Siyaset Forum

Siyaset Forum (https://www.siyasetforum.com.tr/index.php)
-   Tartışıyorum (https://www.siyasetforum.com.tr/forumdisplay.php?f=121)
-   -   mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı? (https://www.siyasetforum.com.tr/showthread.php?t=22124)

Beritan 03-10-2008 13:58

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
[color=black]
[b][color=black]
[size=13pt]mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
“Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.” Büyük veli Beyazid-i Bistamî (K.S.)’ye ait bu söz, doğrusu hassas bir konuya işaret ediyor. Öyle ya; eğer bu ifade dinî bir delile dayanıyorsa, gerçek bir mürşidin talebesi olmayan herkesin durumu yeniden gözden geçirilmeye muhtaç....


Eğer bir tecrübe ve gözleme dayanıyorsa, tecrübe bir ilimdir, ve bir hakikat payı aranması gerekir. Bu sık kullanılan ifade, “bir mürşidin elinden tutanlar şeytanın elinden kurtulmuş mu oldular? Biz öyle şeyhleri gördük ki, şeytanı hiç aratmıyorlar! Hem iyi de olsa şeyh bir peygamber mi ki, ona uymayanlar iflâh olmasın? Biz Kur’an ve Sünnet’ten başkasına uymayız” itirazıyla karşılanagelmiştir.


Bu meselenin iç yüzünü incelemek için şüphesiz en doğru yol, konuyu yanılmaz iki şahidin, yani Kur’an ve Sünnet’in ölçülerine göre ele almak...

Önce şunu belirtelim ki tasavvuf ehli, mürşid deyince gerçekten kendisine uyulmaya layık bir Allah(celle celalüh) dostunu kasdederler.

Gerçek mürşid alimdir, ariftir, takva ve edebte zirvedir, nur ve feyiz sahibidir. Ayrıca insan terbiyesinde ehliyetli ve irşad işinde izinlidir. Hazreti Peygamber (A.S.)’in vârisidir. Çünkü kendisi terbiye olmamış bir kimsenin başkasını terbiye edemeyeceği açıktır.

İkinci olarak, mürşid deyince tek bir insan değil, o insanının etrafında toplanmış, gönlünü ve yönünü Allah(celle celalüh)’a çevirmiş bir cemaat akla gelmelidir.

Çünkü gerçek mürşid, takva yolunda bir imamdır ve kendisine uyanlar için emin bir rehberdir. Böyle bir mürşidin elinden tutan kimse, aynı zamanda birçok mümin kardeşiyle Allah(celle celalüh) yolunda el
ele tutmuş demektir. Şeytana karşı bu ne büyük bir kuvvet ve ne sağlam bir siperdir!

Kâmil mürşidden kaçmak, böyle bir cematten uzaklaşmak ve dini yalnız başına yaşamaya çalışmak demektir. Bu ise ne kadar zevksiz bir iş ve desteksiz bir gidiştir! Tasavvuf, topluca tevbe etmek,
birlikte zikretmek, şeytanlara karşı birleşmek, hak için birbirini desteklemek ve cemaat halinde Allah(celle celalüh) yolunda yürümektir.

Kur’an’ın ve Rasulullah’ın uyarıları

“Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır” sözü, Hazreti Kur’an’a aykırı değildir; aksine birçok ayet tarafından desteklenmektedir. Çünkü, tek başına kalan bir kimesenin insan ve cin şeytanlarına yem olacağına Kur’an’daki pek çok ayet işaret etmektedir.

Allahu Tealâ, kendi yolunda topluca hareket etmemizi emrediyor. Parçalanmayı, dağılmayı, tek başına kalmayı yasaklıyor (Al-i İmran/102-103).

Bunun, düşmanlar karşısında zayıflık ve mağlubiyet sebebi olacağını belirtiyor (Enfal/46).

Cenab-ı Hak hepimizi gerçek takvaya çağırıyor ve bunun için sadık kullarla beraber olmamızı istiyor (Tevbe/119).

