Türkiye 1930 lu yıllarda uçak üretimi yapıyordu. Hatta en iyi yolcu uçağı sınıfında ödülü de Nuri Demirağın ürettiği 22 kişilik bir uçak almıştı.(ki o yıllarda Boeing firması da o ödülün verildiği kategoride uçaklar üretiyordu)
-Peki sonra ne oldu, dolu dizgin ilerlemeye ve gelişmeye devam eden bir uçak üreticisi nasıl iflas etti?
-Türk Hava Kurumunun yüklü miktarda verdiği yüklü sipariş ve daha sonra "vazgeçtik, uçakları almıyoruz " demesi.
Aslında sadece havacılık alanında da değil 1940 yılında İstanbul boğazına yapılması düşünülen Boğaz köprüsünün projelendirmesini yapan ve buna karşın o zamanın siyasetçilerinden "Boğaza köprü olmaz, yıkılır o" cevabını alan bir isim Nuri Demirağ.
Yine demirollarının gelişime bizzat yaptığı büyük katkılar...
işte bunlar yaptığı işlerden bazıları
meraklısına...
1936'da ilk turk ucagini yapti.
Ilk muhalafet partisini kurdu.
Ankara'nin dogusuna ilk demiryolunu yapti.
Ilk yerli parasutu yapti.
1922'de ilk turk sigara kagidini uretti.
Bursa'da Sumerbank'in Merinos fabrikasini kurdu.
Istanbul bogaz'ina ozel kopru yaptirmayi projelendirdi.
Ilk sehir ve koy planlarini hazirladi.
1942'de Keban'a baraj yapilmali dedi.
Karabuk'te Demir ve Celik fabrikasini kurdu.
Izmit'te Seluloz fabrikasini kurdu.
Sivas'ta Cimento fabrikalarini kurdu.
Istanbul'daki buyuk hal binasini yapti.
Yapılan bu işler hakkında detaylı bilgiler için
http://www.nuridemirag.com/
Ve VECİHİ HÜRKUŞ, yine Türk havacılığının altın isimlerinden biri. O da sürekli engellemelere maruz kaldı. Baştan sona başarı dolu, havacılığa adanan bir hayat neden sürekli engellemelerle karşılastı? Harika işler yapan, ilklere imza atan bir insana neden men cezaları verildi, vazgeçmeyince neden uçağı sabote edildi.
Bunları engelleyenler Akpartilidir derlerse hiç şaşırmam...