Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10-15-2017, 14:19   #10
Kullanıcı Adı
ilimsahibi
Standart
Dinimiz İslamiyette erkeğin çok eşli olması farz değil,vacip değil,mustehab değil. Dinimizde bir erkeğin veya kadinin evlenmesi farz değil sadece sunnettir.Erkekler ile kadınlar arasındaki sayı dengesi o zamanlardaki gibi bozulur kadınlar erkeklere göre çok aşırı artarsa belki çözüm olabilecek bi ruhsattir.Günümüzde böyle bir denge sorunu yok.Aksine maddî imkani olmasina rağmen sorumluluk almayip evlenmeyip gayri meşru birliktelikler de var.Maddi imkanı olmadiği için evlenemeyenler de var.Yani toplumun zinadan uzaklaşmasi için bu çık eşlilik bir çözüm değil.Tek çözüm zinanın yasaklanmasi.Keyfi için evlenmeyenler mecbur evlenir.Ve evlenecek maddiyati olmayana zenginlerin yardim etmesi gerekiyor.Keyfi yere bikaç eşli olmayi istemeleri ruhsati kötüye kullanmaktir.Bu ayette bir erkeğe hitaben dört eş al diye bir emir yoktur.Daha detayli aciklamak için.
Kur'an'da "namaz kıl" ,"oruç tut","tesettürü örtsünler",vb emir olarak indirilmiş ayetler Farzdır.
Farzi inkar eden dinden çikar. Yapmayan günahkar olur.
Vacip ise Rasûlullah'a kesinlikle emredilen ama bize emir mi bilinmese de tedbiren yaptiklarimizdir. Kurban kesmek gibi.Vacibi inkar eden dinden cikmaz.Yapmayan günahkar olur.
Sunnet ise inkar eden dinden çıkmaz yapmayan günahkar olmaz.
Mesela çok eşlilik ve tek eşlilik ikisi de sunnettir. Evlenmeyi reddeden dinden çikmaz günahkar olmaz sadece sunnettir. Rasûlullah (sas) Kur'ân'da gecen ve övülen tek eşlilik sünnetini Hz.Hatice annemiz ile 26 sene ve hanımı vefat edene kadar başkasıyla evlenmeyerek yapmıştır. Hanımı vefat edince ilahi emir ile ve belli sebeplerle (dullari ve yaşli kadinlari sahiplenmek bazi ulkelerle akrabalik kurmak vb muhtelif sebeplerle çok eşli olmuştur. Rasûlullah(sas) iki tip evliliği de uygulamalı olarak gösterdi ve ikisi de sunnettir.

Bir erkek evli ve hanımına' ben ikinci ile de evleneceğim bu ayette geçiyor ''hem de sunnet kabul edeceksin 'ayete mi karşı geliyorsun 'sunnete mi karşisin' Allah izin verdi sen karişamazsin'
Vb. Bu tarz savunmaları yaptıklarını biliyoruz ama kendilerini komik duruma düşürdüklerini farketmiyolar. Bu dediklerinin hepsinin 'tek eşlilik' için de geçerli olduğunu bildikleri halde bunda kendilerini haklı göstermek için ayete oyle bi sariliyolar ki ama bu sarilişta ayetin başını alip sonunu bırakacak kadar hevalarina yeniliyolar. Daha açik şekilde
Tek eşlilik Kuran'da geciyor,övülüyor. Bu durumda çok eş isteyen bir erkek bunu yok sayarcasina benim istediğim Kuran'da var diyemez. Kadın da karşılık olarak 'zaten ayette ikisi de var ve benim tercihim tek eşlilik en hayirli yaziyor ' diyebilir.

Kocası,'benim tercihim Sunnet ben sunneti yapacağım' derse
hanımı da diyebilir ki 'tek eşlilik de bir sunnet ve ben vefat edene kadar başkasıyla evlenmezsen bu sunneti yapmış olursun"
Sunnet olma yönünden de birbirine bir üstünlüğü olmayan hususlar bu çok ve tek eşlilik.
Kocası sanki illa Rasûlullah'in (sas) hayatini örnek alip sunneti uygulamayı çok eşe bağdaştiriyosa bu kocaya 'madem sunnetlerin hepsine kendini mecbur hissediyorsun 'tek eşlilik sunneti için niye kendini mecbur hissetmiyorsun 'denilebilir. Vereceği cevap ya konuyu kestirmek yada benim tercihim bu demektir. Ama âyet ama sunnet diyemez iki yönden de ikisi de eşit. Kendi tercihini yaptirabilmek için ayete ve sunnete bak böyle diyen kocalara aynı sekilde ayete ve sunnete bak benim tercihim de hak bu durumda napacağiz dediniz çözüm çok basit. Hanimi razi olmadığını söylemişse ve bunun sonucunda ayrılabilir mutsuz olduğu evliliğe devam etmek zorunda değil. Buna rağmen kocası israr ederse kadin ve babasi aile buyukleri erkeği vazgeçirmeye çalışır. Vazgeçmezse kadin boşanma hakkına sahiptir.

Özet olarak dinen farz ve vacip olmayançok eşliliği isteyen erkekler hanimini bunu mecburen kabul edecek diye zorlayamaz. Bir musluman ancak dinde farz veya vacip olana zorlanabilir. Hanımı buna razi değilse ve hanimi razi olmadığı halde yapıyorsa sonucuna katlanır ve sevap değil günahı boynuna almış olur.

Kocası bunu isteyen kadin neden mecbur değil
farz değil vacip degil.Kocaya keyfi bir şey için itaat edilmesi mecburi değil. HERKES her Sunni uygulamak zorunda değil.O zaman öyleyse per sunnete mecbursa tek eşliligi uygulayacak .
Dinimizde maddi manevi sağliğimizi korumamiz bizlere farzdır. Böyle bişeye katlanip rahatsizlanmamiza gerek bir durum da olmadığına göre ruh ve beden sağliğimizi göz önüne alip bunu istemememize yapan erkekten ayrılıp tek eş isteyen sunneti tercih eden bir başka koca ile mutlu olabiliriz.

Not:Rasûlullah 'ın (sas) hanımları neden ayrilmadi buna sabretti sorusuna cevap
Hanımları Immediate anneleridir.Ummetten hiçbir erkeğe nikahlari kiyilamaz. Ayrılıp başka biriyle evlenmeleri konumlari gereğince imkânsızdı. Bizler için öyle özel bir durum söz konusu değil.Mahremlerimiz dışında yeni bir eş bulabiliriz.
ALLAH herkese Hz.Hatice ile Rasûlullah'ın (sas) aşkı gibi tek eşli hayırlı bir evlilik versin

Konu ilimsahibi tarafından (10-15-2017 Saat 15:17 ) değiştirilmiştir..
ilimsahibi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla