Konu
:
Öğretim Sistemine Eleştiri ve Öneriler
Tekil Mesaj gösterimi
11-15-2010, 00:03
#
3
Kullanıcı Adı
_Ednâ_
Aşırı Bilgi Yükleme
Ülke insanının çocuklarına eğitim adı altında “evrensel standartlarda doğru olmayan” ve “bugünün dünyasında” hayatta kalmayı kolaylaştırmayan bir kısım bilgi ve uygulamalar verilmektedir. Özellikle matematik, fizik, kimya gibi fen bilimine ait “uzmanlık” gerektiren ve ilk ve orta kademe öğrencisinin yalnızca “ezberleyeceği” bilgileri oldukça yoğun miktarda öğretmenin amacı nedir? Üniversite sınavında sorulunca cevap versin diye bir bilgiyi öğretmek ve hele hayatın hiçbir alanında kullanmayacağı bir bilgiyi öğretmek ne kadar anlamlıdır?
Yine tarih ve devrim tarihi diye öğretilen dersler, eleştiri ve özeleştiri mantığından uzak, ders ve ibret alıcı bir anlayışın dışında, hamasi ve hayali bir mantıkla verilmektedir. Kültür dersleri denen dersler ise test çözmekle geçirilen en lüzumsuz dersler olarak algılanmaktadır. Zaten trafik, sağlık bilgisi, beden eğitimi gibi bizce “son derece gerekli olan dersler” ya boş geçmekte ya da “boş geçmesin diye” branş dışı öğretmenlere “ek ders doldurtma” mantığıyla verilmektedir.
mükemmel bir tespit
teşekkürler..
_Ednâ_
Açık Profil bilgileri
_Ednâ_ nickli üyeye özel mesaj gönderin
_Ednâ_ - Daha fazla Mesajını bul