10-02-2008, 01:38
|
#18
|
|
Öncelikle İslam,
Benim üslubum hiçkimseyi ilgilendirmez..Herkes edebiyle yorum yapsın eyvAllah diyelim..
Lütfen şeyh şamili korumak adına onun söylemek istediklerini ve yorumlarını çarpıtmayın.. Adam burda çıkmış ne diyor..? ''Ramazan Bayramı değil,başbakan bilmeden konuşuyor..'' diyor..Neye güvenerek bu lafı kullanıyor..Sabah gazatesinden aldığı habere göre mi.. ?
Bende ne yaptım.. Kuran-ı Kerimden ayetler koydum,hadisler koydum.. Ramazan Bayramı Kuran-ı Kerimde geçiyor,fıtır lafzını dileyen alimler sadaka verildiği içinde kullanabiliyor dedim..
Bu durumda bilmeden konuşan yorum yapan kim..Evet hodri meydan diyorum..Ehli olmadan hiç kimse din yorumu yapmasın o halde.. Arkadaş ictihad ehli alim mi kendince duyduğu laflara göre yorum yapıyor..Dinimizde her duyduğuna inanmak mı esastır yoksa gidip araştırmak ve öğrenmek mi..?
Kaldı ki senin bu arkadaşında bunu bu zamana kadar bilmiyordu..Bilseydi bu haberler ilk çıktığında çıakr yok öyle değil böyle derdi..
Başbakanın dini konudaki yorumuna gelince.. Başbakan imamhatip mezunu bir hoca.. Koskoca imam olan başbakana yorum yapması hata diyorsunuzda siz kimsiniz yorum yapabilme hakkını kendinizde buluyorsunuz..? Sayın şeyh şamil alim mi..? O halde oda yorum yapmasın kardeşim.. Başbakan kendi kafasına göre fetva mı vermiş..Bu konuda bir çok müslüman hassas..Bende şeker bayramı lafzına güceniyorum..Bende çıkıp rahatsızlığımı anlatırım..
İmam hatip mezunu imam olan Başbakana dini konuda yorum yapamaz diyen gafiller kendileride yorum yapmasınlar lütfen..
Ve Şeyh Şamil.. Sana sadece gülüyorum..Niye..? Yorumumdan bir kısmı yalnız yorumladığın için.. Başbakan Şeker bayramı değil ramazan bayramıdır diyor.. Ve siz de hayır fıtır bayramı esas olanıdır diyorsunuz..Ben bunada kanıt gösterdim buyurun bu kanıtın aksini iddia edin niye lafı çeviriyorsunuz..?
Bureyde (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ramazan bayrami namazinda bir seyler yemeden cikmazdi. Kurban bayraminda ise namazdan donunceye kadar bir sey yemezdi." Tirmizi Salat 390 (542).
(Tirmizi dinimizde en güvenilir hadis kaynaklarındandır biliyorsunuz ki):kiss:
Buyurun size Kuran-ı Kerim'de ''ramazan bayramı'' diye geçen bir ayet,bir kanıt daha..
"Allahu Teâlâ size, kutladığınız bu iki bayramın yerine, daha hayırlısını, Ramazan bayramı ile Kurban bayramını hediye etti" (Sünen-i Ebû Dâvud, Salat, 239). Bayram, Ramazan çıkıp bayramın başladığı Şevval hilalini görmekle, havanın bulutlu olması durumunda da Ramazan'ı otuz gün tutmakla başlar. Ramazan'ın yirmi dokuzunda hilal görünürse, ertesi gün Şevval'in biridir ve bayram yapılır (Sünen-i Ebû Dâvud, 3/306).
Kuran-Kerimde bu bayramın adının fıtır diye geçtiğini ispat edin sizi bekliyorum..Fıtır sadaka manasına gelir..Ramazan ayında verildiği için kimi alimler hocalar fıtır da diyebilirler isterlerse..Ama hiçkimse Kuran-ı Kerimde RAMAZAN BAYRAMI diye adı geçen bayramı asıl adı bu değildir diyemez..Diyenler Kuran-ı Kerime yani Allah'ın kelamına muhalefetlik etmiş olur ki buda dinimizde şirktir,küfre sokar adamı..Buyurun bu ayeti ve bu hadisi açıklayın..HODRİ MEYDAN diyorum..kanıt bekliyorum..Yalnız kendi yorumlarınız değil..Benim gibi Kuran-ı Kerim ayetleri ve hadislerle ispat edin bir zahmet..
|
|
|