Allah(celle celalüh)’ın zikrinden kaçanların şeytanın kucağına düştüğünü de Kur’an-ı Kerim şöyle ifade ediyor:

“Her kim Rahman olan Allah(celle celalüh)’ın zikrinden gafil kalırsa, biz ona bir şeytan musallat ederiz; o şeytan ondan hiç ayrılmaz. Bu şeytanlar onları doğru yoldan alıkoyarlar, onlar ise kendilerinin doğru yolda olduklarını sanırlar.” (Zuhruf/36-37)

“Rehberi olmayanın, tek başına kalanın rehberi şeytandır” sözü, bir çok hadis-i şerifin ortak manasını da ifade etmektedir. Şöyle ki, Rasulullah (A.S.) Efendimiz(aleyhissalatu vesselam), şeytanın insan kurdu olduğunu, herkese pusu kurduğunu ve cemaattan ayrılan, tek başına kalan kimseyi kolayca yuttuğunu haber veriyor. İşte Rahmet Peygamberi’nin uyarıları:

“Şeytan insan kurdudur; sürüden ayrılan, tek başına kalan koyunu dağdaki kurt nasıl kaparsa, cemaatten ayrılan kimseyi de şeytan öylece kapar.” (Ahmed, Tabaranî)

“Sizin cemaat halinde bulunmanız gerekir. Ayrılıktan, tek başına kalmaktan sakının. Şüphesiz şeytan tek başına kalanla beraberdir. O, (Allah(celle celalüh) için beraber olan) iki kişiden uzak durur.” (Tirmizî, Ahmed, Hakim)

“Şüphesiz Allahu Tealâ, ümmetimi sapık fikir ve fitne üzerinde bir araya getirmez. Allah(celle celalüh)’ın eli (rahmet ve desteği) cemaatin üzerindedir. Kim cemaattan ayrılırsa ateşe düşer.” (Tirmizî, Tabaranî)

Bu mealdeki hadislerin ortak manası ve uyarısı şudur: Dini tek başına yaşamaya kalkmayın. Allah(celle celalüh) yolunda birlik olun, alimlere uyun, takva üzere giden cemaata sımsıkı yapışın. Tek başına kalanın kalbini şeytan sarar, yolundan alıkoyar ve kolayca zarara sokar. Bu düşmana karşı birlik kalesine girin, Allah(celle celalüh) sevgisini siper edinin ve ölene kadar böyle gidin. Emniyetiniz budur. Şu halde “başında bir rehberi olmayanın rehberi şeytandır” sözü Kur’an ve Sünnet’e aykırı değildir.
Tecrübeler de onu desteklemektedir. Bir üstada gitmeden, alim bir rehberi bulunmadan, peygamberlerden başka kâmil olan kimse yoktur. Maddi sanat ve fenlerde de durum aynıdır. Başında bir usta olmadan hiçbir çırak, kolay kolay usta olamaz. Arifler demişlerdir ki: “Kendi başına büyüyen ağaç yaprak açar, fakat meyve vermez. Verse de meyvesi yenmez. Bir edeb ehlini görmeyen gerçek edeb nedir bilmez. Bildikleri de kendisine yetmez.”

Kur’an ve Sünnet’i rehberle yaşamak

Bazıları, “Biz Kur’an ve sünnete uyduktan sonra niye sapıtalım ki? Bizim emniyetimiz mürşide değil, Kur’an ve Sünnet’e uymaktır. Mürşide ve müridlerine lazım olan da bu değil mi?” diye soruyorlar.

Evet, hepimiz içimiz ve dışımızla ilahi hükümlere uymakla mükellefiz. Kâmil mürşidlerin bundan başka bir hedefi yoktur. Bütün mesele, her durumda Kur’an ve Sünnet çizgisinde giden Allah(celle celalüh) adamı olabilmektir. Buna ihsan makamında kulluk denir. Acaba bunun en güzel yolu nedir? Sadece okumak mı, yoksa yolu bilene uymak mı? Mesafesi uzun, engelleri çok, tehlikeleri fazla, her yanı gizli düşmanlarla çevrili bir yolu, sadece tarifle mi gitmek emniyetlidir, yoksa yolu bilen bir rehberle mi?

Bu yol, insanın benliğini aşıp hakikatına ulaşma yoludur. Bu yoldaki en büyük engel insanın nefsidir. Bu yol, Alemlerin Rabbi’ne gerçekten kul olma yoludur. Onun etrafı düşmanlarla
doludur. Yalnız gidilmez, yol çok uzundur.

Şeytandan yakayı sıyırmak mümkün mü?

Kur’an-ı Hakim bildiriyor ki, şeytan, ölene kadar hiç kimseden elini çekmez, ümidini kesmez, Bunun için yemini vardır (Sa’d/80-83).

O peygamberlere bile hile yapmak ister, ancak Allah(celle celalüh)’ın nuru onu engeller (Hac/52).

Kâmil mürşidler şeytanın baş düşmanıdır; onlara yanaşmak ister, karşısında yine ilahi nuru bulur; siner, kaçar. Çünkü, onlar Alemlerin Rabbi’ne teslim olmuşlardır. O da onları özel himayesine almıştır (Nahl/99, İsra/65).

