05-09-2009, 15:31
|
#1
|
|
Alıntı:
YALÇIN KARACA Nickli Üyeden Alıntı
Sevgili Düş hekimi hepsi hoş ve manidar. Şöyle yapsak sırası ile her resmin insana cağrıştırdığı şeyleri burada paylaşşak dile getirsek . Mesela ben birinçi resimden başlayayım.
Belki düşündüğüm gibi değil aslı ve bırakacağı etki ,yinede acizane benim tarafıma yansıyan kısmı ile bu cizim , batı kültürünün ölüye biçtiği değerin karşılığı olan süslü mermerler , ölüm sonrası olan hayattaki yüzeysel ikna, ölü ile olan amel rabıtası yerine ölü ile olan diyalogların haber karşılığı mektublar ,mezar kenarına iliştirilen duygular ve bu hareket ile tatmin olan bir gürüh . Ölümü ve ölüm sonrasını hakiki noktası ile manalaştıran mutlak din İslam diniymiş keşke bunu çizim öncesi farkedebilsek.
|
Öneri, en az fikir sahibi kadar hoş. Bende müsadenizle ikinci resmi yorumlamadan evvel sizin resminize biraz ilavelerde bulunacağım.
Aslında resimlerden ve bilahare karikatürlerden herkes farklı mesaj çıkartır. Ki bu sanatların birincil sebebi budur. Tek bir mesaj içermez, her gönüle farklı şekilde hitab eder.
Ben o resmi ulaşılamayana bir ulaşma çabası olarak yorumladım. Ölen birine, artık haber alınamayacak, haber verilemeyecek birine farklı metodlarlada olsa erişme çabası...
Orada gönderilen mektup aslında orada yatan kişiye... Vuslata mektup gibi... Vuslattakine mektup...
İkinci resmi ise nacizâne yorumlayayım:
Her ne kadar şifa ümidi olmasada bir âdemoğlunda, her daim yanında sıcak bir el ister..
Gerek içten.. Gerekse resimdeki gibi yapay.. Ama mazurat aynıdır aslında, sıcak bir el istemek.. Candan bir gönül istemek... Umut aşılayacak, aslında hiçbirşeyin bitmediğini ifade edecek yürek istemek...
|
|
|