Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-07-2008, 23:37   #5
Kullanıcı Adı
_Yeniden_
Standart KALİTEDE TÜRK MARKASI TURQUALİTY
KALiTEDE
TÜRK MARKASI
“TURQUALITY”



Türk mallarını kaliteyle bütünleştirmeyi ve moda marka yaratmayı amaçlayan “TURQUALITY” projesi geliştirilerek, uygulamaya konuldu. TURQUALITY’nin vizyonu 10 yılda 10 dünya markası yaratmaktır....


Türk ürünlerini dünya markası yapmak için Türk ve kalite imajını birleştirerek oluşturulan Turguality Projesi'nin ilk tanıtımı Moskova'da yapıldı.

Kürşad Tüzmen tarafından gerçekleştirilen Moskova'daki tanıtım için 1,2 milyon dolar masraf yapıldı. Kokteylde konuşan Bakan Tüzmen, marka ve kalite bilincinin en yüksek olduğu ülkelerde Turguality sunumuna önem verdiklerini vurgulayarak, "Moskova tanıtımımız, maçın ilk başlama vuruşudur." dedi.

Tüzmen, ikinci tanıtımın 2005 yılı ilk aylarında Paris'te yapılacağı bilgisini verdi. Turquality Projesi kapsamına elemeleri geçen; Damat-Tween, Sarar, Colin's, Mithat, Ramsey, İpekyol, Abbate, Atıl Kurtoğlu, Bil's, Derri, Dice Kayak, Esas, Harmanlı, Hussein Chalayan, LTB, NetWork, Polo Garage, Viaveneto markaları yer alıyor. Bakan Tüzmen'in verdiği bilgiye göre, proje için 2004 yılı 3,5 milyon dolar harcama yapılırken, bu rakam 2005 yılında 7, 2006'da ise 10 milyon dolara çıktı. Projede yer alan firmalara yılda 1 milyon dolar destek sağlandı...

55 FİRMAYA DESTEK

55 firmaya 22 milyon dolarlık destek verildi...


Türkiye'nin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmalara, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde finansal destek sağlanacak.



Turquality, 2006'dan bu yana üst limit olmaksızın firmaların yaptığı harcama tutarının yüzde 50'sini ödüyor. Firmaların finansal desteğin yanı sıra eğitim ve stratejik danışmanlık ihtiyaçları da karşılanırken, destek programında kalma süresi 4 yıldan 5 yıla çıkarıldı. Projeye 2003 yılında marka ve tanıtım programı ile başlandı. Pilot sektör olarak ilk başta hazır giyim alanında faaliyet gösteren 15 firma seçildi.

2003-2006 yılları arasında yapılan program geliştirme ve pilot uygulama çalışmaları doğrultusunda 3 aşamalı bir markalaşma programı oluşturuldu; yurtdışı ofis ve mağaza desteği, 4 yıl sürecek ve masrafların yüzde 50'sini karşılamayı kapsayan marka destek programı, son aşama ise 5 yıl boyunca sürecek Turquality. 5 yıl süren ve yüzde 50 desteği kapsayan bu aşamadaki firmalar Turquality etiketlerini taşıma hakkına sahip.

Firmalara sağlanan avantajlar şunlar; patent, faydalı model, endüstriyel tasarım, marka tesciline ilişkin harcamalar, kalite belgesi alımına ilişkin giderleri, moda/endüstriyel ürün tasarımcı istihdamına ilişkin giderler, tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri, yurtdışı birimlere ilişkin giderler, danışmanlık (strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji) giderleri. Turquality destek programı kapsamına giremeyip Marka Destek Programı'ndan yararlanan firmalar da en fazla 4 yıl kalabilecekleri bu programda belirli limitler dahilinde yaptıkları harcamaların yüzde 50'sini programdan karşılayabilecek. Ancak firmalar, 6 ay sonra bu kriterleri karşılar hale geldiğinde tekrar Turquality Destek Programı'na müracaat edebilecek. Tüm programlarda 55 firmaya toplam 22 milyon dolarlık destek verildi.


İslam Dünyasında İlk Beş Markadan Üçü Türk

Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, İslam dünyası üzerinde odaklanan önemli bir internet yayınının, İslam dünyasındaki en önemli 5 marka arasında 3 Türk markasını da listelediğini ifade etti.