Şeytanın şerrinden peygamberler ve veliler ancak Allah(celle celalüh)’ın yardımıyla emin oldular. Yolu bir kere Mekke’ye, beş defa tekkeye uğrayan bir müslüman ondan kurtulduğunu nasıl düşünebilir?

Mürid, Allah(celle celalüh)’a yönelen kimse demektir. Şeytan en fazla bu kimselerle uğraşır. Bunun için her yolu dener. En iyi yaptığı iş vesvese vermektir. Açıkça günaha sokamadığı müridi, yaptığı hayırlı amelleri ile azdırmaya çalışır. Ancak, mürşidine ve cemaatine bağlı sadık bir müridin bir tane şeytanı varsa, binlerce dostu ve yardımcısı mevcuttur. Onların bereketiyle hastalığını anlar, ilacına koşar. Ancak, kalbini değil cebini düşünen, din değil dünya derdine düşen, niyeti sakat olduğu halde sadık görünen kimseler, şeytanın maskarası, müslümanların yüzkarasıdır. Bunlar mürşid değil şeytandır, mürid değil, münafıktır. Ve onlar bizim konumuz dışındadır. Tek başına hakikatı arayan kimse yorulur, çoğu zaman şeytanın oyuncağı olur. Şeytan bu insana açıktan günah işletemez ise, yaptığı hayırlara yönelir. Bu yolla mümini zarara sokmaya çalışır, bunu da genelde başarır. Şeytan ilim sahiplerine daha çok gizli günahları işletir. Onu gösteriş, kin, kibir, hased, gaflet, eşyaya aşırı muhabbet, makam hırsı, kendini beğenme, ameli ile övünme, insanları küçük görme gibi tesbiti güç, tedavisi zor günahlara daldırır. Başında bir mürşidi, çevresinde kendisini uyaracak kardeşleri olmayan kimse, asıl halini anlamadan ve bir çaresine bakamadan ölür gider. Sonuçta insan ağlar, şeytan güler.


Dr. Dilaver Selvi

sabri_unat 03-11-2008 01:30

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Hay Allah razi olsun ne kadar güzel söylemisin. Ben bu fikirlerin devaminda Kuran-i Kerim den KEYF süresi 17 ci ayeti kerimeyi vermek istiyorum. "Allah kimi yoluna almis ise muhakkak o hideyate ermistir ,kimide delalette birakmis ise artik onun icin bir VELI MÜRSID bulunmaz " diyor.

Bunun yani sira kisinin cok önemli bir talepte bulunmasi gerekiyor persembeyi cumaya baglayan gece bir abdest alip. "EY YÜCE ALLAH IM BENDE SENIN ERMIS KULLARINDAN OLMAK ISTIYORUM. BENDE SENIN EVLIYALARIN ARASINA GIRMEK ISTIYORUM" diyerek kalpten bir duada bulunursa Maide süresi 35. ayeti kerimeye göre muhakkak rabbim o kisiyede ilim alacak bir mürsid ihsan edecektir.
ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN.

ceyhanli 03-11-2008 01:41

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
www.dinimizislam.org

LüGaT 03-11-2008 02:13

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

"Allah kimi yoluna almis ise muhakkak o hideyate ermistir ,kimide delalette birakmis ise artik onun icin bir VELI MÜRSID bulunmaz "
Ayeti yorumlayarak Ehl i tasavvuf olmayanları "ehl i dalalettir" sınıfına sokmadınız umut ediyorum sevgili kardeşim.

sabri_unat 03-11-2008 21:50

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

LüGaT Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:

"Allah kimi yoluna almis ise muhakkak o hideyate ermistir ,kimide delalette birakmis ise artik onun icin bir VELI MÜRSID bulunmaz "
Ayeti yorumlayarak Ehl i tasavvuf olmayanları "ehl i dalalettir" sınıfına sokmadınız umut ediyorum sevgili kardeşim.

Estagfirullah canim kardesim ben ayet yorumlamaya yetkili degilim. Sadece Allahin evliyasi olma isteginin cok önemli oldugunu aktardik. Kimseye delalettesin diyemeyiz. Allah razi olsun.

LüGaT 03-11-2008 21:57

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

sabri_unat Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:

LüGaT Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:

"Allah kimi yoluna almis ise muhakkak o hideyate ermistir ,kimide delalette birakmis ise artik onun icin bir VELI MÜRSID bulunmaz "
Ayeti yorumlayarak Ehl i tasavvuf olmayanları "ehl i dalalettir" sınıfına sokmadınız umut ediyorum sevgili kardeşim.

Estagfirullah canim kardesim ben ayet yorumlamaya yetkili degilim. Sadece Allahin evliyasi olma isteginin cok önemli oldugunu aktardik. Kimseye delalettesin diyemeyiz. Allah razi olsun.

