montegro kardeş. öncelikle.(kaldı ki kuranın bozulmama sebeplerinden biride hadislerin var olmasıdır) demişsin.kuranın bozulmama sebebi hadislerin var olması değil.ALLAH ın ( kuranı biz indirdik .onu şüphesiz biz koruyacağız )sözüdür.sonra ebu hureyrenin bir hadisinden bahsetmişsiniz..( bir kabı köpek köpek yalarsa onu 7 defa yıkayınız ) sözü ebu hureyreden aınmadır.ebu hanife (imam azam ) bu hadis hakkında uydurmadır.deyip.kabul etmemiştir.nedeni sorulduğunda ebu hureyre hz.muhammedden bu hadisi naklediyor.ama kendi kabına köpek dokunduğunda kendi hadisiyle amel etmeyip kabını 3.defa yıkıyor.deyip bu konuda hz aişe validemize uyup ebu hureyreye yalancı.dyor.ne yazıkkı okuma özürlü bizler mezhep imamımızın bu sözünüde okumadığımız için ebu hureyreye en doğru hadis rivayet eden kişi olarak bakıyoruz.
ebu hureyre hz muhammedden (sav) den 5374 tane hadis nakletmiş olup.topu topu peygamberimizle 2 sene (730 gün ) beraber bulunmuştur.yani hergün 7 tane hadis ezberlediğini iddia etmiş.bir yalancıdır.(hz ebubekir-hz ali-hz osman -hz ömer-hz.fatıma-hz-hz ayşe validemizin toplam rivayetlerinden daha fazla hadis rivayet etmiştir.tabi çok konuşunca çok da yalan sirayet etmişdir sözlerine...hzz aliyle olan ihtilafı yüzünden..hz muaviye lehine bir çok hadis de uydurmuşturki.hz muaviye halkın gözdesi olsun .mesela bir tanesi-->( hz muhammed muaviyeye bir ok verdi.al bunu beni bununla cennetde karşıla)
örneğin sizin bahsettiğiniz bir köpek hadisi var
Ebu Hureyre’ye birçok sahabe (Peygamber’i gören Müslüman) muhalefet etmiştir. Örneğin Ebu Hureyre’nin “Av ve çoban köpekleri dışındaki köpekleri öldürün” hadisine tarla köpeklerini de eklemesi üzerine İbni Ömer, Ebu Hureyre’nin tarlaları olduğu için böyle bir yalanı uydurduğunu söylemiştir (Cemal Sait Aktaş, Hadis Kritiği Makalesi).
EBU HUREYRE’YE GÜVENİLMEZSE TÜM HADİS KİTAPLARI GÜVENİLMEZ OLUR
Ebu Hureyre’nin Müslüman olmadan önceki hayatı hakkında kendi anlattıklarından başka bir şey bilinmemektedir. Müslüman olduktan sonra fakirliğinden dolayı Ashabı Suffe’den olduğu kaynaklarda aktarılmaktadır. Müslim’in Fezailus Sahabe’deki 159. bölümünde, Ebu Hureyre’nin sırf karın tokluğuna Peygamber’le beraber olduğu anlatılır. İbn Hazm, sırf Baki bin Mahled’in müsnedinde Ebu Hureyre’ye ait 5374 hadis olduğunu söyler. Buhari bunlardan 446’sını kitabına almıştır.
Ebu Hureyre’nin anlattıklarından, en çok korktuğu kişinin Hz. Ömer olduğunu görüyoruz. Hadis kitaplarında, Hz. Ömer’in Ebu Hureyre’yi, hadis naklinden dolayı tehdit ettiği ve tartakladığı anlatılır. Ebu Hureyre: “Size naklettiğim şu hadisleri Ömer zamanında anlatsaydım değneği ile beni döverdi” der (Ez Zehebi, Tezkiretul Huffaz). Ebu Hureyre’nin şu ifadesi Müslim’de geçer: “Ömer ölünceye kadar ‘Allah’ın Resulu buyurdu’ diyemezdik” (Müslim, 1. cilt). Müslim’i eğer görebilseydik kendisine şöyle sorardık: Ey Müslim, sen Sahihi Müslim diye tüm hadislerinin doğru olduğunu iddia ettiğin bir kitap yazdın, cerh ve tadille kitabında hadis nakledenleri incelediğini söyledin. Ebu Hureyre’yi kendin de görmemene rağmen, onu gören ve halife olan Hz. Ömer’in onu yalancılıkla ithamını, Ebu Hureyre’nin -en azından- şüpheli bir şahıs olması için neden yeterli görmedin? Demek ki senin “sahih” dediğin hadisler, bu kadar sağlam temellere dayanıyor. Ne yazık ki Müslim de “tüm sahabenin yıldızlar gibi olup, hangisine olursa olsun uyulabileceği” şeklindeki asılsız inanca kanmış. Ya da Ebu Hureyre ve diğerlerine gerçekten de sıkı ölçüler uygulansa, elinde hiçbir hadis kalmayacağını gördüğü için ve de özellikle Ebu Hureyre’den hatırı sayılır derecede çok hadis nakledildiği için bu açık gerçekleri görmezlikten gelmiş. Ebu Hureyre’yi yalancılıkla suçlayan bir tek Hz. Ömer değildi. Hz. Aişe’nin de onu defalarca yalancılıkla suçladığını; Ebu Hureyre’ye sahip çıkan hadis kitaplarında bile görebiliriz. Hz. Aişe, Ebu Hureyre’ye: “Sen Peygamber’den duymadığım hadisler rivayet ediyorsun” dediğinde ona edepsizce bir cevap verir: “Ayna ve sürme seni Peygamber’le ilgilenmekten uzak tuttu” (Zehebi, Siyeru Alemin Nubela 2. cilt). Hz. Ali ise şöyle söylemiştir: “Yaşayanlar arasında Allah Resulu’na en fazla yalan isnad eden Ebu Hureyre’dir” (İbni Ebul Hadid, Şerhu Nehcul Belağa, 1. cilt). Yine Hz. Ali onun “Sevgili dostum bana haber verdi ki” diye Peygamber’den bahsettiğini duyunca: “Peygamber ne zaman senin sevgili dostun oldu?” diye sormuştur. İbn Mesud gibi meşhur bir sahabe ise onun “Ölü yıkayan ve taşıyan kişi abdest alsın” sözünü kabul etmeyerek hakkında ağır sözler söylemiş ve sonra şöyle demiştir: “Ey insanlar, ölülerinizden dolayı necasete (pisliğe) bulaşmazsınız”
size naçizane hadislerin en güvenilir.bekçisi diye bildiğiniz. bir kişiden bahsettim.
en güveniliri böyle ise varın diyer yalancıları siz düşünün.
ALLAH kuranda <kuranı biz indirdik onu koruyacak olanda da biziz diyor>
fakat hadislerin koruma garantisi vermiyor.
SAYGILARIMLA
(KURAN İKRA YLA BAŞLIYOR.LÜTFEN SİZDE
İKRA YUN
|