Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09-02-2010, 11:07   #1
Kullanıcı Adı
EZEL
Standart Banliyö eziyeti sona eriyor Gıcır gıcır trenler hizmette
İstanbul'da Yeni Trenler Seferde

Banliyö hatlarında yeni trenler hizmete girdi




Yeni trenlerin hizmete başlaması dolayısıyla, Haydarpaşa ve Sirkeci garlarında tören düzenlendi.

Demiryolculardan oluşan "Demirordu" korosu törene renk kattı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "İstanbullular ne zaman bu banliyö trenleri değişecek ne zaman şöyle yepyeni gıcır gıcır konforlu İstanbul'a yakışır setler gelecek diye bekledikleri gün bugün geldi bir seferde yarısını değiştiriyoruz ikinci partide de tamamını değiştireceğiz. İstanbul'da banliyö tren seyahatini eziyetten zevke dönüştüreceğiz." diye konuştu.
Trenler ilk seferlerine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın işaretiyle başladı.
Son sistem teknik donanıma sahip trenlerde, vagonlar arasında yolcu geçişi, otomatik havalandırma, engelliler için donanım, yolcu bilgilendirme panoları ve yolcu anons özellikleri var.
Makinist ani sağlık sorunu yüzünden görevini yapamaz hale gelmesi ya da sinyallere uymaması halinde treni durduran ATS sistemi de mevcut.
Kapılar kapanmadan tren hareket etmiyor.
Trenler hem içeriden hem dışarıdan kapalı devre televizyon sistemi ile izlenebiliyor. Banliyö hattını metro standartlarına çıkarmak için hizmete alınan yeni trenlerin yolcu kapasitesi 747 kişi.

http://www.trt.net.tr/Trtturk/HaberD...b-7abcc26f8c5c




Sirkeci-Halkalı ve Haydarpaşa-Gebze arasında hizmet veren banliyö trenleri yenilendi. Saatte 140 kilometre hızla gidecek olan modern trenler 747 yolcu kapasitesine sahip

Kapıdan sarkan ve raylara itilen yolcular yüzünden gündeme gelen Sirkeci-Halkalı ve Haydarpaşa-Gebze arasındaki banliyö hattında, 40 yıl aradan sonra ilk kez yeni banliyö trenleri devreye girdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım dün Haydarpaşa- Gebze ve Sirkeci-Halkalı arasında işleyecek yeni banliyö trenlerini tanıttı. İstanbul'da ilk etapta devreye giren 20 set trenin, banliyö hatlarındaki toplam yolcunun yüzde 50'sini taşıyacağını belirten Yıldırım, ikinci etapta banliyö trenlerinin tamamının yenileneceğini kaydetti.
4.36 MİLYON DOLAR DEĞERİNDE
Demiryoluna karayolundan daha fazla bütçe ayırdıklarını belirten Yıldırım, "60 yılın ihmalini 6 yılda gidermek kolay değil. Demiryolunda çok şey yapıyoruz. 2023'te mevcut demir yolu ağını iki katına çıkartıp 22 bin 500 kilometreye ulaşacağız. Demiryolunun yük ve yolcu taşımadaki payı önemli ölçüde artacak" dedi. Güney Kore'de üretilen setlerin her biri 4.36 milyon dolar. Saatte 140 kilometre hızla giden yeni trenler 747 yolcu kapasiteli. Bakan Yıldırım, daha sonra Yenikapı-Sirkeci arasındaki Marmaray çalışmalarını yerinde inceledi Çalışmalar kapsamında tünel delme makinasının Sirkeci İstasyonu'na ulaştığını belirten Bakan Yıldırım, "2013 Ekim'inde Marmaray'ı İstanbullular ile buluşturacağız ve İstanbul'un toplu taşıma sorununu büyük ölçüde çözeceğiz. Marmaray'ın devreye girmesiyle demiryolunun taşımacılıktaki payı yüzde 6'dan yüzde 28'e çıkacak. Günde 1.5 milyon İstanbullu kullanacak. İstanbul trafiği nefes alacak" dedi.

http://www.sabah.com.tr/Yasam/2010/0...enler_hizmette



Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “2013 yılında Marmaray’ı İstanbullular ile buluşturacaklarını ve İstanbul’un toplu taşıma sorununu büyük ölçüde çözeceklerini söyledi. Yıldırım, Yenikapı’dan kazı çalışmalarına başlayan TBM3 tünel delme makinesinin Sirkeci’ye ulaşması dolayısıyla bu hatta incelemelerde bulundu. Daha sonra Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci- Halkalı arasında işleyecek yeni banliyö setlerinin hizmete girmesi dolayısıyla Haydarpaşa Garı’nda düzenlenen törene katılan Bakan Yıldırım burada yaptığı konuşmada, İstanbul’da hizmete giren yeni setlerin bu hatlardaki toplam yolcunun yüzde 50’sini taşıyacağını belirtti.

TAMAMI DEĞİŞTİRİLECEK
Zaman içerisinde setlerin tamamının değişeceğini anlatan Yıldırım, hizmete giren setlerin her türlü konforu barındırdığını söyledi. “Marmaray projesi ile birlikte bu hattın önemi daha da artacak” diyen Yıldırım, hatların altyapısı ile Gebze’den Halkalı’ya kadar tüm sistemin yenileneceğini de vurguladı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da törende yaptığı konuşmada, İstanbul’da raylı sistemleri kullanma oranının yüzde 8,5’tan yüzde 10,3’e yükseldiğini söyledi. TCDD Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Karaman da, ekonomik ömrünü tamamlamış banliyö trenlerini yenileyerek hizmete sunmanın haklı mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Karaman, “7 yılda 70 proje üreterek, bunların büyü k bir bölümünü hayata geçirdik” dedi. Törende, demiryolu personelinden oluşan Demirordu Korosu da mini konser verdi.

SAATTEKİ HIZI 140 KİLOMETRE
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Haydarpaşa’da hizmete giren yeni banliyö trenlerinin kalkış işaretini verdi. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da 747 yolcu kapasiteli yeni trenlerin azami hızının saatte 140 kilometre olduğunu, toplam maliyeti 140 milyon dolar olan setlerin her türlü konfora ve emniyet sistemine sahip olduğunu ifade etti.

http://www.turkiyegazetesi.com/haber...haberid=460106

 

EZEL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder