Ama şunu kabul etmelisiniz muhafazakar kesim olarak. Ortada mahkeme kararları dahi dururken, (AİHM kararları da dahil), muhafazakar kesimin, ''özgürlük'' adı altında bazı şeyleri dayatması ne kadar doğru? Bakın GÜNÜMÜZ DE İKTİDAR SAYESİNDE ''ILIMLI-İSLAM'' diye bir kavram çıktı. Bir çok iktidar partisi yanlısı kişi buna karşı çıkıyor. Ama şu da bir gerçek ki bu karşı çıkanlar ''muhafazakar demokrasi'' diyede bir kavram kullanıyorlar. Demokrasinin şekli şemali belli iken nasıl olur da muhafazakar demokrasi olabilir?Muhafazakar kitle maalesef Türkiyedeki laikliği diktalık ve faşist olmakla eş değer tutuyor. Eğer Atatürkçülük ''faşistlik'' olsa idi, Mussolini ya da Stalin gibi olunması, ülkedeki, hiçbir dini simgeye (camiler ve kliseler dahil) izin verilmemesi gerekirdi. Halkı tamamen, materyalist bir bakış açısı ile dogmatik düşüncelerden sıyrışmış bir halk oluşturulurdu. Ama günümüz de türban malesef ki, bunun ülke tarihinde örneklerini fazlasıyla gördük, dini siyasete alet etme, türbanı ''siyasi islam'ın simgesi'' olarak gösterme ve kullanmaları çok gördük. Gerek geçmişteki Erbakan'ın partileri ve gerekse islami çevreler sürekli türbanı ülke yönetiminin içine sokmak istediler. Hala daha alnımızda kara bir leke gibi duran MADIMAK KATLİAMI'nı anımsayınız. O otel yanarken, onlarca aydın ve bilim insanıo can verirken, yanan binanın karşısında durup tekbir getirmek hangi mantıkla açıklanabir? İşte bu ve bıunun gibi sebebler ile, dini inancı sadece Allah ve insanarasında olması gerektiğini Atatürk göstermek istemiştir. Bakınız dünyada başka hiçbir ülke yoktur ki, %99'u müslüman olan ve LAİK olan bir ülke. Bir tek Türkiye var. Devlet yönetimin de kaldı ki parti muhafazakar kanada yakın dahi olsa, eğer siyasi bir parti ise, dini inanç ile ilgili hiç bir hüküm ve tahaklüm de bulunmamalı, söylev ve demeçlerinde bunu dile getirmemeli. Kamusal alanda ise, yani gerek okullar ve gerekse iş alanın da türban ve bunun gibi dini simgesel simge kıyafet v.b. şeyler olmamalı. Çünki devlet TAMAMEN DİNLERE EŞİT ŞEKİLDE ve yaklaşmalıdır. Kamusal alana giren dini bir simgenin, devletin dinlere eşit mesafede yaklaşımını zedeler.
|