Tekil Mesaj gösterimi
Alt 01-16-2009, 16:24   #6
Kullanıcı Adı
Beylerbeyi
Standart
Alıntı:
DolunAy.Kadim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yalnız, Hazarların yahudiliği değil, museviliği seçtikleri ile ilgili yazılar da var. Murat hocam bu konuyu detaylandıracaktır inşaAllah
hocam Yahudilik seçilmez. yahudi anlayışına göre sadece İsrailoğullarından gelenler Yahudi olarak adlandırılırlar. yahudi dini oldukça ırkçı bir dindir. israiloğullarından olmayanların cennete giremeyecegine inanırlar. mesela bir müslüman veya hıristiyan veya herhangi bir dine mensup bir birey yahudiliği seçemez. yahudilik anlayışına göre cennete girmek için israiloğullarından gelmek önemlidir fakat cennetin alt tabakalarına yahudilere hizmet eden, yahudiler için çalışanlar girebilirler. örneğin masonlar, museviler vs vs.

bu kitabı yazan adam daha kitabın adından başlayarak yanlış bir bilgi vermiş. şu kitaptan mı örnek aldınız başlığı ?






kitabın adı tamamen yanlıştır. az önce dediğim gibi yahudi olmak için İsrailoğullarından gelmek şarttır. hazarlar türktür ve kafkaslarda yaşamışlardır. israiloğullarıyla bir ilgileri yoktur. tarihte museviliği kabul eden ilk ve tek Türk devletidir.

konu ile ilgili Atila Demirkasımoğlu'nun Hazar Türkleri Yahudi Mi? Musevi Mi? adlı yazısı var. o yazıdan önemli kısmı aktarıyorum:



Hazar Türkleri Yahudi değil Musevi'dir. Yani bunların ırk olarak Sami ırkından olan İsrailoğulları'yla hiçbir ilgileri yoktur. Bunun kadar önemli bir husus da Hazarlar'ın Museviliğinin nasıl gerçekleştiğidir. Hazarlar, Museviliği, Kafkasya ve özellikle Dağıstan Musevilerinden öğrendiler. Bir ikinci kaynak ise Harezm Musevileridir. Buralarda nüfus olarak önemli olmasa da dini-kültürel varlıkları nedeniyle önemli bir Musevi inananları topluluğu bulunmakta olduğu anlaşılıyor. Bu toplulukların da ırken Yahudi olma olasılıkları bulunmamaktadır. Oysa tanıtım yazısında büyük bir göç varmış da onlar yahudiliği oluşturmuşlar ve Türklerden de katılım oldu fikri inşa ediliyor. Hazarlar museviliği, büyük ihtimalle yine Türk kökenli olan Dağıstan'ın ve Harezm bölgesisinin Musevileşmiş yerlilerinden öğrendiler. Zaten Museviliğin 800 lü yıllardan sonra Hazar Ülkesinde birinci din haline gelmiş olması, 100 yıldan az bir zamanda oldukça büyük bir topluluğun din değiştirmesi demektir ki, bu ancak kendindenliğin olduğu bir yerde mümkündür. Öte yandan Hazar Türklerinin alfabe olarak Orhun alfabesini kullandığını biliyoruz. Bu gerçek de museviliğe ait orhun alfabesiyle yazılmış metinlerin varlığını ve bir Türk Museviliğinin Hazarlar öncesinde olduğunu gösterir. Ve Hazar Musevilerinin başlangıçta musevilik metinlerini Orhun Alfebesini kullanarak yazdıkları biliniyor.

kaynak

http://www.turkdirlik.com/Kitap/Ademirkasimoglu0008.htm
Beylerbeyi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla