas edilemez tabiki , bütün müslümanlar Hz . Ebubekir'e biat etmişler fakat biat'a rağmen bazı gruplar Hz. Ali (r.a)'i ona karşı göstermek istemişler ve maalesef bu şekilde başlatılan ihtilâf asırlarca sürmüş, binlerce Müslümanın ölümüyle neticelenen savaşlara sebebiyet vermiştir.
|
Alıntı:
2- Şeriatta açıkça belirlenmemiş hususlarda düzenlemeler şeriata aykırı olmamak koşuluyla insanlar tarafından belirlenecek. 3- Siyasi partiler şeriata aykırı ilkelere sahip olamayacaklar. 4- Serbest ve demokratik seçimler yapılacak ve yönetim demokratik usullerle belirlenecek. |
Alıntı:
|
Alıntı:
Evet. |
Alıntı:
Hay, hay... Örnek, müslüman bir vatandas alkol icme hakkina sahib olabilecekmi? |
cihannur biraz İslam tarihinden çalış bu maddelerle güldürürsün...
|
Alıntı:
Parti üst yönetiminin foruma bir göz atmasinda fayda var. |
Alıntı:
Alıntı:
|
Alıntı:
Seriat idaresinde bulunan bir ülkede bir müslümanin alkol tüketebilme gibi bir lüksü yoktur zira kanunlar buna müsait degildir. Fakat, Demokratik bir sistemde ister mümin olsun isterse gayrimüslim, her vatandasin alkol tüketebilme özgürlügü mevcuttur. Bir müslüman icki icebilir dediginiz devlet sistemi demokrasidir, icemez dediginiz devlet sistemide seriata dayali bir idare seklidir. Ikisinin birarada yürümesi mümkün degil. Birinin yasakladigini digeri hukuken teminat altina almis cünkü. Anlatabilmisimdir ins. |
Alıntı:
Demokrasinin tek bir çeşidi yok ki! Öyle olsa sosyal demokrasi, muhafazakâr demokrasi gibi birbirinden farklı demokrasi fikriyatları olmazdı. Serbest ve demokratik seçimlerin yapıldığı ve hukukun İslam şeriatına göre belirlendiği İslami bir demokrasi mümkündür. |
Bircok insanin yanildigi nokta sudur.
Serbest secim = Demokrasi Haliyle Islami sistem olsun fakat secimler demokratca!!! olsun isteniyor. Halbuki, bir insan kuru fasulye yiyor diye vejeteryan olmak zorundamidir? DEGILDIR. Yani, siz secimleri yine gayet seffaf ve serbestce halk nezdinde uygulayin. lakin demokrasi dediginiz bir idare sistemidir. Devletin hangi kaidelerce idare edilmesi gerektigini belirleyen bir düzendir. Ben diyorumki size, bir müslüman icki icme hakkina sahipmidir sizin tasavvur ettiginiz sistemde? Eger evet diyorsaniz o sistem seriat degildir. Eger hayir diyorsaniz o sistem demokrasi degildir. Hem evet hem hayir diyemeyeceginize göre bende diyorumki, seriat ve demokrasi bagdasmaz.... |
Alıntı:
|
Icki icilmesini degil muhterem kardesim,
ickinin alenen satilmasini yasaklarlar... Demokratik diye tabir ettigimiz bir ülke söylermisinizki ickinin ICILMESINI yasaklamis... |
Alıntı:
İslami demokrasi bal gibi de olur. Müslüman halklar hem serbest ve demokratik seçimlerle demokrasi içinde kendi kendilerini yönetebilirler, hem de hukukunun temelini inandıkları din olan İslam'ın hukukuna göre belirleyebilirler. |
Bak kendin söylüyorsun Demokrasi halkın kendi kendini yönettiği sistemdir; yani idarenin millette olduğu ve serbest seçimlerin yapıldığı sistemdir. sen hiçbirşeyi yasaklayamassın
|
Ben icki mevzuunu bir örnek olarak verdim.
Simdi varsayalimki sizin dediginiz islami demokrasi mevcut. Bu islami demokratik ülkede icki icme hakki, bikiniyle denize girme hakki, gece kulüblerinde eglenme hakki ile alakali malumat verebilirmisiniz lütfen. Bu haklar benim bir demokratik ülkede en taabi vatandaslik hakkim. Bu vatandaslik hakkim sizin tabirinizle islami demokraside devam edecekmi yoksa etmeyecekmi? Edecek diyorsaniz bende soruyorum...bunun neresi islami? Etmeyecek diyorsaniz bende soruyorum...bunun neresi demokrasi? Secim sistemi veya halk katilimiyla idare o ülkeyi demokrasi yapmaz. |
Alıntı:
Alkol yasağı da böyle değerlendirilebilir. İçki içilmesini yasaklamış olan demokratik bir ülke var mıdır bilmiyorum; ama bir ülke içki içilmesini yasaklarsa o ülke demokratik değildir diyemeyiz. Pek çok alanda sigara içilmesini yasaklayan ülkelerin demokratik olmadıklarını söyleyemeyeceğimiz gibi... |
Alkol ile tütünü bu minvalde kiyas edemeyiz.
Cünkü alkol satisi ve kullanimi islam hükümlerinin yürürlükte oldugu bir ülkede kesinkez yasaktir ve bu sucu isleyenler kanun önünde cezaya müstehaktir. Pekii bu durum senin islami demokraside nasildir? |
Alıntı:
Ülkemizde ve dünyada o kadar çok yasak var ki... Mesela Türkiye'de 18 yaşından önce ehliyet almak yasak, otomobille giderken belli hız limitlerini aşmak yasak, belirlenen günler dışında sokaklara çöp çıkarmak yasak... Diğer demokrasilerde yasaklar olduğu gibi İslami demokraside de elbette yasaklar olacaktır.http://img706.imageshack.us/img706/2...yansmiley1.gif Alıntı:
Alıntı:
Çağımızda insanlık için en doğru yönetim sistemi İslami demokrasidir. İslami demokraside insanlar kendilerini yaratmış olan Allah'ın koymuş olduğu kurallara göre yaşarlar ve böylelikle toplumda hem genel bir huzur ve adalet içinde yaşanır, hem de halk, istediği, beğendiği siyasi partileri ve insanları serbest seçimlerle yönetimlerine getirerek istedikleri ve beğendikleri siyasi partiler ve insanlar tarafından yönetilirler. |
kuran insanlara ihityaçdan fazla mal bulundurmamalarını soyluyor.
ozaman islam demokrasisine gore bankalarınbda olmaması gerekir. |
Alıntı:
8:28 - Ve iyi biliniz ki, mallarınız ve evlatlarınız birer imtihan aracından başka birşey değildir. Allah katında büyük ecir vardır. mal insanın imtihan aracıdır. dilediğine verir dilediğine vermez bu senin sınavındır bankayı nasıl ilişkilendirdin onu da anlamadım... |
Alıntı:
adamın biri bankada sigara yasağı başladığı zamanlarda sigarayı yaktı bankada görevli hemen müdahale etti efendim sigara içilmez yasak diye 69 tl ceza sı var deyince adam dediki kardeşim bundan sonra bir daha yakacam ikisini cezasını bir kes dedi kimse sesini çıkaramadı ne oldu senin yasağın? önce eğiteceksin ondan sonra sorun kendiliğinden çözülür o yasağı koymaya gerek kalmaz.. islam dininde yasak değil ayetleri uygularsın. cezasınıda caydırıcı ve kesin koymuşki toplumda birdaha işlenmesin diye. , |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Kuran ihtiyaç dışında mal bulundurmamayı söyleseydi yine Kuran da zengin müslüman,fakir müslüman ifadeleri kullanılmaz zengin olmak net biçimde yasaklanırdı zira ihtiyaç dışında malı olanlar zengin sınıfına dahil olmaya başlar :) |
Alıntı:
Teşekkür ederim bu Bilgilendirmen için. |
"
Alıntı:
