12-18-2008, 13:41
|
#7
|
|
Alın işte.. '' Tekrara gerek yoktu lafıma eklencek laf aynısı olacağı yere 'manasına' olsaydı keşke '' lafımı bunun için demiştim ... Kaba şekline bakıp hemen manasına dalma yerine direk manasıyla anlasaydınız diyorum.
Yılbaşı dinimiz ve ırkımız olarak elbette çok çok ileri yıllara dayanmaktadır ancak;
Alıntı:
Bizler eski takvimde yılın ilk gününü nevruz adıyla kutluyorduk. İnsanlar o gün toplanır, kadınlar ortaklaşa çok çeşitli yemekler yapar. Birlikte yiyip içerler. Bereketli bir yıl olması için dua ederlerdi. Yani yılbaşı bizde tamamen kültürel bir etkinlik olarak hep vardı. İran'da da vardı. Arabistan'da da.
|
Alıntı:
eski takvimde YILIN İLK GÜNÜ olarak kutladığımıza emin misiniz?..
|
Diye sormuşum ama;
Alıntı:
"İran’da kullanılan güneş yılının birinci günü yani yılbaşıdır."
|
Bakın bunu da demişim.
Altını da inadına çizmiştim.. Ama işte ne çare.. Nevruzla bugünkü Ocak 1in arasında dağlar kadar fark var. Yılbaşıdırlar amenna. Ama gün-tarih-biçim arasında çok çok fark vardır. Bakın hatta siz de diyorsunuz ki;
Alıntı:
Burada önemli olan husus, yılbaşını, hristiyan bayramı olan Noel ile karıştırmamaktır. Bu çerçevede, dinimize aykırı düşecek davranışlarda bulunmadan (içki içmek gibi) yılbaşını kutlamanın bir zararı olmadığı kanaatindeyim. Zira yılbaşı kültürü, hristiyanlardan çok daha önce vardı bizlerde.
|
İşte.. Yılbaşı bizde de onlarda da varmış emi? Hatta bizde daha önce -imiş-.. Ama aynı gün mü kutluyormuşuz? Bir çok etkinliğimiz onlarınki ile beraber mi olmuş?
Biz kendi yılbaşımızı kutluyormuşuz ve 'bahara' endeksli olarak. Şimdi İsa'nın doğumu ile alakası ne oydu benim sorum?
Yani sizde diyorsunuz bu bu tarihlerde nevruz şöyle şöyle etkinliklerle kutlanılırdı diye de, yılbaşı tarihimizi neden değiştiriyoruz o zaman ki?
Şu an Hicri takvimimizde mevcut. Yılbaşı orada 1 Ocak'ta değil. Peki neden biz 1 Ocak'ta '' dinimize aykırı düşecek davranışlarda bulunmadan (içki içmek gibi) '' kutlayalım ki ?
Hani bu yılbaşı konusunu, bu soru çerçevesinde bir de olumlu olarak değerlendirirseniz karışıklık 1 değil 3 defa olacağı içindir bu tepkim. Din açısından çok kaygan olacak çünkü.. Sapla samanda burada karışır birbirine işte. Nevruzun yılbaşılığı ile 1 Ocak'ın yılbaşılığı arasında ki fark 'bizim arasına giremeyeceğimiz' kadardır!
Şimdi anladınız mı derdimi ?
Hıdrellez şenlikleri de: Bugün unutulmaya yüz tutmuş Nevruz'un devamı niteliğindedir. Yani aynısı değil devamıdır-benzeridir. Aynısı olsa, adı zaten nevruz olurdu. Bizde
'' Benim bildiğim günümüzde 'Hıdrellez şenlikleri' olarak devam eden nevruz '' diye, böyle açıklamaz bugünde hâlâ var derdik..
Alıntı:
"Dine uygun elbisesi giydirerek(dinimize aykırı düşecek davranışlarda bulunmadan (içki içmek gibi) yılbaşını kutlamanın bir zararı olmadığı kanaatindeyim) yutturmuşsunuz resmen.. Dine uygun ufak tefek kutlamalarda olur, olmaz değil. Ancak Ocak 1den 10-11 gün sonrasını, yani Hicrî yılbaşını beklememiz lazım Din kılıfı giydirebilmek için ;)"
|
Bu sözlerin açık hâli de bu yazdığım mesajın bütünüdür. Bu sefer anlamışsınızdır inşallah..
VE; Amenna, susmakta bir erdemdir.
Mesela bu Miladi takvimin yılbaşını kutlama gibi bi düşüncem olsa, onu dillendirme yerine susardım daha iyi olurdu.
Bilirdim ki bu, erdemden olurdu ...
Konu FarukARSLAN. tarafından (12-18-2008 Saat 13:46 ) değiştirilmiştir..
|
|
|