![]() |
Yerli otomobilin fiyatını açıkladı
Yerli otomobilin fiyatını açıkladı
http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif Hürriyet... http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/2011/hd...ext_buyult.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/2011/hd...ext_kucult.gif http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif http://www.hurriyet.com.tr/_np/1324/14551324.jpg Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, yerli otomobil için vergi ve teşvik öncesi satış fiyatının 20 ila 25 bin aralığında olduğunu söyledi. http://www.hurriyet.com.tr/p/spacer.gif Ancak Ergün, Otomotiv Sanayicileri Derneği ‘nin hazırladığı raporda belirlenen bu fiyatın, 2-2.5 milyar avroluk yatırım tutarı ile 900 milyon avroluk satış ve pazarlama yatırımına göre belirlendiğine dikkat çekti. Dolayısıyla Ergün, bu rakamların aşağı inmesi durumunda yerli otonun fiyatının da çok daha aşağı ineceğini vurguladı. Ergün, yerli otonun yapılabilirliği konusunda ‘kuvvetli işareti aldığını’ da söyledi. Bakan Ergün, 8 aylık bir çalışma sonucu hazırlanan OSD raporunun ana hatlarını kamu oyuna açıkladı. Türkiye’de 2010 yılında iç pazarda 510 bin otomobil satıldığın, 2011 yılı sonunda bu rakamın 600 bini geçeceğini anımsattı. Birkaç yıl içinde iç pazarda otomobil satışının 1 milyonu aşabileceğini belirten Ergün, bu satışlara karşın Türkiye’de üretilen otomobil oranının sadece yüzde 30 olduğunu vurguladı. http://www.hurriyet.com.tr/_np/2009/14172009.jpgİşte bu nedenle Türkiye’nin kendi otomobilini üretmesi gerektiğini tekrarlayan Ergün, bu hedefin hükümet programında da olduğunu söyledi. 4 yıl içinde Türkiye’nin kendi otomobilini üretmesi için neler yapılması gerektiği konusunda OSD’ye bir rapor hazırlattıklarını belirtti. 8 aylık bir çalışma sonunda hazırlanan raporun bugün kendilerine teslim edildiğini söyleyen Ergün, raporda 3 senaryo üzerinde durulduğunu ifade etti. Rapora göre otomobilin A’dan Z’ye Türkiye’de üretilmesi ve sıfırdan bir yatırım yapılması durumunda, 2 ila 2.5 milyar avroluk bir yatırım gerektiğini; ayrıca 900 milyon avroluk bir satış ve pazarlama yatırıma ihtiyaç gerekiyor. Bu durumda otomobilin maliyeti firma karı dahil; vergi ve teşvik olmaksızın 20 ila 25 bin lira oluyor. Bakan Ergün, bu yatırımı Türkiye’de üretim yapan bir otomobil firmasının yapması durumunda satış ve pazarlama yatırımının sıfıra ineceği; 2.5 milyar avroluk yatırımın ise beşte bir oranında azalacağına dikkat çekti. Bunun da otomobil fiyatını çok daha aşağılara çekeceğini vurguladı. İŞARETİ ALDIM Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ergün, OSD raporunda riskler ve fırsatların da olduğunu belirterek, “Ancak ben yerli otonun yapılabileceğine dair kuvvetli işareti aldım” dedi. Raporun 4 yılda 200 bin araçlık bir otomobil marka ve modeli senaryosuna göre hazırlandığını ifade eden Ergün; bundan sonra bakanlık ve hükümet olarak bir çalışma grubu oluşturulacağını açıkladı. OSD’nin üzerine düşeni yaptığını artık bundan sonra bir babayiğidin çıkıp, ‘ben de varım, raporu okudum’ demesini beklediklerini söyledi. Ergün, Türkiye’de üretim yapan ya da Türkiye’ye ithalat yapan firmalarla tek tek görüşmeler yapılacağını belirtti. ÖZEL YAPACAK, BİZ TEŞVİK EDECEĞİZ Bakan Ergün, yerli otoyu özel sektörün yapacağını, hükümet olarak kendilerinin teşvik edeceklerini söyledi. Ancak teşviklerin neler olacağını açıklamayan Ergün, bunun için ayrı bir çalışma gerektiğini vurguladı |
yuh çok para...
dacia bile bundan ucuz yav.... |
Alıntı:
Yerli mali, Yurdun mali, herkes bunu kullanmali... |
Alıntı:
fiyata bak.. cezb edici birşeyler olması gerekir... |
yerinize oturun ve ithal araçlardaki fiyat düşüşünü izleyin...
|
Alıntı:
zaten normal ucuz fiyatlarla geliyor onlar piyasaya... işin kötüsü üstüne binen vergilerle araçlar bu kadar yüksek fiyata satılıyor.... bugün sıfır araba aldığında yarısı vergi nerdeyse... teyy teyy.... |
Bi, durun araç cıksın, yerli diye aklınıza hemen doğan, şahin gelmesin..
Belki de opel,totoya tarzı birşey olacak.. Önyargıyı yenmek lazım.. |
Alıntı:
ne motor belli, ne prototipi var... hemen fiyat... ama şunu demessem çatlarım;D opeli belki yakalayabilirde, toyota yı rüyasında bile yakalayamaz:güzel: |
Alıntı:
Ayrica dacia demis kardesim ama bunun araclarida dört tekere bir motor baglamislar...baskada bir sey yok. En asgari Mercedes standardi beklerim...acizane. |
Alıntı:
direk mercedes dedin... ilk etapta şu reno fiat tın tahtını sallasın ilk adım için bu gayet yerinde olur...:güzel: |
All times are GMT +3. The time now is 00:09. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Siyaset Forum 2007-2025