Sizden de razı olsun inşallah, yanlış anladık galiba, kusura bakmayın.

Beritan 03-12-2008 20:41

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

ceyhanli Nickli Üyeden Alıntı

faydalı linklere koysaydın keşke ceyhanli ;)

ceyhanli 03-12-2008 20:44

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

Ümmü_seleme Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:

ceyhanli Nickli Üyeden Alıntı

faydalı linklere koysaydın keşke ceyhanli ;)

orayada koyarız sorun değil.

Beritan 03-12-2008 20:44

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
tabikide sorun değilde hani bi tavsiyeydi ;)

hasan koçal 03-12-2008 20:46

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 

ümmü seLEme kardeşim tasaauf la ugrasan bir tanım tyaptınız kendinizi fazLa ele vermeyiniz :))

Beritan 03-12-2008 20:47

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı

ümmü seLEme kardeşim tasaauf la ugrasan bir tanım tyaptınız kendinizi fazLa ele vermeyiniz :))

nasıl yani neden ele vermiyim? :-\

hasan koçal 03-12-2008 20:49

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 



harabat ehlını hor gorecek halımız yok defineye malik viraneler olabilir..!!!

Beritan 03-12-2008 20:51

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı



harabat ehlını hor gorecek halımız yok defineye malik viraneler olabilir..!!!

ah abim bide tercüme etsen :D :D :D

ceyhanli 03-12-2008 21:02

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

Ümmü_seleme Nickli Üyeden Alıntı
tabikide sorun değilde hani bi tavsiyeydi ;)

tavisylerin için çok teşekkür ederim. en kısa zamanda güzel linkleri o bölümde paylaşacam inşallah

hasan koçal 03-12-2008 21:08

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 


seLeme kardeşim senin dedigin konular tasaufa giriyor yani onu kast ediyorum şimdi sen tasaufun gizli aşikar oldugunu bılıyormusn bılmıyormusn
ya cehli olursun
ya
fenfih olursun yada gizli anlıon halk ıçınde hakla beraber olmak
mursidi kamılımukemmıl olmak zordur
fenafillah zateen sözun bittigi yerdir

Beritan 03-12-2008 21:11

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı


seLeme kardeşim senin dedigin konular tasaufa giriyor yani onu kast ediyorum şimdi sen tasaufun gizli aşikar oldugunu bılıyormusn bılmıyormusn
ya cehli olursun
ya
fenfih olursun yada gizli anlıon halk ıçınde hakla beraber olmak
mursidi kamılımukemmıl olmak zordur
fenafillah zateen sözun bittigi yerdir

şimdi oldu ama herkesin düşüncesini demesi lazım
Amelsiz ilim yük olduğu gibi ilimsiz amel de cinayettir.
mürşitlerden ilim öğrenmekte şarttır demi ama

hasan koçal 03-12-2008 21:18

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
seleme kardeşim kopyaladıgın seyi sen kendın yasasan zaten herkes sana gelır zaten anlıyonmu dediklerini herkes anlayamaz ama herkes yasıyor dimi hakkını heLal et kurban

Beritan 03-12-2008 21:20

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı
seleme kardeşim kopyaladıgın seyi sen kendın yasasan zaten herkes sana gelır zaten anlıyonmu dediklerini herkes anlayamaz ama herkes yasıyor dimi hakkını heLal et kurban

ben bunu bulmak için baya uğraştım abi burda tarikat hocalarına karşı olan okadar çok kişi varki saymakla bitmez...
ama sende hakkını helal et

hasan koçal 03-12-2008 21:26

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 


hjerkes anlayamaz
anlamak anlamak olsaydı anlamak anlamak olmazdı boşver cemaatt varmı senın kardeş naksi ben meseLA denmez ama sana siim sen işi bilion menzıl e baglıym

hasan koçal 03-12-2008 21:27

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
vyoksa menzıl nettenmı aldın kopyaladın sen bunu yaziyi

Beritan 03-12-2008 21:28

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı


hjerkes anlayamaz
anlamak anlamak olsaydı anlamak anlamak olmazdı boşver cemaatt varmı senın kardeş naksi ben meseLA denmez ama sana siim sen işi bilion menzıl e baglıym

bende nakşi ama menzile değil başka biyere bağlamadım ama bağlanırsam oraya....ama menzilide merak ediyorum eniştem ora bağlı ve oraya gitmemiz için ısrar ediyo

hasan koçal 03-12-2008 21:29

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
"Tasavvuf ve manevi terbiyeden kaçanlar, meşhur bir sözle uyarılırlar: “Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.” Büyük veli Beyazid-i Bistamî (K.S.)’ye ait bu söz, doğrusu hassas bir konuya işaret ediyor. Öyle ya; eğer bu ifade dinî bir delile dayanıyorsa, gerçek bir mürşidin talebesi olmayan herkesin durumu yeniden gözden geçirilmeye muhtaç....


