06-13-2009, 18:55
|
#16
|
|
|
Alıntı:
Zümrüdü Anka Nickli Üyeden Alıntı
Muhammet daha çocukken, yanına iki melek gelir, onun kalbini arıtırlar. Bu hususta Kuran şöyle diyor: “Senin gönlünü açmadık mı? Belini büken yükünü üzerinden almadık mı” (İnşirah 94:13).
O andan itibaren Muhammet’e, arıtılmış anlamına gelen “elMustafa” lakabı verildi. O, özünde arı, saf değildi. Yüreğinin arıtılıp Allahın bir nebi ve resulü olabilmesi için bu iki meleğin yanına gelmek suretiyle ondaki yükü kaldırmaları gerekiyordu.
Kuran’da aynı zamanda Meryem’in oğlunun “temiz bir oğlan” olduğunu okuyoruz: “Cebrail , `Ben sana temiz bir oğlan bağışlamak için, Rabbinin sana gönderdiği elçiden başkası değilim” (Meryem 19:19).
Taberi, Beydavi ve Zemahşeri gibi İslam aleminin önde gelen tefsir alimleri, ayette geçen temiz anlamına gelen “zaki” kelimesinin, saf, arı ve günahtan azade demek olduğunu belirtiyorlar. Daha Mesih doğmadan önce, O’nun tertemiz olduğunu ve günah işlemeksizin yaşayacağını bildirdi vahiy. Çünkü O, özünde kutsaldı. Bundan da öte O, bizzat Allahın Sözüydü. Biraz önce gördüğümüz gibi, O sadece vahyi dinlemedi, kelamın kendisiydi. O’nun sözleriyle davranışları arasında en küçük bir çelişki görülmedi. Çünkü O, ne söylediyse yaşadı; günahsız, kınamasız dimdik durdu.
Kuran bütün resul ve nebilerin bir takım günahlar işlediklerini belirtiyor. Kimilerinin işledikleri suçları açıklıyor Mesih hariç! Çünkü O her zaman temiz ve saftı. Taşıdığı insanlık doğasına karşın Kutsal Ruh O’nu daha doğumundan itibaren yetkin kutsallıkta korudu. Allahın bedene girmiş Ruhu olduğu için O, asla denemeye düşmedi.
Oysa Muhammet Kuran’da, üç kez Rabbinden günahları için af dilemesi gerektiğini söyledi. “Ey Muhammet! Suçunun bağışlanmasını dile” (Mü’min 40:55)
“Ey Muhammet! Kendinin, inanmış erkek ve kadınların günahlarının bağışlanmasını dile” (Muhammet 47:19).
“Biz sana böylece apaçık bir zafer sağlamışızdır. Allah böylece, senin gelmiş geçmiş ve gelecek günahlarını bağışlar” (Feth 48:12).
|
Peygamber s.a.s efendimiz Cibril uzun bir süre kendine görünmeyince ve ayet inmeyince kendisine, ALLAH c.c kendisine darıldığını ve kendisinin ALLAH c.c üzecek bir şey yaptığını düşündüğü için yanlız kaldığını düşündü ve bu ayetler indi ayetleri saptırmak ve işine geleni, anlamak sizlere mahsustur...
93-DUHA:
1 - Andolsun kuşluk vaktine.
2 - Ve sakinleştiği zaman geceye ki,
3 - Rabbin seni bırakmadı ve darılmadı.
4 - Ahiret senin için dünyadan iyi olacaktır.
5 - Rabbın sana verecek ve sen hoşnut olacaksın.
6 - O seni yetim bulup da barındırmadı mı?
7 - Seni yol bilmez bulup yola iletmedi mi?
8 - Seni yoksul bulup zengin etmedi mi?
9 - Öyleyse sakın yetimi ezme.
10 - Dilenciyi de azarlama.
11 - Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat.
94-İNŞİRAH:
1 - Biz senin için (mutluluğun) göğsünü açmadık mı?
2 - Senden yükünü indirmedik mi?
3 - O senin sırtını ezen yükü.
4 - Senin şanını yüceltmedik mi?
5 - Demek ki, zorlukla beraber bir kolaylık vardır.
6 - Evet, zorlukla beraber bir kolaylık vardır.
7 - O halde boş kaldın mı, yine kalk (başka bir iş ve ibadetle) yorul.
8 - Ancak Rabbine yönel.
|
|
|