07-18-2012, 09:56
|
#25
|
|
Alıntı:
HaArP Nickli Üyeden Alıntı
Sosyolojik meselelerde ötekileştirmek yahutta düşman bir guruh haline getirmek yahutta algı perspektimizi doğru tanımlamak çok önemlidir ! Lakin tebliğ üslubu gafletin, nefsin ağırlıklarınıda hakkıyla hesap edebilmelidir...! Tebliğin üslubu kalplerin algılamasına vesile olmuyorsa algı perspektifi gözden geçirilmelidir...!
''Sanki Cehennemlik gibi sunulması'' İthamdan çok meselenin ciddiyetine işaret ediyorsa azdır kanaatindeyim ! ''Cennetin kokusunu dahi alamaz'' kavramından daha ciddi daha korkunç bir kavram var ise ben naçizane bilmiyorum !
Lakin tarif edilen mesele hakkıyla şahıslara yahut ithamlara dönüşürse ! İşte burada nefsin ağırlığı yangından, ateşten kurtarma algısının yerine nefsi bir saldırıya dönüşür !!! Bu saldırı ise yalnız kibrinde yahutta haramda yahutta yanlışta inatla ısrar eden ve nefsinin şeytanın ılgasından kurtulmak samimi şekilde hakikat yerine dalaleti satın almak isteyen için sorun olur !!!
|
üstadım ''cennetin kokusunu alamazlar'' uyarısını yapmanın bir uslubu olmalı mutlaka..
Çünkü malesef, tesettür mevzusundaki gevşeklikten tutun daha bir çok zaafımızın en büyük sebebi 'iman' problemimiz...
eğer insanlara imani hakikatler idrak ettirilemezse, ve insan imani boşluklarını Marifetullah ile doldurup halledemezse,
bizler o boşluğu malesef bu uyarılarla dolduramayız...
aksine yeis bataklığında dahada ters neticeler verebilir..
tebliğ usulünden kastımda buydu,
her islami konunun uyarının mukaddimesi imani esaslar olmalı,
bitişide Rabbimizin Rahman ve Rahim ismini yani merhametini vurgulamakla bitirilmeli..
aksi takdirde Hafizanallah insan Rabbinin Rahman ismini unuturda yeise kapılırsa ,
isyan gayyalarına yuvarlanabilir..
*
*
ayrıca şunu belirtmek istiyorumki, 'örtülü çıplak' ifadesi altından kalkamayacağımız bir kul hakkına sebep olabilir..
çünkü kul olarak bizim vazifemiz uyarmaksa,
bu tarz genelleme hakaretlere girmek ve yadırgamak gibi haklarımız yok demektir....
Konu _Ednâ_ tarafından (07-18-2012 Saat 10:07 ) değiştirilmiştir..
|
|
|