07-20-2012, 16:36
|
#3
|
|
Alıntı:
_Ednâ_ Nickli Üyeden Alıntı
düşüncenize saaygı duyuyorum,
başka birçok söz gerek var efendim...
Efendimizin hadisi şerifi bir ikazdır..
'Falanca şöyle giyinmiş o örtülü çıplak, filanca böyle giyinmiş o örtülü çıplak' dememiş
Rabbimizn huzurunda alçak olanı Rabbimiz bilir,
bizler bir kul olarak asla kimseye Rabbimizin nazarında alçak demeye hakkımız olamaz...
bilemeyiz çünkü tesettüre riayet etmesede belkide namazını öyle bir hissiyatla kılıyordurki,
Rabbim sırf o namazı için tesettürdeki gevşekliğini örtüp affedebilir, ve belkide tesettüre riayet edenden bile üstün kılabilir...
bunları biz bilemeyiz Rabbimiz bilir...
tekrar ediyorum, kimseyi kınamak bizim haddimize değil, bize düşen sadece Rabbimizin bildirdiklerini üslubuyla bildirmektir...
|
Muhterem kardeşim.tesettürün gerçek anlamını ve faziletini bilselerdi ona çoktaan uyarlardı.Lakin bu tavizler hep imanın zayıflığından kaynaklanmaktadır.Bir taraftan açılıp diğer taraftan namaz kılması onu gösteriş (riyakarlıktan) öteye gitmez.Namaz kılmanın gayesi de bütün kötülüklerden insanı alıkoymaktadır.Bu, ayetle sabittir.Bir müslüman elinden geldiği kadar günah işlememeye gayret göstermesi gerekirken, adeta günahlara gafil ve şuursuzca dalması onu istemesi ve arzulaması ne büyük bir fekalet olduğunu bilmezler.Bu yüzden bir taraftan ibadet etmek diğer taraftan da bilerek ve isteyerek günah işlemesi asla akla ve İslam'a uygun değildir.O ancak kimseyi değil, kendisini aldatmış olur.
Tesettürsüzlük günahın 2 derekesi vardır.Birincisi; tesettür emri ayetine uymamasının vebali,2,incisi ise her erkeğin ona bakması neticesinde günahlarını üzerine almasıdır.Yani her bir erkeğin bakışı o kadının aleyhine olacaktır.Bu arada ona bakan erkek bu günahtan da muaf olmaz.Herkes baktığı ve baktırdığı nisbette üzerinde vebal taşımış olur.
Sözün özü şudur; bir müslümanı ancak takva ehli olması kurtarır.Bundan başkası yol edinenler ahirette cezasız kalmayacaklardır.
|
|
|