Markaların Arçelik, Vestel ve Ülker olduğunu söyledi. Birleşmiş Markalar Derneği'nin düzenlediği Turquality seminerinde konuşan Tüzmen, 2014'e kadar 10 markanın yerleştirilmek zorunda olduğunu kaydetti. Derneğin 21 üyesi Turquality destek programında yer alıyor. 9 firma da yeni başvuruda bulundu...



Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın bünyesinde yer alan Turquality, gıda, hazır giyim, beyaz eşya, elektronik ve kuyum/mücevher alanlarının yanı sıra seramik-banyo gereçlerini de desteklemeye başladı. Bu çerçevede ihracat yapan şirketlerin kira ve reklam giderleri karşılanıyor.

2007'de Ülker, Vakko ve Vitra markaları, 'Turquality Destek Programı' kapsamına alınmasıyla Turquality'nin desteklediği marka sayısı 39'a yükseldi ve

Temizlik kağıdı markaları Selpak ve Solo, devlet destekli markalaşma programı olan Turquality Destek Programı kapsamına alındı.

Markalaşma programı Turquality kapsamına İstikbal, Bellona, Kalebodur, Çanakkale Seramik ve Lassa'nın alınmasıyla 51 markaya ulaşıldı.

Program çerçevesinde üye firmalara üretimden pazarlamaya ve satıştan satış sonrası hizmetlere kadar tüm süreçleri kapsayan finansal destek sağlanıyor.


Söktaş, Turquality programına alındı.

"10 yılda 10 dünya markası" hedefiyle oluşturulan Turquality programına en son katılan kuruluş, tekstil şirketi Söktaş oldu...

Söktaş Ürün Geliştirme ve Pazarlama Müdürü Seyhan Aktemur, yapılan incelemeler sonunda kendi sektöründe dünya markalarıyla rekabete girebilecek, iş süreçleri üst seviyelerde, gerçekçi hedefleri olan şirketlerin Turquality programına dahil edildiğini söyledi. Aktemur, Söktaş'ın tekstilde gömleklik kumaş üzerine uzmanlaştığı bilgisini verdi...


Turquality, En İyi Marka Yaratma Projesi Seçildi

Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı Turquality, Türkiye'nin en saygın üniversitelerinden Bilkent Üniversitesi'nin bünyesinde yer alan Pazarlama ve Reklamcılık Kulübü tarafından "En İyi Pazarlama Projeleri 2007" anketi sonucunda "En İyi Marka Yaratma Projesi" seçildi. Bilkent Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Kulübü tarafından yürütülen proje kapsamında, üniversitenin öğrencileri ve akademisyenler tarafından belirlenen "2007 Yılı En İyi Proje Adayları" www.eniyipazarlamaprojeleri.com adresinde yayınlanan anketle oylamaya açıldı. 8 bin kişinin katılımıyla 7 Ocak - 3 Şubat arasında gerçekleşen ankette en çok oy alan ilk 3 proje "Yılın En İyi Pazarlama Projesi" seçilerek ödüllendirildi. Turquality, 10 yılda 10 dünya markası yaratmak vizyonu ile tasarlanmış bir marka geliştirme programı olup Dünya'da bu kapsamda oluşturulmuş ilk program. Proje, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği yürütülüyor.








TURQUALITY®’nin Misyonu
*Güçlü global markaları geliştirerek ülkemizin ihracatını artırmak,
*Geliştirilen Türk markaları eliyle “Türk Malı” imajını ve Türkiye’nin itibarını güçlendirmek,


TURQUALITY®’nin hedefleri
*Marka potansiyeli olan firmalara global bir marka olma yolunda finansal kaynak sağlamak suretiyle, markalaşmada ivmelendirici bir rol oynamak.
*Global Türk markaları yaratabilmek için Firmaların ve markalarının gelişimlerine yönelik strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları ile destek olmak.
*Program kapsamında bulunan firmaların yönetim birimlerine yönelik eğitim desteği vermek suretiyle toplam insan kaynaklarını güçlendirmek.
*İletişim ve tanıtım faaliyetleri ile yurtdışında olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve tutundurulmasını sağlamak.
*Türk firmalarının marka potansiyelini ve bilincini artırmak.
*Türk firmalarının pazar bilgisi dahilinde aksiyon alabilmeleri için istihbarat desteği sağlamak.
*Seçilmiş Türk Markaları için bir inkübatör ve katalizör olmak.












_Yeniden_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır