Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-01-2009, 18:31   #6
Kullanıcı Adı
ismet
Standart
Öncelikle o hüzünlü olaydaki zırhlı personel taşıyıcı aracı tanıyalım

M113, 1960 yılında üretimine başlanan, 12 kullanım şekli bulunan, bu güne kadar 80.000 adet üretilen, Türkiye'nin de içinde bulundugu NATO üyesi ülkelerde kullanınlan bir zırhlı personel taşıyıcıdır. ADATS ve KMS ile takviyelenmiştir. M113A1, M113A2 ve M113A3 versiyonları mevcuttur.Bu araç Vietnam Savaşında kullanılmış ve ayrıca savaşta yaralı askerleri taşırken koruma sağlamak tadır

Teknik veriler [değiştir]
  • Mürettebat: 2+11
  • Muharebe ağırlığı: 12.300 kg
  • Genişlik: 2.686 m
  • Uzunluğu: 4.863 m
  • Yüksekliği: 2.5 m
  • Zırh: Alüminyum 12-38 mm
  • Motor: Detroit 6-cyl diesel 275 BG (104 kW)
  • Transmisyon: Allison TX 100-1
  • Hız: 66 km/s
  • Güç/Ağırlık:22.36 bg/t
  • Menzil: 480 km


    Bizde kullanılan M-113 te son değiştirmelerle tekerlekler vardı konudaki resimdekine benziyordu teknik veriler aynı..

    TSK daki M-113 resmi:



    üzerinde 4 -5 cm kalınlığında çelik zırh bulunuyor. Bu zırh hiçbir şekilde kurşun geçirmiyor... Herşey mükemmel fakat unutulan ince bir ayrıntı var bu ayrıntı da konuya cevap olarak sayılabilir. Saldırıda kullanılan patlayıcı miktarı :

    100 kg civarında amonyum nitratla destekli mayınlı patlayıcı. halk arasında gübre bombası olarak biliniyor .. Peki Gübre bombası nedir ??
    Bunun da cevabını bir haberdne alıntı ile yapıyorum


    "'amonyum sülfat' ve 'amonyum nitrat' bileşiklerinin, ısıya tabi tutulduklarında bomba etkisi yaptıkları bildirildi.
    Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Başkanı Prof. Dr. Necati Beşirli, AA muhabirine yaptığı açıklamada, iki bileşiğin de bozunabilmesi için, yüksek sıcaklığa ihtiyaç duyulduğunu söyledi.
    Isıya tabi tutulan amonyum nitratın gaz olarak parçalandığını, 200-300 derece sıcaklıkta parçalanarak azot monoksit ve diazot monoksit buharına dönüştüğünü, bileşiğin çok yüksek sıcaklıkta azot ve oksijen gazına parçalandığını anlatan Beşirli, büyük bir patlamayı sağlamak için bileşikle birlikte dinamit, barut ya da akaryakıt karışımı kullanılması gerektiğini belirtti.
    Beşirli, inşaat ya da yol yapımı gibi çalışmalarda kayaları parçalamak için üzerinde amonyum nitrat lokumu olan dinamitlerin kullanıldığını kaydederek, şöyle konuştu: 'Amonyum nitrat küçük ısıda bile hacminin en az yüz katına ulaşıyor ve parçalanıyor. 200-300 derece sıcaklık bile parçalanma için yeterli olur. Bileşen benzin gibi akaryakıt karışımlarıyla tutuşturulduğunda ya da dinamitle patlatıldığında, bu sıcaklık elde edilir. Örneğin bir kilogram ağırlığındaki amonyum nitrat 300 derece sıcaklığa tabi tutulduğunda genleşerek bu ağırlığın bin katı hacme, 1500 atmosferlik basınca kavuşuyor. Yani en az 300-400 metrekarelik alanda bomba etkisi yapıyor. Bu madde bazı yerleri zayıflatılmış çelik demir kaplar içinde ısıtılırsa, parça etkisi daha büyük olur. Varil içine konulan amonyum nitrat parçalandığından etki alanı meydana getiremezsiniz.' Beşirli, amonyum sülfatın da amonyum nitrata benzer özellikleri bulunduğunu, sadece bu maddenin parçalanmasında 'sarı duman' olarak görülen kükürtdioksit gazının ortaya çıktığını kaydetti. Amonyum nitratın 'bomba etkisi yapması' için amonyum sülfata ihtiyaç olmadığına dikkat çeken Beşirli, 'Amonyum sülfat etkiyi güçlendirmek için kullanılmış olabilir' dedi."


