Karayolları Genel Müdürlüğü yap-işlet-devret modeliyle 24 yeni karayolu projesini hayata geçiriyor. Türkiye’yi yeni karayolu ağlarıyla donatacak proje ile, 10 yıl içerisinde 5 bin 550 kilometre otoyol yapılacak.
Ülkemizin dört bir yanı ulaşım ağları ile örülürken, karayollarında yeni proje daha hayata geçiyor. Türkiye’yi karayolu ağlarıyla donatacak 24 yeni karayolu, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle hayata geçecek. Yapılacak olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ile İstanbul’daki transit trafik yükünün hafifletilmesi ve araçların şehir trafiğine girmeden kesintisiz transit geçişi sağlaması amaçlanıyor. Böylelikle İstanbul şehir içi trafiği azalacak, yoğun trafikten kaynaklanan hava kirliliği ve çevre sorunları ortadan kalkacak.
Proje kapsamında, toplam uzunluğu yaklaşık 1875 metre olan, 2x4 şeritli otoyol ve 2x1 şeritli demiryolu geçişi aynı platformda olacak şekilde yapılması öngörülen bir asma köprü yapılacak. Projede yaklaşık 19 bin metre olan 56 adet viyadük, yaklaşık 8 bin 500 metre olan 17 adet tünelde yer alıyor. Ayrıca güzergah üzerinde bağlantı yolları üzerindekiler de dahil 15 adet kavşak bulunuyor.
Gebze- Orhangazi- İzmir aksının trafik yükünü azaltacak proje
Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu güzergahı, trafik talebinin en yoğun olduğu ana karayolu üzerinde yer alıyor. Proje ile Marmara ve Ege Bölgesi otoyol ağı ile bağlanmış olacak ve mevcut trafik yükünü yüzde 30 oranında azaltacak. Ulaşım İstanbul’dan Bursa’ya 1 saate, İzmir’e 3,5- 4 saate, Eskişehir’e ise 2,5 saate inecek.
Rusya, Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri Akdeniz’e bağlanacak
Ankara- Samsun otoyolu projesi, Karadeniz bölgesi ile birlikte Rusya, Kafkasya ve Orta Asya ülkelerini Akdeniz’e bağlıyor. Proje ile Anadolu'nun güney kıyı kesimlerine daha kolay, daha hızlı, daha konforlu ve daha kısa bir ulaşım gerçekleşecek.
Avrupa ile Türkiye Ortadoğu ülkeleri arasında ticari entegrasyon
Şanlıurfa-Habur Otoyolu, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolunun devamını sağlayarak, önemli sınır kapılarından olan Habur Sınır Kapısına kadar ulaşacak. Bu bağlantı otoyol standardında olacak. Şanlıurfa-Habur Otoyolu, Avrupa ülkeleri ile Türkiye ve Ortadoğu ülkeleri arasında ticari ve kültürel entegrasyonun sağlanmasında önemli rol oynayacak.
2010 yılında ön proje mühendislik hizmetleri ihale edilen Şanlıurfa-Habur Otoyol çalışmalarının bu yıl tamamlanması planlanıyor. 397 kilometre otoyol, 48 kilometre bağlantı yolu olmak üzere projenin toplam uzunluğu 445 kilometreyi içeriyor. Proje kapsamında önemli yapılar olarak toplam 3 bin 200 metre uzunluğunda 2 adet tünel, toplam 9 bin 900 metre uzunluğunda 6 adet viyadük ve 12 adet kavşak yer alıyor.
Öte yandan Karayolları Genel Müdürlüğü, Bozüyük-Afyonkarahisar Otoyolu, Afyonkarahisar-Niğde Otoyolu, Düzce-Zonguldak Otoyolu, Alanya-Mersin Otoyolu, Delice-Sivas-Refahiye Otoyolu, Nevşehir-Diyarbakır Otoyolu, Diyarbakır-Gürbulak Otoyolu, Sivas-Malatya Otoyolu, Trabzon-Malatya Otoyolu, Şanlıurfa-Akçakale Otoyolu, Rize-Diyarbakır Otoyolu, Pasinler-Türkgözü Otoyolu ve Yalova-İzmit Otoyolu projelerini 2035 yılına kadar YİD modeliyle ihale etmeyi planlıyor.
Büyüyen Türkiye