sen bu sözden ne anladıgını soylermisin? |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Ebu Hüreyre (r.a.) diyor ki: "Resulullah, sadaka vermeyi emretti. Bunun üzerine bir adam: "Ey Allanın Resulü, benim bir dinarım var." dedi. Resuiullah: "Sen onu kendine harca"dedi. Adam "Başka bir dinarım daha var" dedi. Resulullah: "Onu da çocuğuna harca" dedi. Adam: "Başka bir dinarım daha var." dedi. Resulullah: "Onu da eşine harca" dedi. Adam: "Başka bir dinarım daha var" dedi. Resulullah: "Onu da hizmetçine harca" dedi. Adam: Bir başka dinarım daha var" dedi. Resulullah: "Onu ne yapacağını sen daha iyi büirsin." dedi/[1] Cabir b. Abdullah, Resulullahm şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: "Sizden biriniz fakir olursa (malını harcamada) önce kendisinden başlasın. Şayet bir şey artarsa aile efradına harcasın. Yine bir şey artarsa akrabalarına harcasın. Yine bir şey artarsa şöyle şöyle yapsın. Yani önüne arkasına, sağına soluna harcasın. [2] Yine Cabir b. Abdullah diyor ki: "Bir gün biz, Resulullahm yanında iken bir kişi ona, bir savaşta elde ettiği yumurta kadar bir altın külçesi getirdi. (Diğer bir rivayette, "Bazı maden ocaklarından elde ettiği" şeklindedir) ve dedi ki: "Ey Allanın Resulü, bunu benden sadaka olarak al. Allaha yemin olsun ki benim bundan başka malım yoktur. "Resulullah ondan yüzünü çevirdi. Adam ona sol tarafından geldi ve aynı. Şeyi söyledi. Sonra önünden geldi yine aynı şeyi söyledi. Bunun üzerine Resulullah kızgın bir şekilde "Getir onu" dedi. Onu alıp adama doğru öyle bir attı ki şayet ona dokunacak olsaydı onun bir tarafını ağntacak veya yaralayacaktı. Sonra şöyle buyurdu: "Sizden biriniz malını alıyor, ondan başka bir şeye sahip olmadığı halde onu tasadduk etmek istiyor. Sonra da oturup insanlara el açıyor. Sadaka ancak zenginin sırtındandır. Al bu senin olsun. Bizim buna ihtiyacımız yok." Adam onu alıp gitti. [3] Ebu Ümame, Resulullah (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: "Ey Ademoğlu eğer sen ihtiyacından artanı harcarsan o senin için daha hayırlıdır. Eğer harcamayıp elinde tutarsan o senin için daha kötüdür. Sen kendi kendine yetinmenden dolayı kınanmazsın. (Yani kişi kendi ihtiyaç duyduğu şeyleri harcamadığından dolayı kınanmaz) sen, harcamakla yükümlü olduğundan başla (ve bil ki) üstte olan el altta olan elden dahahayırlıdır. [4] Taberi diyor ki: "Bütün bu hadis-i şerifler gösteriyor ki bu âyette zikredilen "Afv" kelimesinden maksat, kişinin kendisinin ve ailesinin ihtiyacından arta kalandır. [1]Ebu Davud, K. ez-Zekât, bab: 45, Hadis No: 1691/Nesei, K. ez-Zekât, bab: 54. [2] Neseî, K. el-Bûyu", bab: 84/Müslim, K. ez-Zekâl, bab: 41, Hadis No: 997 [3] Darimi, K. ez-Zekât, bab: 25 [4] Müslim, K. ez-Zekât, bab: 97, Hadis No: 1036/Timıizi, K. ez-Ztihd, bab: 2 Xfce sana bunu açıklamıştım ! Kur'an ve Sünnet ölçüsünde ''Avf'' kavramının ihtiyaçtan fazlasını nasıl eda edilmesi gerektiğini artık ideolojinle yorumlamayı kesersin inşaAllah...! |
millet otobuse binecek parayı zor bulurken. birileri 250 bin dolarlık jeeplere biniyorlar kuran bunlarımı destekliyormus? ben kurana inanırım arkadaşım başka şeylere degil o bunu dedi şu bunu dediye bakmam.
kuran biriktirdikleriniz ile dağlanacaksınız diyor. zaten zengin fakir arasındaki çelişkiye deginmeyen bir din olamaz. |
Alıntı:
''Kur'an biriktirdikleriniz'' dedikten sonra ''Fi Sebilillah'' Allah yolunda ibaresini ekler ! Bunuda yazarsan hemfikiriz ! |
All times are GMT +3. The time now is 17:17. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025