Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı
Başkanlık Sistemi, Türkiye gibi siyasi kutuplaşmanın yoğun olduğu ülkelerde her hâlükârda faydadan çok zarar getirir. Bunun niçin böyle olduğunu açıklayayım:
Başbakanlık Sistemi'nde; Yasama, Yürütme ve Yargı kuvvetlerinin birbirinden sert ayrılığı ilkesi geçerlidir. Bizim gibi siyaseten sert kutuplaşmanın yaşandığı ülkelerde Yasama kuvvetiyle Yürütme kuvvetinin farklı siyasi görüşlerdeki partilerin hâkimiyetinde olduğu durumlarda Yasama, Yürütme'yi âdeta felç edecek politikalar izleyebilir. Ülkemizin mevcut siyasi tablosunu esas alan bir misallle mevzuyu açayım:
|
Başbakanımız darbecilerin yaptığı Anayasa ve kanunları değiştiremiyor. Bu yüzden de ülkemizde her yıl bir siyasi kriz yaşanıyor. Ak parti 10 yıldır bu krizlerle uğraşmaktan işinden gücünden geri kalıyor. 10 yılda çok işler yapıldı ama 10 yıllık büyüme hızında dünyada birinci olabilecekken, ineğe tapanların ülkesi Hindistan, köpek eti yiyenlerin ülkesi Çin ve futbol ve karnavaldan başka bişey bilmeyen Brezilya gibi toplamda 5 ülkenin büyüme hızına yetişemiyoruz. Bunun sebebi niyeyse araştırılmıyor. Sorun, darbecilerin yasalarını değiştirmemekten kaynaklanıyor. Öncelikle Meclisin kirli siyasetten arınması gerekiyor. Gayrimeşru işlerle siyaset yapan bir muhalefet ve alternatifsiz bir iktidarla bu ülkede krizler yaşanmaya devam edecek. "Ak parti böyle de işini yürütüyor" demeyin, burnunun dibindeki Suriye'ye bile hükmedemeyen bir ülkemiz var.