Bayanın Pantolon Giymesi Caiz midir? Konuya farklı açılardan bakanlar farklı hükümler verebilirler. Her açının kendine göre hükmü olması da mümkündür. Ben de arz edeceğim açılardan bakacak

kendi görüşümü netleştirmeye çalışacağım. Takdir size aittir. Uygun bulursunuz

yahut ta yanlış telakki edersiniz. İkisi de mümkündür.
Bugün giyim kuşamda tam bir karmaşa yaşanmaktadır. Ne erkek ne de kadın giyimi geçmişteki gibi net ve tam ayrılmış değildir.
Bunu şunun için arz ediyorum.
Gerçekten de hanımların giyim kuşamında birinci ölçü tesettür ise

ikincisi de erkek giyimi olmaması

erkek giyimine benzememesidir.
Efendimizin ikazı da bunu açıkça ifade etmektedir.
– Erkeklerden kadın giysisi

kadınlardan da erkek giysisi giyerek karşı cinse benzeyenlere.. diye başlayan hadiste lanet bedduası vardır.
Bu ikazı unutmayan hanımlar

giyimlerinde birinci olarak tesettürü esas aldıkları gibi

ikinci olarak ta erkeğe benzememeyi esas alırlar. Kimliklerini korumak isterler.
Toplumun böyle bir kimlik korumasına ihtiyacı da kesindir. Cinsiyet karışımı söz konusu olacak nerdeyse.
Ancak bugün erkek giyimi eskisi kadar kesin belirlenmiş değildir. Pantolon artık sadece erkek giyimi olmaktan çıkıp kadınların da büyük ölçüde giyimi haline gelmiştir.
Nitekim Suudi Arabistanlı erkeklerin de kadın giyimine benzeyen entarilerle dolaştıkları bilinmektedir. Demek ki sabit bir erkek giyimi

tartışmasız mevcut değildir.
Bence bugün kadının giydiği pantolonun erkek giyimi olmasından önce

dar olup olmadığı

üzerini örten bir başka şeyin giyilip giyilmediği esas alınarak konuya bakılmalıdır.
Beden hatlarını belli etmeyecek genişlikteki pantolonun üzerine üst kısmı örten bir şey giyiliyorsa artık bunun erkek giyimi olduğunu düşünmemek gerekir. Çünkü tesettürü daha iyi sağlamak özelliği söz konusudur.
Nitekim Efendimiz aleyhisselam İmam-ı Ali ile (Baki) mezarlığında iken yan yoldan bir kadının

bindiği eşek üzerinde giderken yağışlı hava sebebiyle ayağı kayan eşekten düştüğü görülür. Derhal yüzünü başka tarafa dönen Efendimize:
– Kadın sirval giymiş

bir yeri açılmadı! derler.
Bunun üzerine Efendimizin

bindiği eşekten düştüğü halde bir yerinin açılmasını önleyen sirvali giyen hanımlara dua ettiği duyulur.
Bu anlayış içinde pantolona baktığımızda üzerinde bir giyim olması halinde Efendimizin duasına mazhar olan bir giyim şekli dolduğunu düşünmek yanlış olmasa gerektir.
Çünkü geniş pantolonun da

arabaya binip inerken

merdivenden inip çıkarken

sirval gibi tesettürü temin ettiği bilinmektedir.
Nitekim siyerde Efendimizin sirval satın aldığı kaydı da vardır. Bizzat kendisinin giydiği görülmediğine göre

yakınlarına hediye etmek için almıştır diye düşünmek de mümkündür.
Sirval

Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvarı hatırlatıyor insana. Bu kadar bolluktaki şalvardan kimsenin şikayeti de olmamaktadır.
Ben konuya böyle bakmaktayım.
Siz bu bakışı zorlaştırıcı da bulabilirsiniz

kolaylaştırıcı da görebilirsiniz..
Bu biraz da sizin içinde bulunduğunuz şartlar ve kendi ruh halinizle ilgili olabilir.
Ahmed Şahin