Eğer bir tecrübe ve gözleme dayanıyorsa, tecrübe bir ilimdir, ve bir hakikat payı aranması gerekir. Bu sık kullanılan ifade, “bir mürşidin elinden tutanlar şeytanın elinden kurtulmuş mu oldular? Biz öyle şeyhleri gördük ki, şeytanı hiç aratmıyorlar! Hem iyi de olsa şeyh bir peygamber mi ki, ona uymayanlar iflâh olmasın? Biz Kur’an ve Sünnet’ten başkasına uymayız” itirazıyla karşılanagelmiştir.

www.menzil.net
Tüm Hakları Saklıdır İzin Almadan Kullanmayınız...



Bu meselenin iç yüzünü incelemek için şüphesiz en doğru yol, konuyu yanılmaz iki şahidin, yani Kur’an ve Sünnet’in ölçülerine göre ele almak...

Önce şunu belirtelim ki tasavvuf ehli, mürşid deyince gerçekten kendisine uyulmaya layık bir Allah dostunu kasdederler.

Gerçek mürşid alimdir, ariftir, takva ve edebte zirvedir, nur ve feyiz sahibidir. Ayrıca insan terbiyesinde ehliyetli ve irşad işinde izinlidir. Hz. Peygamber (A.S.)’in vârisidir. Çünkü kendisi terbiye olmamış bir kimsenin başkasını terbiye edemeyeceği açıktır.

İkinci olarak, mürşid deyince tek bir insan değil, o insanının etrafında toplanmış, gönlünü ve yönünü Allah’a çevirmiş bir cemaat akla gelmelidir.

Çünkü gerçek mürşid, takva yolunda bir imamdır ve kendisine uyanlar için emin bir rehberdir. Böyle bir mürşidin elinden tutan kimse, aynı zamanda birçok mümin kardeşiyle Allah yolunda el
ele tutmuş demektir. Şeytana karşı bu ne büyük bir kuvvet ve ne sağlam bir siperdir!

Kâmil mürşidden kaçmak, böyle bir cematten uzaklaşmak ve dini yalnız başına yaşamaya çalışmak demektir. Bu ise ne kadar zevksiz bir iş ve desteksiz bir gidiştir! Tasavvuf, topluca tevbe etmek,
birlikte zikretmek, şeytanlara karşı birleşmek, hak için birbirini desteklemek ve cemaat halinde Allah yolunda yürümektir.

Kur’an’ın ve Rasulullah’ın uyarıları

“Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır” sözü, Hz. Kur’an’a aykırı değildir; aksine birçok ayet tarafından desteklenmektedir. Çünkü, tek başına kalan bir kimesenin insan ve cin şeytanlarına yem olacağına Kur’an’daki pek çok ayet işaret etmektedir.

Allahu Tealâ, kendi yolunda topluca hareket etmemizi emrediyor. Parçalanmayı, dağılmayı, tek başına kalmayı yasaklıyor (Al-i İmran/102-103).

Bunun, düşmanlar karşısında zayıflık ve mağlubiyet sebebi olacağını belirtiyor (Enfal/46).

Cenab-ı Hak hepimizi gerçek takvaya çağırıyor ve bunun için sadık kullarla beraber olmamızı istiyor (Tevbe/119).

Allah’ın zikrinden kaçanların şeytanın kucağına düştüğünü de Kur’an-ı Kerim şöyle ifade ediyor:

“Her kim Rahman olan Allah’ın zikrinden gafil kalırsa, biz ona bir şeytan musallat ederiz; o şeytan ondan hiç ayrılmaz. Bu şeytanlar onları doğru yoldan alıkoyarlar, onlar ise kendilerinin doğru yolda olduklarını sanırlar.” (Zuhruf/36-37)

“Rehberi olmayanın, tek başına kalanın rehberi şeytandır” sözü, bir çok hadis-i şerifin ortak manasını da ifade etmektedir. Şöyle ki, Rasulullah (A.S.) Efendimiz, şeytanın insan kurdu olduğunu, herkese pusu kurduğunu ve cemaattan ayrılan, tek başına kalan kimseyi kolayca yuttuğunu haber veriyor. İşte Rahmet Peygamberi’nin uyarıları:

“Şeytan insan kurdudur; sürüden ayrılan, tek başına kalan koyunu dağdaki kurt nasıl kaparsa, cemaatten ayrılan kimseyi de şeytan öylece kapar.” (Ahmed, Tabaranî)

“Sizin cemaat halinde bulunmanız gerekir. Ayrılıktan, tek başına kalmaktan sakının. Şüphesiz şeytan tek başına kalanla beraberdir. O, (Allah için beraber olan) iki kişiden uzak durur.” (Tirmizî, Ahmed, Hakim)

“Şüphesiz Allahu Tealâ, ümmetimi sapık fikir ve fitne üzerinde bir araya getirmez. Allah’ın eli (rahmet ve desteği) cemaatin üzerindedir. Kim cemaattan ayrılırsa ateşe düşer.” (Tirmizî, Tabaranî)

Bu mealdeki hadislerin ortak manası ve uyarısı şudur: Dini tek başına yaşamaya kalkmayın. Allah yolunda birlik olun, alimlere uyun, takva üzere giden cemaata sımsıkı yapışın. Tek başına kalanın kalbini şeytan sarar, yolundan alıkoyar ve kolayca zarara sokar. Bu düşmana karşı birlik kalesine girin, Allah sevgisini siper edinin ve ölene kadar böyle gidin. Emniyetiniz budur. Şu halde “başında bir rehberi olmayanın rehberi şeytandır” sözü Kur’an ve Sünnet’e aykırı değildir.
Tecrübeler de onu desteklemektedir. Bir üstada gitmeden, alim bir rehberi bulunmadan, peygamberlerden başka kâmil olan kimse yoktur. Maddi sanat ve fenlerde de durum aynıdır. Başında bir usta olmadan hiçbir çırak, kolay kolay usta olamaz. Arifler demişlerdir ki: “Kendi başına büyüyen ağaç yaprak açar, fakat meyve vermez. Verse de meyvesi yenmez. Bir edeb ehlini görmeyen gerçek edeb nedir bilmez. Bildikleri de kendisine yetmez.”

Kur’an ve Sünnet’i rehberle yaşamak

Bazıları, “Biz Kur’an ve sünnete uyduktan sonra niye sapıtalım ki? Bizim emniyetimiz mürşide değil, Kur’an ve Sünnet’e uymaktır. Mürşide ve müridlerine lazım olan da bu değil mi?” diye soruyorlar.

Evet, hepimiz içimiz ve dışımızla ilahi hükümlere uymakla mükellefiz. Kâmil mürşidlerin bundan başka bir hedefi yoktur. Bütün mesele, her durumda Kur’an ve Sünnet çizgisinde giden Allah adamı olabilmektir. Buna ihsan makamında kulluk denir. Acaba bunun en güzel yolu nedir? Sadece okumak mı, yoksa yolu bilene uymak mı? Mesafesi uzun, engelleri çok, tehlikeleri fazla, her yanı gizli düşmanlarla çevrili bir yolu, sadece tarifle mi gitmek emniyetlidir, yoksa yolu bilen bir rehberle mi?

Bu yol, insanın benliğini aşıp hakikatına ulaşma yoludur. Bu yoldaki en büyük engel insanın nefsidir. Bu yol, Alemlerin Rabbi’ne gerçekten kul olma yoludur. Onun etrafı düşmanlarla
doludur. Yalnız gidilmez, yol çok uzundur.

Şeytandan yakayı sıyırmak mümkün mü?

Kur’an-ı Hakim bildiriyor ki, şeytan, ölene kadar hiç kimseden elini çekmez, ümidini kesmez, Bunun için yemini vardır (Sa’d/80-83).

O peygamberlere bile hile yapmak ister, ancak Allah’ın nuru onu engeller (Hac/52).

Kâmil mürşidler şeytanın baş düşmanıdır; onlara yanaşmak ister, karşısında yine ilahi nuru bulur; siner, kaçar. Çünkü, onlar Alemlerin Rabbi’ne teslim olmuşlardır. O da onları özel himayesine almıştır (Nahl/99, İsra/65).

Şeytanın şerrinden peygamberler ve veliler ancak Allah’ın yardımıyla emin oldular. Yolu bir kere Mekke’ye, beş defa tekkeye uğrayan bir müslüman ondan kurtulduğunu nasıl düşünebilir?

Mürid, Allah’a yönelen kimse demektir. Şeytan en fazla bu kimselerle uğraşır. Bunun için her yolu dener. En iyi yaptığı iş vesvese vermektir. Açıkça günaha sokamadığı müridi, yaptığı hayırlı amelleri ile azdırmaya çalışır. Ancak, mürşidine ve cemaatine bağlı sadık bir müridin bir tane şeytanı varsa, binlerce dostu ve yardımcısı mevcuttur. Onların bereketiyle hastalığını anlar, ilacına koşar. Ancak, kalbini değil cebini düşünen, din değil dünya derdine düşen, niyeti sakat olduğu halde sadık görünen kimseler, şeytanın maskarası, müslümanların yüzkarasıdır. Bunlar mürşid değil şeytandır, mürid değil, münafıktır. Ve onlar bizim konumuz dışındadır. Tek başına hakikatı arayan kimse yorulur, çoğu zaman şeytanın oyuncağı olur. Şeytan bu insana açıktan günah işletemez ise, yaptığı hayırlara yönelir. Bu yolla mümini zarara sokmaya çalışır, bunu da genelde başarır. Şeytan ilim sahiplerine daha çok gizli günahları işletir. Onu gösteriş, kin, kibir, hased, gaflet, eşyaya aşırı muhabbet, makam hırsı, kendini beğenme, ameli ile övünme, insanları küçük görme gibi tesbiti güç, tedavisi zor günahlara daldırır. Başında bir mürşidi, çevresinde kendisini uyaracak kardeşleri olmayan kimse, asıl halini anlamadan ve bir çaresine bakamadan ölür gider. Sonuçta insan ağlar, şeytan güler.


Dr. Dilaver Selvi

"

hasan koçal 03-12-2008 21:30

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
bence enişteni dinle sen bu arada ben rizeden hasan

Beritan 03-12-2008 21:30

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
ben oraya hiç girmedim ama iyi oldu dediğiniz bida araştırırken ilk oraya bakarım ;)

hasan koçal 03-12-2008 21:34

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
tmmm baska bir istegin varsa seslen ben seni duyarım sadece seLEnmen yeterli kardeş unutmaki kapının ardında bir golge her zaman yardıma gelir

Beritan 03-12-2008 21:44

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı
tmmm baska bir istegin varsa seslen ben seni duyarım sadece seLEnmen yeterli kardeş unutmaki kapının ardında bir golge her zaman yardıma gelir

abi bizde olan semerkant kitaplarının yazarıda aynı kişiymiş yani dikkat ettim

hasan koçal 03-12-2008 21:49

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
semerkant tarihn engınlerinlıklerınden bir sevgidir
semerkant gunaha deil gunahkara bir sevgidir
semerkant seher vaktı bir bulbuldur
semarkant menzıldır buharadır

Beritan 03-12-2008 21:49

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı
semerkant tarihn engınlerinlıklerınden bir sevgidir
semerkant gunaha deil gunahkara bir sevgidir
semerkant seher vaktı bir bulbuldur
semarkant menzıldır buharadır

ay eniştemi gördüm sanki abi :D

hasan koçal 03-12-2008 21:52

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 




bu sana eniştenin kerametidir benden deil senden deil eniştendendir haberin olsun enişten mukemmel bir insan

Mu-Alim 03-12-2008 21:52

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Tarikat şeyhlerine karşı değilim. Ben bilmem, onlar ne yaparlar, ne ederler. Ben ilgilenmem dersem daha bir oturmuş olur hatta. Ben Hz.Muhammed'i, Kur'an'ı Kerim'i tanırım; bunların söylediği her şeye "kendi aklım ve güvendiğim insanlar eşliğinde" inanırım. İnsanın istedikten sonra kendisine yeteceğini, zaten asıl nefis mücadelesinin de bu olduğunu, insanın kafasına silah dayanarak yapılan ibadetten hayır gelmeyeceğini düşünür, herkese saygılarımı sunarım...

Herhangi bir kesime değil bu sözüm. Hz. Peygamberler ve Kur'an'dan başka bir adet ölümlüye bağlılığın da mecburi olduğu, böyle bir "yol göstericisi" olmayana, yolu "şeytanın" göstereceği fikrine katiyyen karşıyım.

Beritan 03-12-2008 21:53

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

hasan koçal Nickli Üyeden Alıntı




bu sana eniştenin kerametidir benden deil senden deil eniştendendir haberin olsun enişten mukemmel bir insan

,o kesin abi iyi olmasa eniştem olmazdı ;)

hasan koçal 03-12-2008 21:57

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 






aktuhan kardeş tabiki yani namaz kılan ibadetini yapan işi yirtar bizimkisi kışın havada biraz daha sıkısıkıya giyinmek anlıonmu

Beritan 03-12-2008 21:57

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

AKtunaHAN Nickli Üyeden Alıntı
Tarikat şeyhlerine karşı değilim. Ben bilmem, onlar ne yaparlar, ne ederler. Ben ilgilenmem dersem daha bir oturmuş olur hatta. Ben Hz.Muhammed'i, Kur'an'ı Kerim'i tanırım; bunların söylediği her şeye "kendi aklım ve güvendiğim insanlar eşliğinde" inanırım. İnsanın istedikten sonra kendisine yeteceğini, zaten asıl nefis mücadelesinin de bu olduğunu, insanın kafasına silah dayanarak yapılan ibadetten hayır gelmeyeceğini düşünür, herkese saygılarımı sunarım...

Herhangi bir kesime değil bu sözüm. Hz. Peygamberler ve Kur'an'dan başka bir adet ölümlüye bağlılığın da mecburi olduğu, böyle bir "yol göstericisi" olmayana, yolu "şeytanın" göstereceği fikrine katiyyen karşıyım.


VE varisleride mürşidi kamillerdir..

Mu-Alim 03-12-2008 22:02

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Anlamadım kimin varisleri mürşidi kamillerdir? (sanırım bu yetişmişlerin önderi anlamına geliyor)

Bir şey rica edeceğim bu arada. Kullanılan sözcükler çok ağır, anlaşılması zor Arapça sözcükler oluyor genelde. Bu sözcükleri bilen arkadaşlar bunların karşılığı olan ve anlaşılması nispeten daha kolay olan sözcükleri de biliyorlardır sanırım. Daha sağlıklı bir tartışma ortamı için bu konuya dikkat edilirse şahsım adına çok sevinirim.

Beritan 03-12-2008 22:03

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
mürşitler peygamber soyundan gelir ve saygı duyulması gerekir

Mu-Alim 03-12-2008 22:06

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Zaten iletimin ilk cümlesi bununla ilgili idi. Saygı duymadığımı filan söylemedim ben. Saygı tabi ki duyuyorum. Ama şu da bir gerçektir ki ben herkese saygı duyarım. Bu kişi Peygamber soyundansa daha bir saygı duyarım o başka. Benim söylemek istediğim şu:

Ben kendime Hz.Muhammed ve Kur'an dışında bir yol gösterici daha seçmeyerek, ona bağlanmayarak "şeytanın müridi" olduğum iddiasını kabul etmiyorum ki bunu iddia etmek bence İslami anlamda altından kalkılması imkansız bir yükün altına girmek demektir.

Beritan 03-12-2008 22:09

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
evet ama sizin görüşünüz bu ama bilmediğini bilenden öğreneceksin...
okuldada kitap veriyorlar eline ama öğretmen açıklama yapıyoki anlaman için

hasan koçal 03-12-2008 22:10

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Tasavvuf, bütün benliği ile Allah yoluna bağlanmaktır. Bu yol, sünnet-i seniyyeye uymaktan başka bir şey değildir. Her şeyi ile dinin hizmetçisidir; dinin geçek yönünün anlaşılmasına ve gerçek hâliyle yaşanmasına hizmet eder. Bütün zevkler, vecdler, keşifler, kerametler, hâller, sadece dinin anlaşılmasına destek ve güzelce yaşanmasına birer delil yapılmalıdır. Bu yolda böyle şeyler istenmez, beklenmez, düşünülmez. Ancak bir hikmet gereği verilirse, edeplice alınmalı, mahcup olarak tevazu ile kabul edilmelidir. Bu şeyler övünmeye değil, şükre sebep yapılmalı; nefsin keyfine değil, dinin inkişaf ve hizmetine vesile edilmelidir

hasan koçal 03-12-2008 22:11

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Tasavvufa dışarıdan bakanların anlamakta güçlük çektikleri bir mesele de mürşide teslimiyettir. Özellikle tasavvuf ehlinin mürid-mürşid ilişkisine, ölü ve yıkayıcısı ilişkisini örnek göstermeleri itirazlara sebep olmaktadır...


Tasavvuftaki mürşide teslimiyetin karakteri ve sınırları gerçekte nedir? Bu teslimiyetin insan iradesinin reddi anlamına geldiğini söyleyenler haklı olabilir mi?


Mu-Alim 03-12-2008 22:12

mürşidi olmayanın mürşidi şeytan mı?
 
Alıntı:

Ümmü_seleme Nickli Üyeden Alıntı
evet ama sizin görüşünüz bu ama bilmediğini bilenden öğreneceksin...
okuldada kitap veriyorlar eline ama öğretmen açıklama yapıyoki anlaman için

Bu konuda da yine yazımda bir şey söyledim. "Güvendiğim insanlar ve kendi aklım" dedim. Tabi ki haklısın. Ancak yinelemek durumundayım ki benim asıl anlatmak istediğim bir zümrenin müridi olmanın mecburi olmadığıdır. Yani bir mürşidin müridi olmayan şeytandır, şeytanındır sözü çok ağır.


All times are GMT +3. The time now is 16:22.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025