    Bir haber sitesinden aldığım bu haberle birlikte amonyum nitrat la desteklenmiş olan ve saldırıda kullanılan patlayıcının gücünü görebiliyor. Dün haberlerde de patlamanın olduğu alanın resimleri gösterildi canlı bağlantılar yapıldı kırsal bir alan ve asfalt değil toprak yolda meydana geldiği görülüyor. Patlama socunu derin bir çukur oluşmuş durumda. Böylesine güçlü bir patlama sonucu askerlerimiz şehit oldular. Allah rahmet eylesin. Bu patlama sonucu bizim kullandığımız askeri personel araçlarının gücünün tartışılmasının doğru olacağını sanmıyorum. m-113 de dünyada birçok ülkenin kullandığı mükemmel zırhlı bir askeri araçtır. Aracın parçalanmasının nedeni patlayıcının gücü dür. Resimleri bulabilseydim patlamanın etrafa ne kadar zarar verdiği derin bir çukur oluşturduğu görülecekti. Son olarak da bu patmanın daha önceden planlandığı son 1 ay içerisinde o civarda bulunan patlayıcı düzeneklerini göstereceğim... :

    Genelkurmay Başkanlığı verilerine göre; saldırının gerçekleştirildiği Lice- Kulp- Dicle ve Genç kırsalında son 20 günde çok sayıda patlayıcı madde bulundu. Bunlardan bazıları şöyle:
  • 18 Nisan: Lice-Genç karayolu Tuzlaköy yol kavşağında, terör örgütü PKK tarafından asfalt yol ile menfez arasına 60 kg amonyum nitrat kullanılarak tuzaklanmış patlayıcı madde patladı. Bir araç hasar gördü.
  • 15 Nisan: Dicle ilçesi Kırkpınar köyünde tuzaklı patlayıcıları arayan ve imha eden güvenlik kuvvetlerine, teröristlerin açtığı ilk ateş esnasında 1 güvenlik görevlisi şehit oldu.
  • 13 Nisan: Dicle ilçesi dağlık arazi kesiminde, arazinin değişik bölgelerine tuzaklanmış 17 adet patlayıcı madde düzeneği bulundu.
  • 10 Nisan: Genç ilçesi dağlık arazi kesiminde, PKK mensuplarına ait 175 kg. gıda maddesi ile muhtelif yaşam malzemesi ele geçirildi.
  • 8 Nisan: Genç ilçesi dağlık arazi kesiminde, PKK’ya ait 200 kg amonyum nitrat, 5 adet el bombası, 1 adet RPG-7 roketi, patlayıcı madde düzeneği yapımında kullanılan malzemeler ile 71 kg gıda maddesi ele geçirildi.
  • 3 Nisan: Lice ilçesi dağlık arazi kesiminde, PKK’nın tuzakladığı 1 adet patlayıcı ve 10 kg. patlayıcı madde yapımında kullanılan amonyum nitrat gübresi bulundu.
  • 1 Nisan: Genç ilçesi dağlık arazi kesiminde, bölücü terör örgütü mensupları tarafından araziye yerleştirilmiş 3 adet patlayıcı madde düzeneği ile 20 kg amonyum nitrat ve 10 kg hint keneviri ele geçirildi.
  • 31 Mart: Lice ilçesi dağlık arazi kesiminde, PKK tarafından 9 kg amonyum nitrat kullanılarak tuzaklanmış 5 adet patlayıcı madde düzeneği ile naylona sarılı vaziyette 50 kg amonyum nitrat bulundu. (CİHAN)

Konu ismet tarafından (05-01-2009 Saat 18:34 ) değiştirilmiştir..
ismet isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla