Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-02-2018, 06:54   #5
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak sorularla İslamiyet. Com
Zemzemin tarihçesi kısaca şöyledir:

Hz. İbrahim (a.s.), Cenab-ı Hakk'ın emriyle hanımı Hacer validemizi ve süt emen oğlu Hz. İsmail'i Zemzem kuyusuna bıraktı. Mekke'de hiçbir insan İçecek su yoktu. Hz. İbrahim, hanımı ve oğlunun yanına* biraz hurma ve bir miktar da su bıraktı Yiyecek ve içeceksiz kalmak Hz. Hacer'e zor geldi. Ancak, oraya bırakılmalarını Cenab-ı Hak emretmişti,* rızkı veren Allah elbette onları görüyordu.Hz. İbrahim'in bıraktığı su bitti. Hz. İsmail ağlayarak, su istedi Annesi ndayanamadı. Safa Tepesine çıktı. Ve Safa ile Merve arasında koşmaya başladı. Merve tepesinde bir ses işitti. Zemzem Kuyusunda Hz. Cebrail'i gördü. Cebrail (a.s.) kanadıyla yeri kazıyordu. Nihayet su göründü. Hz. Hacer sevindi. Suyun aktığını görünce,*“Dur, dur”*manasında*“Zem zem”*dedi

Hz Hacer su akmasın diye önünü kesti, havuz* yaptı. testisini doldurdu. Suyu aldıkça yerinde kaynıyordu. sudan içti ve Hz. İsmail'i emzirdi Cebrail (a.s.), Hacer'e hitaben Sakın, ‘Helak oluruz, zarara uğrarız' diye korkmayın. şurası Beytullah'ın Kabe'nin yeridir. O beyti şu çocukla babası yapacaktır. Muhakkak ki, Cenab-ı Hak o işin ehlini zayi etmez”*dedi. Zemzem Kuyusunun ortaya çıkması bu şekildedir. Hz. Hacer suyu kesmeseydi ve bu su ırmak olacaktı. Peygamberimiz şöyle buyurur Allah, İsmail'in annesi Hacer'e rahmet etsin. O, Zemzem'i kendi haline bıraksaydı* avuçlamasaydı; muhakkak Zemzem akar, bir ırmak olurdu. Zemzem, çok mübarek ve gıdalı bir sudur. Hz. Hacer ve Hz. İsmail, uzun müddet yemek yemeden bu suyla idare ettiler.

Peygamber Efendimiz Zemzem'in
Zemzem ne niyetle içilirse ona şifa olacağını*buyurmuştur. İbni Abbas'tan (r.a.) gelen bir rivayette, Peygamberimizin, Zemzem suyunu ayakta* içtiği rivayet edilir. Peygamberimiz ayakta su içmeyi yasaklamıştır.hadislerdeki yasaklama mekruh şeklindedir. Ayakta su içmenin caiz olduğunu beyan içindir.”İmam Suyuti Hazretleri Peygamberimizin (a.s.m.), Zemzemi ayakta içmesini şöyle izah eder:“Resul-i Ekremin (a.s.m.) Zemzemi ayakta içmesi, ayakta su içmenin caizliğini açıklama manasındadır.”Hanefi alimleri,*Zemzemi ayakta içmenin müstehaplığına hükmetmişlerdir.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla