Belki aykırı bir yorum olacak (inşAllah yanlış da anlaşılmam) ama ben burada oruç tutan oyuncuyu hatalı buluyorum. Teknik direktör kısmen haklı. Nedenini de şu şekilde izah edeyim;
Bu futbolcu, hayır amacıyla o kulüpte oynamıyor. Belli bir ücret alıyor. İşi de futbol oynamak. Şayet tuttuğu oruç, futbol oynamasına engel oluyorsa, sahaya çıktığında düzgün oynayamıyorsa, o futbolcu işini (her ne gerekçeyle olursa olsun) yapmıyor demektir.
Sahaya çıkıp oynayamıyor, belki bu nedenle takımı zorda bırakıp mağlubiyete neden oluyor. Peki bu durumda aldığı para onun için helal olur mu? Helal olmaz diye bir fetva ben veremem ama şahsen o paranın hak edilmiş olduğu kanaatinde de değilim. Fubolcu, ramazan ayı süresince izin isteyip orucunu tutsa, en fazla 1 aylık maaşından olur ama orucunu da rahat rahat tutar, helal mi kul hakkı mı ne olduğu belirsiz bir parayı da yememiş olur.
Tevfik Fikret'in bir memurlu anısı vardır; Fikret devlet dairesinde işe girer, ama bir ay boyunca iş olmadığı için masa başında oturur. Ay sonu gelip de devlet maaş ödemeye kalkınca parayı reddeder; der ki ben bu parayı hak etmedim çünkü bir iş yapmadım. Sonrada işin olmadığı ama maaşın olduğu o yerden istifa eder.
İşte erdemli davranış böyle olmalıdır. Futbolcu kardeşimizde oruç için 1 ay maaşından feragat edip izin alsaydı, helal olsun derdim. Ama şimdi düşünüyorum da neye helal olsun demem beklenir?
|